Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проекта е подобряване качеството на живот на хората с увреждания от Община Смолян и техните семейства чрез осигуряване на основни социални и здравни услуги в общността или в домашна среда.

Целевата група по проекта са:
1.Хора с увреждания и техните семейства. 
2.Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“, на които след приключване на проекта през месец март 2016 г. ще бъде изготвена нова оценка на потребностите.

Планираната продължителност на проекта е 22 месеца, от които 18 месеца ще се предоставят услуги в домашна среда от общо 80 души персонал, назначен на длъжностите: 30 лични асистента, 30 социални асистента, 20 домашни помощника, медицинска сестра, рехабилитатор и психолог .

Водещ принцип при изпълнението на проекта ще бъде поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на всеки отделен човек.

Основните дейности, които ще се реализират са:
1.Управление и отчетност
2.Информиране и публичност
3.Кандидатстване, оценка и класиране на кандидати за ползване на почасови услуги от Звено за услуги в домашна среда
4.Кандидатстване, оценка и класиране на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда
5.Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа индивидуална социална оценка, предоставяни от Звено за услуги в домашна среда, в т.ч подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги
6.Обучение на персонала за предоставяне на услугите
7.Консултиране и подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги
8.Оказване подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност
9.Закупуване на оборудване, необходимо за качественото предоставяне на услугите и изпълнение на проекта

С реализирането на проекта целим да обхванем 150 лица от целевата група, които да получават подходящата за тях подкрепа за независим живот и достоен живот.

