Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на настоящия проект е да се подобри работната среда в Балкантекс ЕАД чрез осигуряване на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труда и управлението на човешките ресурси, с цел подобряване качеството на работните места и производителността на труда във фирмата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да създаде условия за успешна реализация на проекта. Дейността цели създаване на предпоставки и методика за изпълнение на проекта, които да спомогнат за постигане на заложените проектни цели и очаквани резултати. Дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване следните етапи: 1) Фаза 1 - Сформиране на проектен екип, състоящ се от 1 ръководител проект, 1 счетоводител и 1 технически сътрудник. Техническото и финансово управление на проекта ще бъде възложено на външна фирма изпълнител. 2) Фаза 2 - Провеждане на процедури за избор на изпълнители за доставчици на активи и услуги по отделните дейности. При осъществяване на избор на изпълнител Балкантекс ЕАД ще съблюдава предвидените в ЗУСЕСИФ/2015 г. условия, както и изискванията на Управляващия орган. На база прогнозната стойност на предвидените услуги и доставки, както и въз основа на указанията от Управляващия орган, Балкантекс ЕАД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители, описани в чл. 50 на ЗУСЕСИФ/2015 г. – избор с публична покана или избор без провеждане на процедура. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнител, фирмата ще пристъпи към сключване договори с избраните доставчици. 3) Фаза 3 – Управление на проекта. Третата фаза от дейността ще продължи до края на проекта и ще обхване дейностите по провеждане на срещи на екипа за следене напредъка на изпълнението на проекта, финансово управление, координация с Управляващия по програмата орган и цялостна координация на проектните дейности и представителите на целевата група. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. 27 100.00 27 100.00
Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси и закупуване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси: : Цел на дейността - създаването на стратегия, методи, документи, инструменти и конкретни действия насочени към актуализация и надграждане на системите за управление и развитие на човешките ресурси в Балкантекс ЕАД. В рамките на дейността ще бъдат оптимизирани работните процеси, включително чрез въвеждане на възможности за гъвкаво работно време, с цел по-лесното съвместяване на професионалния и личен живот и насърчаване опазването на околната среда чрез „виртуализиране“ на основните процеси и премахване на значителна част от документооборота на хартиен носител. Основните елементи на системата включват: 1.Анализ и актуализация на организационната структура 2.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за подбор на персонал – урегулиране на дейностите по подбор на персонал чрез създаване на стандарти, критерии и процедури за подбор. Създаване на процедури по планиране на персонал, набиране и подбор на кандидати, избор и назначаване на подходящи такива. 3.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за адаптация и ориентация на новопостъпили служители – системата регулира методите и отговорниците за ориентация на новите служители по отношение на бъдещите им дейности, правилата и нормите в компанията, както и различните фирмено-културни специфики. 4.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за оценка трудовото изпълнение и резултати на служителите – Резултатите от системата за оценка служат като стабилна база за регулиране на възнаграждението и дефиниране потребностите от обучение и професионално развитие на персонала. Резултатите, получени от действието на тази система са стабилна база за даване на обратна връзка към служителите. Внедряването й в дейността на фирмата повишава ангажираността и продуктивността на персонала и мотивира служителите за усъвършенстване, стремеж за професионална реализация и удовлетвореност от постигнатите резултати. 5.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за професионално и кариерно развитие – Системата за професионално и кариерно развитие работи в две основни направления: 6.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за възнаграждения и бонуси - регламентиране на начина и критериите за структуриране на възнагражденията на служителите на база постигнати резултати и вложените усилия. Резултат – постигната по-висока мотивация на служителите и по-добри резултати. 7.Анализ, разработване и/или актуализация на системата за предаване на опит – структуриране на взаимодействието между опитните служители, на възраст над 54 години и младите служители, без практически трудов опит. Основната цел е създаване на добри условия за предаване на опит между различните поколения. 8.Създаване на тренинг програма за мениджърите и служителите - цели се структуриране, актуализиране и надграждане на професионалните знания и умения на служителите и мениджърите. 9.Анализ и предложения за подобряване комуникацията в отделите и компанията - анализ на начина на комуникиране на задачите между служители и отдели, подходи за даване и възприемане на информация, индивидуални комуникативни умения, както и неформална комуникация в компанията. 10.Разработване на софтуерно приложение – цели се улесняване работата на мениджърите с ключови системи за управление на персонал. В зависимост от конкретните потребности на мениджмънта в дадена компания ще се разработи софтуерно приложение, чрез което всички мениджъри ще могат лесно, бързо и точно да работят с ключови системи за взаимодействие с персонала – подбор, оценка, възнаграждение и бонуси, професионално и кариерно развитие. Допълнително, софтуерния продукт цели насърчаване съвместяването на професионалния, семейния и личен живот на служителите чрез насърчаване на дистанционната работа на всеки един от тях. 116 300.00 115 900.00
