Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на настоящия проект се предвижда да  се подобри достъпа до заетост като се  осигури устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора, в частност на тези, които не са ангажирани с трудова дейност, образование и обучение и младите хора от маргинализираните общности в общините Върбица и Лясковец.  Дейностите по проекта  са  насочени към идентифициране и мотивиране  за активно поведение на пазара на труда на 80 неактивни младежи, които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, включително не са регистрирани като безработни лица. Проекта съдържа дейности за идентифицираните неактивни младежи и активирането им чрез насърчаване и подпомагане за избор към: 
1.	Връщане в образователната система на отпадналите от нея с цел продължаване на образованието 
2.	Регистриране в дирекция „Бюро по труда“
3.	Насочване към включване в обучение  за професионална квалификация във връзка с възможност за работа, като се планира на 60 младежи да бъдe предоставено обучение за професионална квалификация в професията „Работник в озеленяването”  и професия „Помощник в строителството”, специалност „Основни и довършителни работи”  
4.	Насочване към реализация на пазара на труда – на 60 души ще бъде предоставена възможност за заетост, длъжност „Работник, озеленяване“ и " Работник ,строителството"
За да бъде достигнато до неактивните младежи, ще бъдат организирани информационни събития в общинските центрове Лясковец и Върбица, както и в селата Добри Дял, Джулюница и  две села в община Върбица, както и ще бъде проведена кампания  „от врата на врата“ чрез използване на общностни медиатори. Планира се да бъдe обособен офис „Активни“ в кметството на с. Добри Дял и в град Върица.  Ще бъдат  използвани  съвременни интерактивни методи за комуникация и мотивиране на  младежите чрез  създаването на две фейсбук страници,  както и чрез използването на интерактивни методи по време на обучението и мотивирането. 

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда. : 1. Информационни събития в три населени места на община Лясковец – град Лясковец, с. Добри дял и с. Джулюница и три места в община Върбица - град Върбица и още две населени места в общината. 2. Поддържане на две Фейсбук страници за връзка с целевите групи в двете общини. 3. Индивидуална работа с идентифицираните лица – чрез участие на наети общностни медиатори, които ще провеждат индивидуални срещи. Индивидуалните срещи ще бъдат провеждани чрез:  кампания „врата на врата“, където при ромското население ще бъдат провеждани разговори с близки от по-възрастното поколение.  обособяване на 2 офиса „Активни“ в с. Добри Дял за община Лясковец и в град Върбица, където ще бъдат провеждани както индивидуални, така и групови срещи. Обособяването на офисите е необходимо предвид идентифицираните общностни характеристики и създаването на по – близък контакт с представителите на целевата група. За обособяването на офисите ще е необходимо бюро 110/60/55 /75 с извивка и изтеглящ плот за клавиатура, етажерка, шкаф, преносим компютър 2 броя Дисплей тип 15.6” – 17.6” HD(1366х768 или по-висока резолюция); Процесор Intel Pentium 3540 – 3558 или Intel Core i3 – i5; Оперативна памет (RAM )4GB – 8GB DDR3; Твърд диск – 500GB -1TB, 5400rpm SATA; Видеокарта NVIDIA GeForce или еквивалент, памет на видеокартата 1024 MB или повече; Оптично устройство DVD RW; Безжично устройство 802.11b/g/n wirelees; USB портове 3 (или повече) USB 2.0 (или по-висок); Вградена 1.3 MP web camera или еквивалент; 2 бр. Мултифункционлно устройство – скенер, принтер, копир с резолюция 600х600dpi ( или по-висока); Скорост на печат мин. 15 стр./мин; Формат мин А4;Първа стр. 12 сек; USB Оперативна памет: мин.4MB, работен стол ергономичен, флипчарт, корково табло, 40 броя конферентни стола с масички, 2 броя конферентни маси със сгъваеми модули , 2 бр. интерактивни дъски с инфраред технология и възможност за работа на поне 2 потребителя едновременно. 4. Психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда, проведено от психолог. Преди психологическото подпомагане ще бъде извършен психометричен анализ чрез използването на информационни технологии, предвид целевата група. За изпълнението на тази дейност ще бъде необходимо предоставянето на 4 преносими компютъра със следните характеристики Дисплей тип 15.6” – 17.6” HD(1366х768 или по-висока резолюция); Процесор Intel Pentium 3540 – 3558 или Intel Core i3 – i5; Оперативна памет (RAM )4GB – 8GB DDR3; Твърд диск – 500GB -1TB, 5400rpm SATA; Видеокарта NVIDIA GeForce или еквивалент, памет на видеокартата 1024 MB или повече; Оптично устройство DVD RW; Безжично устройство 802.11b/g/n wirelees; USB портове 3 (или повече) USB 2.0 (или по-висок); Вградена 1.3 MP web camera или еквивалент; 41 962.90 41 754.04
