Изготвяне на проучвания и анализи на съдебната практика, както и на нагласите на заетите в земеделския бизнес и живущите в селските райони на страната по отношение на действащата съдебна система и необходимостта от реформирането й.: В рамките на тази дейност ще бъдат изготвени 2 броя анализи. Първият ще се базира на проучване на съдебната практика, генерирана по най-често прилаганите в сектор "Земеделие и развитие на селските райони" нормативни актове. Той ще обхваща широк спектър от дейности и практики, включително и нивото на използване на медиацията като алтернативен способ за решаване на съдебни спорове сред бизнеса и гражданите от земеделието и по-малките населени места. Въз основа на вече изготвения анализ ще бъде направено и резюме на най-често възникващите казуси и областите, при които е налице противоречива съдебна практика. Ще бъде изведена най-съществената информация по повод прилагането и тълкуването на тези нормативни актове. Този анализ ще послужи за подбирането на най-подходящите теми и въпроси, които да бъдат включени в провежданите анкети и проучвания по Дейност 2.
Вторият анализ ще включва изследване на нагласите на заетите в земеделския бизнес и живущите в селските райони на страната по отношение на действащата съдебна система и необходимостта от реформирането й. Анализът ще бъде изготвен въз основа на проведени от бенефициента поне 9 броя анкети, включващи ключови въпроси за интеракцията на сектора със съдебната система, наличните трудности и проблеми, които следва да бъдат адресирани. В проучванията ще бъде обърнато специално внимание на медиацията като алтернативен способ за решаване на съдебни спорове в земеделието и селските райони. Събраната информация ще бъде използвана за изготвяне на обективни и общественодостъпни бази данни за обратната връзка на целевите групи по отношение на съдебната система, на база на които ще бъде изготвен и втория анализ в рамките на настоящото проектно предложение.
Двата анализа ще бъдат публично достъпни и разпространен целево сред неправителствените организации в сектор "Земеделие и развитие на селските райони", НПО с юридическа насоченост, както и изпратени до Министерство на правосъдието.
Двата анализа ще спомогнат постигането на три от специфичните цели на настоящото проектно предложение:
- Повишаване на обществената осведоменост на гражданите и бизнеса от сферата на земеделието и развитието на селските райони на страната по въпросите, касаещи основни аспекти от реформата в структурата, процедурите и организацията на съдебната система.
- Популяризиране и насърчаване на алтернативните методи за решаване на правни спорове сред заетите в земеделието и живущите в селските райони на страната.
- Изготвяне на обективни и общественодостъпни бази данни, свързани с нагласите на бизнеса и гражданите от сферата на земеделието и развитието на селските райони, по основни теми и въпроси, касаещи реформата в структурата, процедурите и организацията на съдебната система, с оглед повишаване на гражданския контрол върху тази реформа.
Дейността ще бъде осъществена от Правен експерт и Експерт "Събиране и обработка на данни". Правният експерт ще бъде нает във фондацията като външен експерт на 8-часов работен ден за периода на проекта (или 2880 часа за целия проект). Експертът по събиране и обработка на данни ще бъде нает във фондацията на 4-часов работен ден (или 1440 часа за целия проект). През първите 6 месеца от изпълнението на проекта Правният експерт ще бъде ангажиран в Дейност 1 по 64 часа месечно, а през останалите 12 месеца - по 32 часа на месец. Така общо правният експерт ще бъде ангажиран в Дейност 1 в рамките на 768 часа за периода на проекта. Експертът "Събиране и обработка на данни" ще бъде ангажиран с дейност 1 по 40 часа месечно или общо 720 часа за периода на проекта. |
14 044.80
|
13 768.31
|
Създаване и управление на специализиран портал за информираност и събиране на данни, изготвяне на бази данни и тяхното публикуване. Получаване на обратна връзка и оценка от страна на гражданите и бизнеса от земеделието и селските райони в страната за взаимоотношенията им със съдебната система и възможностите за подобряване и оптимизиране на нейната работа.: Дейността включва създаването на интернет платформа, базирана на интернет страницата на кандидата www.smartagro.bg, в която да бъдат включени следните основни елементи:
- Библиотека - включваща най-важните нормативни документи, регулиращи дейности и взаимоотношения за гражданите и бизнеса в селските райони, както и такива, свързани със съдебната реформа и изготвените в рамките на проекта анализи;
- Анкети - минимум 9 анкети за периода на проекта по актуални теми, свързани със взаимодействието между гражданите и бизнеса от земеделието и селските райони със съдебната система (например скоростта за разглеждане на делата, спазването на графика на делата, ползването на интернет страниците на съдилищата и други. Допълнително в анкетите ще се засягат и въпроси, тясно свързани със сектора – например нагласите относно прилагане на медиация по съдебните спорове, свързани със земеделската дейност, нагласите относно възможностите за филтриране на делата и изваждане на част от споровете от съда, чрез други подходи и т.н.)
