Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция целеви обект на територията на община Враца е Дом за стари хора "Зора", находящ се в гр. Враца, ул. "Беласица" №5. Предвидените дейности са в съответствие с изискванията от Наредбата за качеството на социалните услуги, като включват две основни интервенции: 1) разширяване на материално-техническата база чрез пристрояване на две типови къщи с капацитет от 5 потребители и 2) ремонт и реконструкция на съществуващата сграда. Комуникацията на пристроените къщи с основната сграда ще бъде чрез изграждане на топла връзка. 
Всяка от достроените къщи ще съдържа една единична стая със самостоятелен санитарен възел, предназначена за потребител с двигателни увреждания; две двойни стаи със собствени санитарни възли за по двама потребители; помещение за пране; помещение за общо ползване с дневна, трапезария и кухненски бокс; преддверие и коридор.
По отношение на съществуващата сграда ще бъдат въведени мерки за енергийна ефективност по фасади, покрив и отоплителна инсталация; ремонт на покрива; изграждане на нов навес над терасата на покривно ниво с дървена конструкция; цялостен ремонт на всички санитарни помещения; подмяна на подова настилка; подмяна на дограмата; подмяна на осветителни тела; ново обзавеждане; изграждане на вентилационна система за санитарните помещения и отвеждане на покрива; изграждане на ново оборудване за котелното помещение на газ; подмяна на дефектирали участъци на тръбната разпределителна отоплителна мрежа; подмяна или допълване на радиаторни тела; изграждане на система за сигнализация за потребителите.
Предвидена е и подмяна на дворната ограда, както и изграждане на парково осветление.
Дейностите, включени в настоящото предложение ще допринесат за създаването на специализирана среда за предоставяне на резидентна грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст, която предлага подходящи и устойчиви условия за живот и възможност за ефективна подкрепа на потребителите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция: Дейността, свързана с подготовка на предложението за изпълнение на инвестиция, включва следните поддейности: 1) Изготвяне на технически проект, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата, който е в съответствие със ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2) Изготвяне на Комплексен доклад от независим строителен надзор; 3) Изготвяне на обследване за енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ; 4) Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект със същественото изискване по чл. 142, ал. 11 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради; 5) Изготвяне на технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите; 6) Вземане на решение на Общински съвет-Враца за кандидатстване с предложение за изпълнение на инвестиция; 7) Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС; 8) Одобряване на Част ПБЗ и Част ПУСО на техническия проект от Главния архитект на Община Враца; 9) Одобряване на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. 36 948.00 0.00
Провеждане на обществени поръчки и избор на изпълнители: Дейността включва изготвяне на документации за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и сключване на договори. Краен резултат от изпълнението на дейността ще бъде сключването на договори с класираните изпълнители. В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени документи за провеждане на процедури по реда на ЗОП за следните дейности: 1) Изпълнение на СМР; 2) Упражняване на строителен надзор; 3) Упражняване на авторски надзор; 4) Доставка на оборудване и обзавеждане; 5) Геодезическо заснемане на самостоятелни обекти в сграда; 6) Организация, управление и информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР : Дейностите по СМР засягат основната сграда в имота и отговарят на мерките, предписани в техническото и енергийно обследване на сградата. Преустройството засяга основно втори и трети етаж от сградата, където стаите за настаняване на стари хора ще бъдат преустроени в единични и двойни стаи, с което ще бъде намален капацитетът на сградата за настаняване от 50 на 40 души. За да бъде компенсиран недостигът на помещения за настаняване, към основната сграда с топла връзка ще бъдат пристроени две типови едноетажни сгради с капацитет общо 10 души, като по този начин се запазва общият капацитет на Дома за стари хора „Зора“. Преустройството налага и изграждане на ограда от север, поради несъответствие на съществуващата, която попада в съседния имот. Това налага и изместване на съществуващия северен вход от запад с подход за автомобили. Пред сградата от западната страна има съществуващ паркинг с 8 паркоместа. Около сградата има обходна улица, която ще бъде прекъсната от допълнителното застрояване от северната страна, но ще бъде изградено обръщало 12х12м в североизточната част на имота, което ще бъде свързано с обходната улица от юг и така ще бъде осигурен достъпът за противопожарни нужди. Дейността включва следните поддейности: - Цялостен ремонт на помещенията – под, стени, таван; - Цялостен ремонт на всички санитарни помещения и подяна на санитарно оборудване и инсталации; - Демонтаж на съществуваща външна топлоизолация и монтаж на нова и внедряване на мерки за енергийна ефективност в цялата сграда, в съответствие с извършеното енергийно обследване и избраният пакет енергоспестяващи мерки; - Пристрояване на две типови къщи за настаняване, свързани с топла връзка с основната сграда; - Изграждане на нова ограда по