Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 776 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е да насърчи конкурентноспособното и устойчиво развитие на компанията с оглед динамичното навлизане на информационните технологии в областта на книгоиздаването, което търпи коренни трансформации в контекста на новите технологии, интернет и дигитализацията. Компанията е идентифицирала нуждата да предлага на своите клиенти иновативни продукти с добавена стойност, които ще я отличават от конкуренцията и ще й дадат възможност да засили пазарното си присъствие не само на национално, но и на европейско и световно ниво.
Общата цел на проекта, която ще бъде реализирана чрез изпълнението на заложените в проекта специфични цели е разширяване производствения капацитет на СОФТПРЕС и насърчаване експортния потенциал на предприятието в издателската дейност на електронни книги и речници чрез инвестиции в нови активи с оглед по-висока конкурентоспособност на вътрешния и външни пазари. За постигане на посочените цели, проектът включва изпълнението на дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги и за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. В рамките на проекта ще се закупят и внедрят 4 бр. специализирани софтуери за разработване на нови функционалности към предлаганите от издателството продукти – електронни книги и електронен SoftPress Oxford Английско-Български речник за мобилни платформи iOS и Андроид и 1 бр. софтуер за виртуализиране на сървърите с оглед намаляване консумацията на електроенергия.
В резултат на изпълнението на проекта СОФТПРЕС ще съумее да разшири производственото си направление за електронни продукти и да утвърди на пазара предлаганите от компанията електронни книги и мобилни речници. В допълнение, чрез проекта ще се създаде възможността за нарастване на експортния потенциал на предприятието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Специализирани софтуери - библиотеки 4 бр.) : Дейността е свързана със закупуване и внедряване на 4 бр. специализирани софтуери – библиотеки (ДНА), необходими за подобряване на съществуващите продукти на издателството и добавяне на нови функционалности на предлаганите електронни книги във формат pdf/epub за платформа Андроид и електронен Oxford Английско-Български речник на СОФТПРЕС за мобилни платформи iOS и Андроид. По проекта е предвидено да се закупят следните софтуерни библиотеки: 1. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Translator (автоматичен преводач) на текст от български на английски и обратно за платформата Android – 1 бр. 2. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Push Notifications („известия“) за платформата Android – 1 бр. 3. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Translator (автоматичен преводач) на текст от български на английски и обратно за платформата iOS – 1 бр. 4. Софтуерна библиотека за разработване и поддържане функцията Push Notifications („известия“) за платформата iOS – 1 бр. Чрез тези софтуерни библиотеки ще се добавят нови характеристики, които електронните книги и мобилния речник, издавани от СОФТПРЕС, не предлагат. Новите функционалности ще подобрят съществуващите продукти, правейки ги по-привлекателни за по-широк кръг потребители и съобразени с новите трендове за дигитализация в издателската сфера. Предлаганият мобилен английско-български речник на СОФТПРЕС съдържа следните налични характеристики: - двупосочен превод на думи от английски на български и обратно, вкл. с аудио за произношението и при някои думи визуализация чрез картинна база; - отделен раздел с кратка граматика и за двата езика; - интерактивна част със занимателни игри; - функция OCR (Optical Character recognition), позволяваща превод на дума, заснета от камерата на мобилното устройство. Добавените функционалности на речника ще подобрят съществуващия продукт като осигурят: автоматизиран преводач на цял текст от български на английски и обратно и т.нар. образователни „известия“ за улесняване потребителя при ползването на речника, предназначени за двете мобилни платформи iOS и Андроид. Електронните книги ще се характеризират с добавена функционалност за образователни „известия“, улесняващи потребителите в търсенето на значението и превода на думи по време на четене. В резултат на подобрените си продукти, издателството ще предложи на клиентите си продукти с нови функционалности с висока приложимост в ежедневието на потребителите. Това ще допринесе за разширяване на пазарните позиции на компанията, включително и като навлезе на външни пазари чрез мобилния речник, който се разпространява през интернет платформите Google play, iTunes. Чрез предвидените инвестиции, издателството ще увеличи производствения си капацитет като обогати софтуерните си ресурси за създаване на дигитално съдържание на електронните книги и мобилни речници с потенциал за продажба на външните пазари. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта, състоящ се от Ръководител и Счетоводител, осъществяващ изпълнението, управлението и отчетността на дейността. 2. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. 3. Сключване на договор за доставка (от 6-ти до 7-ми месец) 4. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 8-ми месец до 12-ти месец) 5. Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец) 1 740 000.00 1 740 000.00
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (изпълнена чрез закупуването на софтуер за виртуализация на сървърите – 1 бр.): Дейността касае внедряване на нова ресурсно - ефективна технология, а именно софтуер за виртуализация на сървърите, който едновременно осигурява съхранение и обработка на голямо количество информация и спестява консумацията на ел. енергия в процеса на създаване на дигитално съдържание за електронните книги и мобилните речници. Процесът по подобряване на съществуващите продукти и разработката и поддръжката на новите функционалности ще увеличи както нивото на потребление и обработка на данни/информация, които сървърната структура на фирмата трябва да поддържа, така и количеството енергия, необходима за поддръжката на генерирания трафик от информация. Това от своя страна налага компанията да разшири капацитета си за съхранение и обработка на данни, като инвестира в ново сървърно пространство, което трябва едновременно да осигурява по-голям капацитет за съхранение на информация и да консумира по-малко електроенергия. В тази връзка, настоящата дейност включва закупуване на софтуер за виртуализация на сървърите, чрез който ще се оптимизира сегашната архитектура за съхранение и обработка на данни, като се осигури виртуална сървърна среда, спестяваща физически ресурси и консумацията на електроенергия. В момента издателството разполага с един файлов сървър с общ капацитет 16 GB, където се съхраняват всички дигитални ресурси по създаването и поддържането на електронните книги и мобилния речник. Предвиденият софтуер за виртуализация на сървърите ще предостави среда с 6 пъти по-голям капацитет в сравнение с наличните ресурси в предприятието (към съществуващия файлов сървър ще се внедрят поне 3 виртуални машини с общ капацитет 96 GB). Това ще покрие нуждата от допълнително сървърно пространство, за което ще са нужни поне 3 допълнителни физически сървъра, всеки от които консумира средно по 500 ватчаса. Същото натоварване може да се поеме от 1 физически сървър с инсталирани виртуални машини, който консумира средно 750 ватчаса. В резултат, консумацията на електроенергия ще се намали със 750 ватчаса или с около два пъти. Стъпки на изпълнение на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта, състоящ се от Ръководител и Счетоводител. Екипът ще осъществява наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на проекта и ще реализира отчетността на дейностите в съответствие с изискванията на Програмата. 2. Избор на изпълнител (от 1-ви до 5-ти месец) съгласно ПМС № 118/20.05.2014 г. 3. Сключване на договори (от 6-ти до 7-ми месец) 4. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 8-ми месец до 12-ти месец) 5. Внедряване, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 18-ти месец). 9 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.