- Бази данни - изготвени на базата на събраните от проведените аанкети данни, както и от проучванията и анализите проведени в рамките на проекта.
- Актуално - актуална и често обновявана информация, свързана с различни съдебни казуси, с добри практики от страната и чужбина, с новости и промени в структурата и начина на работа на съдебните институции, както и с хода на реформата в съдебната система.
Благодарение на онлайн платформата и нейното свързване със социалните мрежи, по лесен и бърз начин обществеността, гражданите от целевите групи и земеделския бизнес-сектор ще бъдат информирани за аспектите на съдебната реформа, които пряко ги засягат. Полезността на платформата ще се прояви в две основни направления. От една страна, тя ще служи като инструмент за сондиране на мнения и нагласи сред обществеността, чрез провеждането на анкети и проучвания. От друга страна, тя ще бъде източник на важна, систематизирана и обобщена по достъпен начин информация, свързана с дейността на съдебната система и ще служи като канал за провеждане на информационни кампании.
Създаването на платформата е свързана с три от специфичните цели, които си поставя настоящото проектно предложение:
- Повишаване на обществената осведоменост на гражданите и бизнеса от сферата на земеделието и развитието на селските райони на страната по въпросите, касаещи основни аспекти от реформата в структурата, процедурите и организацията на съдебната система.
- Популяризиране и насърчаване на алтернативните методи за решаване на правни спорове сред заетите в земеделието и живущите в селските райони на страната.
- Изготвяне на обективни и общественодостъпни бази данни, свързани с нагласите на бизнеса и гражданите от сферата на земеделието и развитието на селските райони, по основни теми и въпроси, касаещи реформата в структурата, процедурите и организацията на съдебната система, с оглед повишаване на гражданския контрол върху тази реформа.
В поддържането и изпълването със съдържание на платформата ще бъде ангажиран на практика целия персонал, въвлечен в изпълнението на проекта - Правен експерт, Експерт Маркетинг и Експерт "Събиране и обработка на данни". През първите 6 месеца от изпълнението на проекта Правният експерт ще бъде ангажиран в дейност 2 по 48 часа на месец, а през останалите 12 месеца - по 40 часа на месец. Това означава общо 768 часа за периода на проекта. През първите 6 месеца от изпълнението на проекта Маркетинг експерта ще бъде ангажиран в Дейност 2 по 88 часа на месец, а през останалите 12 месеца - по 64 часа на месец. Това означава общо 1296 часа за периода на проекта. Експертът "Събиране и обработка на данни ще бъде ангажиран с Дейност 2 по 40 часа месечно или общо 720 часа за периода на проекта. |
26 486.40
|
26 691.23
|
Провеждане на информационна кампания за популяризиране на медиацията като алтернативен способ за разрешаване на спорове в сектор "Земеделие", както и сред други бизнеси и гражданите от селските райони на страната.: В рамките на тази дейност се предвижда провеждане на информационна кампания относно медиацията като алтернативен способ за разрешаване на правни спорове в земеделието и селските райони на страната. Кампанията ще се реализира посредством създадената електронна платформа "Съдебната реформа си ти!", обърната към земеделския бизнес-сектор и живущите в селските райони на страната, както и използвайки различни инструменти и канали за комуникация - социални мрежи, специализирани медии, лични контакти и др.
Въпреки приетия още през 2004 г. Закон за медиацията и натрупаната практика по прилагането му, актуалното състояние на медиацията в Р България все още не достатъчно задоволително, а прилагането й е по-скоро спорадично. Потенциалът на медиацията не се използва пълноценно както от спорещите, така и от съда и от прокуратурата. Това важи с особена сила за практиките в по-малките населени места, където липсва достатъчно информация за тези възможности. Ето защо, настоящата дейност цели провеждането на широка информационна кампания, която да адресира живущите в селските райони на страната и земеделския бизнес с цел постигане на по-широко приложение на медиацията сред целевите групи, които са една съществена част от обществото.
