Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма "ЛГРП" ЕООД е основана през 2004 г. като фабрика за производство на раменни вати. В момента компанията изработва дамски връхни облекла, лека и средно-тежка дамска конфекция както за собствено производство, така и за ишлеме. Водещи приоритети на фирмата са качеството на продукцията, високата производителност и отговорното отношение към околната среда.
В крак с тези ценности, компанията се стреми непрекъснато да обновява и разширява своите производствени мощности, така че да е в крак с най-съвременните технологии в шевната индустрия. В тази връзка, настоящото проектно предложение е насочено към внедряване на пилотна технология, оптимизираща всеки един от етапите на производство на дамски облекла (Настилане и кроене, Шиене и Гладене), така че да се получи изцяло автоматизиран цикъл, водещ до по-ефективно използване на ресурсите и намаляване на отпадъците. За тази цел, „ЛГРП“ ЕООД има нужда да закупи високотехнологично оборудване, съставено от последно поколение робот за автоматично кроене, базиран на Индустрия 4.0 и допълнен от настилачна количка; набор от специализирани ресурсноефективни шевни машини; гладачна техника и балираща преса за рециклиране на отпадната хартия, чрез която ще се затвори производствения цикъл.

Успешното изпълнение на настоящия проект ще доведе до следните резултати:
- по-ефективно производство на дамски облекла чрез оптимизиране на основните етапи – Настилане и кроене, Шиене и Гладене
- по-рационална употреба на ресурсите
- минимизирано количество на генерираните отпадъчни материали
- намален брак с 50%
- подобрено управление на образуваните отпадъци, съгласно чл.6 от ЗУО чрез преминаване от „обезвреждане“ към „предотвратяване“ (при текстилните отпадъци) и от „обезвреждане“ към „рециклиране“ (при хартиените отпадъци)
- сведено до минимум вредното влияние върху околната среда в резултат на производствения процес
- разширен производствен капацитет
- повишени ресурсна ефективност, иновационен капацитет и качество на продуктите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност за целите на процедурата: В рамките на тази дейност бе изготвен одит за ресурсна ефективност по образец (Приложение Е към Условията за кандидатстване) на фирма „ЛГРП“ ЕООД, съдържащ информация за състоянието на производството към 2016 г., както и за това какви ресурсни спестявания ще бъдат постигнати след осъществяването на инвестициите по настоящия проект. Одитът бе изработен от външен изпълнител - "ЕРГОО" ООД, гр. Ямбол, като той се основава на обективни данни за 2016 г., допълнени от представени счетоводни справки от „ЛГРП“ ЕООД за произвежданата продукция, използваните в производството суровини и спомагателни материали, количествата генерирани отпадъци и брак от производствената дейност и разходите за тяхното управление. Чрез извършения ресурсен одит се доказа ресурсната ефективност на предвидените в рамките на проекта дейности и свързаните с тях активи, която се изразява в: 1) Намаляване (на ед. продукция) на влаганите суровини (1.Плат, 2.Хастар, 3.Лепенка) и спомагателен материал (5.Хартия) в производството на всички 5 вида продукти, както и до намаляване на отпадъци 1, 2, 3 и 5 (от Одита), образувани при производството на всички 5 вида продукти и тяхното по-ефективно управление - ще се осъществи чрез закупуване и внедряване на актив 1: Настилачна количка - 1 бр. (б.р. 2.1.) и на актив 2: Последно поколение робот за автоматично кроене - 1 бр. (б.р. 2.2.) 2) Намаляване (на ед. продукция) на суровина 4.Конци, която се използва в производството на всички 5 вида продукти, както и намаляване на отпадък 4.Конци (от Одита), образуван при производството на всички 5 вида продукти и неговото по-ефективно управление - ще се осъществи чрез закупуване и внедряване на активи от 3 до 17 (б.р. от 2.3. до 2.17.) 3) Намаляване (на ед. продукция) на суровина 1.Плат, 2.Хастар и 3.Лепенка, и на спомагателен материал 2.Хартия, които се използват в производството на всички 5 вида продукти, както и до намаляване на отпадъци 1, 2, 3, 4 и 5 (от Одита), образувани при производството на всички 5 вида продукти и тяхното по-ефективно управление - ще се осъществи чрез закупуване и внедряване на актив 18: Машина за гладене яката и реверите при дамските сака и палта – 2 бр. (б.