Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към  разработване на иновативен  процес , който  значително ще автоматизира и оптимизира  управлението на въздушни товари и пратки  и ще повиши нивото на сигурност във въздушния транспорт . Иновативният процес ще се осъществи чрез специализирано изследване и анализ на действащата нормативна уредба и унифицирани процеси в авиационната логистика и  разработването  на софтуерна система  за автоматизирана  и електронна  обработка на пратките  в двете основни  направления  Износ  и Внос. Общата цел на проекта е да се повиши конкурентоспособността и иновационния капацитет на Авиейшън Сървисис България , чрез разработване на процесна  иновация със сериозен потенциал за развитие и пазарно приложение .
Основната цел на проекта ще бъде постигната чрез следните специфични цели: 
- Да се извършват изследвания в областта на възможностите за дигитализация на процесите по наземна обработка  на въздушни товари и пратки от гледа точка на нормативната уредба и приложими стандарти
- Да  се създаде подходящ модел за данни във връзка с процесите  по обработка на товарите при Внос и Износ  ,който да  е приложим в софтуерна среда.
- Да се разработи и тества  работещ прототип на система в релевантна среда
- Да се закупи специалирано  оборудване, необходимо за разработването на процесната иновация.

Основните дейности по проекта са свързани с провеждане на индустриални научни изследвания, създаване на прототип, изпитвания и тествания в лабораторни условия и в реална среда.
В резултат на проекта ще бъде въведен нов метод за обработване на товарите, базиран на софтуерна система, който ще доведе до редица положителни резултати като повишане на  ефективността на работа и намаляване на времето  при обработката на товарите , както и повишена сигурност на  обработката и анализ на риска при получаване на товарите с цел постигането на по-високи стандарти на сигурност и безопасност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на първоначални изследвания, необходими за разработването на процесната иновация.: Първият етап от разработването на процесната иновация ще се осъществи чрез извършване на специализирано изследване и анализ в областта на унифицираните процеси в авиационната логистика. Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал от страна на кандидата. Изследването ще се осъществи от експертен екип на Авиейшън Сървисиз България, притежващ солидни познания и професионален опит в областта на наземната авиационна логистика. Изследването ще послужи за база за разработка на софтуерно решение за автоматизация на процесите по обработка на товарите при Внос и Износ. Задачите и предмета на изследването са: - Да проучи и анализира обстойно възможностите за дигитализация на процесите по наземна обработка на въздушни товари и пратки от гледа точка на действащата нормативна уредба и приложими стандарти в областта - Да доразвие и конкретизира концепцията за Система за управление на безопасността (Safety Management System), описана в одитния стандарт за безопасно управление на наземните операции ISAGO и да я направи приложима в софтуерна система- Система за управление на безопасността е рамка от политики, процеси, процедури и техники за използване от операторите за наблюдение и непрекъснато подобряване на безопасността чрез взимане на информирани решения относно управлението на рисковете и оперативна безопасност. Приложение 19 към Конвенцията за международно гражданско въздухоплаване детайлизира глобалното правилата на Системата за управление на безопасността, които са приложими за определени въздушни оператори, доставчици на обслужване на въздушното движение, сертифицирани летища и други оперативни услуги. Основният метод за управление на безопасността, предписан от конвенцията, е сходен за всички видове оператори и доставчици на авиационни услуги въз основа на обща рамка от процеси и процедури. Целта на изследването е да адаптира тези процеси и процедури от предписания на хартия в разписани модели, които могат да се приложат в софтуерна система и да се интегрират към оперативните процеси по управление на товарите. - Да създаде подходящ модел за данни във връзка с процесите по обработка на товарите при Внос и Износ, който да е приложим в софтуерна среда- всички действащи работни процеси по обработката на товарите в Авиейшън Сървисиз България следва да бъдат детайлно описани в подходящ модел за пресъздаване в електронен вид, който ще послужи като техническо задание за раработване на системата. Работната хипотеза на изследването е, че е възможно да се създаде универсална и конкретна система от данни, която може да обхване всички аспекти на процесите по внос и износ в авиационната логистика и да електронизира голяма част от документацията, съпровождаща въздушните товари, която към момента се обработва на ръчно на хартиен носител. 24 616.00 0.00
