Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е осигуряване на подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и развитие на предприемачеството на 200 безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. лица от Югозападен район. Подкрепата за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и предприемачеството е един от основните начини за разкриване на устойчиви и качествени работни места. В България този потенциал все още не е напълно оползотворен. Именно поради това сдружението с изпълнението на проекта ще осигури подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и развитие на предприемачеството, чрез изпълнение на следните дейности: 
- информиране и мотивиране за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност
- предоставяне на обучения на 200 лица от Югозападен район, свързани с предприемачески, управленски и бизнес умения
- предоставяне на консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност
С проекта ще бъде задоволена потребността на голям брой бъдещи предприемачи, които ще стартират собствен бизнес и по този начин да осигурят разкриване на устойчиви работни места чрез самонаемане. 
Основните дейности са свързани с мотивиране и информиране на представителите на целевите групи за включване в проекта, специализирани обучения за предприемачество, както и индивидуални и групови консултации за стартиране на бизнес. В резултат от изпълнение на проекта 200 представители на целевите групи ще преминат обучения, като минимум 25% от тях регистрират фирми и стартират собствен бизнес до 4 седмици след приключване на проекта. Успешната реализация на проекта ще допринесе за  ускоряване на прехода от безработица към заетост в реална икономика, чрез развитие на предприемаческите умения в заети и безработни лица и чрез разработване на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране пред финансовите институции с цел осъществяване на своите бизнес идеи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да бъдат запознати потенциалните кандидати с възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Предвижда се организиране на 5 бр. мотивационни кампании - по една във всеки един от 5-те областни градове в Югозападен район – София-град, София, Благоевград, Кюстендил, Перник, веднага след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ и сформиране на екип за управление от страна на сдружението. На мотивационните кампании, освен представители на допустимите целеви групи, ще бъдат поканени и местни и национални медии, представители на публични, бизнес сектори, НПО, държавни и общински институции, местни инициативни групи, образователни институции и др., с оглед по-голяма публичност на значимостта на събитията и възможността за обмен на информация и полезни съвети. По време на самите мотивационни кампании ще бъдат представени ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност, стъпките, които лицата, желаещи да участват следва да преминат и ефекта, който се очаква да имат върху тях дейностите от преминаване на специализирано обучение за предприемачество и последващите консултации. Всяка една от мотивационните кампании ще е с продължителност 4 часа. На тях, освен информиране и мотивиране, ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Методиката за организацията на проекта, предвижда тази дейност, която изисква по-голям административен капацитет и логистика да бъде възложена на външна фирма, за да може човешкия ресурс да се насочи към набиране на представители на целевата група и самите последващи обучения и консултации. Външната организация ще поеме ангажимент за подготовка на прессъобщения, цялостно организиране и провеждане на 5-те мероприятия, включително логистика по наем на зали и оборудване за целите на събитията. 5-те събития ще бъдат последователно организирани, в рамките на един месец. Срокът на изпълнение ще бъде най-късно до 3 проектен месец. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 1/ Етап 2: Провеждане на мотивационните кампании в 5-те областни града от Югозападен район /месец 2/ Разходът за дейността е заложен в бюджетни редове: 1.1.Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл, на лицата, наети за осъществяване на дейност 1. 5.1. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 103 . 5.3. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 104 . За набирането на представителите на целевата група ще бъде сформиран екип на сдружението, който ще включва ръководител, счетоводител и по двама координатори във всеки един от 5-те областни града. При подбора на лицата, ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевите групи ще стартира паралелно с провеждане на 5-те мотивационни кампании, където ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Подборът ще се осъществи както с помощта на Дирекции бюро по труда в 5-те областни града в Югозападен район, така и с техните филиали. Ще се публикуват обяви в Интернет. На база на описаните по-горе методи за набиране на целевите групи, ще се изготви “Списък” на лица, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности. Срок за подбор на целевата група: 6 месеца. 19 459.38 19 459.38
