Придобиване на Листова печатна машина - 1 бр., свързана с намаляване на използваните суровини (хартия, мукава, мастила, изопропилов алкохол) и отпадъци (хартия, метални и пластмасови опаковки, утайки от мастила) и предотвратяване образуването на отпадък (хартия и пластмасови опаковки): За подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес за производство на печатните продукти под КИД код 18.12 "Печатане на други издания и печатни продукти" ("Отпечатани търговски каталози", "Отпечатани рекламни проспекти, плакати и подобни печатни рекламни материали, без търговски каталози", "Отпечатани книги, брошури и подобни печатни изделия, на отделни листа, дори сгънати", "Отпечатани календари от всякакъв вид, вкл. Календари във вид на блокове с откъсващи се листа", "Други отпечатани върху хартия продукти"), печатница "Тафпринт" ООД ще въведе производствена (процесова) иновация, чрез прилагане за първи път в България на „Процес по офсетов печат с оптимизирано придвижване на печатната медия, високоефективно намастиляване и без приложение на сушене с талк за дебели картони“. За тази цел, компанията предвижда с настоящата дейност да закупи и въведе в производствената си практика Листова печатна машина - 1 бр. За производството на печатната си продукция компанията сега използва следните суровини: листови хартии с различна плътност, мукава, лепило, UV лак, мастила, вода, изопропилов алкохол, печатни форми. Така описаните суровини и спомагателни материали, в конвенционалния процес на печат се прилагат, чрез печатни преси. С реализацията на настоящата дейност и въвеждането на иновативния „Процес по офсетов печат с оптимизирано придвижване на печатната медия, високоефективно намастиляване и без приложение на сушене с талк за дебели картони“, "Тафпринт" ООД ще постигне спестяване на следните суровини и спомагателни материали: хартия (28-40% спестяване), мукава (40-50% спестяване), мастила (28-42% спестяване) и изопропилов алкохол (75% спестяване), посочени в раздел IV, точка 1.2. от Одита за ресурсна ефективност. Така описаното ще се постигне в печатницата, със закупуването на Листова печатна машина - 1 бр. поради оптимизациите постигнати чрез прилагането за първи път у нас на автоматична настройка и подаване на въздух в процеса на придвижване на печатната медия между мастилните секции на използваната печатна машина, с минимизирано приложение на воден баланс (над 50% по-малко от стандартните печатни офсетови процеси). Допълнително, поради уникалните възможности на иновативния процес за намастиляване, гарантирано от точното полагане на цветовете, очакванията на компанията са, че няма да е необходимо използването на ръчно (или друго) цветоопределяне, при гарантирано високо качество на печат и оптимизирани разходни норми на мастило. От гледна точка на управление на отпадъците генерирани от производствената дейност, с иновативния процес, компанията ще предотврати генерирането на отпадък "хартия" (поради намаляването до незначителни стойности на макулатурите, в съответствие с Раздел IV, т. 4.1 от Одита за ресурсна ефективност).