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на процесната иновация.: В рамките на дейността ще бъде закупено специализирано оборудване, което е необходимо за разработването на процесната иновация- а именно специализирано оборудване за откриване на следи от експлозив ( ЕТD).Един от най-съществените елементи от разработваната иновация е да се повиши нивото на сигурност чрез въвеждане на интегрирана проверка за откриване на следи от експлозив ( ЕТD) в товара, което ще стане възможно чрез директното/автоматично регистриране на данните от ETD проверката в софтуерната система. Наличното към момента ETD оборудване e морално и технологично остаряло и не предоставя възможност за свързване с външен софтуер. За да се реализира иновативния процес трбява да се закупи ново поколение ETD апаратура, снабдена с технология за свързване и мрежов протокол за LAN (Ethernet ). Интеграцията между софтуерната система , в която се подават електронно данните за товара и ETD апаратурата ще направи много по-ефективен процеса по проверка за сигурност на товарите и ще съкрати времето за попълването на Декларация за сигурност и останалите съпътстващи документи, тъй като ще позволи данните от ETD проверката да се изпращат автоматично в системата и да се генерира електронно попълнена Декларация за сигурност и товарителница на пратката като всички страни в процеса по пътя на получаване на пратката ще могат незабавно да се информира за нивото на сигурност при нейната обработка и спазването на стандартите, задължителни при обработка на товари при авиационния превоз. Свързването на ETD апаратурата и софтуера за управление на товарите ще позволи проверките за сигурност да се извършват по непредсказуем принцип, ще елиминира субективния фактор и ще доведе до по-голяма интензивност в използването на ETD, с цел повишаване на нивото на сигурност при обработката на пратките, както и значително ще съкрати времето за извършване на проверката за сигурност. Етапи за изпълнение на дейността: Етап 1: Избор на изпълнители за закупуване на ДМА - Оборудване за откриване на следи от експлозив- ЕТD - 1 бр. /месец 2/ Етап 2: Сключване на договор и доставка, инсталация и тестване на ДМА /месец 3-4/ 82 000.00 0.00
Създаване и тестване на прототип на системата- Част 1 : След изготвянето на процесен модел и модел на данните в резултат проведените изследвания, ще стартира и същинският етап от разработването на процесната иновация чрез създаване на софтуерна платформа и свързването на закупеното ETD оборудване към нея.Дейността по създаване и тестване на прототип на системата ще бъде извършена съвместно от кандидата и партньора по проекта, като част от етапите ще бъдат възложени на външен изпълнител. Изпълнението на дейността по включва следните етапи: Етап 1. Процедура по избор на изпълнител за разработване на прототип на системата- тъй като Авиейшън Сървисиз България не разполага с квалифициран екип от софтуерни разработчици, дейността по разработване на софтуера на системата ще бъде възложена на външен изпълнител, специализиран в разработването на софтуерни приложения. При избора на фирма изпълнител ще се прилагат изискванията на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ) – обн. ДВ бр.101/22.12.2015 г. за определяне на изпълнители от страна на бенефициента на договорена безвъзмездна помощ от Структурните фондове на ЕС по реда на чл. 50 от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. /Месец 4/ Етап 2 Наемане на необходимото хардуерно оборудване, необходимо за разработването на системата /Месец 4/ За разработването на софтуерната платформа трябва да бъде осигурена необходимата минимална ИТ инфраструктура, която да поддържа потока, съхранението, обработката и анализа на данни в системата. Авиейшън Сървисиз България не разполага със собствена сървърна инфраструктура, затова планираме да наемем за срока на изпълнение на проекта съответното хардуерно оборудване, необходимо за обезпечаване работата на системата и съхранението на данните както следва - 2 бр. сървър - един основен сървър върху който да работи системата и един реплика, който да подисгури непрекъсваемост на работата на системата при спиране/отказ на основния сървър. - 1 брой устройство за съхранение на данните/ мрежов сторидж- на него ще се съхранява бекъп на данните от системата, с цел осигуряване на задължителните изисквания на международната Система за управление наинформационната сигурност ISO 27001:2013, която кандидатът е задължен да прилага в дейността си Етап 3. Дефиниране и съгласуване на системните функционалности/Месец 4-5/ - на база изготвения процесен модел ще бъдат определени конкретните функционалности на системата- дейността ще бъде осъществена от екипa на кандидата и ще бъде съгласувана с избрания изпълнител. Етап 4. Разработване на прототип на системата-дейността ще