Дейност 1: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 1 от Енергийния одит“(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Четиривалова хидравлична листоогъваща машина и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 1 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Закупуването на енергийно ефективната Четиривалова хидравлична листоогъваща машина ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани с огъването на листовия материал. Огъва се основно листова стомана.
Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 1 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: Процеса на огъване е основен процес при ремонта на плавателни съдове и изработката на детайли за същия/тръби с различен диаметър/. Огъването се осъществява от налична стара тривалова огъваща машина с мощност 7,5 кW. При наличната машина максималната дебелина на огъване е до 5мм дебелина на листовия материал. При огъването се получава прав участък в рамките от 10 до 15мм, който трябва да бъде изрязан преди заварката на тръбата, което води до допълнителен разход на енергия и преразход на материал вследствие на ограничените технически възможности на машината. Производителността на машината е 12 броя за час/ отчита се времето за подаването заготовката и свалянето на детайла/.
Енергоспестяващата мярка 1 е свързана със закупуване на четиривалова хидравлична листоогъваща машина, която е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата четиривалова хидравлична листоогъваща машина, е с мощност 5 кW и производителност е 30 броя за час/ отчита се времето за подаването заготовката и свалянето на детайла/.
За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл- цилиндър с диаметър ф750мм, дебелина на листа б=5мм и размер на листа 1500 x 2340.
В момента средногодишното производство на предприятието е 15120 броя унифицирани детайла. Машината за огъване на листов материал ще изработва по прогнозен план на предприятието 37800 детайла/год.
Препоръчаната енергоспетяваща Мярка 1 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на отпадъка и технологичния брак;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност:
- Намаляване на количеството метални отпадъци – машината е голяма точност и прецизност и позволява обработка без прибавки;
- Намаляване на количеството технологичен брак.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на даставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката;
- Доставка на Четиривалова хидравлична листоогъваща машина - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. |
98 104.43
|
97 000.00
|
Дейност 2: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 2 от Енергийния одит“ “(дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Лентоотрезна машина - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Лентоотрезна машина и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 2 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на лентоотрезна машина, която ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани с рязане на кръгли тръби, квадратни тръби, правоъгълни кухи профили, плътни квадратни и кръгли профили. Машината е включена в енергоспестяваща Мярка 2 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: Процеса рязане на плътни и кухи тръби и профили е основен заготвителен процес при изработката на детайли за ремонта на плавателни съдове. Рязането се осъществява с налична стара механична ножовка с мощност 7 кW. Производителността на машината е 1 броя за час/ отчита се времето за позициониране на заготовката и свалянето на детайла/.
Енергоспестяващата мярка 2 е свързана със закупуване на лентоотрезна машина, която е с по-висока производителност, което да доведе до повишаване капацитета на работа в цялата производствена база. Новата лентоотрезна машина, е с мощност 4 кW и скорост на рязане: 15 – 120 м/мин. Производителността е 5 броя за час/ отчита се времето за подаването заготовката и свалянето на детайла/.
Забележка: За сравнение на производителността на старата и препоръчаната нова машина се разглежда унифициран детайл - плътен кръгъл профил ф350.
В момента средногодишното производство на предприятието е 1260 броя унифицирани детайла. Новата лентоотрезна машина ще обработва по прогнозен план на предприятието 6300 детайла/год.
Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 2 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в три направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Подобряване на ресурсната ефективност на използваните материали за производство – снижаване на технологичния брак;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Възможностите на новата машина са предпоставка за повишаване на ресурсната ефективност:
- Намаляване на количеството технологичен брак.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката;
- Доставка на Лентоотрезна машина - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на приемно - предавателен протокол. |
55 291.31
|
52 000.00
|
Дейност 3: „Придобиване на ново производствено оборудване свързано с изпълнението на Мярка 3 от Енергийния одит“ (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Телехендлер - 1бр.): Дейността включва закупуване и пускане в експлоатация на Телехендлер и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 3 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Телехендлер, който ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за всички дейностите свързани с ремонта на плавателни съдове и изработката на метални халета.Оборудването е включено в енергоспестяваща Мярка 3 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: В момента компанията не разполага с подобно оборудване, тъй като новото оборудване съчетава мотокар, кран и вишка.При ремонта на плавателни съдове и изработката на метални халета към момента се наемат мотокар за разтоварване, кран за повдигане във височина на изработените възли и вишка за работа във височина. За сравнение приемаме телескопичен товарач с мощност на дизеловия двигател 110 к.с., товароподемност 2000 кг. и констатиран разход на гориво 10 литра на час. Предвид спецификата на материалите средната производителност е 2000 кг/час.