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: 1.Ергономични столове - част от служителите в офиса ползват стари столове, които не отговаря на съвременните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд.при работа с компютър, работна поза е преимуществено седяща статична и поради това е от особено важно столът да е ергономичен и да не създава дискомфорт и напрежение в лумбалната област и мускулите на врата. Поради тези съображения столът трябва да осигурява стабилно положение на торса с опора на широка основа за гръбнака, за да се постигне оптимално разпределение на тежестта и равномерно статично натоварване на мускулните групи.Ергономичните офис столове трябва да притежава следните характеристики, за да отговаря на изискванията: балансираща седалка с възможност за промяна на височината, удобна широка седалка с опора за коленете, висока облегалка и регулируема облегалка за глава, странична опора за ръцете с регулируема височина. Към момента в предприятието не са налични работни места снабдени с ергономични столове в съответствие с изискванията на Наредба 7/15.08.2005 г. за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи. Поради това с необходимо набавянето на оборудването за служителите на дружеството. 2.Ергономични постелки – за работниците в кроялната, които работят изцяло прави, както и на гладачните маси. С закупуването на ергономичните постелки ще се обезопасят работните места и ще предпазят работниците от трвми и нарянявания, ще се подобри безопасността на труда. 3.Подмяна осветление склад град Враца - при работа с машини при зрително натоварване, е особено важно осветлението да е в норма. Добрата осветеност допринася за по-лесно и бързо възприемане на информацията. Оптималната осветеност се приема за необходимо условие за устойчива работоспособност. В тази връзка има нормативно определени изисквания по отношение на минималната осветеност на работната повърхност за различните видове зрителна работа - БДС 1786-84 Осветление, естествено и изкуствено, НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване - Глава V, Раздел I. 4. Извършаване на СМР дейности, включващи: Подмяна на дограма на южна фасада 1. етаж, Подмяна дограма южна фасада 2. етаж , Подмяна нз задeн товарен портал база София, Възстановяване на въздуховодна и климатична система. Всички тези дейности са свързани с подобряване на микроклимата в работните помещения, както и осигуряване на едно по-здравословно работно място. Извършването на СМР дейностите е съобразено и с направена констатация от СТМ, както и на база извършени замервания на факторите на работната среда от акредитирана лаборатория. 85 600.00 85 600.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Да се подобрят условията на труд, минимизира риска от трудови злополуки и професионални заболявания и повиши производителността на труда, чрез въвеждане в експлоатация на високотехнологични, от иновативни материи и материали лични предпазни средства, специализирано работно облекло. Със съзнанието за високата обществена отговорност, която носи за безопасността на трудещите се в производството и съществуващите рискове от аварии, трудови злополуки и професионални заболявания, предприятието съвестно изпълнява изискванията на нормативната уредба и към момента в предприятието са осигурени базисните условия за осигуряване на безопасността на трудещите се, съгласно нормативните изисквания. Предприятието инвестира и значителни средства за реализиране на допълнителни дейности за подобряване на работната среда. Въпреки описаните допълнителни мерки в това направление, в които предприятието инвестира регулярно то изпитва необходимост от подкрепа за усъвършенстване на условията на труд, значително намаляване на риска за трудещите се и осъществяване на мерки за превенция на професионалните заболявания, чрез закупуването на нови, от иновативни материи и материали, технологично по-добри ЛПС и специализирано работно облекло в съответствие с препоръките от оценката на риска. Предприятието периодично извършва различни анализи за рисковете, на които са изложени заетите лица от целевата група и нуждите им от допълнителна защита за оптимизиране на тези рискове. Източници на тази информация са Анализът на заболеваемостта, Оценката на риска, Анализи и замервания на микроклимата, осветеността и запрашеността, както и регулярно извършвани неформални анкети и разговори с представители на целевата група, наблюдения и обобщения, извършвани от отдел човешки ресурси и ръководните мениджъри в организацията. Чрез доставката на планираните по проекта средства за подобряване условията на труд ще се минимизират част от рисковете за целевата група, установени към момента в предприятието, съгласно оценката на риска: • риск от подхлъзване, охлузване, протриване; • риск от претоварването на крайниците, тазобедрената област и кръста; • риск от травми и професионални заболявания като гръбначни изкривявания; • риск от алергени; • риск от механични травми; • риск от неблагоприятен микроклимат. Предоставяне на предпазно работно облекло и ЛПС на работещите, с цел създаване на предпоставки за повишаване на производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и заболявания, съхраняване здравето на персонала и подобряване условията на труд. Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за персонала имат предпазното работното облекло и ЛПС. 13 454.51 13 454.51
