Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда изпълнението на следните взаимосвързани дейности:
1.	Създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри в цифров вид.
2.	Отстраняване на явна фактическа грешка в неурбанизирана територия.
3.	Пилотно набиране и структуриране на специализирани цифрови данни на подземната  ВиК инфраструктура.
4.	Усъвършенстване на работните процеси за предоставяне на електронни административни услуги и развитие на информационните системи на кадастъра.
5.     Обучение на вътрешни и външни институционални потребители.
6.     Информация и комуникация.

Изпълнението на тези дейности ще допринесе за преодоляването на основни предизвикателства, идентифицирани в Стратегията за електронно управление в Република България за периода 2014 - 2020 г. и Пътната карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2016 - 2020 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри в цифров вид: Кадастърът е регистър на поземлената собственост в страната и представлява съвкупност от основни данни за местоположението, границите и размерите на недвижимите имоти, данни за правото на собственост и за други вещни права върху недвижимите имоти, данни за държавните граници, границите на административно-териториалните единици, землищните граници и границите на територии с еднакво трайно предназначение. Данните се нанасят върху кадастрална карта и се записват в кадастрални регистри. Съгласно чл. 30, ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), се водят кадастрални регистри на: 1. недвижимите имоти – обект на кадастъра; 2. точките от геодезическата основа; 3. границите на административно-териториалните единици; 4. идентификаторите и промените им. През месец юни 2016 г. Агенция по геодезия, картография и кадастър (АГКК) изготви Методика и критерии за приоритизиране на общините, за които ще бъдат създадени кадастрална карта и кадастрални регистри (КККР) в цифров вид по Оперативна програма "Добро управление". Избраните от АГКК критерии са следните: Критерий по допустимост: Оценка на общините съгласно извършено оцифряване и анализ на кадастралните планове и регистри на урбанизираните територии на населените места в съответната община. Критерии за оценка: 1.Оценка на общините, съгласно изработения цифров вид на наличната кадастрална информация за населените места в съответната община, и анализа на неговите качества; 2: Оценка на общините, съгласно ролята и мястото им в националното пространство; 3: Оценка на общините, спрямо броя на населението в областта (административно-териториалната единица) по местонахождението им. На базата на гореизброените критерии са определени 96 бр. населени места с площ от 10 215 ха, попадащи в следните общини: Бургас, Приморско и Созопол (област Бургас), Варна, Белослав и Бяла (област Варна), Пазарджик (област Пазарджик), Плевен (област Плевен) и Родопи (област Пловдив). Съгласно чл. 31 от ЗКИР: "Съдържанието, както и условията и редът за създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри се определят с наредба, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството......" - Наредба № 3 от 28.04.2005 г. за съдържанието, създаването и поддържането на кадастралната карта и кадастралните регистри. Дейностите за създаване на КККР обхващат: - Създаване на геодезическа мрежа с местно предназначение (ГММП) за урбанизираната територия и всички застроени територии в землищата - чл. 5, ал. 1, т. 11 и чл. 21, т. 2 от Наредба № 3; - Проучване на създадената работна геодезическа основа (РГО) и при установяване на унищожени точки, се създава изцяло нова РГО или се допълва съществуващата - чл. 5, ал. 1, т. 11 и чл. 21, т. 3 от Наредба № 3; - Изработване на КККР на урбанизираните територии и всички застроени територии - чл. 41 от Наредба № 3; - Изработване на карта на контактната зона и списък на засегнатите имоти - чл. 47 от Наредба № 3 ; - Създаване и изчертаване на интегриран цифров модел на КККР; - Отразяване на възраженията и настъпилите промени в обявената по чл. 46 от ЗКИР КККР - чл. 48 от ЗКИР. Ще бъде извършен контрол на качеството на данните от длъжностни лица в службите по геодезия, картография и кадастър, определени от началника на службата, в съответствие с Наредба №19 от 28.12.2001 г. за контрол и приемане на КККР. Към момента 22 % от територията на страната е покрита с кадастрална карта и кадастрални регистри, чрез които могат да се предоставят електронни административни услуги. С изпълнението на Дейност 1 ще продължи вече започналото създаване на КККР, част на програмата за електронно управление на правителството. С оглед обезпечаване на връзката на е-правителство с електронно обслужване е необходимо създаване на цифрови данни за основни регистри на електронното правителство, каквито са кадастралните регистри, базирани на цифрови кадастрални данни. 3 607 924.95 3 600 600.80