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа : Дейността мотивационни обучения включва предоставяне на знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Обученията ще се проведат в град Лясковец, село Добри Дял, град Върбица като целевата група от 80 човека ще бъде разделена на 8 групи. Обучението ще е с продължителност 16 учебни часа, разпределени в два дни. Обучението ще обхваща следните теми : • Търсене и кандидатстване за работа • Изготвяне на автобиография • Изготвяне на мотивационно писмо/препоръки • Използване на различни източници на информация за свободни работни места • Подготовка за интервю за работа – вербално и невербално поведение. Най-често срещаните грешки и полезни съвети при явяване на интервю за работа • Аз съм на интервю за работа – ролева игра • Първи дни на ново работно място • Взаимоотношения с колеги и ръководители • Изграждане и утвърждаване на умения за учене през целия живот Учебното съдържание ще включва необходимите компоненти за ефективното обучение на целевата група. В обучението последователно ще се редуват теория, презентации с дискусии, симулации, ролеви игри, практически упражнения. По време на обученията ще се създава творческо пространство и условия за неформално общуване, създават се идеи за конкретни, реално изпълними дейности. Избрания метод на преподаване и учене ще предоставя възможност за паралелно получаване на знания, формиране на умения и изграждане на нагласи у участниците чрез заложената висока степен на интерактивност. Реализирането на учебната програма ще се осъществи и чрез обучителните материали, разработени за обученията. Използваната методология на обучение се стреми не само към усвояване на знания, но и към развитие на умения и промяна на нагласи. Нагласите са принципите на живот с другите, които мотивират постъпките. Човек ги усвоява от примерите на взаимоотношения, които наблюдава в семейството, в училище, в работната среда, в общността. Нагласите се повлияват най- трудно и изискват най-дълго време на обучение. Най-подходящите за тази цел методи са интерактивните – те имат висока ефективност, особено когато целта е личностна и социална промяна. В процеса на учене всеки участник влиза в контакт със собствените си чувства, може да изследва опита си, да направи свои интерпретации на това, което се случва и да обмени с другите участници мисли, мнения, идеи. Ще бъдат приложени следните интерактивни обучителни техники: Ролева игра, Дискусия, Симулация, Обсъждане и Анкета За дните на обучение, обучаемите ще получават стипендии в допустимите размери. 11 680.00 11 700.00
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация. Дейността ще се извършва от кандидата ЕВРИКА 3М ЕООД , с номер на лицензията от НАПОО 201212985: ЕВРИКА ЕООД , с номер на лицензия от НАПОО 201212985 ще организира и проведе професионални обучения по изброените по - долу професии и специалности, за които има заявена готовност за наемане на работа след обучението. 1. Професия „Помощник в строителството” код 582080, специалност „Основни и довършителни работи” код 5820801,първа степен на професионална квалификация с хорариум 300 часа – 150 часа теория и 150 часа практика. Брой обучавани лица 22. 2. Професия „Работник в озеленяването” код 622030, специалност „Озеленяване и цветарство” код 6220301, първа степен на професионална квалификация с хорариум 300 часа – 150 часа теория и 150 часа практика. Брой обучавани лица 38, 16 за община Лясковец и 22 за община Върбица. Професионалното обучение ще се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО. Обучението ще доведе до придобиване на степен на професионална квалификация.