Дейности за граждански мониторинг на политики и/или законодателство чрез проучвания, анализи и оценяване на въздействието/ефекта и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата за гражданско участие в управлението;: В рамките на дейността ще се разработи детайлна методология за събирането, проучването и анализирането на разнообразни източници на информация и документи. На основата на разработена детайлна методология за събиране, проучване и анализиране на релевантни стратегически документи и разнообразни източници на статистическа и емпирична информация, ще бъде проведено обстойно и задълбочено проучване, което систематизира съвкупност от количествени и качествени резултати относно формираните и провеждани местни политики за насърчаване конкурентоспособността, туризма и подобряване качеството на живот в столицата. Това ще бъде възможно чрез ограничаване автомобилния трафик в центъра на столицата, който е един от най-големите замърсители на въздуха в София. В световната класация, София се нарежда в началните позиции по мръсен въздух. В България всяка година над 8500 души умират преждевременно от заболявания, причинени от замърсяването на въздуха. Чрез осъществяване на диалог и осигуряването на възможност за участие на гражданите във вземането на решения и провеждане на политики, се цели да бъде извършен обстоен анализ на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 и отправяне на препоръки за следващия период на програмиране, с цел повишаване качеството на живот в столицата.
Основни цели на анализа-оценка, фокусирани към изпълнението на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 са:
1. Оценяване на общото въздействие върху социално-икономическата обстановка в гр. Кърджали на основата на социално-икономически показатели, за които са налични актуални за периода статистически данни;
2. Оценяване на ефективността и ефикасността на използваните мерки, инструменти и ресурси за изпълнение на приоритетите, тематично насочени към повишаване жизнените стандарти, чрез намаляване на вредните емисии.
3. Оценяване на степента на постигане на приоритетите и мерките, и устойчивост на резултатите Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020
4. Оценяване на целесъобразността от прилагането на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020
5. Оценяване на въздействието на интервенциите при прилагането на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020
6. Оценяване на добрите практики от прилагането на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град София 2014-2020 (ИПГВР)
7. Формулирането на препоръки и добри практики, с конкретни насоки за прилагането им в периода 2021-2027 г.
На основата на извършения анализ, се очаква да бъдат изведени препоръки по отношение на следните процеси:
• формиране на местни политики по отношение на увеличаване на пешеходните зони в градския център на столицата, което ще доведе до намаляване на вредните емисии в атмосферния въздух и ще превърне София в една привлекателна европейска столица. Тези действия ще допринесат и за повишаване конкурентоспособността и развитие на туризма
• оценка на управлението на изпълнението на мерките, насочени към устойчив туризъм, развиване на културната и териториалната идентичност на региона, развитие на отраслите, свързани с природния и културен потенциал на областта в ИПГВР
• оценка на въздействието на интервенции при прилагането на ИПГВР 2014-2020 в устойчив туризъм, развиване на културната и териториалната идентичност на региона и динамично развитие на отраслите, свързани с природния и културен потенциал на областта
В резултат от изпълнение на дейността ще бъде разработен Анализ – оценка на изпълнението на ИПГВР 2014-2020 с акцент увеличаване на пешеходните зони в централната градска част на столицата с отправени препоръки.
Дейността е съотносима към т. а) от допустими дейности, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване.
Дейността допринася за постигане на основната цел на проекта и в частност постигането на специфичните цели. |
28 500.00
|
57 000.00
|
Разработване на механизъм и инструментариум за обратна връзка и оценка от страна на гражданите при взаимоотношенията с административните структури за формулиране, изпълнение и мониторинг на общински политики: Дейността е в обхвата на допустими дейности и цели създаването на инструмент (Наръчник за гражданска активност) за гражданските организации и административните структури за ефективно участие на организираните граждани във формирането, изпълнението и мониторинга на местни политики.
Разработените механизми и инструменти ще са в посока, водеща до:
- реална прозрачност на властта, създаваща възможност гражданите да оценяват нейната ефективност, резултатност и почтеност;
- реално, постоянно присъствие на граждани в стратегически документи и при изработването на политики и пр.
- постигане на реален капацитет (реални умения) на гражданите за устойчиво и резултатно участие
- постигане на реален капацитет (реални умения) на администрацията за работа с гражданските организации за устойчиво и резултатно участие
В резултат от работата по проекта, стъпвайки на направения анализ и препоръки в дейности 1, в наръчникът ще се заложат, минимум:
1. Инструменти и механизми за публичната отчетност на проведените местни политики;
2. Механизми за включване на гражданите в процеса на вземане на решения на местно ниво;
3. Устойчива система, приета като част от рутинната дейност на органите на властта, за системно и устойчиво обучение на служители от административните структури и прилагане на включените механизми и инструменти в Наръчника за активиране на гражданското участие в изработването и прилагането на резултатни политики.