Общата стойност на проекта възлиза на 500 000 лева
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и отчетност: Целта на дейността е да се създадат условия и организация за ефективно управление, изпълнение и успешно отчитане на проектните дейности и постигане на очакваните резултати. За изпълнение на проектните дейности е необходимо сформирането на екип на проекта, който включва ръководител, координатор и счетоводител по проекта. Конкретните задължения на всеки член от екипа ще бъдат разписани подробно в длъжностни характеристики при назначаването им. Екипът се определя със Заповед от кмета на общината. Ръководителят на проекта отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта; контролира изпълнението на дейностите; съвместно със счетоводителя носи отговорност за доброто финансовото управление на проекта; следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера; Сформира Комисия по жалби и сигнали. Координатор проект -следи за спазване на времевия график по проекта; отговаря за координацията с Управляващия орган и с останалите участници в проекта; съвместно с ръководителя и счетоводителя на проекта участва в изготвянето на искания за плащания; отговаря за създаването на добра организация по предоставянето на социалните услуги в домашна среда; изготвя и внася уведомление за регистрация и/или прекратяване на трудови договори в НАП, съхранява трудовите досиета; изготвя заповеди за разрешаване ползването на отпуск; отговаря за качеството на предоставяната услуга чрез реализиране на вътрешен контрол; набавянето и обобщаването на документацията за отчитането на работата на наетите лица за предоставяне на услугата и др. Счетоводителят организира и отговаря за цялостната финансова дейност по Проекта; Отговаря за финансовото отчитане на проекта, в съответствие с българското законодателство и изискванията на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси»; Следи за ефективното изразходване на средствата; Навременно и точно осчетоводява документите, съставя месечните отчети и оборотни ведомости; Подготвя платежни нареждания за искани средства; Подготвя финансови месечни, междинни и финални отчети и др. С екипа на проекта ще бъдат сключени трудови договори. Ще бъдат изготвени длъжностни характеристики с подробно разписани задължения и отговорности за заемането на позицията. Екипът на проекта води и съхранява задължителната документация съгласно Закона за защита на личните данни и изискванията на проекта, като се визуализират с логото на проекта и съхраняват в специални шкафове.Архивирането и съхранението на счетоводните документи се извършва в съответствие с разпоредбите на приложимото законодателство. Ангажимент на екипа е изготвянето на вътрешни правила за работа, процедури и методологии за предоставяне на услугите и други документи, с които да бъдат запознати и потребителите и персонала на звеното за услуги в домашна среда. За проследяване напредъка на проекта, своевременно отстраняване на рисковете и планиране на последващи действия, екипът на проекта ще провежда работни срещи ежемесечно. За нуждите на проекта ще бъдат закупени консумативи /хартия, тонери, папки, класьори, тетрадки, заповедни книги, входящи дневници и др./, като разходите за това са включени в бюджета на проекта. 43 000.00 31 441.13
Информиране и публичност: Целта на дейността е повишаване на информираността на обществото за планираните действия по проекта и предоставяне на информация относно източника на финансиране на проекта. Община Смолян ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че Договорът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, и Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще се гарантира откритост и прозрачност при стартиране и изпълнение на Проекта, като се използват целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността, предавани чрез печатни и електронни медии, информационни материали и пресконференции, срещи и др. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, включително и достъпно разясняване какви са социалните услуги, за какви целеви групи са предназначени. Информацията за проекта ще достигне до целевите групи и широката общественост посредством организиране на информационна кампания по местните печатни и електронни медии за стартирането на проекта и за приема на документи за ползване на услугата и набиране на кандидати за работа в Звеното за услуги в домашна среда /условия и срокове/. Планираме използването на следните методи за информиране и осигуряване на публичност на проекта: - чрез публикации в печатни и електронни медии; - чрез разпространяване на информационна дипляна; - чрез публични медийни събития (пресконференции) - чрез визуализация (поставяне на информационна табела) на входа на Община Смолян - чрез сайта на община Смолян www.smolyan.bg Като основни параметри в процеса на информиране по проекта ще бъдат заложени: Пресконференции – 2 броя: една при стартирането на проекта и една заключителна пресконференция, на която ще се отчетат постигнатите резултати. По време на конференциите ще бъдат раздадени информационни материали. Информационна дипляна – 500 броя. Дипляните ще се поставят на разположение на обществено значими места /общината, Дирекция „Социално подпомагане”, Бюро по труда/ и в кметствата в населените места на територията на общината. Информационна табела – 1 брой табела с визуализацията на проекта, която ще се постави на входа на общината За пресконференциите, публикациите в печатни и електронни медии, подготовката на текстовете на информационните материали, публикациите в интернет не са необходими финансови средства по проекта. Всички материали за популяризиране на проекта и предлаганите услуги в домашна среда, публичните събития, продуктите и документите от проекта ще посочват приноса на общността и ще съдържат всички реквизити, посочени в изискванията за информиране и публичност на ОП РЧР. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта с продължителност 20 месеца. 636.00 145.00