р. 2.18.) и на актив 19: Гладачна преса - 1 бр. (б.р. 2.19.) 4) По-ефективно управление на отпадъци 5.Хартия и 6.Шпули (от Одита), образувани при производството на всички 5 вида продукти - ще се осъществи чрез закупуване и внедряване на актив 20: Балираща вертикална преса – 1 бр. (б.р. 2.20.) Внедряването на новото оборудване трябва да доведе до подобряване на цялостното производство на "ЛГРП" ЕООД, изразяващо се в повишаване на ресурсната му ефективност и в разширяване на капацитета му. В допълнение, ще се намали брака на половина, който към момента представлява 4% от цялата продукция. Съгласно одита за ресурсна ефективност, предприятието ще премине и към по-високо ниво на управление на отпадъците - от „обезвреждане“ към „предотвратяване“ (за текстилните отпадъци) и от „обезвреждане“ към „рециклиране” (за хартиените отпадъци). При успешното реализиране на проекта и осъществяването на плануваните инвестиции, предприятието ще постигне годишни спестявания в размер на 9.88% от влаганите суровини и спомагателни материали. Ефективността на инвестициите по проекта е оценена чрез срока на откупуване, съгласно, който „ЛГРП“ ЕООД ще си ги възвърне за 4.7866 години. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка и провеждане на процедура „Избор на изпълнител на база събрани поне 2 (две) съпоставими оферти“ (месец март 2018 г.) 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на ресурсния одит (месец март 2018 г.) 3. Избор на изпълнител на услугата – „ЕРГОО“ ООД (месец март 2018 г.) 4. Сключване на договор с избрания изпълнител (месец април 2018 г.) 5. Извършване на ресурсно обследване на „ЛГРП“ ЕООД по образец с изготвен ресурсен одит и приемо-предавателен протокол за изпълнение на услугата (месец април 2018 г.) 0.00 0.00
Придобиване на актив 1 (б.р. 2.1.) и 2 (б.р. 2.2.), водещи до намаляване (на единица продукция) на суровина 1. Плат, 2. Хастар и 3. Лепенка, и на спомагателен материал 2.Хартия, използвани в производството на всички 5 вида продукти, както и до намаляване на отпадъци 1, 2, 3 и 5 (от Одита), образувани при производството на всички 5 вида продукти и тяхното по-ефективно управление: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 1 от т.1.2.и Дейност 4 от т.4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). В рамките на дейността ще бъдат придобити актив 1: Настилачна количка (б.р. 2.1.) и актив 2: Последно поколение робот за автоматично кроене (б.р. 2.2.), които представляват част от разработената от "ЛГРП" ЕООД иновативна ресурсноефективна технология за производство на дамски облекла. С помощта на тези активи, предприятието ще оптимизира етап "Кроене", който в момента се изпълнява до голяма степен ръчно с помощта на маса и ръчен банциг за кроене. Този процес е времеемък, изисква повече входни суровини, като в същото време генерира и повече отпадъци. Фирмата разполага и с малък робот за кроене, закупен по предходен проект, финансиран от ЕС, но той с минимални технически характеристики и с недостатъчно висока производителност, като не може да поеме нарастващия брой поръчки от страната и чужбина. Кроенето, съставено от двата подпроцеса – „Настил“ и „Разкрой“ е един от най-важните етапи в текстилната индустрия, тъй като от него зависи качеството на крайното текстилно изделие. В момента, "ЛГРП" ЕООД търпи големи материални и финансови загуби вследствие на неефективното кроене. Внедрявайки Настилачна количка и Последно поколение робот за кроене, предприятието ще намали с повече от 10% (на ед. продукция) на суровина 1. Плат, 2. Хастар и 3. Лепенка и на спомагателен материал 2.Хартия, използвани в производството на всички 5 вида продукти, както и ще намали отпадък 1.Текстил/плат, 2.Текстил/хастар и 3.Текстил/лепенка с повече от 70% (на единица продукция), което ще доведе до пряко преминаване на по-високо ниво в йерархията на управлението им - от "обезвреждане" към "предотвратяване". Ще се намали и отпадък 5.