Организация и управление : Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра за социално включване. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати.
Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера на дейността и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание за изпълнение на длъжността. Ръководителят отговаря за цялостното управление на проекта, счетоводителя отговаря за финансовото изпълнение, координатора обезпечава администрирането на проекта, сътрудника отговаря за логистиката, а Сътрудник „Социални дейности” отговаря за вътрешния мониторинга по проекта. Длъжностите се допълват и гарантират успешно изпълнение на проекта. Конкретните отговорности на всеки от членовете на екипа са следните:
Ръководител проект –Отговаря за цялостното управление, организация и координация на дейностите по проекта. Организира и контролира работата на останалите членове на екипа. Разпределя задачите в рамките на екипа.
Счетоводител на проекта – Отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и националното законодателство. Прилага механизми за контрол върху изпълнението на възложените дейности, по отношение на финансовите му аспекти. Извършва всички оперативни дейности свързани с изпълнението на проекта, осчетоводява всички приходи и разходи съобразно бюджета на проекта. Завежда каса, банкови операции, следи за точното разходване на средствата, както и документирането им, съгласно одобреният бюджет и изискванията на УО.
Координатор проект- Осигурява административна подкрепа на проектния ръководител по изпълнение на проекта, отчитането по проекта, координация и комуникация с Управляващия орган. Събира и обобщава информация по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Отговаря за изготвяне и предаването на отчетните документи от страна на бенефициента до Управляващия орган на ОП „РЧР”.
Технически сътрудник- Подпомага членовете на екипа по проекта във връзка с изпълнение на проекта. Участва в изготвянето на междинен и заключителен технически и финансов отчет. Работи в тясно сътрудничество и координация с всички институции, имащи отношение към реализация на проекта.
Сътрудник „Социални дейности”- Извършва ежемесечен мониторинг на социалните услуги, като посещава потребителите на социални услуги в домашна среда. Провежда интервю с тях, което се отразява в документа „Формуляр за мониторинг”. Следи за промени в нуждите на потребителите, за проблеми във взаимоотношенията „потребител-доставчик” и своевременно уведомява Бенефициента.
|
33 060.00
|
64 698.02
|
Информиране и публичност : Всички планирани дейности са в съответствие с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. |
2 856.00
|
1 776.00
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги : Община Елин Пелин ще създаде Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Всички планирани дейности в рамките на проекта са пречупени през опита на общината като доставчик на социални услуги в общността и в домашна среда. Общината има наблюдения в областта на индивидуалните нужди на целевите групи, което гарантира, че чрез настоящия проект тези потребности напълно ще бъдат удовлетворени.
В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи:
- подбор и назначаване на Физически лица наети в центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Ръководител и Социален работник. Ръководителят има следните задължения-организира цялостната дейност така, че да се осигури качество на живот, което гарантира пълноценното физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Социалният работник има следните задължения-изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, координира услугата „пране”. Той ще отговаря и за изпълнение на дейност 8 – „Психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност”.
- подбор и назначаване на физически лица предоставящи услуги за социално включване в домашна среда-30 ”Лични асистента” и 30 ”Домашни помощници”.
- подбор и назначаване на „Здравен консултант”, който ще отговаря за изпълнение на дейност „Осигуряване на на здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност”.
- във връзка с изготвяне на досиета и цялостното доказване предоставяне на услугите ще се закупят канцеларски материали и консумативи, които ще се използват за функциониране на Центъра и са пряко свързани с осигуряване на качество на социалните услуги в съответствие със стандартите за документиране и отразяване хода на предоставяните социални услуги.
- за осигуряване на стандартите за хигиена при личен допир ще се закупят ръкавици за еднократна употреба, които ще се раздават на "Домашните помощници" и "Личните асистенти" по списък и те ще използват по време на работа с потребителите по настоящия проект.
|
425 792.25
|
387 432.65
|
Закупуване на обзавеждане : Помещението, където ще бъде разкрит Центъра за социално включване е напълно оборудвано и обзаведено за нуждите потребителите. То се състои от голямо помещение, което е оборудвано с маси, столове и шкафове. Допълнително има готварска печка, микровълнова фурна, хладилник, кафе машина, които ще се използват, в случай, че потребителите и обгрижващите ги лица посетят помещенията на Центъра за социално включване.
Но при реализация на редица проекти и програми в социалната сфера се открои нуждата на целевите групи от пране. Тъй като голяма част от потребителите нямат автоматични перални досегашния опит в домашната грижа показва, че съществена част от работното време на асистента/помощника преминава в пране на ръка. Значителен дял от ползвателите на социални услуги нямат и вода в обитаваните от тях помещения и прането се извършва на открито – в двора. Това е изключително затормозяващо асистента/помощника, особено през зимния сезон. От една страна осигуряването на чисто бельо и дрехи и задължителен стандарт за социални услуги, но от друга страна прането на ръка поставя в риск здравето на самия асистент/помощник.
|
6 100.00
|
5 548.00
|
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : От съществено значение за професионалното развитие на наетите в Центъра лица и осигуряване на качествени интегрирани услуги е участието в специализирано професионално обучение за въвеждане в професията, както и уменията на лицето да се учи от своя и на колегите опит.