северната регулационна линия и изместване на главния вход на сградата от запад; - Разделяне на две свързани стаи в отделни помещения за настаняване на един и двама ползватели; - Преустройство на санитарно помещение на първи етаж в стая за срещи с близки на потребителите; - Обособяване на кухненски боксове в помещенията на междинните стълбищни площадки; - Понижаване нивото на тавана на общото помещение на втори етаж; - Ремонт и подмяна на отоплителна и вентилационна система, електрическа инсталация, водопровод и канал; - Подмяна на газовия котел с нов, кондензен; - Предвиждане на допълнителни мерки за пожарна безопасност спрямо увеличената площ на застрояването; - Преместване на външното осветление и цялостно обновяване на съществуващото; - Подмяна на покривно покритие, улуци и покриване на покривна тераса. Изготвени са технически проекти по частите Архитектурна, Конструктивна, Електроинсталации, ОВК, ВиК, ПБ, Геодезия, ВП и ПБЗ от правоспособни технически лица. 2 943 147.54 0.00
Упражняване на авторски надзор: При изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл.162 от ЗУТ и договора за изпълнение, който ще бъде сключен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право за точното спазване на инвестиционния проект се вписват в заповедната книга на обекта и са задължителни за останалите участници в строителството. Дейността на проектанта при осъществяване на авторски надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор ще се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 30 000.00 0.00
Упражняване на строителен надзор : Ще се упражни строителен надзор по време на изпълнение на СМР от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, съгласно действащото законодателство и с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Обхватът на договора за строителен надзор включва: • извършване на оценка на съответствието; • упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация; • изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; • заверяване на екзекутивна документация; • контролиране цялостния строителен процес; • отговорност за качеството на използваните материали; • изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за въвеждане в експлоатация на обекта. 90 621.29 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Тази дейност е съобразена изцяло с изискванията на Наредбата за качеството на социалните услуги, която определя стандарти и критерии за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст без увреждания. Предвидено е извършването на доставка на обзавеждане и оборудване за следните помещения: - 22 броя стаи за настаняване в съществуващата сграда; - 22 броя бани; - Стая за среща с близки; - Столова и прилежащ кухненски бокс; - Разливна станция и миялно помещение; - Кабинет на психолог; - Кабинет на социален работник; - Работно помещение на домакин, счетоводител и касиер - Архив; - Стая на директор; - Чайна; - Стая за отдих на персонала; - Перално помещение; - Склаводо помещение за чисто бельо; - Фоайе, информация; - Съблекалня за персонала; - Стая за инструменти; - Медицински кабинет; - Дневни помещения на етаж 2 и етаж 3; - Пристройка с 6 броя стаи за настаняване за 10 потребители; - 6 броя бани. Предвидено е и закупуването на специализирано оборудване – 1 брой електрически пациентски лифтер за инвалиди XХL за повдигане и транспортиране на пациенти със затруднени движения от и до легла, столове, вани. Обзавеждането и оборудването, обект на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е подбрано така, че да удовлетвори в максимална степен нуждите на потребителите на социалната услуга и да осигури благоприятна среда за живот и социализация. В раздел 10 на настоящото предложение за изпълнение на инвестиция е прикачен подробен остойностен списък с предвиденото обзавеждане и оборудване. 437 554.20 0.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Завършването на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация се извършва по реда на ЗУТ. 3 360.00 0.00
Организация и управление, информация и комуникация: Дейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за БФП, както и с принципите за добро управление. Екипът ще бъде избран по реда на ЗОП и ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки. За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения: -упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента; -предава информация от Бенефициента за СНД; -организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП; -контролира под-договарянето; -контролира навременното изпълнение на ангажименти от страна на доставчици; -провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта; -организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност; -повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности; -контролира първичните счетоводни документи; -следи за спазване на установените срокове; -следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта; -комуникира със заинтересовани страни; -съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта. В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора. Тази дейност включва и осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности. В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. Община Враца ще оповестява резултатите от проекта и неговия напредък на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтерсовани страни. На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. 106 248.93 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.