Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

„МТВ Варна“ ЕООД е микропредприятие, развиващо търговска дейност със строителни материали на територията на град Варна. Складовата база се намира в град Варна,  а средния списъчен брой на персонала е 3 лица. Основна цел на проектното предложение е създаване на нови устойчиви работни места в „МТВ Варна“ ЕООД и интеграция на пазара на труда на безработни лица чрез разкриване на нови услуги и разширяване дейността на фирмата. В рамките на проекта ще бъдат създадени 10 нови работни места за период от 12 месеца в две направления – разширяване на капацитета и предлаганите продукти в търговската дейност на фирмата (4 нови работни места) и разкриване на нова дейност към фирмата – извършване на довършителни строителни дейности, където се предвижда създаване на строителна бригада, включваща 6 нови работни места.  За новоназначените пет строителни работници ще бъде проведено професионално обучение по професия 582040 "Строител-монтажник", специалност 5820403 "Сухо строителство" втора степен с хорариум 660 часа. За ефективно изпълнение на работните задължения се предвижда закупуване на оборудване, строителни инструменти и леко-товарен автомобил, съобразени с нуждите на работния процес  и обезпечаващи новите работни места в „МТВ Варна“ ЕООД. При реализация на проекта ще бъдат извършвани поредица от дейности за информираност на обществеността и популяризация на финансовата подкрепа на Европейския социален фонд, за да се получи максимална разгласа на новите работни места. Гаранция за постигане на целите на проекта е осигуряване на ефективно управление на проекта от екип от експерти, които притежават професионален опит и могат да обезпечат надеждна организация за изпълнение на проектните дейности. Основна целева група по проекта са безработни лица, като ще бъдат създадени 6 работни места за следните категории – 1 работно място за лице с увреждане, 3 работни места за безработни лица на възраст над 54 години и 2 работни места за безработни младежи до 29 години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор на безработни лица за новите работни места.: Набирането на персонал е важен и отговорен процес, от който зависи по нататъшната дейност на организацията, ефективното й функциониране като обща система. Неговото успешно или неуспешно осъществяване е от голяма значение за вътрешният климат на бизнес организацията, за процесите на интеграция между отделните хора, отдели и структури, за идентифицирането на индивидуалните с колективните и фирмените интереси. За подбор на лицата от целевата група ще се използва външния метод за подбор. За целта ще се осъществи контакт с представителите на ДБТ за намиране на максимален брой желаещи да участват в подбора, както и ще се приложи техника за широко разгласяване на процеса на набиране на безработни лица. Всички лица ще преминат индивидуални интервюта с представител на фирмата, като се подготви система от въпроси и представяне на фирмата. Интервюта ще се проведат за да се получи пряко впечатление, относно физическите данни, особеностите на поведението, мотивацията, потенциала и други личностни характеристики на кандидатите. След провеждането им ще се изберат най-подходящите лица и дружеството ще декларира условията на трудовия договор, предлаганата система за заплащане и стимулиране на труда, условията на труд и почивка и др. и като резултат от дейността ще се подпишат трудови договори с тях. Фирмата се ангажира да проведе цялостния подбор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП „Развитие на човешките ресурси“ и недопускане на дискриминация. Етапът по подбор на персонала, отчитайки особеностите за достигане до рискови групи на пазара на труда, е от особено значение за постигане целите на проекта за ефективна адаптация на безработните лица на новите работни места. