Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

По проекта "Подобряване на качеството на живот на хората в неравностойно положение в община Момчилград, чрез развитие на социалното предприемачество" ще бъде създадено социално предприятие, което ще осигури заетост на 32 лица от целевата група и административен персонал от 4 лица.  В проектното предложение са предвидени реализирането на дейности за психологическо подпомагане, мотивиране, социална и професионална интеграция на лица от уязвимите групи с цел насърчаване участието им на пазара на труда и създаване на умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия при включването им в заетост. Изпълнението на проекта е насочено към социална и професионална интеграция на лица от уязвимите групи, чрез насърчаване на социалното предприемачество, с цел да се подобри качеството на живот и преодоляване на последиците от социално изключване и бедността на тези лица на територията на община Момчилград.
Предвижда се реализиране на следните дейности:
1.    Създаване и функциониране на социалното предприятие, подбор и наемане на екип;	
2.	Информиране и подбор на лицата от целевата група, които ще участват в дейностите по проекта;	
3.	Провеждане на мотивационно обучение и предоставяне на психологическа подкрепа на лица от уязвимите групи за включване в заетост;					
4.	Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи;								
5.	Оборудване на новосъздадени работни места;
6.	Провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“;				
8.	Подкрепа за осигуряване на заетост за 12 месеца на лицата от целевата група;									
9.	Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване и функциониране на Социалното предприятие, подбор и наемане на екип : Приемане на решение за създаване и правилник за работата на социалното предприятие: След подписване на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 съгласно Чл. 52. ,ал. 1и ал. 2 на ЗОС Кметът на Общината ще внесе предложение за създаване на социалното предприятие. Общинският съвет ще приеме решение за създаване на предприятието и ще приеме правилник за дейността му, с който се определят предметът на дейност, структурата, управлението, численият състав и правата и задълженията на предприятието по отношение на предоставеното му общинско имущество. Дейността включва : 1) Подбор и наемане на екип на социалното предприятие, което ще съответства на изискванията на българското законодателство. При подбор на персонала ще се използва местния човешки ресурс и ще се осигури достъп до информация и участие в конкурса на заинтересовани. Отношенията между работодателя и екипа на СП ще се уредят с трудов договор/заповед или допълнително споразумение към съществуващ такъв, в което се определят разпределението на работното време и всички други условия за изпълнение на задълженията. 2) Разработване на Правила и методология за функционирането на Социалното предприятие 3) Доставка на материали, консумативи за административното функциониране и работно облекло и материали за осъществяване дейността на СП 0.00 39 383.23
Информиране и подбор на лицата от целевата група, които ще участват в дейностите по проекта: Цел на дейността е прозрачно, ясно и безпристрастно извършване на подбор на желаещите лица от целевата група да бъдат включени в предивдените дейности по проекта. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставено психологическо подпомагане, мотивационно и професионално обучение, мерки за социална и професионална интеграция и осигуряване на заетост в социалното предприятие са 32 лица. За насърчаване участието в дейностите по проектното предложение ще бъдат проведени информационни кампании в по - големите населени места на територията на общината, както и публикуване на информация на сайта на общината. В рамките на един месец ще бъде предоставена възможност на хората с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица да подават заявления за участие в офиса на екип по проекта или в съответното кметство на населеното място. След изтичането на кампанията по набиране на заявленията, екипа по проекта ще извърши подбор на лицата, които ще бъдат включени в дейностите по проекта. 0.00 0.00
Провеждане на мотивационно обучение и предоставяне на психологическа подкрепа на лица от уязвимите групи за включване в заетост;: Цел: Във връзка със засилване мотивацията на 32 лица от целевата група за обучение и работа е предвидено оказване на психологическо подпомагане и консултиране, и провеждане на мотивационно обучение. Психологическото подпомагане включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група. Мотивацията на целевата група е насочена към предоставяне на знания за професиите, изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Придобиването на реални трудови и/или професионални умения на уязвими социални групи на пазара на труда е важна предпоставка за преодоляване на социалната им изолация, повишаване на качеството на живот и стимулиране на конкурентоспособността им в работна среда. В проекта е предвидено предоставянето, както на индивидуални консултации със всяко едно от лицата, така и провеждане на групови консултации. Индивидуалното психологичното консултиране е работа с едно лице с конкретни жизнени проблеми, чрез регулярно им изследване и обсъждане. На съответното лице се предоставя възможност да говори свободно за своите важни поведенчески и емоционални проблеми с квалифицирано и независимо/обективно лице по начин, който е различен от доброжелателния светски разговор на обичайната социална ситуация. Психологическата консултация е насочена