Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

С реализация на проект „Център за социално включване” се планира назначаването общо на 60 лица, разпределени по следния начин:  10 домашни помощници от м.12.2015г., 20 домашни помощници и 30 лични асистенти от м.03.2016г.  Общият брой на обгрижваните лица се очаква да е 63 потребители. Община Елин Пелин е реализирала няколко проекта, насочени към услуги в домашна среда до момента. Има данни и наблюдения за специфичните потребности на социално уязвимите лица – целева група по настоящия проект.  В резултат на задълбочената преценка на индивидуалните потребности по проекта ще се предоставят и здравни услуги /извън платимите по Здравна каса/, супервизия за персонала, както и услугата „Пране в Центъра за социално включване” за потребителите на социалните услуги. Социалната услуга ще се предоставя 25 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление : Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра за социално включване. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера на дейността и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание за изпълнение на длъжността. Ръководителят отговаря за цялостното управление на проекта, счетоводителя отговаря за финансовото изпълнение, координатора обезпечава администрирането на проекта, сътрудника отговаря за логистиката, а Сътрудник „Социални дейности” отговаря за вътрешния мониторинга по проекта. Длъжностите се допълват и гарантират успешно изпълнение на проекта. Конкретните отговорности на всеки от членовете на екипа са следните: Ръководител проект –Отговаря за цялостното управление, организация и координация на дейностите по проекта. Организира и контролира работата на останалите членове на екипа. Разпределя задачите в рамките на екипа. Счетоводител на проекта – Отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и националното законодателство. Прилага механизми за контрол върху изпълнението на възложените дейности, по отношение на финансовите му аспекти. Извършва всички оперативни дейности свързани с изпълнението на проекта, осчетоводява всички приходи и разходи съобразно бюджета на проекта. Завежда каса, банкови операции, следи за точното разходване на средствата, както и документирането им, съгласно одобреният бюджет и изискванията на УО. Координатор проект- Осигурява административна подкрепа на проектния ръководител по изпълнение на проекта, отчитането по проекта, координация и комуникация с Управляващия орган. Събира и обобщава информация по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Отговаря за изготвяне и предаването на отчетните документи от страна на бенефициента до Управляващия орган на ОП „РЧР”. Технически сътрудник- Подпомага членовете на екипа по проекта във връзка с изпълнение на проекта. Участва в изготвянето на междинен и заключителен технически и финансов отчет. Работи в тясно сътрудничество и координация с всички институции, имащи отношение към реализация на проекта. Сътрудник „Социални дейности”- Извършва ежемесечен мониторинг на социалните услуги, като посещава потребителите на социални услуги в домашна среда. Провежда интервю с тях, което се отразява в документа „Формуляр за мониторинг”. Следи за промени в нуждите на потребителите, за проблеми във взаимоотношенията „потребител-доставчик” и своевременно уведомява Бенефициента. 33 060.00 64 698.02
Информиране и публичност : Всички планирани дейности са в съответствие с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 2 856.00 1 776.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги : Община Елин Пелин ще създаде Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Всички планирани дейности в рамките на проекта са пречупени през опита на общината като доставчик на социални услуги в общността и в домашна среда. Общината има наблюдения в областта на индивидуалните нужди на целевите групи, което гарантира, че чрез настоящия проект тези потребности напълно ще бъдат удовлетворени. В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: - подбор и назначаване на Физически лица наети в центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, координира услугата „пране”. Той ще отговаря и за изпълнение на дейност 8 – „Психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност”. - подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда-30 ”Лични асистента” и 30 ”Домашни помощници”. - подбор и назначаване на „Здравен консултант”, който ще отговаря за изпълнение на дейност „Осигуряване на на здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност”. - във връзка с изготвяне на досиета и цялостното доказване предоставяне на услугите ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които ще се използват за функциониране на Центъра и са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги. - за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще се раздават на "Домашните помощници" и "Личните асистенти" по списък и те ще използват по време на работа с потребителите по настоящия проект. 425 792.25 387 432.65