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: ППредвиденото обучение на работниците и служителите относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място цели: • Усвояване на основните нормативни изисквания, нормите, правилата и мерките за безопасен и здравословен труд на работното място; • Поддържане на необходимото ниво на знания и умения по безопасност и здраве при работа на работещите през целия период на трудовата им дейност в съответствие с изискванията на съответната професия и дейност; • Повишаване на компетентността на служителите и работниците по отношение на спазването на стандартите по безопасност и здраве при работа чрез провеждане на обучение; • Създаване на условия за превенция и намаляване на предпоставките за трудови злополуки и професионални заболявания с минимум 25%; • Подобряване на професионалния и здравния статус на работната сила; • Създаване на условия на устойчива заетост на голяма част от опитните служители (на възраст над 55г.) чрез повишаване и разширяване на професионалните им компетенции и чрез ангажирането им с допълнителни дейности в полза на предприятието. 30 000.00 30 000.00
Осигуряване на социални придобивки за заетия Персонал в Балкантекс ЕАД : Целта на социално битовото обслужване е подобряване бита нa работниците и служителите, повишаване на удовлетвореността им от работата, която извършват, а това, от своя страна, води и до повишаване качеството на трудовия процес и съответно увеличаване на ефективността и производителността на труда. Целта на социално – битовото и културното обслужване на работниците е да се задържи работника на работа при съответния работодател. Социално битовото и културно обслужване подпомагат трудовия процес с цел повишаване на неговата ефективност, повишаване на удовлетвореността на работниците от работата и укрепване на стабилността на труд- правоотношения. Тези отношения са типичен пример за съпътстващо отношение /по смисъла на чл.1 КТ/. Всички служители, работещи в предприятието ще бъдат преки бенефициенти на социалната придобивка по проекта. Регламентираните почивки за възстановяване е целесъобразно да се прекарват пo възможност извън работните помещения в т. ч. в стаи или кътове за почивка, обзаведени съгласно изискванията на ергономията, промишления дизайн и характера на труда, или навън, в зависимост от сезона. Съгласно НАРЕДБА № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа , регламентираните почивки по време на работа се провеждат извън работното място в специално обзаведени помещения или площадки (зони за почивка или рекреационни възли). Работодателят осигурява подходящи места за почивка в зависимост от условията на труд, вида на регламентираните почивки, възрастовия състав на работещите, състоянието на санитарно-хигиенните условия в производствените помещения. БАЛКАНТЕКС ЕАД е компания с високи ценности и ангажираност към своите служители. Служители са голям актив, затова подобряването на условията на работа в компанията ще допринесе за увеличаване на работоспособността, продуктивността на персонала и удовлетворението им, както и ще доведе до намаляване на стреса на работното място. Според много изследвания на Great Place to Work инвестицията в придобивки за служителите като кът за отдих повишава ентусиазмът при извършване на всекидневните задачи и цели служителите да са щастливи и отдадени на работата си в компанията. Ръководството предвижда да се закупят кафе-машини в обособената зано за релаксация,неформално общуване, отдих и почивка. Определени са потребностите от подходящи условия за краткотраен отдих, освежаване, хранене и за социални контакти. 6 000.00 6 000.00
Информиране и публичност : В рамките на дейността, с цел популяризиране на инвестиционната подкрепа и това, че проектът се финансира от ЕСФ, Балкантекс ЕАД ще предприеме следните дейности: o Поставяне на разяснителна табела с информация за проекта и финансовата подкрепа на Европейския Съюз и Република България чрез ЕСФ в местата за изпълнение на проекта; o Поставяне на стикери на закупеното в рамките на проекта оборудване с информация за проекта и получената финансова подкрепа; o Поставяне на информация за полученото финансиране от Европейския Съюз и Република България чрез Европейски Социален Фонд на всички разработени по проекта материали; o Закупуване на календари и химикалки с логото на Оперативната програма и всички други необходими средства за визуализация. Всички гореописани мерки ще бъдат в съответствие с Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и чл. 6 от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ. 2 575.00 2 575.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.