към уязвими хора, изпитващи трудности и мотивирани да преодолеят негативни, мъчителни преживявания. По време на консултацията, специалиста помага на потърсилия подкрепа да види своя проблем отстрани, в една, нова, по-позитивна светлина. Дава му се възможност да мисли за своите ресурси и да избере нови цели. Участниците в груповото консултиране се включват в групата, за да добият повече знания или умения за решаването на даден проблем – обществен, образователен, професионален, превантивен. Консултативната група борави със съзнавани проблеми и е ориентирана към разрешаването на краткосрочни въпроси или подготовка на умения за определени социални роли, професионално ориентиране. Груповото психологическо консултиране е процедура за оказване на помощ на всяко лице, което има желание да се освободи от непродуктивно поведение, нежелани мисли и чувства, водещи до себеразрушение като се научи да ги замесва с позитивни по пътя на самопознанието. В тази връзка се предвидени провеждането както на индивидуални, така и на групови психологически консултации В тази дейност е планирано провеждането и на мотивационно обучение, което ще се реализира в рамките на 30 учебни часа, т.е. за една седмица ще премине курса на обучение. Лицата, които са преминали мотивационно обучение за адаптиране в пазарните условия ще: - придобият умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост и/или адаптиране към условията на вече заето работно място. - усвоят умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа - автобиография, писма, формуляри, въпросници и др.; - усвоят на умения за ефективно използване на различните източници за информация за свободни работни места; - се мотивират и усвоят умения и за представяне пред работодател и проследяване на всяка възможност за работа; 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи : В рамките на тази дейност ще бъдат включени мерки насочени към поощряване участието на лицата в социалния и професионалния живот съобразени със спецификите на всеки отделен случай. Това може да бъде постигнато чрез (но не само): • Развитие на умения за общуване и работа в група; • Развитие на различни навици и умения за живот; • Дейности, които поощряват автономността и независимостта (помагане на лицето да поддържа личната си автономност, помагане на лицето да осъзнае индивидуалните си способности и ресурси, помагане на лицето да намира собственото си жизнено пространство). Голяма част от хората с увреждания и другите уязвими групи изпитват големи затруднения да се интегрират професионално, поради това, че те не притежават изискваните в трудовите среди социални компетенции.Целта на дейността е да се развият посочените по долу умения на социалните компетенции необходими за по-лесното интегриране. 1. Самостоятелност • Умения за съобразяване с някои социални норми-да се грижиш за себе си и да спазваш наложено разписание; • Умения за изпълнение на задача или дейност в предвидените срокове- търсене на работа или предаване на свършена работа или административни документи; • Умения за организиране на придвижването си в заобикалящата ги среда; • Умения за аргументиране на своя избор с ясни мотиви; • Умения за прилагане на стратегии, адаптирани към собствените си нужди 2. Себеутвърждаване • Умения за изразяване - Да се осмелиш да задаваш въпроси - Да се осмелиш да изразиш мнението си - Да се осмелиш да говориш за себе си - Да умееш да реагираш на вербални или невербални послания, които те дестабилизират • Умения за представяне на самия себе си в добра светлина • Умения за откритост - Показване на заинтересованост по отношение на обкръжението си - Способност за критичен дух • Умения за преминаване към действие - Да останеш активен въпреки трудностите - Да поемаш отговорности - Да поемаш инициативата • Умения за прилагане в действие на образователен или професионален проект 3. Общуване • Умение да разбираш и да бъдеш разбран - Умение за декодиране на съобщение - Умение за изразяване по разбираем начин - Умение за предаване на преживяно събитие - Умение да водиш разговор по телефон • Умение да изслушваш останалите и самия себе си - Умение да оставиш другите да се изкажат - Умение да изслушваш другия - Умение да имаш предвид мнението на другите, за да разшириш собствените си представи - Умение да се договаряш с другите • Толерантност и уважение по отношение на другите - Приемане на различията - Спазване на правилата и кодовете на групата, колектива, в който се намираш • Работа в екип - Умение да приемаш работа в екип - Активно участие при работа в екип 4. Адптиране към живота в предприятието • Опознаване на живота в предприятието • Интегриране в живота на предприятието - Инвестиране в работата в предприятие - Умения за интегриране в групата, в бригадата - Уважение към труда на другите • Изпълнение на поставена задача - Умение за успешно изпълнение на дадена задача - Умение за организиране на работата Правила за живот и работа в групата (които всеки се ангажира да спазва) • Отговорност - Аз съм отговорен за това, което ми се случва или не в групата. ( Ситуации- емоции- разсъждения). • Дискретност - Думите на членовете на групата са само за тях. Аз не трябва да ги разпространявам извън групата. • Действие.