Листовата печатна машина предмет на инвестиция по проекта е петцветна, като е предвидено да е съоръжена с високоефективен намастиляващ апарат. Машината работи с минимален листов формат 340х480мм и максимален листов формат 750х1060мм. Машината може да работи с дебели картони, с висока плътност, като производителността й е до 18 000 листа/час, което я поставя сред най-високо производителните машини в света. Машината разполага с автоматично почистване на валовете и 24 ролера. Сред основните характеристики на машината, които ще позволят внедряването на иновативния процес, е възможността за автоматично управление на подавания въздух за придвижване на печатната медия. Допълнително, машината работи с 50% по-малко воден баланс, както и незначителни количества изопропилов алкохол – при сега прилагани 12-14%, се очаква да се достигне до стойности от 3 до 4%. Поради това е налице и печат без приложение на талк в процеса на сушене. Машината може да работи без предварително цветоопределяне (ръчно или чрез софтуерен продукт-напр. CIP3) с висококачествен печат. По този начин се гарантира печатен процес с минимизирани макулатури, използване на воден баланс и мастила. |
2 489 771.59
|
2 487 816.00
|
Услуга финансов одит дейността - ще бъде извършена чрез предоставяне на услуга по финансов одит от дипломиран експерт счетоводител: Като част от дейностите по проекта, се предвижда след успешното изпълнение на инвестициите в ресурсоефективното оборудване в производството на предприятието, да бъде проведен финансов одит на разходите по проекта. Целта на така описаната дейност, е дипломиран експерт счетоводител да потвърди правилното разходване на средствата по проекта, при спазване указанията на приложимата нормативна уредба (ЗУСЕСИФ и ПМС 160 в последната му редакция), както и указанията на УО (Условия за кандидатстване и Оперативно ръководство за изпълняне на проекти по процедурата). За тази цел в последните 4 месеца от реализацията на проекта, избран експерт счетоводител, ще предостави услуга по финансов одит, която да потвърди наличието на адекватна одитна пътека, разкриването на индивидуални счетоводни сметки за реализацията на проекта, правилното заприхождаване на дълготрайните материални активи придобити по проекта, както и осчетоводяването на направените разходи. Съгласно изискванията на Условията за кандидатстване, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза за инвестиционни проекти с БФП над левовата равностойност на 750 000 евро (или 1 466 872.5лв), следва да бъде осъществен финансов одит. Предвид горното императивно изискване на приложимата нормативна уредба, предприятието предвижда като част от дейностите по проекта, предоставяне на услуга по финансов одит. Одиторът ще проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. В този контекст, към Финалния доклад за изпълнението на проекта който ще бъде представен на УО за одобрение, ведно с искане за плащане, ще бъде приложен и доклада на дипломиран експерт счетоводител, относно фактическите констатации, установени при проведения финансов одит.
Стъпките за реализация на настоящата дейност са както следва:
1. Подготовка за избор на изпълнител: от 9 до 10 месец;
2. Избор на изпълнител: от 10 месец;
3. Сключване на договор с избрания изпълнител: през 11ти месец;
4. Предоставяне на услугата по финансов одит: 12 месец. |
5 000.00
|
4 000.00
|
Дейност Извършване на измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория: За целта на кандидатстването по настоящата процедура е ангажирана външна за кандидата акредитирана съгласно стандарт БДС EN ISO 17025 лаборатория, която на място на площадката на "Тафпринт" ООД извърши замерване на отделяните емисии от емисионна точка. В рамките на одита за ресурсна ефективност "Тафпринт" ООД е заложила базови стойности на показателя, свързан с количеството емисии, генерирани при производството съгласно направените замервания от акредитираната лаборатория, като са приложени в т.VI от одита и протоколите от направените замервания и доказателства за акредитацията на лабораторията. Измервания на показатели за емисии от акредитирана лаборатория са предвидени и в края на първата календарна година, следваща годината на приключване на проекта, с които да бъде показано дали са постигнати заложените в одита за ресурсна ефективност целеви стойности. |
0.00
|
0.00
|
Дейност за организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се изпълни чрез организиране и провеждане на встъпителна и заключителна работни срещи за мултиплициране на резултатите от проекта): С реализацията на настоящия проект, компанията ще внедри в производствената си практика уникален за България иновативен производствен процес за „Процес по офсетов печат с оптимизирано придвижване на печатната медия, високоефективно намастиляване и без приложение на сушене с талк за дебели картони“. Предвид факта, че така описаният иновативен процес притежава силен потенциал за мултиплициране (т.е. за успешното му внедряване в други печници), с одобрението на проекта се предвижда организиране и провеждане на встъпително и заключително информационно събитие (работна среща) за мултиплициране на резултатите от проекта.
