Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение обхваща общините Кюстендил, Невестино и Трекляно, които са включени в РСУО „РИЛА ЕКО“, регион за управление на отпадъците Дупница. То цели да се намали количеството на смесени отпадъци за депониране, чрез предварителното им третиране, както и осигуряване на разделно събиране и рециклиране на битови, биоразградими и зелени отпадъци. За тази цел се предвижда проектиране и изграждане на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци с капацитет 15 500 т/год, както и разделно събиране и оползотворяване на зелени и/или биоразградими отпадъци, чрез проектиране и изграждане на инсталация за компостиране с капацитет  3 000 т/год. Инсталациите ще бъдат разположени на площадка в м. „Гладни рид“, с. Радиловци, общ. Кюстендил, ПИ-000132, ЕКАТТЕ 61457, с площ 24,08 дка, . Инсталацията за предварително третиране ще обслужва 52 702 жители на общините Кюстендил, Невестино и Трекляно. Предвижда се тя да прилага метода ръчно сортиране и аеробно стабилизиране на органичната фракция и да има модул за предварително третиране (сепариране и стабилизиране). Компостиращата инсталация ще обслужва 52 158 жители на общините Кюстендил и Невестино. Тя ще прилага метода на компостиране с открити боксове под навес и представлява инсталация за открито компостиране с механично разбъркване за аериране на компостираните материали и автоматизирана система за разбъркване и аериране на компоста.
В резултат на реализацията на проекта трите общини ще изпълнят задълженията си по отношение на организацията на управлението на битовите отпадъци - в т. ч. тяхното събиране и предварително третиране за намаляване на обема на тези за депониране.  От своя страна това ще допринесе за постигане на целите на ПО 2 „Отпадъци“ на ОПОС за осигуряване на допълнителни капацитети за рециклиране и намаляване количеството депонираните отпадъци.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на проектно предложение: Дейността е свързана с подпомагане на Община Кюстендил при разработването на документи и проучвания, необходими за подготовка на проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020. Нейното изпълнение беше реализирано на етап подготовка на проектното предложение и имаше за цел да бъдат извършени всички необходими задачи, съобразно правилата на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който да осигурят кандидатстването и финансирането на проектното предложение. Документите, които са изготвени в резултат от изпълнението на дейността определят техническите и финансовите параметри на общата, специфичните цели, индикатори и очаквани резултати на проекта. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) с минимално съдържание, съгласно Глава II на Наредба №4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за компостиращата инсталация и инсталацията за предварително третиране, съпътстващата и довеждаща инфраструктура, включително съдове и техника за разделно събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци; 2. Изработване на документи – неразделна част от проектното предложение, свързани с управлението на компоста и фракциите от инсталацията за предварително третиране на отпадъци - план за използване на получения краен продукт – компост; схема за контрол качеството на компоста; план за третиране на остатъчния отпадък от компостиращата инсталация; план за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. Документацията за управление на компоста е изготвена съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба и Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОПОС; 3. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП); 4. Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране, с цел проучване на нагласите и интересите на жителите към разделното събиране на биоразградими отпадъци и употребата на компост от отпадъци. Изготвеният доклад с резултатите от проведеното проучване е включен при разработване на проектното предложение. Изпълнението на дейността бе от ключово значение за подготовката на качествено и обосновано проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-2.002. 303 000.00 303 000.00
Проектиране, изграждане, доставка на оборудване и авторски надзор на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и на компостираща инсталация за разделно събиране и оползотворяване на зелени и/или биоразградими отпадъци, включително изграждане на външни връзки за водоснабдяване и електроснабдяване: Тази дейност е ключова за постигане на общата и специфичните цели на проектното предложение. Изпълнението и е свързано с проектиране, изграждане, доставка на оборудване и авторски надзор на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и на компостираща инсталация за разделно събиране и оползотворяване на зелени и/или биоразградими отпадъци, включително изграждане на външни връзки за водоснабдяване и електроснабдяване, разпределени в следните последователни задачи: 1. Изготвяне на работен проект и съгласуването му със съответните органи и експлоатационни дружества с цел издаване на разрешение за строеж, след извършване на оценка за съответствието от изпълнителя по Дейност 3. 2. СМР свързани с подготовката на съпътстващата инфраструктура и на терена , изграждане на халета и навеси за разполагане на инсталациите 3. Осъществяване на авторски надзор 4. Осъществяване на строителен надзор през процеса на изпълнение на СМР и на изграждане на инсталациите 5. Изработване на екзекутивна документация 6. Доставка на машини, съоръжения и техника за инсталациите 7. Въвеждане в експлоатация на инсталациите Разработването на Работните проекти ще бъде съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Те ще са в съответствие с чл. 169 ЗУТ и предписанията на ПИП, като съдържат всички части и съгласувателни становища, необходими за получаване на Разрешение за строеж. При изпълнение на СМР ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие. Авторският надзор ще осигури точното изпълнение на одобрените проекти по време на строителството, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, както и достигане на съответните обемно-планировъчни параметри, експлоатационни характеристики и капацитет, предвидени в ПИП. Доставката на необходимата техника и оборудване за изграждане и функциониране на инсталациите ще осигури техническите и количествените показатели, които са изчислени и определени в ПИП и АРП, на база анализите на масовия баланс на битовите отпадъци и прогнози за образуваните битови отпадъци в общините предвидения капацитет на инсталациите и цикличността на събиране на отпадъците, състоянието на транспортната инфраструктура и т.