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост на безработни лица за период от 12 месеца.: С изпълнението на тази дейност ще бъдат разкрити 10 нови работни места в „МТВ Варна“ ЕООД. Част от новите работни места са свързани с разкриване на нова дейност към фирмата – извършване на довършителни строителни дейности, където се предвижда създаване на строителна бригада, включваща 6 нови работни места със следните длъжности: - 1 работно място на длъжност „Технически ръководител“ – код по НКПД 31233001 ; - 2 работни места на длъжност „Бояджия сгради“ - код по НКПД 71311001; - 1 работно място на длъжност „Работник подови облицовки и настилки“ – код по НКПД 71222001; - 1 работно място на длъжност „Шпакловчик“ – код по НКПД – 71232004; - 1 работно място на длъжност „Монтажник“ – код по НКПД 73222006. Другата група нови работни места са свързани с обслужване и разширяване на основната дейност на фирмата, а именно – склад за строителни материали. С оглед на нарастващия обем от нови строителни продукти и материали, се предвижда разкриване на две работни места в търговската дейност – 1 продавач-консултант (Код по НКПД - 52232001) и 1 общ работник за склада (Код по НКПД - 96220001). Също така към момента работодателя няма назначени шофьори, като се предвижда разкриване на две работни места – шофьор на товарен автомобил (83322010)и водач мотокар (83442004). Възнагражденията на служителите ще бъдат в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година. С лицата ще бъде сключен трудов договор на пълна осемчасова заетост. За осигуряване на съответствие с изискването на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, и по-конкретно чл.25, ал1, работодателя ще осигури обслужване на новите работни места от регистрирана служба по трудова медицина, която ще извърши оценка на риска за здравето и безопасността на новоназначените работници, разработване на физиологичен режим на труд и почивка, водене на здравни досиета на новоназначените работници, изготвяне на заключения за пригодността на работещия да изпълнява даден вид работа въз основа на условията на труд и предварителния медицински преглед, провеждане на периодични медицински прегледи съгласно Наредба №3 от 28.02.1987 г. за задължителните предварителни и периодични медицински прегледи на работниците. 68 320.00 68 320.00
Осигуряване на оборудване, работно облекло и лични предпазни средства за новите работни места в „МТВ Варна“ ЕООД.: Оборудването, предвидено в проекта е съобразено с нуждите на работния процес и обезпечава новите работни места в „МТВ Варна“ ЕООД. Стратегията за развитие на фирмата предвижда стартиране на допълнителни услуги към търговската дейност, свързани с предоставяне на довършителни строителни услуги по домовете. Като част от процеса на стартиране на тази нова за фирмата дейност се предвижда разкриване на 6 нови работни места, които да сформират строителна бригада, като за новите работни места е предвидено закупуване на строителни инструменти,оборудване и инвентар. Без него няма да има възможност наетите лица да работят и изпълняват ефективно своите задължения. Дейността се планира да бъде извършена през 1, 2 и 3 месец от проекта. Периодът е избран, за да може започвайки работа и обучение, на целевата група да бъде подготвена и осигурена материалната база, необходима за пълноценно изпълнение на служебните им задължения. Бенефициентът се ангажира да запази предназначението на оборудването за срок от минимум 5 години след приключване на проекта. По проекта е предвидено закупуване на следното оборудване и строителни инструменти: - Леко-товарен автомобил за превоз на строителни работници до мястото на извършване на довършителни строителни дейности; - Къртач; - Перфоратор; - Акумулаторен винтоверт; - Строителна прахосмукачка; - Електрожен; - Ъглошлайф; Предвидено е закупуване на компютърно оборудване (два лаптопа и принтер) за обезпечаване на новите работни места в склада за строителни материали, като единия компютър ще се използва от техническия ръководител за административно обезпечаване на довършителните услуги - обработка на заявки, изготвяне на оферти и водене на цялата техническа документация, свързана с изпълнение на довършителни строителни дейности. За ефективно изпълнение на трудовите задължения за всички 8 новоназначени работници е предвидено закупуване на работно облекло (комплект летни и зимни работни дрехи, обувки) и лични предпазни средства (каска, светло-отразителна жилетка, топлоустойчиви ръкавици). 27 031.00 26 982.21
Организиране и провеждане на професионално обучение за придобиване на втора квалификационна степен.: Съществуват различия между потребностите на пазара на труда и уменията на работната сила. Един от начините за преодоляване на тези различия е обучението. В рамките на проекта за новоназначените работници се предвижда провеждане на професионално обучение за част от новоназначените лица. То ще се проведе под формата на така наречените „сандвич курсове“ и ще отговаря на държавните образователни изисквания и цялата нормативна уредба в областта на професионалното обучение. Изборът на този вид обучение има съществено значение защото осигурява: • професионално усъвършенстване на