Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към лица, желаещи да развиват собствен бизнес, вкл. безработни и работещи, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане., чрез предоставяне на комплекс от обучения и услуги, които да подпомогнат целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност.

Развитието на предприемачеството е сред основните приоритети на Европейската комисия. Насърчаването на самостоятелната стопанска дейност е идентифицирано, като ключова предпоставка за развитие на иновациите и създаване на повече добавена стойност в икономиката. Реализацията на настоящата операция ще осигури и необходимите предпоставки за успешно прилагане на финансовите инструменти за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, заложени по линия на ОП РЧР, от една страна чрез развитие на предприемаческите умения в заети и безработни лица, а от друга чрез разработване на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране пред финансовите институции с цел осъществяване на своите бизнес идеи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Тази дейност е много важна за проектното предложение, защото включва начините и методите за достигане до точните представители на конкретизираната целева група в проекта, както и начините за тяхното мотивиране и активиране. В тази дейност са предвидени два етапа на изпълнение: Първи етап: Подбор и наемане на лицата за осъществяване на дейност 1. Ще се пусне обява за наемане на подходящи специалист в областта в специализирани сайтове за обява за работа. Подбора на лицата ще се осъществи от Управителя на дружеството. Ще се заложат изисквания за релевантно висше образование (бакалавър, магистър) и минимум 1 година релевантен практически опит. Втори етап: Разработване на наръчници, съдържащи информация и стъпките за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, както и изработка и доставка на материали за писане. Трети етап: Ще се създаде Facebook страница и група, в която ще се публикуват информационни материали за възможностите за развитието на самостоятелна стопанска дейност. Страницата ще бъде разработена с възможност за заявка за от страна на заинтересовани участници да се включат в организираните информационни събития на тема: "Млад предприемач". За изпълнението на тази дейност ще се използват почти всички достъпни дигитални канали за правене на маркетинг и популяризиране на предприемачеството. Четвърти етап: Ще се направят и две рекламни публикации (промотиране на събитията) в местната преса и/или онлайн медии - една в София и една в Перник. Пети етап: Ще се организират и проведат четири информационни събития с мотивационна насоченост. Участниците в тези събития ще се наберат чрез обява във всички Бюра по труда в област София и област Перник, както и чрез създадената Facebook страница. На организираните срещи ще бъдат раздадени материали за писане на всеки един участник. За набиране на участници от целевата група е избран дигиталния маркетинг, защото той се превръща във все по-голям фактор за успех на различни кампании, благодарение на разрастващата се популярност на социалните мрежи в последните няколко години. Социалните мрежи имат огромни предимства за изграждане на брандинг, популяризиране на идеи, създаване на позитивна репутация и т.н. Те са инструментът, който най-ефективно ще спомогне за набиране на точните участници по проекта и за изграждане на позитивна нагласа на към проекта. Чрез социалните мрежи и различни подходи в дигиталния маркетинг успешно се достига до голям брой хора и подходяща публика за услугите, които се предлагат. 19 761.44 19 761.44
Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения, и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност: Тази дейност включва следните етапи: Първи етап: Подбор и наемане на персонал за организиране и провеждане на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения, и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Втори етап: Изработване и доставка на материали за провеждане на специализирани обучения. Трети етап: Наем на зали. Четвърти етап: Публикуване на ПР материали във връзка с проведените обучения. Ще се проведат 20 броя обучения в 20 бр. групи по 10 лица, представители на целевата група. Всяко обучение ще е с продължителност 10 дни и ще включва 8 лекторски часа на ден. Общо за обученията по Дейност 2 за целия проект - 1600 лекторски часа. Тема на обучението: „Млад предприемач“. С обучението ще се цели преподаване на най-съвременни и практически насочени предприемачески дейности. Ще се работи за създаване на предприемаческа нагласа у представителите целевата група, мотивация за реализиране на професионални успехи, личностно развитие и удовлетвореност, свобода на действие, акцентиране върху всички предимства на самонаетите лица, стимулиране на креативното мислене и генерирането на новаторски идеи у представителите. Ще се включват насоки за прилагане на добри практики в предприемаческата дейност и оставяне на положителна следа за следващите поколения. Представена е програма за обучение по Дейност 2, която включва следните задължителни модули: 1. Вие като предприемач; 2. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; 3. Форми на търговска дейност; 4. Персонал, правни отговорности и застраховка; 5. Финансово планиране; 6. Капитал и видове източници; 7. Стартиране на бизнеса. Допълнителни модули: 1. Управление на МСП - управление в първата (критична) година след старта, управление във фаза зрялост, проблеми и решения в управлението, справяне с неизбежни кризисни моменти и пр. 2. Изграждане на иновативни конкурентни предимства в МСП. 3. Възможности за финансиране на проекти по фондове и програми на ЕС. 4. Управление на растежа на бизнеса. 5. Интернационализация на Бизнеса. 6. Развиване на фамилен бизнес - перспективи, управление, решаване на проблеми, управление на процеса на приемственост/ унаследяване и пр. 7. Франчайз. Интерактивни обучителни техники и подходи: При провеждането на обученията ще се използват различни интерактивни обучителни техники и подходи, включващи: 1.Симулации 2. Казуси 3. Изпълнение на роли (ролеви игри) 4. Работа по двойки 5. Игрови симулации 6. Мозъчна атака 7. Дискусия 8. Дебати 165 666.40 166 732.90
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейнонсти за подкрепа: Тази дейност включва следните услуги: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. - подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Тази дейност ще стартира през 11-ти проектен месец и ще включва групови консултации на лицата преминали обученията по Дейност 2. Консултациите ще се извършват в групи по 10 човека. Ще се сформират 20 групи по 3 часа на ден за консултации в групата. Консултациите ще бъдат с продължителност 30 часа за всяка група и ще се предоставят в период до 5 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. За тази дейност са предвидени следните етапи: Първи етап: Подбор и наемане на лицата, осъществяващи Дейност 3 Втори етап: Наем на зали за провеждане на консултациите. Трети етап: Закупуване на канцеларски материали и консумативи, и копирни услуги. Ще се проведат 200 броя консултации в 20 бр. групи по 10 лица, представители на целевата група. Всяка консултация ще е с продължителност по 3 часа на ден за 10 лица в група. Ще се проведат по 30 лекторски часа на група за период от 10 месеца. На участниците, които ще бъдат включни в Дейност 3 ще се съставя индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които ще се посочват задължително, ако са подходящи за типа дейност). 108 752.06 107 685.56

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.