Планира се наетите по проекта лица за работа в Центъра за социално включване да преминат през тридневно въвеждащо обучение по следните теми:
представяне на интегрираните социални услуги по настоящия проект;
документиране на социалните услуги по настоящия проект;
общи познания за домашните грижи и услугите в общността;
основни задължения и права на личния асистент/домашен помощник;
основни задължения и права на потребителя;
етични стандарти в работата(принципи и ценности на социалната работа, поверителност, антидискриминационно поведение, др.);
права на детето и методи за тяхната закрила;
специфика на грижите за стари хора, за деца и възрастни с увреждания, за терминално болни;
разпознаване и навременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя (влошаване на здравословното и емоционалното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове), както и за нововъзникнали потребности;
умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт;
умения за разпознаване на рискове и справяне с кризисни ситуации (оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт, др.);
здравословни и безопасни условия на предоставяне и ползване на социални услуги;
|
1 200.00
|
980.00
|
Предоставяне на супервизия на персонала, предоставящ социални услуги : Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество.
Супервизията може да бъде провеждана индивидуално или групово, като се основава на принципа на равнопоставеност и отсъствие на отношения на власт между участниците.
Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите.
Груповата супервизия ще се провежда с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата. Екипната супервизия има за цел улесняване и подпомагане развитието на отношенията на работното място и реализирането на мултидисциплинарност, като преди всичко създава условия на сътрудничество и екипна подкрепа при обсъждането и решаването на практически въпроси и проблеми в работата по индивидуалните случаи на потребителите.
Сесиите за екипна супервизия, които се планират по настоящия проект, имат за свой предмет проблеми на работата по индивидуалните случаи и ще се протоколират. Протоколите съставляват част от документацията по индивидуалните случаи. Всеки протокол ще включва следните начални реквизити: номер, дата, място на провеждане, продължителност (час –от/до), участници (напр. супервизор, членове на персонала на Центъра, членове на екипа); основни полета: 1) цел/предназначение на сесията за супервизия; 2) поставени теми, въпроси, проблеми; 3) основни позиции, мнения, направени заключения, взети решения. При необходимост в края на протокола ще се отразяват и набелязват задачи и въпроси, които да бъдат предмет на супервизия за следващ период. Протоколът завършва с подписи на участниците.
Провеждането на супервизия е нова дейност, която до този момент не е осъществявана по социалните проекти на община Елин Пелин. Супервизията ще подпомага координацията и систематичността в начина на работа, дава възможност за обмен на информация и опит, развива уменията за вземане на екипни решения в дух на сътрудничество, подпомага разпределянето на ролите и функциите в екипа, техните граници и съвместимост.
За осъществяване на дейността ще се наеме физическо лице на длъжност „Експерт-супервизия”, което ще бъде ежедневно на разположение на персонала на Центъра за социално включване. Неговата функция ще гарантира следното за пероснала на Центъра:
- обучение чрез обогатяване и осмисляне на практическия опит; развитие и усъвършенстване на професионално-личностните качества и умения;
- съвет, изслушване, споделяне на колебания и съмнения, емоционална подкрепа, помощ при намиране на решение по работен или професионално-личностен проблем;
- даване на сигурност, постоянство и порядък в организацията на работата; административна подкрепа и споделяне на отговорности.
Остойностяването на дейността е следното: планира се назначаване на лице на длъжността „Експерт супервизия” - за периода м.01.2015г. - м.12.2017г. като разхода за него е 11 820,00 лв. Т.е. той ще работи 24 месеца, а планираният месечен разход за възнаграждение е 492,50 лв.
|
11 820.00
|
15 404.46
|
Предоставяне на здравна подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: В хода на реализираните проекти и програми от община Елин Пелин ясно се открои необходимостта от извършване на здравни услуги в домашна среда за потребителите. Често пъти лични асистенти и домашни помощници са принудени да извършват манипулации, които изискват медицински познания и неправилното им провеждане може да застраши здравето на потребителя. С цел задоволяването на специфичните потребности ще се назначи лице на длъжността „здравен консултант”, който ще следи за здравните потребности на потребителите в Центъра.
Основните дейности, които той ще извършва са дейности като измерване на кръвно налягане, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне на хранителен и диетичен режим и др.
|
11 820.00
|
4 636.66
|
„Психо-социална подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност”. : Целта на дейността е осъществяване на дейности насочени към преодоляване на изолацията, насърчаване на общуването, съдействие за развитие, посрещане на личните интереси, развиване на нови умения за грижи за себе си с цел съхраняване на самооценката и чувството за собствено достойнство. И тук акцентът е поставен върху индивидуалната потребност на всяко лице.
Социалният работник в Центъра ще съдейства за решаването на възникнали проблеми в процеса на предоставяне на услугите, ще координира работата по случай, оказва морална подкрепа на потребителите, осъществява връзката със семействата им, подпомага работата по включване на потребителите.
|
0.00
|
0.00
|
„Извършване оценки на потребностите и разработване на методология за дейността на Центъра”: В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи:
- извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Центъра – тя ще се извърши с участието на потенциалния потребител и/или на негов законен представител. Въз основа на направената оценка в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя.
- разработване на методология за дейността на Центъра - описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Центъра за социално включване.
|
7 200.00
|
6 900.00
|