Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

БАБХ поддържа 78 регистри, чрез които се обработва информация по петте области на контрол относно: регистрация на животните и животновъдните обекти; регистрация на обекти за производство, търговия и транспорт на храни и странични животински продукти; производство и търговия с ветеринарномедицински продукти; производство, търговия и транспорт на фуражи; пускане на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности и осъществяване на фитосанитарен контрол. Проектът ще осигури промяна на организацията на регистрите, електронизация на работните процеси и консолидиране на информационните източници. Чрез тематичното обединяване и електронизиране на регистрите и разработването на специализирани информационни системи за управление на съответните области на контрол ще се оптимизират работните процеси на централно и областно нива (включително за предоставяне на 77 административни услуги по електронен път).
Проектът предвижда:
- анализ на текущото състояние на поддържаните регистри и свързаните с тях работни процеси и (вътрешни) административни услуги;
- създаване на единните национални регистри по области на контрол: Единен регистър на животните и животновъдните обекти, Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни, Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти, Единен регистър на фуражите и странични животински продукти и Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол;
- разработване на интегрирана информационна система за обслужване на новоизградените регистри; и
- изготвяне на пакет от изменения и допълнения на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи, обезпечаващи функционирането на новоизградените регистри.
Изпълнението на проекта ще допринесе значително за развитието на една от секторните системи на е-управлението - е-земеделие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на единни национални регистри по области на контрол: Дейност 1 адресира изпълнението на Мярка 1 „Създаване на Универсален регистър на животните и животновъдните обекти“ и Мярка 4 „Реализиране на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ от Приложение №1 към Пътната карта за изпълнение на Концепцията за регистрова реформа, както и необходимостта от електронизация на регистрите и създаване на информационна система за управление на процесите, касаещи управлението на фуражите, пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, осъществяване на фитосанитарен контрол, както и регистрацията на обектите за производство, преработка и/или дистрибуция на храни. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Под-дейност 1.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси“ предвижда анализ на 78 съществуващи регистри и свързаните с тях 77 административни услуги (съгл. Приложение №1 към Формуляра за кандидатстване), обслужващи петте области на контрол на БАБХ за обединяването им до 5 единни национални регистри (съгл. Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване). Под-дейност 1.2 „Разработване на Интегрирана информационна система „Регистри“ включва: (а) създаване на петте единни национални регистри - Единен регистър на животните и животновъдните обекти, Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни, Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти, Единен регистър на фуражите и странични животински продукти, и Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол; (б) електронизация на вътрешните работни процеси по поддържане на регистрите и предоставянето на свързаните с тях електронни административни услуги и вътрешни електронни административни услуги; (в) разработване, тестване и внедряване на уеб-базираната информационна система, обслужваща единните национални регистри - Интегрирана информационна система „Регистри“ (ИИСР); (г) присъединяване на петте единни национални регистри, описани по-горе, към Средата за междурегистров обмен RegiX; (д) разработване на минимум 46 нови вътрешни електронни административни услуги; (е) разработване на система за достъп на трети лица и хранилище на документи за нуждите на Дирекция „Продукти за растителна защита, торове и контрол“; (ж) разработване на минимум 5 приложно-програмни интерфейси за автоматизиран обмен на данни с вътрешни за БАБХ и външни системи и реализиране на интеграции; (з) въвеждане на данни в структуриран вид от съществуващи източници, а в случаите, за които е приложимо - разработване на софтуерен механизъм за въвеждането на данните или за мигриране на данни от съществуващите регистри. Детайлно описание е посочено в Приложение №2. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 1.3 „Миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за захранване с / миграция на данните въз основа на извършените по Д1.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви, вкл. от 28-те регионални структури на БАБХ, в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с / миграция на данните; (в) реализиране на плана за миграция на данните, съгл. Приложение №2. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси и премахване на дублираните данни. Под-дейност 1.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 23 тридневни обучения, съгл. Приложение №2. 8 337 203.10 8 299 110.06