Отстраняване на явна фактическа грешка в неурбанизирана територия: През месец януари 2015 г. бе изготвена Концепция за ускорено създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри и за ускоряване процеса по създаване на имотен регистър. В тази връзка, в ДВ бр. 57 от 22.07.2016 г. е обнародван Закон за изменение и допълнение на Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗИД на ЗКИР), чрез който се регламентира опростена процедура за създаване на кадастрална карта и регистри за територията на страната, включително и за неурбанизирани райони. Предвижда се преобразуване на картата на възстановената собственост (КВС) в кадастрална карта от службите по геодезия, картография и кадастър, което ще осигури възможност в кратки срокове да се постигне покриване на голям процент от територията на страната с кадастрална карта и кадастрални регистри. В практиката на АГКК - в процеса на създаване на КККР и поддържане на вече одобрените КККР в актуално състояние, се констатират несъответствия в неурбанизираната територия, които са прехвърлени в КККР от КВС. Явната фактическа грешка (ЯФГ) е несъответствието в границите на поземлените имоти между урбанизирана и неурбанизирана територия, получено при обединяване на данните по чл. 41, ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР), както и несъответствие в границите на съществуващите на местността (терена) трайни топографски обекти с естествен или изкуствен произход в неурбанизирана територия, определени чрез геодезически измервания и границите им от планове и карти, одобрени по реда на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи и Закона за възстановяване на собствеността върху горите и земите от горския фонд, когато разликите в координатите на определящите ги точки са поголеми от допустимите в наредбата по чл. 31 от ЗКИР. Дейност 2 надгражда изпълнен през 2015 г. проект за анализ на КВС по Оперативна програма „Административен капацитет“ с бенефициент МТИТС. В резултат на извършения анализ и в зависимост от точността и съдържанието, землищата с одобрена КВС са разпределени в три групи: 1. Землища, в които анализираните линейни и площни обекти са нанесени вярно в КВС или с малко отклонение. В тези землища няма необходимост от корекция при отразяване местоположението на анализираните обекти или нанасяне на липсващи обекти, предмет на анализа или ако има такава необходимост, то площта, подлежаща на корекция, не надвишава 5% от общата площ на засегнатите имоти. 2. Землища, при които има изместване в местоположението на анализираните обекти при нанасянето им в КВС и/или има неотразени обекти, като площта, подлежаща на корекция, е от 5 до 10% от общата площ на засегнатите имоти. 3. Землища, при които има изместване в местоположението на анализираните обекти при нанасянето им в КВС и/или има неотразени обекти, като площта, подлежаща на корекция, надвишава 10% от общата площ на засегнатите имоти. Обхватът на дейността включва отстраняване на явна фактическа грешка в неурбанизирана територия в землища от 1-ва, 2-ра и 3-та група, с площ минимум 80 000 ха., със засегната площ 1 680 ха. 2 160 005.00 1 823 350.39