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 1: Целта на дейността е обучаемите лица да получат основни познания и умения в предприемаческата дейност, с оглед стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността ще бъде изцяло извършена от екипа на сдружението. За целта, ще се сключат трудови договори с настоящите обучители /10 бр./, с които сдружението работи дългогодишно по сходни обучения и които имат специфичен опит. Обученията ще бъдат с обща продължителност 80 лекторски /учебни часа/- 60 теория и 20 практика За всяка група ще бъдат назначени по 2-ма обучители на 4 часов трудов договор и работещи по график. По време на обученията ще бъде изготвено портфолио на всеки участник с включени тестове, примерни бизнес планове на обучаемия, разработка на идеята, задавани въпроси по време на обучението, сертификат. Портфолиата ще бъдат поддържани и съхранявани на електронен носител, с оглед приетата от сдружението политика по опазване на околната среда и възможността за бърз и дистанционен достъп до всяко досие при реализацията на дейност 3. За всеки един от участниците в обученията и за обучителите ще бъдат осигурени материали и консумативи, с оглед обезпечаване на обучителния процес, които също ще бъдат от рециклирана хартия: копирна хартия и тонер, тетрадки, административна карта на България, химикали, флумастери, класьори, папки, хартиени цветни кубчета, телбод и телчета, ножици, архивни кутии, лепило; джобове PVC; скицник за рисуване - спирала; гланцов блок; цветни моливи; учебник - Предприемачество и мениджмънт; учебник - Изпълнението. Новата теория на управление и организация; Здравословни и безопасни условия на труд. Учебно помагало за задължителна професионална подготовка и модулно обучение. Предварителната подготовката по проекта и създадени контакти от предишни дейности на сдружението, ни позволяват обученията да покрият всички 5 областни града включени в Югозападен район, като за целта ще се наемат обучителни зали. Във всички областни града ще бъдат обучени 10 групи от по 6 заети лица - или общо 60 бр. заети лица. Обученията за заети лица са 80 часа разпределени по индикативен график за всяка група, съобразен с тяхната трудова ангажираност. За безработните и неактивни лица - общия брой обучени лица ще бъде 140 /20 групи х 7 лица/. Обучението за тях ще бъде по индикативен график за всяка група. Обученията за безработни и неактивни и заети лица ще се водят паралелно с обученията за заети лица. Разпределение на безработните и неактивни лица по места: Разпределение на групи в област Благоевград 1 Община Благоевград–2 групи 2 Община Гоце Делчев–2 групи 3 Община Петрич–1 група 4 Община Сандански–2 групи 5 Община Якоруда – 1 група 6. Община Разлог – 1 група Разпределение на групи в област София 1 Община Копривщица–2 групи 2 Община Пирдоп–1 група 3 Община Самоков–1 група 4 Община Своге–2 групи 5 Община Долна баня– 1 група 6 Община Сливница– 1 група Разпределение на групи в Област София-град 1 София–2 групи Разпределение на групи в област Перник 1 Община Перник–2 групи 2 Община Радомир–1 група Разпределение на групи в област Кюстендил 1 Община Кюстендил–2 група 2 Община Дупница–2 групи 3 Община Сапарева баня– 2 групи 4 Община Бобошево– 1 група 5 Община Бобов дол– 1 група Общо групи: 30 Общо обучени лица: 200 Разходите за част 1 от дейност 2 са заложени както следва по: Бюджетен ред 1.2. Разходи за трудови възнаграждения /код 103/, Бюджетен ред 1.3. Разходи за трудови възнаграждения /код 104/ продължение в част 2 35 500.00 68 536.92
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 2: По време на обученията ще бъдат използвани следните интерактивни обучителни техники и подходи: - Мултимедийни презентации - позволяват представянето на учебния материал като система от ярки образи, изпълнени с изчерпателна структурирана информация, подавана в точно определен ред. Това от своя страна способства за развитие на логическото мислене. С мултимедийнните презентации се постига: разчупване на традиционния стил на преподаване; мотивиране за усвояване на нови компетенции; формиране на качества като самосъзнание, самоконтрол, сътрудничество, последователност; възможност за онагледяване на учебния материал и др. - Демонстрация - този метод подпомага вербалното изложение като предлага опори относно точното и трайно възприемане на информацията. На участниците ще се показва и обяснява как функционира определен процес/дейност, как да приложат нова техника или метод за анализ, с цел да се научат да упражняват нови умения и да дават обратна връзка. - Индивидуално упражнение - на участниците ще се възлагат индивидуални задачи (разработване на планове/ проекти/ програми/ разписания/ анализи/тестове и др.), резултатите от изпълнението на които те ще представят пред колегите си, като понякога е нужно да защитят чрез теоретико-практически аргументи личната си позиция по определен проблем. Този метод цели изграждане на увереност и подобряване на уменията за комуникиране, убеждение