бъде извършена от избрания външен изпълнител/Месец 5-10/. Софтуерната платформа, която разработи, ще бъде уеб базирана и изградена на модулен принцип, позволяващ лесно преконфигуриране в зависимост от нуждите на кандидата и добавянето на допълнителни функционалности към системата. Софтуерът ще включва богат набор от интеграции с външни системи, както и интеграция с ЕТD апаратурата и портове към свързаните с процеса държавни учреждения като митница и гранична полиция. За повишаване на ефективността при въвеждане на информацията, към системата ще се разработи интерфейс за работа с мобилни устройства. Това ще съкрати значително времето за обработка на товарите – заснемане, претегляне описване на евентуални щети, протоколи за констатирани разлики, отпечатване на придружаващи документи и др. Разработването на системата ще включва следните етапи: - Разработка на работни архитектури (оперативна, системна, техническа) - Разработване на отделните модули и функции на системата спрямо съгласуваното техническо задание и дефинирани системни функционалности - Извършване на вътрешни тестове и оптимизация на софтуера 146 292.00 0.00
Създаване и тестване на прототип на системата- Част 2: Етап 5. Организиране на тестове за надеждност и функционалност на системата/Месец 9-12/- дейността ще бъде извършена съвместно от кандидата и партньора по проекта. Авиейшън Сървисиз България ще извършва основно тестове на системата по отношение не нейната обща функционалност и приложимост в оперативна среда. Ще се акцентира върху извършване на пилотни тествания на новия процес по ETD проверка за сигурност- доколко сигурна и надеждна е връзката между ETD и софтуерната система, доколко точно и пълно се подават и обработват данните от проверката по електронен път. За извършване на процеса на ETD проверка ще бъде неободимо закупуването на определени консумативи, необходими за функционирането на ETD оборудването, както следва: Сменяем филтър – 10 бр; Филтър вграден ,кинар , активен въглен – 5бр; Аssy филтър– 5бр; ; Натривки- 6500. Закупуването на необходимите консумативи ще бъде осъществено от доставчик, избран след провеждане на процедура по избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/2016 г. Задачата на партньора- ИИКТ-БАН при тестването на завършената разработка на прототипа, е да осигури нейната надежност и функционалност от гледна точка на Системата за управление на сигурността на информацията (ISMS) чрез осигуряване на възможност за идентифициране на рискови точки за сигурността (на терен) при съблюдаване на стандартите ISO 27001, ISO 27002 и дефинирането на план за непрекъсната работа (business continuity) на системата по ISO 27031. Предвижда се и симулационна оценка с експериментална верификация посредством DLP (Data Leakage Protection) решение на средата. Авиейшън Сървисиз България работи с голям обем чувствителна и конфиденциална информация ( като лицензиран оператор по наземно обслужване) и е длъжен да спазва стриктно изискванията на международната Система за управление наинформационната сигурност ISO 27001:2013. Затова е от изключителна важност системата да бъде максимално подсигурена срещу нежелано изтичане на информация или неоторизиран пробив в сигурност, за което експертите от ИИКТ-БАН притежават нужните компетенции и експертиза. Етап 6 Изработване и съгласуване на система от показатели и извършване на текуща оценка на всеки етап от създаване и тестване на прототипа/Месец 4-12/- дейността ще бъде извършвана текущо на всеки етап от разработката на иновацията от партньора по проекта. ИИКТ- БАН ще дефинира и съгласува балансирана система от показатели за оценка, които да бъдат анализирани с цел осигуряване качеството и надеждността на планирането и реализацията на системата. При анализите ще бъде използвано моделно представяне, структурен и системен анализ, включително и многокритериална оценка на алтернативи, които са доказани средства за работа при такъв тип задачи, използващи емпирични данни и работещи при високи нива на неопределеност (шум) по отношение на входната информация. 146 292.00 0.00
Визуализация на проекта: Авиейшън Сървисиз България ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата и партньора ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на двете организации кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - публикуваме на подходящо място на нашите интернет страница банер с линк към Единния информационен портал www.eufunds.bg. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. - поставим табела на видно място в двете организации; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. - текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /1-ви месец/ - Дейности по информиране и публичност /месец 1-12/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно. 500.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.