Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

ЕКСТРАПАК ООД е създадено през 1995г., с основна цел производство на чанти и опаковки.  В своята дейност ЕКСТРАПАК ООД  се стреми постоянно към подобряване на ефективността на ресурсната ефективност на производствените процеси, в т.ч. и на енергийната ефективност. Чрез извършен енергиен одит на съществуващото оборудване от лицензиран енергиен одитор са набелязани мерки, които водят до повишаване на енергийните спестявания в производствения процес. Настоящият е насочен към изпълнението на тези мерки, и това обуславя ЦЕЛТА на проекта: Постигане на устойчивост и конкурентоспособност на ЕКСТРАПАК ООД чрез изпълнение на мерки за енергийна ефективност.

ОСНОВНИ ДЕЙНОСТИ, чрез които ще се постигне целта на проекта са:
1. Придобиване на енергийно ефективни машини, оборудване, софтуер, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на мерките, включена в обследването за енергийна ефективност
2. Публичност и визуализация
3. Одит на проекта

РЕЗУЛТАТИТЕ от изпълнението на проекта могат са в няколко направления: 
1. Подобрена енергийна ефективност посредством: 
-  закупуване на  5 бр. енергийно ефективни машини, водещи до разширяване на производствения капацитет на ЕКСТРАПАК ООД;
- оползотворяване на отпадна топлина;
- внедряване на модерни осветителни тела;
- внедряване на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енерго потреблението. 

2. Осъществяване на следните енергийни спестявания: 
- Годишни спестявания на енергия :5,499,194kWh/год.
- Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие: 32.5%

3. Конкурентоспособност на предприятието ще нарасне в резултат на изпълнението на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА с централен вал(мярка 1 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА с централен вал: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ Оборудването (2 броя флексопечатащи машини „МИРА 1200”) е съществуващо в рамките на обследвания обект и потреблението му е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. Флексопечатащите машини „МИРА 1200” са разположени в Завод 2 и дейността им е свързана с основната икономическа дейност на предприятието (“Производство на опаковки от пластмаси” - 22.22 по КИД 2008). Машините печатат върху полимери, като през всяка от тях годишно преминава по 50400000 м фолио. За качествения печат от значение са и използването на фотополимерни клишета и качествените мастила, които фирмата използва. Данните за машината и за процеса са получени от паспотни данни, измервания и информация от ЕКСТРАПАК ООД. Машините работят на 3 смени, 24 часа в денонощието, 350 дни в годината. Спират се единствено за техническо обслужване и през официалните празници, през които цялото предприятие спира работа – общо 15 дни в годината. . ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 1. (Описание на дейността): Предлага се замяна на два броя флексопечатащи машини „MIRA 1200 BONARDI”, намиращи се на територията на производствена площадка 2 с ново оборудване с по-висока производителност и по-ниска консумация при основния технологичен процес на ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА - с централен вал. Инвестицията е свързана с повишаване на производствения капацитет на „ЕКСТРАПАК” ООД и е насочена към основната икономическа дейност на предприятието („Производство на опаковки от пластмаси” - КИД 22.22). Основно предимство на съвременните машини за флексопечат са значително увеличената скорост на печат – производителността по каталожни данни достиге 300 м/мин като работната производителност е най-малко 250. Така една нова машина замества 2 съществуващи с обща производителност 200 м/мин. Технологията е ръкавна, печата се върху фолиа от полимери. Другите предимства също не са за пренебрегване, като подобреното почистване на остатъчно мастило, подобрения операторски конфорт и удобства, които позволяват по-бърза настройка и ефективност при изпълнение на поръчките.   Енергийното потребление на старите машини през 2016 година е било 1,764,000 kWh за производството на 100,800,000 м продукция За новата флексо-печатаща машина очакваната годишна консумация на енергия е 1,008,000 kWh/y за производството на 126,000,000 м . Мярката предвижда разширяване на съществуващо производство. В резултат от изпълнението на мярката ще се постигнат: - Спестявания на електрическа енергия 1,197,000 kWh/год.   - Енергийни спестявания за единица продукция 0.0095 kWh/м  - Спестени CO2 емисии 980.3 t/год.  - Увеличаване на производствения капацитет за печат от 100 800 000м/год. на 126 000 000м/год., т. е увеличение с 25 200 000 м/год. или ръст с 25%. Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА - с централен вал. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1-4) 3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5). 4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6-18). 1 858 038.50 1 858 038.50