След приключване на определените учебни часове теория и практика ще бъдат проведени държавни изпити за всяка една професия - 4 часа теория и 6 часа практика .При успешното завършване на обучението за пълна степен на професионалната квалификация и успешно положен държавен изпит ще бъде издадено свидетелство за професионална квалификация. Дейността включва наемането на зали, осигуряването на експерт – организатор на дейността по професионална квалификация, който координира ежедневни дейности с цел удовлетвореност на целевата група и всички други заинтересовани страни. Той ще осъществява връзка с доставчици на различни продукти, услуги, членовете на екипа по управление на проекта. Негова задача ще бъде осигуряването на обучители, наемането на подходящи зали, осигуряването на необходимите материали, организиране подготовката на необходимите учебни материали - закупуване, подготовка, отпечатване. Носи цялостна отговорност за планирането, координирането, оперативното изпълнение и гладкото протичане на дейността по организиране на обученията. Материалите, които са необходими са: Учебни помагала, Тетрадки, Химикали - 60 бр., мостри от различни материали за строителство, схеми и чертежи, онагледяващи реални обекти, ръчни инструменти (чук, лост, метла, лопата, кирка, кофа, количка, бормашина, къртач и др.), текелажни средства (въжета, сапани и др.), сигнализационни и указателни средства и лични предпазни средства (каска, маска, очила, работно облекло, специализирано работно облекло), реални образци на различни, материали и инструменти, табла за онагледяване на конкретни решения, демонстрационни макети с типични за строителството елементи, материали (дървесно-храстови, цветни и тревни видове, почви, семена); различни видове градински инструменти (за предварителна подготовка на площите, за почвообработка; за бране и добиване на семена, плодове и резници, за изваждане и сaдене на фиданки, за сеене; за оформяне и поддържане на зелени площи, напояване и др.) Ще бъдат наети мултимедии и други техники за обучителния процес. За всички обучени има заявена готовност за наемане на работа от Община Върбица и Община Лясковец - партньори по проекта. Ще бъдат начислявани и стипендии според допустимите размери при провеждане на 8 учебни часа на ден. 67 200.00 63 506.95
Информиране и публичност: Дейността по информиране и публичност е разработена в съответствие с условията и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата на информация и комуникация 2014 -2020 година . В хода на изпълняваните проектни дейности ще бъде осигурена публичност за финансовата помощ по проекта. При всички планирани мерки за информация и комуникация изрично ще бъде оказано финансирането от Инициативата за младежка заетост и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" като ще бъде поставяна емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики и общото лого на програмния период 2014-2020 година, съобразено с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще бъде използван за обществеността и участниците, включително присъствените списъци, ще се посочва името на ОП "Развитие на Човешките ресурси", осъществяван с подкрепата на Инициативата за младежка заетост. С цел осигуряването на публичност и информиране се предвижда следното : 1. Изработване на плакати за информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, като на тях ще бъде спомената финансовата подкрепа от Европейския съюз. Те ще бъдат поставени на входовете на сградите, където са офисите на кандидата и партньорите, както и в местата, където ще бъде изпълняван проекта - 10 плаката 2. Публични събития - организиране на две пресконференции в град Лясковец и град Върбица при стартиране на проекта с цел осигуряване на публичност и информация за проекта 3. Изработване на 3 ролбанера , които ще бъдат поставяни в залите за провеждане на обученията 4. Изработване на печатни информационни материали - отпечатване на флаери 5. Стикери за закупеното оборудване 3 300.00 3 297.04
Наемане на лица от целевата група за период от 6 месеца от община Лясковец : Община Лясковец ще наеме на трудов договор за срок от 6 месеца 16 младежи, преминали успешно през професионална квалификация по професията „Работник в озеленяването” код 622030, специалност „ Озеленяване и цветарство” код 6220301, на длъжност "Работник, озеленяване" код по НКПД 92140015. 50 009.09 47 501.73