Пилотно набиране и структуриране на специализирани цифрови данни на подземната ВиК инфраструктура: В рамките на тази дейност ще бъде структурирана база данни в цифров вид на подземната ВиК инфраструктура за територии във Видин, Монтана и Враца. Трите града са областни градове в Северозападния район на планиране (NUTS 2). Този район е районът в ЕС с трайно най-ниско равнище на развитие. Районът заема последно място в класацията на районите в ЕС по показателя БВП на човек, съответно с 27,3% през 2009 г.., при средно за страната - 44%. С оглед на това, при предприемането на дейности, свързани с подобряване на условията за живот и осигуряване на среда за бизнес развитие, следва да се отчете района, където биха имали най-голям ефект. В тази връзка с избирането на трите областни центрове от този район ще се осигури максимален ефект от извършването на дейността. Обхват на дейностите: 1. Анализ на наличната информация и данни във ВиК дружествата - ще бъде възложена на външни експерти; 2. Дефиниране на обекти и атрибути към тях - ще бъде възложена на външен изпълнител; 3. Набиране на нови данни - ще бъде възложена на външен изпълнител; 4. Проектиране на геопространствена база данни за обектите от ВиК инфраструктура - ще бъде възложена на външен изпълнител; 5. Въвеждане на наличните данни в базата - ще бъде възложена на външен изпълнител; 6. Създаване на софтуер за валидация, въвеждане и редактиране на цифровата база на ВиК инфраструктура - ще бъде възложена на външен изпълнител; 7. Контрол относно коректното въвеждане на данните в базата - ще бъде възложена на външни експерти. При изпълнението на дейността ще е необходимо използването на външна експертна подкрепа, тъй като ВиК дружествата разполагат с информация в различен вид и формат и с различно качество относно местоположението, състоянието и характеристиките на инфраструктурата. Трима външни експерти ще извършат анализ (подготвяне и структуриране) на наличната информация и данни във ВиК дружествата. На базата на този анализ избрания по ЗОП изпълнител ще набере в структуриран вид специализирани цифрови данни на подземната ВиК инфраструктура. Съответно, по време и след изпълнението на дейността, получения продукт трябва да бъде проверен относно коректност при отразяване на данните. Трима външни експерти ще извършат контрол относно коректното въвеждане (мигриране) на данните в базата. 0.00 0.00
Усъвършенстване на работните процеси за предоставяне на електронни административни услуги и развитие на информационните системи на кадастъра: - Дигитализиране и структуриране на сканираните документи; - Интеграция с КАИС и ИИСКИР; - Обучение на служители от АГКК за ползване на системата. 888 712.00 885 827.08
Обучение на вътрешни и външни институционални потребители: Административно-техническото обслужване на гражданите, ведомствата, общините и дружествата е изключителен приоритет за АГКК и нейните териториални структури и включва обслужване както с кадастрална информация, така и с геодезически и картографски данни. Обслужването се извършва в 28 служби по геодезия, картография и кадастър. В ДВ бр. 57 от 22.07.2016 г. е обнародван ЗИД на ЗКИР. Промяната в ЗКИР наложи актуализиране на подзаконовата нормативна база - наредби и тарифа.Със ЗИД на ЗКИР се дават правомощия на общинските служби по земеделие да извършват от името на АГКК част от дейностите по административно обслужване с кадастрална информация. Създава се възможност и общинските администрации да подпомагат СГКК в извършването на административното обслужване. Съществените ползи от това предложение са, че физически и юридически лица, ведомства и др. потребители на кадастрална информация ще могат да заявяват и да получават необходимите им скици, схеми и други официални документи от кадастралната карта и кадастралните регистри не само в 28- те областни града, в които се намират СГКК, но и в 252 населени места, в които се намират общинските служби по земеделие и в 265 населени места - общински центрове. Включването на нотариусите като целева група е обусловено от влезлите в сила през м. юни 2014 г. промени в ЗКИР, както и от сключеното между Нотариалната камара на Р България и АГКК споразумение относно реда и условията за осъществяване на отдалечен достъп на нотариусите до ИИСКИР чрез КАИС, като основа за подобряване на обслужването на гражданите с кадастрална информация. Разпоредбите на закона, както и сключеното споразумение между АГКК и Нотариалната камара, дават възможност всеки действащ нотариус да се регистрира в ИИСКИР и да заяви получаване на кадастрална скица или схема за избрани от него един или повече имоти от територии с влязла в сила кадастрална карта и кадастрални регистри. Гореизложеното налага провеждане на специализирано обучение, насочено