Закупуване на обзавеждане : Помещението, където ще бъде разкрит Центъра за социално включване е напълно оборудвано и обзаведено за нуждите потребителите. То се състои от голямо помещение, което е оборудвано с маси, столове и шкафове. Допълнително има готварска печка, микровълнова фурна, хладилник, кафе машина, които ще се използват, в случай, че потребителите и обгрижващите ги лица посетят помещенията на Центъра за социално включване. Но при реализация на редица проекти и програми в социалната сфера се открои нуждата на целевите групи от пране. Тъй като голяма част от потребителите нямат автоматични перални досегашния опит в домашната грижа показва, че съществена част от работното време на асистента/помощника преминава в пране на ръка. Значителен дял от ползвателите на социални услуги нямат и вода в обитаваните от тях помещения и прането се извършва на открито – в двора. Това е изключително затормозяващо асистента/помощника, особено през зимния сезон. От една страна осигуряването на чисто бельо и дрехи и задължителен стандарт за социални услуги, но от друга страна прането на ръка поставя в риск здравето на самия асистент/помощник. 6 100.00 5 548.00
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано професионално обучение за въвеждане в професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит. Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра за социално включване да преминат през тридневно въвеждащо обучение по следните теми:  представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;  документиране на социалните услуги по настоящия проект;  общи познания за домашните грижи и услугите в общността;  основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;  основни задължения и права на потребителя;  етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);  права на детето и методи за тяхната закрила;  специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;  разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;  умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;  умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);  здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги; 1 200.00 980.00
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги : Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците. Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите. Груповата супервизия ще се провежда с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. Екипната супервизия има за цел улесняване и подпомагане развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите. Сесиите за екипна супервизия, които се планират по настоящия проект, имат за свой предмет проблеми на работата по индивидуалните случаи и ще се протоколират. Протоколите съставляват част от документацията по индивидуалните случаи. Всеки протокол ще включва следните начални реквизити: номер, дата, място на провеждане, продължителност (час –от/до), участници (напр. супервизор, членове на персонала на Центъра, членове на екипа); основни полета: 1) цел/предназначение на сесията за супервизия; 2) поставени теми, въпроси, проблеми; 3) основни позиции, мнения, направени заключения, взети решения. При необходимост в края на протокола ще се отразяват и набелязват задачи и въпроси, които да бъдат предмет на супервизия за следващ период. Протоколът завършва с подписи на участниците. Провеждането на супервизия е нова дейност, която до този момент не е осъществявана по социалните проекти на община Елин Пелин. Супервизията ще подпомага координацията и систематичността в начина на работа, дава възможност за обмен на информация и опит, развива уменията за вземане на екипни решения в дух на сътрудничество, подпомага разпределянето на ролите и функциите в екипа, техните граници и съвместимост. За осъществяване на дейността ще се наеме физическо лице на длъжност „Експерт-супервизия”, което ще бъде ежедневно на разположение на персонала на Центъра за социално включване. Неговата функция ще гарантира следното за пероснала на Центъра: - обучение чрез обогатяване и осмисляне на практическия опит; развитие и усъвършенстване на професионално-личностните качества и умения; - съвет, изслушване, споделяне на колебания и съмнения, емоционална подкрепа, помощ при намиране на решение по работен или професионално-личностен проблем; - даване на сигурност, постоянство и порядък в организацията на работата; административна подкрепа и споделяне на отговорности. Остойностяването на дейността е следното: планира се назначаване на лице на длъжността „Експерт супервизия” - за периода м.01.2015г. - м.12.2017г. като разхода за него е 11 820,00 лв. Т.е. той ще работи 24 месеца, а планираният месечен разход за възнаграждение е 492,50 лв. 11 820.00 15 404.46
Предоставяне на здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В хода на реализираните проекти и програми от община Елин Пелин ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел задоволяването на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра. Основните дейности, които той ще извършва са дейности като измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне на хранителен и диетичен режим и др. 11 820.00 4 636.66
„Психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност”. : Целта на дейността е осъществяване на дейности насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. И тук акцентът е поставен върху индивидуалната потребност на всяко лице. Социалният работник в Центъра ще съдейства за решаването на възникнали проблеми в процеса на предоставяне на услугите, ще координира работата по случай, оказва морална подкрепа на потребителите, осъществява връзката със семействата им, подпомага работата по включване на потребителите. 0.00 0.00
„Извършване оценки на потребностите и разработване на методология за дейността на Центъра”: В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: - извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра – тя ще се извърши с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя. - разработване на методология за дейността на Центъра - описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра за социално включване. 7 200.00 6 900.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.