През последните години тенденцията в страната е в постоянно нарастване на обработваемите площи със селскостопанско предназначение. Това означава, че част от земята сменя своя статут и начин на ползване, сменя и собствениците си, като стремежът е към окрупняване на иначе разпокъсаните площи и осъществяване на модерно земеделско производство. Както ползвателите, така и собствениците на земеделски земи обаче, срещат редица трудности и често се стига до спорове по въпроси със собствеността, начина на ползване, арендните отношения, получаването на субсидии и др. Те често стигат до съд. Именно тук медиацията би могла да се яви като ефективен алтернативен способ за решаване на правни спорове, стига хората и бизнеса от селските райони, да бъдат достатъчно добре запознати с нея.
Отделно от това, огромният финансов ресурс, който ежегодно "влиза" в сектор Земеделие под формата на Директни плащания или чрез инвестиционните мерки на Програма за развитие на селските райони, е от интерес за голяма част от живущите и работещите в селските райони на страната. Този интерес, понякога бива засегнат при евентуален отказ за финансиране или допускане на грешки по време на изпълнението на проектите или поддържането на земеделските площи. Това също води след себе си спорове, както между хора и фирми, така и с администрацията, която прилага мерките и схемите за подпомагане. Някои от тях биха могли да бъдат решени чрез алтернативни методи, какъвто е медиацията.
Ето защо е от изключителна важност земеделският бизнес и живущите в по-малките населени места да бъдат запознати с възможностите за решавана на съдебни спорове чрез медиация. Това би помогнало както на техния бизнес и живот, така и на съдебната система да бъде облекчена, а гражданите да имат информирано мнение по въпросите за алтернативното решаване на съдебни спорове.
В настоящата дейност ще бъде ангажиран Правният експерт в екипа по реализация по проекта, както и експерта Маркетинг, който ще има грижата за популяризирането на кампанията. В Дейност 3 Правният експерт ще бъде ангажиран по 48 часа месечно или 864 часа за периода на проекта. В тази дейност ще бъде ангажиран и Маркетинг експерта по 72 часа месечно или 1296 часа за периода на проекта.
|
21 340.80
|
20 418.27
|
Изготвяне на предложения за реформи в структурата, процедурите и организацията на съдебната система и развитието на алтернативните методи за решаване на правни спорове.: На база на обобщените резултати от провеждането на анкетите, свързани с дейността на съдебната система и наличните бази данни, периодично ще бъдат изготвяни официални препоръки от страна на Фондация Смарт Агростарт към компетентните органи с прерогатив в съответната област, върху която е концентрирано дадено проучване/анкета. В следствие на проучванията, извършени в Дейност 3 - Провеждане на информационна кампания за популяризиране на медиацията като алтернативен способ за разрешаване на спорове в сектор "Земеделие", както и сред други бизнеси и гражданите от селските райони на страната.“ – част от предложенията, ще касаят развитието на медиацията, като алтернативен метод за решаване на правни спорове и нейната законодателна уредба, чрез имплементиране на добри практики от други държави.
Предвидено е да бъдат подготвени най-малко 5 официални предложения, свързани със съдебната реформа и развитието на медиацията, базирани на събраната информация от действащия електронен портал и/или изготвените проучвания. Дейността ще стартира от седмия месец от прилагането на проекта, когато вече се очаква да има събрани данни, върху които да стъпят първите предложения.
В дейността ще бъдат ангажирани Правният експерт и експерта Маркетинг, тъй като последният притежава значителен опит в подготовката на предложения до официалните институции, натрупан при реализацията на предходен проект и ще може да спомогне за доброто финално оформление на предложенията. В Дейност 4 Правният експерт ще бъде ангажиран по 40 часа на месец от 7-мия до 18-ия месец на проекта (период от 12 месеца). Това означава ангажимент от 480 часа по тази дейност за периода на проекта. Маркетинг експертът ще бъде ангажиран в дейността за същия период по 24 часа на месец или общо 288 часа.
|
7 708.80
|
8 543.72
|
Осигуряване на информация и комуникация по проекта.: Осигуряването на информацията и комуникацията по настоящия проект, ще следва следните основни принципи:
1. Да покаже съфинансирането от фондовете на ЕС, програма ОПДУ на проекта, като постави емблемата на ЕС, спомене ОПДУ и общото лого за програмен период 2014-2020, като всички публикации и материали ще бъдат визуализирани спрямо изискванията.
2. Да бъдат спазвани изискванията за иформираност и публичност за всяка от дейностите по настоящия проект, както и за всяки един материал/публикация, свързан с него.
Дейностите по информация и комуникация по проекта ще бъдат извършвани спрямо заложеното в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. те няма да се припокриват с други дейности по осигуряване на публичност по инициативата и за тях не са предвидени преки разходи за персонал. |
0.00
|
27 768.62
|