Енергоспестяващата мярка 3 е свързана със закупуване на Телехендлер с палетни вилици и работна платформа. Тя ще доведе до разширяване на производствения капацитет на предприятието за дейностите свързани с пренасяне, товарене и разтоварване на изработени възли за ремонта на плавателни съдове и метални халета;кран - позициониране на изработените възли във височина и съответното разтоварване; вишка заваряване и монтаж на изработените възли на височина. Новата машина е с мощност на дизелов двигател 74,5 kW, товароподемност 4000 кг. и височина на повдигане 17,5 метра. Разглеждаме същия режим на работа и производителност 4000 кг/час.
Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 3 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставката;
- Доставка на Телехендлер - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация на актива. Подписване на подписване на приемно - предавателен протокол. |
281 639.52
|
281 600.00
|
Дейност 4: „Внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението съгласно Мярка 4 от Енергийния одит “: Дейността включва внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система на „Галера 07" ООД и е свързана с изпълнението на препоръчана Мярка 4 от енергиен одит подготвен за целите на процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за МСП“, реализирана в рамките на инвестиционен приоритет 3.1. на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г.
Енергоспестяващата Мярка 4 е свързана с внедряване на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), която позволява анализ и навременна корекция при възникнали проблеми и смущения в машини и оборудване и спомага за внедряването, поддържането и подобряването на система за управление на енергията съгласно европейски стандарт EN ISO 50001:2011. Мярка 4 внедряване на СМЕ ще доведе до подобряване енергийната ефективност. СМЕ е включено в енергоспестяваща Мярка 4 и е на база извършен анализ на съществуващото положение от Енергийния одитор.
Съществуващо положение: Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането на информацията за потреблението на енергия става по ежемесечните фактури, които компанията получава от местното електроразпределително дружество. В технологичният процес се полага ръчен труд. В предприятието се използва оборудване, което не е снабдено с електронен контрол и често се налага то да остава в работен режим по време на ръчните операции, което увеличава енергийните разходи на компанията.
Енергоспестяващата Мярка 4: Препоръчаната за целите на компанията СМЕ представлява Електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията, монтиране на хардуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси.
Препоръчаната енергоспестяваща Мярка 4 ще доведе до ефективност и ефикасност в производствения процес в две направления:
- Намаляване на енергийната интензивност на производството;
- Намаляване времето за производство на единица продукция.
Стъпки за изпълнение на дейността:
- Избор на изпълнител на доставката съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..;
- Сключване на договор с избрания изпълнител на доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ);
- Доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) - 1бр.;
- Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на актива.
- Подписване на приемно - предавателен протокол. |
4 260.00
|
4 255.00
|
Дейност 5: „Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“: Целта на дейността е въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в „Галера 07“ ООД, съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Сертифицирането на стандарта е предпоставка за устойчиво развитие на фирмата в посока постигане на дългосрочна енергийна ефективност.
Стандартът е предназначен да се прилага самостоятелно, заедно с други системи за управление или интегрирано с тях.
Дейността включва:
1.Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001:
Основни етапи и дейности при внедряване на система за енергиен мениджмънт в „Галера 07“ ООД, вкл. съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 са както следва:
Етап I-Въвеждащо обучение на ключов персонал от Галера 07 ООД по изискванията на СЕУ съгласно стандарта ISO 50001:2011;
Етап II–Разработване на Системата за енергийно управление (СЕУ) по изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включени са следните дейности:
-Разработване на Наръчник на СЕУ с включени документирани изисквания от СЕУ по ISO 50001:2011;
-Разработване Политика за енергийно управление;
-Разработени процедури за енергийно планиране и енергиен преглед, както и процедури за оперативно управление и за наблюдение, измерване и анализ.
-Разрабоени инструкции за оперативно управление на дейностите по машини, съоръжения и инсталации свързани със значимо потребление на енергия.