Дейността допринася за постигане на основната цел на проекта и в частност постигането на специфичните цели.
Разработеният наръчник допринася за постигането на открито и отговорно управление в партньорство с гражданите, бизнеса и социалните партньори чрез създаването на инструмент за всички страни за повишаване на взаимодействието.
Дейността е съотносима към т. а) от допустими дейности, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване.
Дейността пряко е насочена към следните целеви групи:
Бизнес;
Общественост;
Администрации на държавните институции ( Столична община)
Неправителствени организации |
23 956.00
|
23 956.00
|
Информационни дейности с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство: Дейността си поставя за цел да популяризира продуктите по проекта пред широк кръг заинтересовани страни. Публичното разпространение на постигнатите резултати в партньорство с отговорните за разработването, изпълнението и мониторинга на общински политики, пред широк кръг от целевите групи и заинтересовани страни, допринася за открито и отговорно управление в партньорство при разработване, изпълнение и мониторинг на публични политики, повишено гражданското участие при провеждането на политики за повишаване на качеството на живот, туризма, конкурентоспособността и предприемачеството на местно ниво, довеждащо до партньорско управление с гражданите и бизнеса.
В рамките на дейността ще се реализират:
Поддейност 1: Организиране и провеждане на еднодневна кръгла маса със заинтересованите страни за съвместно действие между администрация и НПО за обсъждане и приемане на препоръки за бъдеща реализация на местни политики. Тя ще се проведе в гр. София, с формат 30 участника, непосредствено след подписване на договора за БФП. Предложените препоръки ще залегнат в изготвения по проекта Наръчник. Възможността за осъществяване на обществен дебат за изпълнението и мониторинга на местни политики, с насоченост към намаляване вредните емисии, повишаване възможностите за туризъм и конкурентоспособност в гр.София. Участието в кръглата маса ще даде възможност гражданите да оценяват реалната прозрачност на властта, нейната ефективност, резултатност и почтеност. Реалното постоянно присъствие на граждани в стратегически документи и при изработването на политики и прочие ще допринесе за постигане на реален капацитет (реални умения) на гражданите за устойчиво и резултатно участие и за постигане на реален капацитет (реални умения) на администрацията за работа с гражданските организации за устойчиво и резултатно участие . По време на кръглата маса ще се разискват проблемите, тенденциите и възможните алтернативи за решаването им, ще се споделят на идеи и обмяна на информация. Изведените обобщения, изводи и препоръки ще бъдат включени в "Наръчник".
Под дейност 2: Организиране и провеждане на кръгла маса със заинтересованите страни за представяне на продуктите по проекта в гр. София. Дейността ще популяризира продуктите по проекта пред широк кръг заинтересовани страни. Чрез реализирането й ще направи формално и неформално обсъждане на резултатите от проекта и неговото устойчиво развитие измервайки активността на участие чрез обратните връзки от проведените събития. Публичното разпространение на постигнатите резултати в партньорство с отговорните за разработването, изпълнението и мониторинга на общински политики, пред широк кръг от целевите групи и заинтересовани страни, допринася за открито и отговорно управление в партньорство при разработване, изпълнение и мониторинг на публични политики, повишено гражданското участие при провеждането на политики за повишаване на качеството на живот, туризма, конкурентоспособността и предприемачеството на местно ниво, довеждащо до партньорско управление с гражданите и бизнеса.
Дейността може да се разглежда и като заключителна дискусия за изпълнението на проекта, постигнатите резултати, устойчивостта на продуктите след приключване на проекта и неговата добавена стойност.
Значението на комуникациите при насърчаване и осъществяване на активно гражданско участие е от ключово значение за успеха на усилията на администрацията да предизвика определени публики да взаимодействат кооперативно и ефективно, което да доведе до създаване на качествен, взаимно приет и в крайна сметка функциониращ ефективно и ефикасно административен, управленски продукт.
Дейността е съотносима към т. д) от допустими дейности, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване.
Дейността допринася за постигане на основната цел на проекта и в частност постигането на специфичните цели.
Дейността пряко е насочена към следните целеви групи:
Бизнес;
Общественост;
Администрации на държавните институции ( Столична община)
Неправителствени организации |
3 000.00
|
3 000.00
|