н.. При изпълнението на дейността ще бъдат отчетени, резултатите от проведеното проучване на нагласите на населението по отношение разделното събиране на отпадъци и тяхното оползотворяване. Основните изисквания и параметри на инсталациите ще бъдат описани в детайли в Техническа спецификация, подготвена от екипа на проекта и външната техническа помощ. Тя ще включва допълнително подробни техническите характеристики, вкл. стандарти за шум и енергийна ефективност за транспортната техника, придружаваща техническа документация, гаранционното обслужване и други. Спецификацията ще представлява основна част от документацията за избор на изпълнител за доставка по реда на ЗОП. Времетраенето, последователността и взаимовръзката между горепосочените задачи се базират на основните факти, параметри и обстоятелства, предвидени в разработените ПИП. Отчитат се също възможностите за промени и закъснения в графика на изпълнение, вследствие на потенциални процедури по обжалване на проведени избор на изпълнители, закъснения в нормативно установените срокове за сключване на договор с външни изпълнители, срокове при издаване на разрешение за строеж, извършване на 72-часови и други проби, свикване на ДПК за въвеждане в експлоатация Дейността ще се изпълнява чрез процедури за възлагане, съгласно ЗОП, по реда на чл.8 на външни изпълнители. Екипът за управление на проекта и външната техническа помощ ще осъществява мониторинг и контрол върху всички аспекти, свързани с физическото и финансовото изпълнение, като също отговаря за обща координация между участниците и заинтересованите лица. 10 171 231.28 10 174 409.90
Консултантски услуги по смисъла на чл.166 от ЗУТ - оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите и извършване на строителен надзор по време на строителството: Основната цел на тази дейност е осигуряване на независима експертна оценка за съответствието на инвестиционните проекти в работна фаза със съществените изисквания към строежите, както и последващо законосъобразно и качествено изпълнение на СМР. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешения за ползване на строежите. Дейността ще се извършва от външен изпълнител, който по време на изпълнението ще представлява и защитава интересите на общините Кюстендил, Невестино и Трекляно и ще упражнява следните основни групи задачи: - Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на проекта съгласно чл. 142 от ЗУТ; - Строителен надзор по време на изпълнение на СМР в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, включително законосъобразно започване на СМР, контрол върху пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, спиране на строежа в случай на нарушения и съществени отклонения от одобрения проект, контрол върху условията за ЗБУТ, както и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка и контрол на влаганите строителни материали и извършените СМР, - Контрол върху доставените машини и съоръжения за функциониране на инсталациите за предварително третиране и за компостиране - Строителен надзор при отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; - Изготвяне на всички актове и протоколи по време на строителството, вкл. окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, - Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно Наредба № 5 от 28.12.2006 г. , - След подписване на Констативен Акт - Образец 15, провеждане на съответните изпитания и проби за функциониране на инсталациите, необходими за въвеждане в експлоатация; - Съдействие за изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър, - След приключване на строително-монтажните работи - изготвяне на окончателен доклад до Възложителя по чл. 168, ал.6 от ЗУТ; - Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС 2014-2020 г. 142 800.00 142 800.00
Доставка на специализирано оборудване за разделно събиране и транспортиране на зелени отпадъци: Основната цел на тази дейност е да се обезпечи разделно събиране на зелени отпадъци от териториите на общините Кюстендил и Невестино, които да бъдат обработвани и компостирани в новоизградените инсталации. По този начин ще се осигури фукционална завършеност на предвидените инвестиции, респективно ще се достигнат проектните индикатори. Във връзка с това ще бъдат закупени специализиран камион за разделно събиране на зелени отпадъции, камион за разделно събиране на биоразградими отпадъци с надстройка 4 м3, специализиран камион за разделно събиране на зелени отпадъци 3.5 т. и 60 пластмасови контейнера с вместимост 120 л, които ще бъдат дистрибутирани в близост до места с високо генериране на зелен отпадък. 483 120.00 481 236.00
