Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 707 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочен към оказване на подкрепа на служителите, ангажирани с изпълнението на правомощията
им по Закона за социалните услуги , Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ с цел предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Венец. Гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата.
Община Венец е доставчик на социалните услуги "Лична помощ" и "Асистентска подкрепа" по Закона за социалните услуги и Закона за личната помощ. Общината не разполага с необходимия капацитет и не е възможно всички задължения и отговорности да бъдат изпълнени в пълнота. В тази връзка по проекта е предвидено наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
По проекта ще бъдат нает един нов служител за период от 15 месеца. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени общо 10 лица - 1 новоназначено лице и 9 служители, ангажирани в социалните услуги в община Венец.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Подкрепата се състои в наемане на нови служители, провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - 1 нов служител, ангажиран с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудов договор с лицето. Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оказване на подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните дейности, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината и служители на центровете за социални услуги на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги за центровете. Задълженията и отговорностите на община Венец по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ, съгласно Закона за личната помощ са възложени на служители, които са натоварени и изпитват сериозни затруднения при реализиране на двете социални услуги. Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Допълнително, на трудов договор за 15 месеца, ще бъде назначен един служител на длъжност "Социален работник". През първия месец ще се извърши подбор на новия специалист. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Венец , вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор. Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии. В тях ще бъдат включени новоназначеното лице и 9 служители, ангажирани в социалните услуги в община Венец -Заместник-кмет по „Младежки дейности и социална политика“, Главен специалист „Проекти и инвестиции“, 3- ма социални работника(двама от социалните работници работят в ЦОП-Венец и един в общинската администрация), Директор на Център за обществена подкрепа,Секретар на МКБППМН, Психолог в ЦОП и Технически сътрудник в ЦОП. Планираните обучения на служителите ще бъдат свързани с изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Темите, които се включват в обученията ще се определят спрямо идентифицираните нужди от страна на община Венец. На обучението ще се очертаят основните права, задължения и отговорности на всеки служител, участващ в дейността. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. 32 480.00 30 578.09

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.