Реакция- Осмелявам се да заемам позиция според мнението си. Поставям си цели (нещо, което искам за себе си). • Трансформиране на негативни критики в съвети - Имам право да не бъда удовлетворен и да го кажа, за да се вземе мнението ми под внимание. Но моята критика трябва да бъде последвана от съвет за подобряване. • Уважение към този, който говори в момента - Не прекъсвам говорещите, не монополизирам думата 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадени работни места: За нуждите на социалното предприятие с Решение на Общински съвет Момчилград ще се предоставят за безвъзмездно ползване две помещения находящи се в общинска администрация Момчилград ет. 1/ ст.2 ( сграда "Екология')и ет.4 ст.29 ( админстративна сграда). С цел управление на дейностите и осигуряване на функционирането на Социалното предприятие е необходимо предвидените помещения да бъдат и обзаведени и оборудване. Предвижда се да бъдат обособени: • Офис помещение за извършване на дейности от административно-управленски характер, с обособени 3 работни места за които ще се осигурят бюра, офис стола, компютърни конфигурации, преносим компютър, шкафа за документи. • работна зала за работа с целевите групи Закупеното оборудване с характер на Дълготраен материален актив, ще бъде осчетоводено като инвентар и ще се заприходи в амортизационния план на предприятието. Предназначението на закупеното оборудване ще бъде запазено от кандидата за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. Материално обезпечаване на планираните дейности с необходимите за офис помещения с размер минимум 20м2 (общинска собственост) и оборудване , информационни и други материали (информационни стикери и табела); 0.00 0.00
Провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“: Дейността включва организиране и провеждане на обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“, съгласно Европейската квалификационна рамка за 32 лица 1. Хорариум на обучението: 30 учебни часа при 6/шест/ часово дневно 2. Брой на обучаваните лица: 32 3. Документ доказващ завършеното обучение: сертификат за придобити знания и умения Продължителността на обучението ще е 30 учебни часа, разпределени в рамките на една седмица. Обществени и граждански компетентности включват всички форми на поведение, които трябва да усвоим, за да участваме ефективно и конструктивно в социалния живот, както и да разрешаваме конфликти когато това е необходимо. Междуличностните умения са необходими, за да общуваме ефективно с един или повече хора, като са приложими както в обществения, така и в личния живот и които са от съществено значение за лицата, които ще предоставят социалната услуга. При обучението по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности ще бъдат придобити следните: ЗНАНИЯ • Общоприетите правила за поведение и маниери в различните общества. • Наличие на обща представа за лице, група хора, общество или култура, както и познания за историята им. • Знания за поддържане на добро лично и семейно здраве, хигиена и хранене. УМЕНИЯ • Способност за конструктивно общуване в различна социална среда (уважавайки гледните точки и поведението на околните; съзнаване на индивидуалната и колективна отговорност). • Способност за създаване на доверие и симпатии в околните. • Способност за изразяване на позитивно и градивно отношение в случай на слабост или объркване (контролиране на агресията, насилието или склонността за самоунищожение • Способност за отделяне на професионалната от личната сфера на живота, недопускане на влиянието на професионалните проблеми в личния живот. ОТНОШЕНИЯ/ПОДХОДИ • Да показваме интерес и уважение към околните. • Да се опитаме да преодоляваме стереотипите и предразсъдъците. • Да бъдем склонни към компромиси. • Да бъдем почтени. • Да отстояваме правата си. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост за 12 месеца на лицата от целевата група: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. На преминалите обучение по ключова компетентност 6 „Обществени и граждански компетентности“ лица ще бъде осигурена заетост за 12 месеца, както следва: • Длъжност: Работник поддръжка • Брой:10 • код по НКПД: 7119 2016 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции: Извършва цялостна подготвителна дейност, необходима за ремонт и поддръжка на сградата.Поддържа в изправност поверените му съоръжения, като осигурява правилната им и непрекъсната експлоатация. • Длъжност: "Домашен чистач" Чистач/ Хигиенист • Брой:10 • код по НКПД: 9112 0004 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции:Отговаря за поддържане на помещенията чисти и пригодни за живот в съответствие с приетите хигиенни правила; • Длъжност: Детегледач • Брой:6 • код по НКПД: 53111001 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции:Предоставя ежедневни грижи за децата - възпитание, развитие, организиране на ежедневието и придружаване; • Длъжност: Помощник възпитател • Брой:6 • код по НКПД: 53123003 • бюджетен ред, в който са заложени – бюджетен ред 1.1 • Основни функции: осигурява необходимите санитарно хигиенни условия за правилното развитие и възпитание на децата, подпомага дейността на учителя, отговаря за живота и здравето на децата. 0.00 240 802.52
Популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Ще се осъществят действия, свързани с информация и публичност за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество, като се използват различни информационни и комуникационни форми пред широката общественост, с цел постигане на оптимална публичност по ОП "РЧР" 2014-2020 г. За тази цел ще бъде организирана среща за представяне на възможностите и условията за развитие на социалното предприемачество. Ще бъдат популяризирани добрите практики на социалните предприятия, с цел да се открият възможностите пред местната общност. Дейностите за информация и комуникация ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 0.00 112 074.29

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.