и презентиране в участниците. - Практически казуси - казусите са най-популярния метод на конкретната ситуация, при който се описва дадена ситуация като се предлага среден обем информация. Задачата на участниците е да открият противоречието и да намерят решение, което да има комплексен характер. Казусът отразява типични затруднения в практиката, които се обсъждат в учебно-тренировъчна ситуация. Предлаганата информация е достатъчно подробна, за да могат участниците да си съставят собствено мнение и да очертаят лична гледна точка. - Брейнсторминг/Дискусия - техника на „мозъчна атака”, която се провежда от група. Техниката може да бъде изключително ефективна при добра координация на сесията и ще се включва в обученията с цел провокиране на изказвания, които могат да подобрят процеса на учене, тъй като чрез нея дадена идея на някой от участниците може да бъде доразвита от друг участник, опитът на някой от участниците може да придаде друг смисъл на предложено решение. Тя дава възможност участниците да проявят своята креативност и своя опит. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Организационни дейности по провеждане на обученията по дейност 2 /месец 7-8/ Етап 2: Провеждане на обученията по дейност 2 /месец 8-14/ 2.1. Подписване на трудови договори с обучителите /месец 8/ 2.2. Извършване на 10 бр. обучения в 5-те областни града /месец 9 -14/ 98 933.28 61 593.60
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността е да се подпомогнат обучените по дейност 2 лица, като им се предоставят индивидуални и групови консултации за стартиране на самостоятелна дейност. При реализация на дейност 2, на всеки един от участниците ще се създаде индивидуален профил, които да се използва и при тази дейност и който да включва и индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Той ще се актуализира периодично. В дейност 3 планираме да включим 25% от лицата, обучени по дейност 2, в т. ч. 10 бр. заети и 40 бр. безработни и неактивни лица, които ще преминат и групови и индивидуални консултации, започващи непосредствено след приключване на дейност 2, както следва: 1. Групови консултации /10 групи по 5 човека - малки групи, формирани на база сходни идеи за бизнес/ в рамките на 16 лекторски часа, включващи следните теми: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - Консултации за подготовка и помощ за регистрация на стопанската дейност. Груповите консултации ще стартират непосредствено след приключване на обученията по дейност 2 като лицата, които проявят интерес ще бъдат пренасочени към участие в груповите консултации по дейност 3. Очакваме разпределението на групите да бъде пропорционално на обучените в дейност 2 лица, като включва всички 5 области от Югоизточен район. За всеки един от участниците в груповите консултации ще бъдат осигурени нужните материали и консумативи. С оглед приетата от Фондацията политика в областта на околната среда, всички закупувани материали и консумативи ще бъдат от рециклирана хартия. 2. Индивидуални консултации за 50 лица. Индивидуалните консултации ще включват: - менторство за развитие на бизнеса, консултации по маркетинг, създаване на бизнес контакти и договаряне; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; - консултации за и помощ при кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови ресурси; - счетоводни услуги, юридически услуги, услуги по управление на човешките ресурси и др. приложими. Проявилите интерес към включване в индивидуални консултации лица, ще могат да го направят по следните начини: - чрез заявяване на интерес след приключване на дейност 2 или по време на груповите консултации по дейност 3, като за целта ще е нужно да изпратят индивидуален имейл за записване в индивидуална консултация. Индивидуалните консултации ще се провеждат в офиса на Фондацията и онлайн чрез социалните мрежи за комуникация. За индивидуалните и групови консултации ще създадем менторски екип, които ще включва експерти в следните професионални направления: - юрист /за въпроси свързани с юридическа информация за регистрация на юридическо лице и др./ - строителен инженер /казуси по ЗУТ, КСС и др./ - икономист /счетоводство на фирмата, НКПД, финансиране, кредитиране, изготвяне на бюджет и др./ - специалист „Туризъм“ /категоризация за заведения за хранене и настаняване, управление на туристически обекти и др./ - IT специалист /консултиране - уеб дизайн, онлайн търговия и др./ - експерт Еврофинансиране по различните оперативни програми и структурни фондове. Експертите ще бъдат назначени на граждански договор, в рамките на до шест месеца. Разходите за дейност 3 са бюджетирани по следния начин: Разходът за наемане на лицата на граждански договор по дейност 3, както и разходът за организация и провеждане на дейността е заложен в бюджетен ред 5.2 и в бюджетен ред 5.4., съответно разпределени по кодове 103 и 104 ;Разходите за материали и консумативи са заложени по бюджетен ред 3.2. и бюджетен ред 3.3., съответно разпределени по кодове 103 и 104. 23 010.80 15 303.39

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.