При встъпителното информационно събитие, се предвижда да се организира еднодневна работна среща, на който да се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта: представители на УО, доставчици на машини, представители на традиционни и дигитални медии, представители на печатници, както и основни клиенти на "Тафпринт" ООД, потребяващи продуктите на компанията, Съюзът на печатарската индустрия в България (най-влиятелната браншова организация в сектора). По време на работната среща ще бъдат представени основните параметри на одобрения проект, като ще се постави фокус върху иновативния процес, както и основните показатели за сравнение на процеса с алтернативните решения (детайлно описани в Сравнителния анализ за иновативния процес). При провеждане на информационната работна среща, ще се отдели значително внимание на иновативния процес, предмет на внедряване по проекта, като се постави акцент върху приложимостта му в различни печатници. Предвижда се встъпителната работна среща по проекта да се проведе в гр. Пловдив, като за целта ще се използват заседателните площи на печатницата, където са налични условия за ефективно провеждане на събитието.
В заключителния етап на проекта, след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на машината предмет на инвестиция, както и след успешното внедряване в производствената практика на "Тафпринт" ООД на уникалния за България, иновативен процес, с реализацията на настоящата дейност се предвижда провеждане на заключителна работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на събитието ще се поканят представители на всички заинтересовани страни от проекта, а именно: представители на УО на ОПИК, представители на компанията доставила и въвела машината, представители на традиционни и дигитални медии, представители на други печатници, както и основни клиенти на "Тафпринт" ООД, потребяващи продуктите на компанията, Съюзът на печатарската индустрия в България. Целта на първата част от заключителната работна среща ще бъде да бъдат представени конкретните технологични резултати и параметри на иновативния процес за „Процес по офсетов печат с оптимизирано придвижване на печатната медия, високоефективно намастиляване и без приложение на сушене с талк за дебели картони“, внедрен в "Тафпринт" ООД, а във втората част на събитието се предвижда демонстрация на процеса в реална работна среда, в производствените помещения на "Тафпринт" ООД. При посещението на място в печатницата на компанията, където ще се внедри иновативни процес, всички гости на събитието ще бъдат запознати с предимствата на иновативния процес и възможностите за реализация на процеса и в други печатници в България, за мултиплициране на резултатите от проекта. При провеждане на работната среща ще се представи целия технологичен цикъл на иновативния процес, в реална работна среща, като ще се постави основен фокус и акцент на приложимостта на процеса в други печатници. |
0.00
|
0.00
|
Дейност публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (ще се извърши чрез публикации на резултатите от проекта в традиционни и дигитални медии): След изпълнението на предходната дейност и провеждане на заключителната работна среща за мултиплициране на резултатите от проекта, ще бъде разработена и предоставена за публикуване в специализирани и общо информационни традиционни и дигитални медии специализирана публикация относно реализирания от кандидата проект. В така описаната публикация, ще бъде поместено изчерпателно описание на иновативния процес, внедрен с реализацията на проекта, като ще се обърне особено внимaние на (но не само):
1. Описание на процеса;
2. Технически и технологични характеристики на процеса;
3. Използвани суровини;
4. Спестявания на суровини и спомагателни материали;
5. Приложени технологични решения;
6. Обща информация относно инвестиционна стойност и ключови параметри на проекта.
В така описаните специализирани публикации, ще бъде обърнато и особено внимание на закупените и внедрени в производствената практика на кандидата активи - ще се опише как чрез закупените активи и с кои техни характеристики е опосредствано въвеждането на иновативния процес.
Така описаната специализирана публикация ще се разпространи както до информационни сайтове с общо информационно предназначение, така и до специализираните традиционни и дигитални издания, фокусирани върху печатарския бранш у нас: информационния сайт на Съюза на печатарската индустрия в България, printguide.info и други влиятелни и посещавани медии.
Допълнително, в изпълнение на настоящата дейност, ще се разработи и прессъобщение, което ще се разпространява в унисон с изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020.
Всички информационни материали, разработени в изпълнение на настоящата дейност (независимо дали са предвидени за оповестяване в традиционни или дигитални медии), ще бъдат подготвени със задължителните текстови и графични реквизити, за визуализиране на подкрепата от Общността и съобразно изискванията на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020. В резултат от изпълнението на дейността, ще се повиши информираността и ще се покаже ефекта относно въвеждането на подобни технологии и ще се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсоефективни решения. |
0.00
|
0.00
|