Придобиване на 1 бр.Секционна ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА (мярка 2 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 1 бр. Секционна ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ Оборудването от Завод 2 (П2, Mod.CH-HS200IX Cherng Horng Machinery; П4, Mod. DFP 640 Kuen Yuh Engineering; П11, Mod. YT42) е съществуващо в рамките на Завод 2 на обследвания обект и потреблението на трите машини е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. Оборудването е разположено в Завод 2 и дейността му е свързана с основната икономическа дейност на предприятието (Код по КИД 2008 22.22 „Производство на опаковки от пластмаси”). ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 2. (Описание на дейността): Предлага се замяна на 3 броя флексопечатащи машини, намиращи се на територията на производствена площадка 2 (П2, Mod.CH-HS200IX Cherng Horng Machinery; П4, Mod. DFP 640 Kuen Yuh Engineering и П11, Mod. YT42) с ново оборудване с по-висока производителност и по-ниска консумация на електроенергия. Производителността се очаква да нарастне повече от 2 пъти от 105 м/мин обобщена за трите машини в момента на 220 м/мин за новата машина. Флексопечатащите машини се използват за печат на фолиа от полимери и новата машина също ще се използва за същата дейност. Инвестицията е свързана с повишаване на производствения капацитет на „ЕКСТРАПАК” ООД и е насочена към основната икономическа дейност на предприятието (Код по КИД 2008 22.22 „Производство на опаковки от пластмаси”). Енергийното потребление на старите машини през 2016 година е било 755,200 kWh за производството на 40,320,000 бр. продукция За новата Секционна флексо-печатаща машина очакваната годишна консумация на енергия е 480,000 kWh/y за производството на 84,480,000 бр.. Мярката предвижда разширяване на съществуващо производство. В резултат от изпълнението на мярката ще се постигнат: - Спестявания на електрическа енергия 1,102,324 kWh/год.   - Енергийни спестявания за единица продукция 0.00852 kWh/бр.  - Спестени CO2 емисии 902.8t/год.  - Увеличаване на производствения капацитет за печат от 40,320,000 бр./год. на 84,480,000 бр./год., т. е увеличение с 44 160 000 бр./год. или ръст със 110%. Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъдат закупени и пуснати в екплоатация 1 бр. Секционна ФЛЕКСОПЕЧАТАЩА МАШИНА Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1-4) 3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5). 4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6-18). 1 245 863.71 1 245 863.71
Придобиване на 1 бр. машина за ЛАМИНИРАНЕ (мярка 3 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 1 бр. машина за ЛАМИНИРАНЕ: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ Оборудването (ЛАМИНАТОР SANTE 1200) е съществуващо в рамките на обследвания обект и потреблението му е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. ЛАМИНАТОР SANTE 1200 е разположен в Завод 2 и дейността му е свързана с основната икономическа дейност на предприятието - “Производство на опаковки от пластмаси” (КИД 22.22). Основно предимство на новия ламинатор е рязкото увеличаване на работната производителност – от 100 м/мин на стария ламинатор на 360 при новата технология. При заложеното запазване на часовете на работа се очаква увеличение на произведената продукция над 3 пъти, което отговаря на заложените очаквания за пазарно търсене на ламинирани опаковки. ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 3. (Описание на дейността): Предлага се замяна на ламинатор „SANTE 1200” , намиращ се на територията на производствена площадка 2 с ново оборудване с по-висока производителност и по-ниска консумация при основния технологичен процес на ламиниране. Инвестицията е свързана с повишаване на производствения капацит на „ЕКСТРАПАК” ООД и е насочена към основната икономическа дейност на предприятието (“Производство на опаковки от пластмаси” - КИД 22.22). В резултат от изпълнението на мярката ще се постигнат: - Спестявания на електрическа енергия 621,600kWh/год.   - Енергийни спестявания за единица продукция 0.00343 kWh/м  - Спестени CO2 емисии 509.1t/год.  - Увеличаване на производствения капацитет за ламиниране от 50,400,000 м/год. на 181,440,000м/год., т. е увеличение с 2131 040 000 м/год. или ръст с 260%. Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация машина за ЛАМИНИРАНЕ. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1-4) 3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5). 4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6-18). 1 036 589.90 1 036 589.89
Придобиване на 1 бр. Машина за полиетиленови куриерски пликове със страничен шев (мярка 4 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 1 бр. Машина за полиетиленови куриерски пликове със страничен шев: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ Оборудването е съществуващо в рамките на обследвания обект и потреблението му е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. Машината за полиетиленови куриерски пликове HEMINGSTONE HM-820 NF-S е разположена в Завод 2 и дейността и е свързана с основната икономическа дейност на предприятието - Код по КИД 2008 22.22 „Производство на опаковки от пластмаси”. ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 4. (Описание на дейността): Предлага се замяна на машина HEMINGSTONE HM-820 NF-S (D12; № 21 021 06 080), намираща се на територията на производствена площадка 2 с ново оборудване с по-висока производителност и по-ниска консумация на електроенергия. Инвестицията е свързана с повишаване на производствения капацитет на „ЕКСТРАПАК” ООД и е насочена към основната икономическа дейност на предприятието (Код по КИД 2008 22.22 „Производство на опаковки от пластмаси”). Основно предимство на новата машина е увеличената производителност – 170 бр./мин при реална производителност на съществуващото оборудване 65 бр./мин. Увеличението на разходите за енергия е малко и при показател специфичен разход на енергия за единица продукцияимаме намаление повече от 2 пъти. В резултат от изпълнението на мярката ще се постигнат: - Спестявания на електрическа енергия 184,283kWh/год.   - Енергийни спестявания за единица продукция 0.00215kWh/бр.  - Спестени CO2 емисии 150.9t/год.  - Увеличаване на производствения капацитет за производство на политиенови куриерски пликове от 32 760 000 бр./год. на 85 680 000 бр./год., т. е увеличение с 52 920 000бр. /год. или ръст с 162% Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация Машина за полиетиленови куриерски пликове със страничен шев Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1-4) 3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5). 4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6-18). 265 937.25 265 800.00
Придобиване на 1 бр. СЛИТЕР (мярка 5 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 1 бр. СЛИТЕР: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ Оборудването е съществуващо в рамките на обследвания обект и потреблението му е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. Машината Слитер (S1) Kuen Yun Machinery Engineering Co и дейността и е свързана с основната икономическа дейност на предприятието - “Производство на опаковки от пластмаси” (КИД 22.22). ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 5. (Описание на дейността): Предлага се замяна на машина Слитер (S1) Kuen Yun Machinery Engineering Co (S1; № 33 001 02 120), намираща се на територията на производствена площадка 2 с ново оборудване с по-висока производителност и по-ниска консумация на електроенергия. Инвестицията е свързана с повишаване на производствения капацитет на „ЕКСТРАПАК” ООД и е насочена към основната икономическа дейност на предприятието („Производство на опаковки от пластмаси” - КИД 22.22). В резултат от изпълнението на мярката ще се постигнат: - Спестявания на електрическа енергия 108,047 kWh/год.   - Енергийни спестявания за единица продукция 0.00059kWh/бр.  - Спестени CO2 емисии 88.5t/год.  - Увеличаване на производствения капацитет за разролване/обрязване на политиенови ролки от 65,280,000 бр./год. на 184,320,000 бр./год., т. е увеличение с 119 040 000 бр. /год. или ръст с 182% Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация СЛИТЕР. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1-4) 3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5). 4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6-18). 281 639.52 281 639.52
Придобиване на ОСВЕТЛЕНИЕ (мярка 6 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез изграждане на енергийно ефективно ОСВЕТЛЕНИЕ: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ Осветителните тела са съществуващи в рамките на обследвания обект и потреблението им е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. Изчисленията са направени въз основа на данни от направеното обследване, измервания на основни параметри на осветителните тела и предоставена информация от предприятието. Часовата използваемост (h/год) на съществуващото и препоръчаното с мярката оборудване е еднаква за старите и нови осветителни тела - по 8400 h/год за общо 1,153 броя осветителни тела на територията на производствена площадка 2 и по 5600 h/год за общо 607 бр. осветителни тела на територията на производствена площадка 1. ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 6. (Описание на дейността): Предлага се замяна на общо 607 бр. осветителни тела на територията на производствена площадка 1 и общо 1,153 броя осветителни тела на територията на производствена площадка 2. Изчисленията са направени въз основа на данни от оферта за LED осветително тяло 1500 mm. В резултат от изпълнението на мярката ще се постигнат: - Спестявания на електрическа енергия 1 360 778 kWh/год.   - Спестени CO2 емисии 1114.5t/год.  Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъдат монтирани 607 бр. осветителни тела на територията на производствена площадка 1 и общо 1,153 броя осветителни тела на територията на производствена площадка 2. Изпълнението на дейността ще се извърши чрез доставка и монтаж на осветителни LED тела, което по своята същност е СМР, водещо до повишаване на стойността на сградата, към която се монтират, защото се подменят работещи осветителни тела, с по-добри такива, с по-дълъг живот и по-добри функционални характеристики. Стъпки за изпълнение: 1. Сформиране на екип по проекта (месец 1) 2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1-4) 3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5). 4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6-12). 181 684.80 180 844.50