към повишаване на компетентността и информираността на представители на целевите групи - служителите на СГКК, общинските служби по земеделие, общинските администрации и нотариусите за работа със системата за предоставяне на електронни административни услуги - КАИС. Обучението ще обхване 30 групи по 20 участника, разпределени на регионален принцип (в шестте района за планиране). Всяка група ще премине четиридневно изнесено обучение с откъсване от работния процес. Програмата на обучението за всяка група ще включва два тематично обособени модула, фокусирани върху: • Работа с портала за електронни административни услуги на АГКК – КАИС: специфики в процеса по обработване на постъпили заявления, изготвяне и предоставяне на актуални кадастрални данни на клиентите; • Спазване и прилагане на разпоредбите на ЗКИР и приложимата нормативна уредба във връзка с предоставяните от АГКК услуги чрез КАИС. Изпълнителят трябва да осигури необходимата логистика и организация по провеждане на обученията – в това число транспорт, настаняване, кетъринг, конферентни услуги и др. Това задължително включва: - транспортиране на участниците - трансфер на участниците до мястото на провеждане на обучението и обратно и/или възстановяване на транспортните разходи на участниците; - осигуряването на нощуване на участниците във всяка от 30-те групи от обучението и лекторския екип следва да бъде в хотел, с покриване на изискване за притежаване на минимално ниво на категоризация от поне 4 звезди, съгласно Закона за туризма и Наредбата за категоризиране на средствата за подслон, местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения; - пристигането и напускането на хотела трябва да бъде съобразено с времетраенето на обучението за всяка от 30-те групи; - осигуряването на кетъринг следва да предвижда: 4 обяда в ресторанта на хотела ; 3 вечери в ресторанта на хотела ; 2 бр. кафе-паузи за всеки ден от обучението; - наем на зала и оборудване; - лектори. 337 356.00 337 355.64
Информация и комуникация: Постигането на висока степен на информираност, както на целевите групи, така и на широката общественост, е от изключителна важност за постигане на максимална ефикасност и популяризиране на проекта и резултатите от него пред потенциалните потребители на предоставяните от АГКК услуги, както и популяризиране на усъвършенстваните процеси. За постигане на оптимален ефект и достигане на максимален брой хора, мерките за информация и комуникация ще се изпълняват през целия период на проекта, като се използват различни комуникационни канали: пресконференции, публикации (включително електронни), изработване и разпространение на информационни материали и др. Информационната кампания ще гарантира прозрачност при реализация на проекта и ще в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014. Предвижда се провеждане на: 1. Пресконференции 2 броя - откриваща и закриваща. Участие в същите ще вземат представители на целевите групи и медиите. Подготовката и провеждането на всяка пресконференция трябва да отговаря на следните минимални изисквания: • да се организира и проведе в гр. София, в хотел с минимална категоризация 3 звезди; • залата да е оборудвана с необходимата озвучителна и презентационна техника; • брой на участниците - 50; • осигуряване присъствието на представители на целевите групи по Проекта; • продължителност - 1 час; • изработване на дизайн на покана. На поканите следва да присъстват символите съгласно изискванията за информация и публичност към бенефициентите на Оперативна програма „Добро управление“; отпечатване на покана - 100 бр.; • кафе пауза за 50 човека - кетъринг. 2. Дизайн, предпечат, изработка и доставка на рекламни материали: - химикали - 150 бр.; - тефтери - 150 бр.; - флаш памети - 150 бр.; - метални фенерчета - 150 бр.; - тениски - 150 бр.; - дъждобрани - 150 бр.; - зареждащи комплекти - 50 бр.; - пътни чанти - 50 бр.; - сакове - 50 бр.; - чадъри - 50 бр.; - органайзери - 50 бр. 3. Дизайн, предпечат, изработка и доставка на информационни материали: - транспарант - 1 бр., - банери със стойка - 2 бр.; - информационни брошури - 1000 бр.; 4. Осигуряване на 2 публикации в национални печатни издания. 30 022.00 4 876.42

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.