Хартия с около 30% и повече (на единица продукция) за различните продукти, което ще доведе до пряко преминаване на по-високо ниво в йерархията на управлението му - от "обезвреждане" към "предотвратяване". Придобиването на Настилачна количка в комплект с масата за настилане на плата, ще направи възможно автоматичното настилане на целия настил (за разлика от ръчното настилане преди) и автоматичното позициониране и срязване в началото и края на настила (за разлика от ръчното рязане с ножица преди), като срязването ще бъде точно, без да остават излишни ивици в началото и в края на настила, при което ще бъде намален разхода (на ед. продукция) на суровини и спомагателни материали, използвани при кроенето. Настилачната маса, снабдена със специална система със сгъстен въздух, чрез въздушна възглавница и вакуум за захващане на платовете ще осигури висока прецизност на кроенето и ще сведе до минимум възможността за изместване на плата и респективно грешки при рязането на кройките. От своя страна, Последно поколение робот за автоматично кроене, базиран на Индустрия 4.0. е най-иновативното достижение на съвременните технологии в областта на шевната индустрия. С негова помощ ще е възможно автоматичното задаване на параметрите на кроене, като цялостната дейност по кроенето ще се изпълнява от него – изчертаване, маркиране и рязане на настила. Освен това, благодарение на подвижността му ще може да обслужва повече на брой настилачни маси, което допълнително ще повиши капацитета на кроене. Роботът ще разполага с възможност за електронно следене силата на вакуума, което ще осигури допълнителна точност при кроене на по-сложни модели с по-сложни за работа материи. Използвайки възможностите, които технология Индустрия 4.0. предлага ще бъде възможно наблюдението и контрола на процеса на работа в реално време от всяка точка на света. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на тръжна процедура (месец 2) 3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител/и и сключване на договор/и за доставка (месец 5-8) 4. Доставка на оборудването, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (месец 8-20). 440 424.00 440 424.00
Придобиване на активи от 3 до 17 (б.р. от 2.3. до 2.17.), водещи до намаляване (на единица продукция) на суровина 4.Конци, която се използва в производството на всички 5 вида продукти, както и до намаляване на отпадък 4.Конци (от Одита), образуван при производството на всички 5 вида продукти и неговото по-ефективно управление: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 2 от т.1.2.и Дейност 5 от т.4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Тя се отнася за етап "Ушиване", в рамките на който се извършва съединяване на отделните кройки и елементи на продукта с шев от конци, както и зашиване на копчета и ципове с конци. Към момента, за да изпълнява операциите в етап "Ушиване" предприятието използва обикновени стари модели шевни машини за шиене, с ръчно оставане на аванс на конеца и ръчно отрязване на излишния конец. След всеки шев, останалият конец се изрязва със специален нож от оператора на съответната шевна машина и за да има сигурност в качеството на шева, операторът остава по-дълъг конец в началото и края на всеки шев, следствие на което се изразходва по-голямо количество суровина 4. Конци, и съответно се изрязват по-голямо количество конци, останали след завършване на всеки шев, които след изрязването им образуват отпадък 4.Конци, при производството на всички продукти. За да се елиминират тези проблеми, в рамките на Дейност 2, ще бъде изградена линия за съединяване на разкроените детайли, състояща се от 15 вида активи (от б.р. 2.3. до б.р. 2.17), които представляват неразделна част от разработената от "ЛГРП" ЕООД иновативна ресурсноефективна технология за производство на дамски облекла. С тяхна помощ ще бъде въведена автоматизирана нискоотпадна шевна технология за контрол на шевния процес с прецизно регулиране и отрязване на използваните конци, която ще допринесе за оптимизиране на етап "Ушиване". По този начин ще се елиминират ръчните операции, възможността за образуване на брак и отпадъци. Разходите за суровина 4. Конци ще намалеят с около 1% (благодарение на автоматичното преустановяване подаването на конеца след всеки шев, последвано от автоматичното му отрязване), а отпадъкът от същата суровина ще намалее с повече от 50%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на тръжна процедура (месец 2) 3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител/и и сключване на договор/и за доставка (месец 5-8) 4. Доставка на оборудването, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (месец 8-20). 799 186.00 799 186.00