Придобиване на система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия (мярка 7 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез доставка и монтаж на ОВК система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия : ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ  Оборудването е съществуващо в рамките на обследвания обект и потреблението му е включено в данните за годишно потребление за представителната 2016 година. Термопомпените климатични агрегати се охлаждат с вода в затворен цикъл. Загрятята вода в климатичните системи до 35˚С се отправя към охладителна кула и там се охлажда до 30˚С. Количеството на охлаждащата вода е около 100 m³/h. Топлината, която се отделя в атмосферата неоползотворена за 1 час се изчислява по следната формула: Q= 100*995.7*4.178*5= *0.000277777778=577.78kWh Където специфичният топлинен капацитет на водата е 4.178 kJ/Kkg при 30-35оС, плътността на водата при тази температура е 995.7 кг/м3. Температурната разлика е 5 К. Това е много голям потенциал на отпадна енергия, който в момента се оползотворява само частично. Част от водата към охладителната кула преминава през топлообменик на вентилационна камера и подгрява около 2500 m³/h въздух. Усвоената топлина за 1 час през зимния период средно възлиза на:Qв-х = 0.24 * 2500 * 1.3 * 17.3 * 1.163 = 15.694 kWh При 150-дневен период на подгряване на въздуха (зимен отоплителен сезон), полученото количество усвоена топлина Q е:Q = 150* 15.694 * 24 = 56497 kWh Това е количеството оползотворявана вода в момента. Отоплението през зимния сезон в помещението се осигурява от термопомпена система със среден коефициент СОР 3.1 (коефициент на трансформация, определящ ефективността на климатичната система, в резултат на консумираната и отдадената мощност при отопление). Направена е и оценка за ефективонстта на разпределителната система – тръбите и фитингите са добре изолирани, поради което се приема ефективност 97% Спестената електрическа енергия за отопление преди изпълнение на мярката е в размер на 18788.49 kWh/год (56,497/3.1/0.97) и е на стойност 1,816.76 лв/год. Направена е оценка на необходимата енергия за отопление в помещение на завод 2 въз основа на отоплението и работните часове на съществуващи климатични камери. Доставената от тях топлинна енергия е за 2016 година е 334 000 kWh, от които 56497 kWh е оползотворена от гореописаната климатична камера. Базовата линия за консумация на електроенергия с отчитане на СОР е (334 000-56497)/3.1/0.97=92285.67 kWh. ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 8. (Описание на дейността):  Изчисленията са направени въз основа на данни от оферта за доставка и монтаж на ОВК система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия. След монтаж на по-мощна вентилационна камера с дебит 8500 m³/h, усвоената топлина през зимния период средно за 1 час ще възлиза на: Qв-х = 0.24 * 8500 * 1.3 * 17.3 * 1.163 = 53.358 kWh При 150-дневен период на подгряване на въздуха (зимен отоплителен сезон), количеството на усвоената топлина е: Q = 150 * 53.358 * 24 = 192,089 kWh Спестената електрическа енергия за отопление след изпълнение на мярката е в размер на 63881 kWh/год (192,089/3.1/0.97). Следва да се отчете, че ще се монтира допълнителен вентилационен бокс 1100 W, който ще консумира 150*24*1,1= 3960 kWh/год. От тази спестена енергия трябва да се извади също спестяването от съществуващата климатична камера, което е: 18788.49 kWh/г. Нетната спестена енергия е 63881-3960-18788.49= 41132.51 kWh електроенергия. Мярката ще се изпълни като съоръжение, което ще се монтира в предприятието. След въвеждане на мярката се получават следните енергийни спестявания:   - Спестявания на ел. енергия  41132.51kWh/год.  -  Спестени CO2 емисии 33.7t/год.  Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация  система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия. Стъпки за изпълнение:   1. Сформиране на екип по проекта (месец 1)  2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1­4)   3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5).   4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6­- 12). 32 018.65 31 915.00
Придобиване на АВТОМАТИЗИРАНА СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ НА ЕНЕРГОПОТРЕБЛЕНИЕТО (мярка 7 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез доставка и монтаж на АВТОМАТИЗИРАНА СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ НА ЕНЕРГОПОТРЕБЛЕНИЕТО: ОБОСНОВКА НА НЕОБХОДИМОСТТА. СЪЩЕСТВУВАЩО ПОЛОЖЕНИЕ  Към настоящия момент, фирмата няма изградена автоматизирана система за мониторинг и контрол (АСМК). При изследване на потенциала за реализиране на енергийни спестявания по мярката е направена оценка на следните фактори за обследвания обект:  наличие на средства за измерване на енергийните и материалните потоци – няма такива измервания с изключение на търговското мерене на електроенергията в предприятието;  съществуваща система за събиране и анализ на информацията за потреблението на енергия по произведени продукти и видове ресурси – анализ на информацията за потреблението и производството се прави инцидентно, при промяна на месечната стойност на заплащаната електроенергия. В този случай не е възможно точно да се установи причината за това повишаване, тъй като се използва само информация от търговското мерене на входа на предприятието. При установено такова увеличение се прави проверка на работата на машините. Във времето откриването и отстраняването на проблем може да отнеме от 1 седмица до 1 месец, през което време има завишена потребление при същото производство.  