Ще се разработят също така:
-Форми за специфичните записи и данни, свързани с енергийното потребление и управление;
-Базова линия / базови линии за потребление;
-Списък на съоръжения, инсталации и оборудване консуматори на енергия;
-Списък на ключов персонал и подизпълнители, които влияят на ползването и потреблението на енергия;
-Критерии и оценки за приоритизация на благоприятни енерго-спестяващи мерки (ЕСМ) – проекти;
-План за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели;
-План за мониторинг и измерване.
Етап III - Обучение на Представител/ите на ръководството и избрани специалисти от фирмата за вътрешни одитори на ИСУ
Етап IV - Внедряване на СЕУ:
-Изпълнението на изискванията на документите на СЕУ;
-Разработването и изпълнението на благоприятни ЕСМ съгласно критериите и оценките за приоритизация;
-Внедряване на план за действие за постигане на общите и конкретните енергийни цели;
-Оценка на съответствието с приложимите законови и други изисквания свързани с енергийната ефективност и енергийно управление.
-Планиране, провеждане и документиране на вътрешен одит на всички дейности, включени в обхвата на СЕУ.
-Планиране, провеждане и документиране на Преглед на СЕУ от Ръководството.
2.Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарта както следва:
Сертификационната оценка се извършва на два етапа съгласно международните правила за акредитирана сертификация.
Одит на етап 1: Извършване на предварителен одит на документите на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO50001;
Одит на етап 2: Провеждане на сертификационен одит на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001.
Стъпки за изпълнение на дейността:
-Избор на изпълнители съгласно чл. 50, ал. 1 от ЗУСЕСИФ и Постановление № 160 на МС от 01.07.2016 г..за доставка на услугите;
-Сключване на договор с избраните изпълнители;
-Изпълнение на услуга „Внедряване на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“
-Изпълнение на услуга „Сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“
-Придобиване на Сертификат за „Система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001“
Условие за издаване на сертификат е положително заключение от прегледа на документацията и от проверката на място на системата за управление от одиторския екип.
Обща стойност на разходите за дейността е в размер на 13600,00лв. |
13 600.00
|
13 400.00
|
Дейност 6 „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“: Целта на дейността е извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване) със съответните енергоспестяващи препоръки допринасящи за енергийната ефективност на „Галера 07“ ООД . Дейността е извършена предварително.
Дейността включва: Изготвяне и подаване за разглеждане в АУЕР Доклад за енергиен одит съгласно Приложение Б „Образец на енергиен одит по Процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“, Приоритетна ос 3 „Енергийна и ресурсна ефективност“ на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020г. на фирма „Галера 07” ООД. Обследването за енергийна ефективност се извършва на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Издаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1. Избор на изпълнител на услугата „Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”)“, чрез външно възлагане по реда за избор на изпълнител, уреден в чл. 2, ал. 7 от ПМС 160/01.07.2016 г. – набиране на ценови предложения.
- Събиране на три ценови предложения от лица, вписани в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;
- Изготвяне на обосновка (съдържаща аргументи за направения избор на изпълнител на базата на получените 3 предложения);
2. Сключване на договор с избрания изпълнител на услугата;
3. Изпълнение на договора за услугата;
4. Подписване на приемно предавателен протокол.
Приключване на дейността е получаване от АУЕР на Становище за съответствие на енергийния одит (съгласно Приложение В) с вписано одобрение |
19 000.00
|
19 000.00
|
Дейност 7: „Публичност и визуализация“: Целта на дейността е осигуряване в процеса на изпълнение на договора за безвъзмездна помощ на информация и публичност на проектните дейности. Дейността е в съответствие с изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Дейността включва осигуряване на публичност и визуализация, чрез доставка на следните средства за визуализация:
• Информационно табло 120/80 см – 1 бр.;
• Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.;
• Стикери 30/20 см - по 3 бр..
Стъпки на изпълнение на дейността са както следва:
- Избор на изпълнител за услуга по дейност Публичност и визуализация;
- Доставка на следните средства за Публичност и визуализация:
• Информационно табло 120/80 см – 1 бр.;
• Постоянна разяснителна табела 120/80 – 1 бр.;
• Стикери 30/20 см - по 3 бр..
Общата стойност на допустимите разходи за дейност „Публичност и визуализация“ е 665.00лв. |
665.00
|
219.00
|