Придобиване на актив 18 (б.р. 2.18.) и 19 (б.р. 2.19.), водещи до намаляване (на единица продукция) на суровина 1.Плат, 2.Хастар и 3.Лепенка, и на спомагателен материал 2.Хартия, които се използват в производството на всички 5 вида продукти, както и до намаляване на отпадъци 1, 2, 3, 4 и 5 (от Одита), образувани при производството на всички 5 вида продукти и тяхното по-ефективно управление: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 3 от т.1.2 и Дейност 6 от т.4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Тя се отнася за етап „Гладене“, който условно може да се раздели на 3 под-етапа: 1) Гладене на заготовки 2) Междинно гладене 3) Крайно (финално) гладене При този процес се разглаждат зашитите заготовки, междинните детайли и крайните готови изделия, като с много голяма тежест е разглаждането на „резервите”. „Резервите“ са ивици плат извън линията на зашиване на всяка кройка, които се застъпват при ушиване, като благодарение на тях е устойчив шева на изделието след зашиването му. След зашиване тези „резерви“ (извън линията на зашиване на кройката) чрез разглаждане/гладене се „обръщат“ и така обърнатите „резерви“ остават скрити (от вътрешната страна) в готовия продукт. Технологично, за да е възможно съединяване на изделията чрез ушиване с конци, преди кроене се залагат „резерви“ в кройките на детайлите и изделията. Големината/ширината на резервите преди кроене на изделията е в пряка зависимост от технологията на гладене на кройките и изделията и се определя от възможностите на машините за гладене. Към момента, "ЛГРП" ЕООД извършва гладенето чрез стари модели обикновени гладачни маси, без вакуум, с които могат да се разглаждат само шевове с по-големи „резерви“ и с които не могат да се разглаждат качествено шевове с намалени „резерви“, следствие на което се бракуват детайли, част от изделия, и готови изделия (около 4%). Освен това при гладене се тях се получават прекалено много „лъскавини“ – придаване на лъскав вид на плата при гладене, следствие промяна структурата на повърхностния слой на материала, който се разглажда, което се получава от неравномерно прекомерно нагряване на разглажданата повърхност. Лъскавините са друга сериозна причина за бракуване на полуготови и готови изделия. В рамките на Дейност 3 ще бъде закупена и въведена гладачна линия, съставена от актив 18: Машина за гладене яката и реверите при дамските сака и палта (б.р. 2.18) и актив 19: Гладачна преса, с които "ЛГРП" ЕООД ще оптимизира етап "Гладене" от производствения процес. Чрез нея предприятието ще внедри в производството си вакуумна технология на гладене, с помощта на която ще стане възможно гладенето на изделия с намалени резерви на детайлите.. Използвайки точна настройка на подаваните количества вакуум и въздух се постига качествено разглаждане на шевове и изделия с най-различни форми, дори с намалени резерви. Благодарение на тази технология бракуваната продукция ще бъде намалена наполовина, която понастоящем в „ЛГРП“ ЕООД възлиза на 4% от цялото производство. Придобиването на високотехнологично гладачно оборудване, което разполагат с компютърно управление и със съвременна технология, позволяваща разглаждане и гладене на детайли и изделия с намалени „резерви“, ще доведе до намаляване на „резервите“ и съответно намаляване на разхода на суровини – 1. Плат, 2. Хастар и 3. Лепенка, и на спомагателен материал 1. Хартия с около 2-4 %, както и до елиминиране на причините за бракуване, поради некачествени разглаждания. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на тръжна процедура (месец 2) 3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор за доставка (месец 5-8) 4. Доставка на оборудването, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (месец 8-20). 180 000.00 179 800.00