Създаване на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти: Дейност 2 адресира частично изпълнението на Мярка 1 „Създаване на Универсален регистър на животните и животновъдните обекти“ от Приложение №1 към Пътната карта за изпълнение на Концепцията за регистрова реформа. Под-дейност 2.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти“ предвижда анализ на 6 съществуващи регистри и свързаните с тях 15 административни услуги, обслужващи регистрацията на обектите за производство, търговия и транспорт на храни и странични животински продукти към БАБХ, за обединяването на регистрите в Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти („Националния регистър“). Анализът ще се реализира в обхвата, посместен в Приложение №2 към ФК. Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 2, е налична в Приложение №1 към ФК. Понастоящем 5 от съществуващите регистри се поддържат в .xls формат. Шестият - Национален електронен регистър на обектите за производство и търговия на едро и дребно с храни от животински и неживотински произход, е уеб-базирана система, която автоматизира работата на пет под-регистри, съдържащи данни за регистрация на: храни от животински и неживотински произход, предприятия за странични животински продукти, заведения за обществено хранене и търговия на дребно с храни, наематели-търговци. Регистрите са публични и е осигурен безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Националния регистър. Под-дейност 2.2 „Създаване на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти“ включва: (а) създаване на Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти чрез обединяване на съществуващите регистри по регистрацията на обектите за производство, търговия и транспорт на храни и странични животински продукти към БАБХ; (б) разработване, тестване и внедряване на информационна система, обслужваща Националния регистър на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Националния регистър към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с външни системи; (д) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с деловодна система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 2.3 „Миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за миграция на данните въз основа на извършените по Д2.1 анализи; (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви от 28-те регионални структури на БАБХ в подходящ формат съгласно стратегията за миграция на данните; (в) реализиране на плана за миграция на данните. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 2.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 5 тридневни обучения за общо 65 служители на БАБХ (4 обучения за общо 60 потребители и 1 обучение за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 2 351 311.20 9 406.05
Създаване на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти: Дейност 3 адресира изпълнението на Мярка 4 „Реализиране на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ от Приложение №1 към Пътната карта за изпълнение на Концепцията за регистрова реформа. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Под-дейност 3.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ предвижда анализ на 5 съществуващи регистри и свързаните с тях 14 административни услуги, касаещи производството и търговията с ветеринарномедицински продукти, за обединяването на регистрите в Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти. Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 3, е налична в Приложение №1 към Формуляра за кандидатстване. Понастоящем тези регистри се поддържат в .xls/.pdf формат. Регистрите са публични и е осигурен безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Единния регистър на ветеринарномедицинските продукти. Анализът по под-дейност 3.1 ще се реализира в обхвата, поместен в Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване. Под-дейност 3.2 „Създаване на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти“ включва: (а) създаване на Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти чрез обединяване на съществуващите регистри, касаещи производството и търговията с ветеринарномедицински продукти; (б) разработване, тестване и внедряване на уеб-базираната информационна система, обслужваща Единния регистър на ветеринарномедицинските продукти на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Единния регистър на ветеринарномедицинските продукти към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с външни системи; (д) разработване на три приложно-програмни интерфейси: - за обмен на информация с Информационната система за управление на лицензираните лекарства за употреба при животните и хората (ESVAC), поддържана от Европейската агенция по лекарствата; - за интеграция с Интегрираната информационна система на БАБХ – ВетИС; и - за обмен на информация с деловодната система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 3.3 „Въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни въз основа на извършените по Д3.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с данните; (в) въвеждане на данните в структуриран вид – за данните, понастоящем поддържани в неструктуриран вид; (г) реализиране на миграция на данните – за данните, понастоящем обработвани в структуриран вид. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 3.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 3 тридневни обучения за общо 33 служители на БАБХ (2 обучения за общо 28 потребители и 1 обучение за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 1 508 714.40 9 788.12
Създаване на Единен регистър на фуражите: Дейност 4 адресира необходимостта от електронизация на регистрите на БАБХ и създаване на информационна система за управление на фуражите. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени следните под-дейности: Под-дейност 4.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Единен регистър на фуражите“ предвижда анализ на 13 съществуващи регистри и свързаните с тях 7 административни услуги, касаещи производството, търговията и транспорта на фуражи, за обединяването на регистрите в Единен регистър на фуражите. Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 4, е налична в Приложение №1 към Формуляра за кандидатстване. Понастоящем тези регистри се поддържат в .xls/.pdf формат. Регистрите са публични и е осигурен безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Единния регистър на фуражите. Анализът по под-дейност 4.1 ще се реализира в обхвата, поместен в Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване. Под-дейност 4.2 „Създаване на Единен регистър на фуражите“ включва: (а) създаване на Единен регистър на фуражите чрез обединяване на съществуващите регистри, касаещи производството, търговията и транспорта на фуражи; (б) разработване, тестване и внедряване на уеб-базирана информационна система, обслужваща Единния регистър на фуражите на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Единния регистър на фуражите към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с външни системи; (д) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с деловодната система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 4.3 „Въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данните въз основа на извършените по Д4.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви от 28-те регионални структури на БАБХ в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с данните; (в) въвеждане на данните в структуриран вид – за данните, понастоящем поддържани в неструктуриран вид; (г) реализиране на миграция на данните – за данните, понастоящем обработвани в структуриран вид. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 4.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 5 тридневни обучения за общо 65 служители на БАБХ (4 обучения за общо 60 потребители и 1 обучени за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 1 432 523.10 9 267.92
Създаване на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол: Дейност 5 адресира необходимостта от електронизация на регистрите и създаване на информационна система за управление на процесите, касаещи пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, както и за осъществяване на фитосанитарен контрол. Под-дейност 5.1 „Анализ на съществуващите регистри и реинженеринг на работните процеси, във връзка с изграждането на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол“ предвижда анализ на 17 съществуващи регистри и свързаните с тях 21 административни услуги, касаещи пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, както и за осъществяване на фитосанитарен контрол - за обединяването на регистрите в Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол („Единния регистър“). Анализът ще се реализира в обхвата по Приложение №2 към Формуляра за кандидатстване (ФК). Информация за съществуващите регистри, попадащи в обхвата на Дейност 5, е налична в Приложение №1 към ФК. Понастоящем тези регистри се поддържат в .xls/.pdf формат. По закон регистрите са публични и до тях се осигурява безплатен достъп. Изискването за публичност и осигуряване на безплатен достъп ще се запази и за Единния регистър. Под-дейност 5.2 „Създаване на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол“ включва: (а) създаване на Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол чрез обединяване на съществуващите регистри, касаещи пускането на пазара на продукти за растителна защита и торове и свързаните с тях дейности, както и за осъществяване на фитосанитарен контрол; (б) разработване, тестване и внедряване на уеб-базирана информационна система, обслужваща Единния регистър на национално ниво за всички структури на БАБХ, работещи с регистъра; (в) присъединяване на Единния регистър към Средата за междурегистров обмен RegiX чрез разработване на адаптери с цел предоставяне на данни (в т.ч. разработване на минимум 3 нови вътрешни електронни административни услуги) и осигуряване на достъп до данни на други администрации; (г) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с европейската Система за управление на заявления за продукти за растителна защита (PPPAMS – Plant Protection Products Application Management System); (д) разработване на минимум един приложно-програмен интерфейс за автоматизиран обмен на данни с други външни системи; (е) разработване на приложно-програмен интерфейс за обмен на информация с деловодната система на БАБХ „АИС е-Документооборот“ – при необходимост от доработка на „АИС е-Документооборот“, същата ще се реализира със собствен ресурс на БАБХ. Ще бъдат изготвени необходимата техническа документация и ръководства за работа със системата (за потребители и администратори, съответно). Под-дейност 5.3 „Въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни“ включва: (а) изготвяне на стратегия и план за въвеждане на данни в структуриран вид и миграция на данни въз основа на извършените по Д5.1 анализи; и (б) обработка и унифициране на данните в съществуващите информационни масиви от 28-те регионални структури на БАБХ в подходящ формат съгласно стратегията за захранване с данните; (в) въвеждане на данните в структуриран вид – за данните, понастоящем поддържани в неструктуриран вид; (г) реализиране на миграция на данните – за данните, понастоящем обработвани в структуриран вид. Интегрираният сценарий за миграцията ще бъде разработен по начин, гарантиращ сигурността на миграционните процеси. Под-дейност 5.4 „Обучение“ включва организирането и провеждането на 5 тридневни обучения за общо 65 служители на БАБХ (4 обучения за общо 60 потребители и 1 обучени за 5 администратори) по отношение администрирането и използването на реализираните функционалности. 1 653 771.60 9 883.65
Изготвяне на предложения за нормативни промени: В следствие на изготвените по Д1.1 анализи, ще бъдат идентифицирани нуждите от изменения на действащото законодателство за обезпечаване на функционирането на новите Единен регистър на животните и животновъдните обекти, Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни, Единен регистър на ветеринарномедицинските продукти, Единен регистър на фуражите и странични животински продукти, и Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол. Ще бъдат изготвени предложения за изменения и допълнения на нормативни актове и/или вътрешни правила и документи, обезпечаващи воденето на и/или работата с регистрите. Съгласно действащото законодателство, проектите на нормативни актове ще бъдат придружени от мотиви и оценка на въздействието, където е необходимо. 20 097.00 12 855.83

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.