съществуваща система за събиране и анализ на информация за количество и качество на произведената продукция – системата е на база на производствени дневници;  наличие на квалифициран персонал – предприятието не разполага с отговорник за енергийния мениджмънт в предприятието. Управителят на фирмата има опит с управление на енергийните потоци във връзка с работата си в производството от създаване на фирмата. Въпреки това не се отделя достатъчно време и внимание на потреблението на енергия поради липса на технически средства, които да предоставят записи и анализи за това потребление;  ефективност на вземаните решения – решенията се взимат след установяване на проблем в производството, свързан с повишаване на потреблението на енергия. Тези решения са неефективни, тъй като до отстраняване на проблема предприятието не работи с очаквания производствен капацитет Въвеждането на такава мярка е необходимо за повишаване на конкурентоспособността на предприятието, гарантиране на очакваните енергийни спестявания и осигуряване на допълнителни енергийни спестявания при разширяване на производствения капацитет. ПРЕПОРЪЧАНА МЯРКА 8. (Описание на дейността):  Предвижда се системата да обхваща 68.7% от потреблението на електроенергия от предприятието като измерва потреблението на електроенергия в 41 измервателни точки, обхващащи 100% от потреблението на електроенергия по мерките и 60.2% от потреблението на електроенергия извън мерките. Предвидена е възможност броят на измерителните точки на системата да може да се увеличава и при необходимост да обхваща допълнително закупени машини и оборудване. Очаква се ефектът от прилагане на системата да доведе до 10% икономия от потреблението на електроенергия от обхванатото от мярката производствено оборудване и 6.87% от потреблението на електроенергия на цялото предприятие. След въвеждане на мярката ще се получат следните енергийни спестявания:  -  Спестявания на ел. енергия 884 030 kWh/год.  -  Спестени CO2 емисии 724,1 t/год.  Което е пряк принос към целта на проекта. Ето защо, в рамките на тази дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация АВТОМАТИЗИРАНА СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ И КОНТРОЛ НА ЕНЕРГОПОТРЕБЛЕНИЕТО. Стъпки за изпълнение:   1. Сформиране на екип по проекта (месец 1)  2. Провеждането на процедура за избор на изпълнител (месец 1­4)   3. Сключване на договори с доставчиците (месец 5).   4. Доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването (месец 6­18). 29 580.00 28 900.00
Публичност и визуализация : С настоящата дейност, ЕКСТРАПАК ООД, като бенефициент по ОПИК, ще информира широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Основните цели на дейностите по информация и комуникация са: - да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК; - да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - да информират за източника на европейско съфинансиране – в случая това е Европейския фонд за регионално развитие. При всички мерки за информация и комуникация, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. По време на изпълнението на проекта ще се информира обществеността за получената от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 подкрепа, като: - включим на уеб-сайта си, кратко описание на проекта,включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; - поставим два плаката с информация за проекта (минимален размер А3), вкойто се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. - поставим стикери на всички закупени по проекта ДМА - поставим билборди на подходящо място; - поставим постоянни обяснителни табели на видно място; - организираме 2 бр. публични събития; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал задължително ще се посочва, че проектът се финансира по линия на оперативната програма, съфинансирана от ЕФРР; Дейността ще се изпълнява през целия срок на договора - месец 1 - месец 18 от екипа за изпълнение на проекта. Етапите на дейността, касаещи външни услуги за изработване на печатни материали, са следните: 1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (месец 1); 2. Изпълнение на услугата (месец 2) 3 000.00 2 850.00
Одит на проекта: С настоящата дейност, ЕКСТРАПАК ООД , като бенефициент по ОПИК, ще извърши и дейност за одит на проекта (извършен от регистриран одитор), тъй като размерът на заявената безвъзмездната финансова помощ надхвърля 750 000 евро (1 466 872,5 лв.), което е в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС,Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза;  Доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта (съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение), извършен от регистриран одитор, ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Одиторът ще проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ.  Етапите на дейността, касаещи външни услуги за одит на проекта, са следните:   1.Избор на изпълнител за извършване на услугата (месец 16);   2. Изпълнение на услугата (месец 18) 6 500.00 6 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.