Управление на проекта: Дейността е от изключително важно значение за реализацията на проекта и постигането на заложените цели. За да бъде осигурено ефективното и ефикасно изпълнение на проекта, се предвижда дейността да се изпълнява от експерти от общините партньори и от външна техническа помощ (ВТП), която да подпомага и допълва екипа за управление на проекта (ЕУП). При определянето на тази форма на управление внимателно са дефинирани задачите и функциите на всички ключови експерти (КЕ), така че да не припокриват, а напротив да се разпределят адекватно на обема и сложността им, както и спрямо експертизата и квалификацията на всеки един от членовете. Така дефинираният начин на изпълнение на дейността ще осигури прилагането да достатъчно механизми за вътрешна оценка, контрол, мониторинг на напредъка и при необходимост предприемането на корективни действия при изпълнението на проекта: 1. Своевременно определяне на степента на проявление на рисковете, които застрашават изпълнението на проекта; 2. Координация и комуникация между всички заинтересовани страни - общините Кюстендил, Невестино, Трекляно, изпълнителите на договори за обществени поръчки, във връзка с изпълнението на проектните дейности 3. Периодичен мониторинг и контрол върху техническото, финансовото и времево изпълнение на проекта; 4. Законосъобразно изготвяне и съхраняване на техническата, административната и финансова документация във връзка с изпълнението на проекта; 5. Периодично докладване за изпълнението на проекта, съгласно правилата на ОПОС. Така изброените механизми ще бъдат приложени чрез следното разпределение на задачите: ЕУП ще осигури цялостната оперативно изпълнение на проекта и включва ръководител проект, счетоводител, експерт “Документиране и архив”, координатор и експерт “Екологично строителство”. ВТП ще подпомага чрез експертна подкрепа ЕУП при цялостното изпълнение на проекта , чрез осигуряването на следните КЕ: ръководител екип ВТП, юрист, експерт "Контрол и докладване" и Експерт “Информация и комуникация”. ВТП ще осигури специфична експертиза при подготовката и провеждането на обществените поръчки, при контрола и докладването на изпълнението на дейностите по проекта и при спазването на изискванията за осигуряване на информация и публичност и за изпълнението на хоризонталните политики при изпълнението на проектните дейности. ВТП е необходима, защото бенефициентите по проекта не разполагат достатъчен капацитет за техническото изпълнение на проекта. Дейността ще се осъществява посредством следните механизми: 1. Регулярни работни срещи между КЕ и представляващите външните изпълнители по договорите за обществени поръчки; 2. Посещения на място за проследяване на напредъка на изпълнението на проектните дейности; 3. Проверки на наличните документи, издадени във връзка с изпълнението на проекта; 4. Стойността на възнагражденията за ЕУП, вкл. и осигуровките е 145 443.11 лв. 5. Стойността на ВТП е 209 350.00 без ДДС. 383 043.11 382 934.71
Дейности по информация и комуникация: Дейността по информация и комуникация има за цел да популяризира осигуреното финансиране от ОПОС и ЕФРР, дейностите, целите и резултатите на проекта сред широката общественост. Чрез нейната реализация ще се осигури обществена подкрепа и дългосрочна устойчивост в промяната на нагласите на населението на 3-те общини към управлението на отпадъците - ще бъдат по-отговорни по отношение на тяхното генериране и събиране, като по този начин ще се създаде икономичност по отношение използването на ресурсите. Ето защо е предвидена изработката на дребни комуникационни материали, който да бъдат раздавани сред жителите на 3-те общини. Реализацията на дейността ще изпълни и препоръките за прилагането на разделното събиране на битовите отпадъци, които се съдържат в изготвеното Проучване на обществените нагласи (което идентифицира информационните и комуникационните потребности на населението по отношение на компостирането и битовите отпадъци), като избраният изпълнител, съвместно с експерта по информация и комуникация, ще следят за изпълнението им. Чрез предвидените мерки за информация и комуникация ще бъдат изпълнени изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014 – 2020 г.” и Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Изпълнението включва: 1. Изработка на стикери за брандиране на доставеното оборудване. 2. Изработка на брошури, дипляни, плакати и комуникационни материали – папки, тефтери, химикалки, моливи, тениски, шапки, флаш-памети, мобилни зарядни и чадъри. 3. Организирана на събития: пресконференции - начална и заключителна, Церемония „Първа копка“ – при стартирането за изпълнението на СМР на площадката, на която ще бъдат изградени инсталациите - ще се представят предстоящите дейности, както и очакваните резултати и Заключително събитие при откриване на готовите, въведени в експлоатация инсталации, което ще представи приключването на дейностите - подробна информация за изпълнението, постигнатите положителни ефекти. И двете събития ще бъдат визуализирани с банери, оформени съгласно изискванията на Единния наръчник. Специален фокус ще бъде даден на финансовата подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие, предоставена чрез ОПОС 2014-2020 г. Събитията ще бъдат предварително разгласени сред обществеността, както и ще бъдат поканени представители на УО, местни институции и представители на медиите. 4. Периодични публикации на интернет страниците на 3-те общини - ще съдържат наименованието на проекта, неговите цели, дейности и резултати, ще се акцентира на финансовата подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие, предоставена чрез ОПОС. За тези публикации не са необходими финансови средства. 5. Билборди на видими за обществеността места: 3 в 3-те общини и 1 в близост до площадката, на която ще се изпълняват проектните дейности. След завършване на СМР, билбордовете ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели. Избраният изпълнител ще има отговорност всички материали, документи и продукти в рамките на дейността да бъдат изработени съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020, както и, че финансирането на проекта е осигурено от ОПОС, която се осъществява с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие и Европейския съюз. Предвидената продължителност на дейността е 42 месеца, през целия период на изпълнението на проекта и отчита рискови фактори и обстоятелства, вкл. законово-изискуемите етапи и срокове на възлагане и сключване на договор с избрания изпълнител, продължителността на договора с избрания изпълнител и други. 43 020.00 43 020.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.