Придобиване на актив 20 (б.р. 2.20.), водещ до по-ефективно управление на отпадъци 5:Хартия и 6: Шпули (от Одита), образувани при производството на всички 5 вида продукти: Тази дейност съответства на описанието на Дейност 7 от т.4.6 от изготвения одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Тя е насочена към придобиване на актив 20: Балираща вертикална преса (б.р. 2.20) благодарение, на която проектът ще адресира отпадъчните потоци – от хартия с код 20 01 01 и от шпули/картонени опаковки с код 15 01 01, образувани в процеса на производство на всички 5 вида продукти. Към настоящия момент, предприятието не използва оборудване за управление на посочените отпадъци с кодове 20 01 01 (Хартия) и 15 01 01 (Шпули/картонени опаковки), а ги се съхраняват в предприятието за последващо предаване за „обезвреждане“ в специализирана фирма за праработка на отпадъци. Придобиването на Балираща вертикална преса ще допринесе за по-ефективно управление на отпадък 3. Хартия с код 20 01 01 и отпадък 4. Шпули/картонени опаковки/ с код 15 01 01, образувани при производството на всички 5 вида продукти, защото ще доведе до намаляване на обема на отпадъците и пряко до преминаване на по-високо ниво в йерархията по управление на тази част от отпадъците от съществуващото производство – от „обезвреждане“ към „рециклиране“, изразяващо се в намаляване на обема, чрез пресоване с актив 20: Вертикална балираща преса, на хартиените и на картонените отпадъци от опаковки и предаването им на специлизирана фирма за последващо „рециклиране на хартия“ от „преработвател“. Намаляването на обема на хартиените отпадъци с код 20 01 01 и на картонените опаковки/шпули с код 15 01 01 е част от процеса за рециклиране на хартиените отпадъци, като крайния етап от рециклирането ще се извършва от „преработвал“, чрез предаването им на специлизирана фирма за преработка на отпадъци от хартия и картон. Внедряването на Балираща вертикална преса в дейността на "ЛГРП" ЕООД ще подпомогне допълнително компанията да осъществи стремежа си към постигане на ресурсноефективно и екологосъобразно производство, затваряйки цикъла производство-рециклиране. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на тръжна процедура (месец 2) 3. Провеждане на тръжна процедура, избор на изпълнител и сключване на договор за доставка (месец 5-8) 4. Доставка на оборудването, инсталация, въвеждане в експлоатация и обучение (месец 8-20). 6 390.00 6 390.00
Организиране и провеждане на 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта: В рамките на тази дейност „ЛГРП” ЕООД ще организира и проведе 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта, както следва: 1) Работна среща за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта Първото събитие ще бъде организирано към края на проекта, непосредствено след успешното внедряване на пилотната за България технология за производство на дамски облекла в дейността на „ЛГРП” ЕООД. На него ще бъдат поканени производители от текстилния бранш, представители на фирми от сектор „Лека промишленост”, извършващи сходна дейност, представители на Браншова организация за текстил и облекло (БОТО), Българска асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК), Българска асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ) и други. Целта на работната среща ще бъде да запознае участниците с концепцията на проекта, с ползите иновативната технология, както и с конкретните стъпки за нейното внедряване в производството на „ЛГРП” ЕООД. В допълнение, ще бъдат обсъдени възможностите за приложението на технологичното решение и в други текстилни предприятия. С цел да се онагледи по-ясно представяната технология и ползите, които тя предлага, ще бъдат презентирани различни видеа и снимки, както и ще бъдат демонстрирани текстилни изделия, изработени чрез пилотната технология. 2) Кръгла маса за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта Второто събитие ще бъде организирано през последния месец от изпълнението на проекта, като целта му ще бъде да представи проекта и пилотната технология на производители от текстилния бранш и други заинтересовани страни. На този етап, фирма „ЛГРП” ЕООД ще е финализирала успешно всички проектни дейности и ще разполага с най-точни данни относно постигнатите резултати вследствие от внедряването на иновативното технологично решение в нейното производство. След представянето на проекта и резултатите от него, ще бъде проведена и практическа демонстрация в реални производствени условия на технологичните възможности на пилотната технология. Заключителната част на събитието ще се състои в инициирана дискусия между участниците за това как пилотната технология може да бъде модифицирана и приспособена към различните текстилни производства. Така, кръглата маса ще послужи като отправна точка за всички други текстилни предприятия от бранша, желаещи да оптимизират своите производства от гледна точка на влагани ресурси, генерирани отпадъци и качество на крайните изделия, постигнати чрез внедряването на пилотната технология – предмет на настоящото проектно предложение. Организирайки и провеждайки посочените събития, „ЛГРП” ЕООД ще разпространи информация за проекта сред заинтересованите страни, както и ще създаде предпоставки за мултиплициране на резултатите от него, което ще осигури устойчивост на иновативната идея в средносрочен и дългосрочен план. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачите по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Организация и подготовка на работна среща (месец 16) 3. Провеждане на работна среща с цел представяне и мултиплициране на резултатите от проекта (месец 17) 4. Организация и подготовка на кръгла маса (месец 19) 5. Провеждане на кръгла маса с цел представяне и мултиплициране на резултатите от проекта (месец 20). 0.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: С цел достигане до максимално голяма аудитория, чрез което да се създаде потенциал за мултиплициране на резултатите от проекта, „ЛГРП“ ЕООД ще извърши редица публикации в традиционни и дигитални медии, както следва: 1) Публикации в традиционни медии - Публикации в специализирани списания - „ЛГРП“ ЕООД ще подготви публикации относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще бъдат публикувани в специализираните списания „Текстил и облекло” и „MODA”. В тях ще бъде описана процесната иновация, водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология. 2) Публикации в дигитални медии: - Публикация в онлайн списание „Текстил, облекло, кожи и технологии” - „ЛГРП“ ЕООД ще подготви публикация относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще се разпространят чрез онлайн списанието. Ще бъде описана процесната иновация, водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология. - Публикация в социални медии – Facebook. Ще бъдат извършени редица публикации чрез профила на „ЛГРП“ ЕООД в социалната медия – Facebook. Освен информация за проекта и пилотната технология, във Facebook ще се публикуват и новини относно провежданите събития за мултиплициране на резултатите от проекта –работната среща и кръглата маса. Чрез публикациите в дигитални медии ще се осигури достигане до максимално голяма аудитория от потенциални заинтересовани страни без ограничение в териториалния обхват, което ще допринесе за повишаване потенциала за мултиплициране на резултатите от проекта. При извършването на всички публикации в традиционни и дигитални медии с цел мултиплициране на резултатите от проекта ще бъдат спазвани всички изисквания за публичност и визуализация. Стъпки за реализация на дейността: 1. Разпределение на задачите по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2. Подготовка на публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (месец 1-20) 3. Публикуване в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (месец 1-20) 0.00 0.00
Публичност и визуализация на проекта: Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на ЕС. Планираните дейности включват: 1) Отпечатване и поставяне на 2 бр. плакати (с мин. размер А3, пълноцветен печат) на видно място в сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Плакатите ще съдържат: емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; общо лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Изработката на плакатите ще бъде за сметка на "ЛГРП" ЕООД 2) Отпечатване и поставяне на стикери – 116 бр. върху производственото оборудване, закупено по проекта. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени. 3) Изработване и поставяне на постоянна информационна табела на входа на сградата, където ще се изпълняват дейностите по проекта. Размерите на табелата ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените информационни материали. Стъпки за реализацията на дейността: 1.Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2.Избор на изпълнител за визуализация на проекта без провеждане на процедура (по указание на УО) на базата на минимум 2 (две) съпоставими оферти (месец 2) 3.Изработване и поставяне на 2 броя плакати (месец 2-20) 4.Изработване и поставяне на 16 броя стикери върху новото оборудване (месец 16-20) 5.Изработване и поставяне на 1 постоянна информационна табела в сградата на дружеството (месец 16-20) 0.00 984.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.