Наемане на лица от целевата група за период от 6 месеца в Община Върбица : Община Върбица ще сключи трудов договор за срок от 6 месеца с 22 младежи, преминали успешно през професионална квалификация по професията „Работник в озеленяването” код 622030, специалност „ Озеленяване и цветарство” с код 6220301, на длъжност "Работник, озеленяване ", код по НКПД 92140015, както и с 22 младежи, преминали успешно през професионална квалификация по професията "Помощник в строителството” код 582080, специалност „Основни и довършителни работи” код 5820801, на длъжност "Работник, строителство", код по НКПД 93120003. 137 524.99 136 099.17
Управление на проекта : Осигуряване на квалифициран и опитен персонал за изпълнение на дейностите по проекта и осигуряване постигането на заложените резултати. Екипът включва ръководител, двама координатори, счетоводител и технически сътрудник. Екипът осигурява изпълнението на заложените по проекта основна и специфични цели, тяхното съответствие с целите на ОП, достигане на резултатите, на заложените стойности на измеримите индикатори, постигане на прозрачност при изпълнение на дейностите. За целта ще бъде сформиран екип, на всеки член от който ще бъдат възложени съответните отговорности: Ръководителят на проекта е пряко отговорен за цялостното управление на проекта. На него ще бъде възложено ръководенето на екипа, планирането, ресурсното обезпечаване, изпълнението на проектните дейности, осигуряване изпълнението на целите на проекта и по-специално сформирането и ръководене на проектния екип. Той ще ръководи, координира и контролира всички дейности, свързани с доставката на определените в проектното предложение услуги. Ще отговаря за изпълнението на дейностите по проекта, мониторинга на изпълнението и изготвянето на отчети. На координаторите на проекта ще бъде възложено планирането, организирането и координирането на дейностите по проекта. Те ще участват в изготвянето на месечните отчети - ще организират разработването и редовното водене на месечните отчети по дейност и отработено време на членовете на екипа по управление на проекта. Отговарят за ежедневното изпълнение на дейностите по проекта като планират и следят работата на цялостния екип по управление на проекта, както и на другите ангажирани по проекта организации. Поддържат кореспонденция по проекта и ефективни комуникации с ръководителя на проекта. Техническият сътрудник по проекта следи документооборота и се грижи за събиране на информация за изпълнение на дейностите по проекта, техническото му обезпечаване и предоставяне на обобщена информация на ръководителя и координаторите по проекта. Счетоводителят отговаря за цялостното финансово управление на проекта. Извършва счетоводна обработка на документооборота по проекта, подготвя счетоводни отчети, справки и други изискуеми счетоводни документи. Организира работните срещи на членовете на екипа по управление на проекта. Подпомага ръководителя на проекта при мониторинга и контролирането на дейностите. Счетоводителят има задължението да установява изпреварващо и да съдейства за разрешаването на всички проблеми, свързани с финансирането на проекта. Планирани са по 600 часа труд за всеки член от екипа при спазване на Методологията за определяне на възнагражденията по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. За ресурсното обезпечаване ще бъдат закупени: Рециклирана копирна хартия А4, Плик C4 с лепило, Плик С5 с лепило, Плик с дъно, Коректор, Лепило сухо, Еко химикал, Класьор А4, 8 см, ПВЦ папки А4 с перфорация, Рециклирана архивна кутия, 80мм гръб, Разделители от рециклиран картон 10.5/23.5 см, Разделители от рециклиран картон А4, 6 цвята, Лепящи лепенки, Еко флаш памет 8 GB, Рециклирани вертикални поставки, тонер. В съответствие с прилагането на хоризонталния принцип за устойчивост ще бъдат закупени еко материали. Дейността включва и наемането на подходящ офис за управление на проекта, както и режийни разноски и осигуряване на разходите за куриер. 33 060.00 29 084.93

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.