персонала, чийто резултат е увеличаване на производителността и намаляване на текучеството; • гъвкавост в подготовката на персонала, която дава възможност на фирмата да се адаптира по-лесно към променящите се пазарни условия и да осигури устойчива заетост на работещите; • модели за стимулиране на увеличаването на знанията и уменията на работещите във фирмата, създавайки положителни нагласи към продължаващото обучение. Най-рискови на пазара на труда са безработни младежи без професионална квалификация. Необходимо е да се предостави качествено професионално обучение на лицата, застрашени от изключване от пазара на труда, които да придобият нови професионални умения и по този начин да увелачт шансовете си за трайна заетост. Пет от новоназначените лица ще преминат професионално обучение по професия 582040 "Строител-монтажник", специалност 5820403 "Сухо строителство" Програмата за обучение ще е съгласно утвърдените учебни планове. Реализиране на дейността ще допринесе за професионалната подготовка на безработните от целевата група, които ще се реализират на трудовия пазар. Продължителността на професионалното обучение за втора степен по специалност 5820403 "Сухо строителство" е 660 учебни часа, от които теория 225 часа, практика - 435 часа. Часовете по теория и практика са съгласно утвърдения учебен план. След приключване на обучението лицата ще придобият следните умения: ще могат да разчитат архитектурни чертежи и детайли, извършват монтаж съгласно технологичните особености на системата за: - предстенни обшивки, шахтови стени - суха мазилка и облицовка на греди и колони, изработват схема на монтаж, обработват фуги и повърхности, подбират необходимите материали и инструменти за изпълнение на сухи подове. 6 000.00 6 000.00
Дейности за осигуряване на информираност и публичност на проекта.: Дейността включва набор от дейности за разпространение на информация и публичност, които целят да популяризират приноса на Европейския социален фонд, Оперативната програма, както и дейностите по настоящия проект. Предвидените дейности по визуализация, публичност и информиране на обществеността, са в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. като включват: - Изработване и поставяне на подходящо място пред официалния вход на бенефициента информационна табела за проекта, от която ще е видна информация за изпълнителя на финансовата помощ. - Информационни стикери за закупеното обзавеждане и оборудване; - Брошури, с които ще бъде представена информация за заложените цели идейности по проекта. - Публикации в местната преса - ще представят основните аспекти на проекта, както и напредъка на изпълнение и постигнатите резултати. - Включване на информация за проекта, съдържаща кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати на уеб сайта на кандидата, като се посочва финансовата помощ на Европейския съюз; - Поставяне на видно за обществеността място на плакат за проекта – мин. размер А3; Основна цел на дейностите по визуализация и публичност на проекта е да се информират всички участници за реализацията на проекта и широката общественост за финансовата подкрепа на проекта от Европейския социален фонд. Предвидените материали по визуализация и публичност на проекта и информационните събития ще създадат условия за разпространение на проектната идея и резултатите, ще формират позитивни нагласи сред заетите лица-крайни бенефициенти, работодатели и всички други заинтересовани страни. 1 740.00 833.00
Организация и управление на проекта.: Залегналият в Оперативната програма хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти ще бъде спазен като в тази връзка се обособява като отделна дейност самото управление и организация на проекта. Дейностите по управление на проекта ще бъдат насочени в следните посоки: - дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта; - дейности, които да гарантират постигане на целите и изпълнение на заложените проектни дейности. За провеждането на прозрачно и ефективно изпълнение, сформирания екип за управление и изпълнение на проектните дейности ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Екипът за организация и управление на проектните дейности се състои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват дейностите по проекта и включва: Ръководител проект и счетоводител. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще бъдат съобразени с Методология за регламентиране на възнагражденията по ОП "РЧР" 2014 - 2020. 10 080.00 9 220.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.