Кандидатстване, оценка и класиране на кандидати за ползване на почасови услуги: Целта на дейността е: Да се даде възможност на хората с увреждания за равен достъп до ползване на социални услуги в домашна среда. Да се осигури достъп до кандидатстване за услугата на лица с увреждания от община Смолян, също така и на лицата, ползващи услуги по процедура "Нови алтернативи". Стартирането и продължителността на дейността е съобразена със срока за предоставяне на услугата "Личен асистент" по процедура "Нови алтернативи", като потребителите ще имат възможност да се включат и по настоящия проект, за което ще бъдат своевременно уведомени. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране ще бъде реализиран съгласно Методика за извършване на оценка на потребностите от услуги в домашна среда, която ще се разработи от екипа на проекта. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалните почасови услуги в домашна среда подават заявление – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в деловодството на община Смолян. Приемът на заявления за включване в настоящия проект ще се осъществи на един етап и ще бъде обявен през първия месец от проекта, като стартирането на проектните дейности ще бъдат изцяло съобразени със сроковете на проекта по процедура "Нови алтернативи", като по този начин едновременно ще се даде възможност да се включат както потребителите на услугата "Личен асистент" по проект "Нови алтернативи", така и на необхванати от други програми лица с увреждания, желаещи да ползват услугата "Личен асистент". След приемане на съответнтните заявления, ще бъдат създадени лични досиета, в които ще се съхраняватподадените документи, които ще се предоставят на мултидисциплинарен екип от специалисти на Община Смолян за извършване на оценка на потребностите на кандидатите за ползване на услугата. На мултидисциплинарния екип се предоставя типов образец на оценъчния инструмент, разработен от екипа на проекта. Мултидисциплинарният екип извършва индивидуална оценка на потребностите на кандидатите до 3/три/ работни дни след получаване на досието на кандидат -потребителя. Комисията за оценка и подбор, назначена със Заповед на Кмета на Община Смолян, получава от мултидисциплинарния екип личните досиета на кандидатите за потребители и попълнените карти за оценка (с протокол за предаване и приемане). Заложените средства за изпълнение на дейността остават непроменени. Комисията за оценка и подбор извършва следното: Заседава, води протокол и се произнася с Решение по оценка на потребностите и определянето на индивидуален месечен бюджет за всеки кандидат-потребител; Изготвя списък с резултатите от оценката и подбора на кандидатите за потребители, подредени по низходящ ред на оценката, в който ясно е отбелязано от кой до кой списъчен номер са одобрените за включване в услугата. Списъкът с резултатите се излага на специално определено място в сградата на общината. На одобрените за потребители на услугата ще се връчат уведомителни писма с информация за определения им индивидуален месечен бюджет и последващите процедури. Уведомителни писма се изпращат и на кандидатите, които няма да бъдат включени в проекта на този етап. Жалбите и сигналите се разглеждат по реда, начина и сроковете, разписани в Процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали, която ще се разработи от екипа на проекта. При подборът ще се спазват следните условия: недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. 1 800.00 1 798.62
Кандидатстване, оценка и класиране на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда: Целта на дейността е: Да се осигури необходимите условия за предлагане на качествени социални услуги. Да се извърши подбор на персонала за предоставяне на социални услуги в домашна среда чрез провеждане на интервю, оценка и класиране. Да се създадат условия за надграждане опита на общината в предоставянето на социални услуги. В рамките на проекта предвиждаме да назначим следния персонал, който да подкрепи дейността на Звеното за услуги в домашна среда: 1 бр. социален работник; 1 бр. медицинска сестра/фелдшер; 1 бр. рехабилитатор; 1 бр. психолог; 30 бр. лични асистенти; 30 бр. социални асистенти 20 бр. домашни помощници. Подборът на кандидати, желаещи да заемат длъжностите по предоставяне на услуги в домашна среда е насочен към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. Лицата, които желаят да предоставят социалната услуга подават заявление, придружено с определени документи - по настоящ адрес в общината-партньор по проекта. Подборът на лицата ще се извърши съгласно разработена процедура за подбор на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда от Звено за услуги в домашна сред, която ще се разработи от екипа на проекта, Всеки кандидат, завършил обучителен курс по сходни програми/проекти, трябва да приложи копие на удостоверение/сертификат за завършен обучителен курс. Комисия, определена със Заповед на Кмета на Община Смолян провежда интервю с кандидатите за асистенти/помощници в Звено за услуги в домашна среда. Съответният кандидат се оценява индивидуално от всеки член на комисията и се изготвя „Формуляр за индивидуална оценка“. Комисията изготвя списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред . Списъкът с резултатите от проведения подбор се излага на таблото на Община Смолян, както и на сайта www.smolyan.bg Екипът за управление на проекта разработва процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали, относно оценката и подбора на кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници. В процедурата са разписани реда, начина и сроковете за целия процес, свързан с процеса на оценката и подбора. . Кмета на Община Смолян сключва трудов или договор за услуга с класираните кандидати за горепосочените длъжности. Един асистент /помощник ще работи с 2 или повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време. В случай, че състоянието на потребител е тежко и изисква постоянни грижи е допустимо обслужването от личен асистента на само едно лице. 0.00 0.00
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа индивидуална социална оценка, предоставяни от Звено за услуги в домашна среда, в т.ч подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги: Предвиждаме осигуряването на интегрирани услуги, съгласно специфичните потребности на хората с увреждания, които включват услуги: - за лична помощ /поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, приемане на лекарства, придружаване в болница или детско и учебно заведение/; - за социална подкрепа /общуване, създаване на социални контакти, посещение на културни събития, писане и подаване на документи/; - битово-комунални дейности /пазаруване, почистване на жилища, дребни ремонти, извършване на административни услуги и плащания/; - за медицинско обслужване, рехабилитация и психологическа подкрепа. Услугите ще се предоставят от назначения персонал, а именно: - личен, социален асистент и домашен помощник (80 броя) - оказват помощ на потребителя при обличане,къпане, поддържане на лична хигиена; хигиена на помещението, което потребителят обитава; прием на лекарства и осъществяване на други дейности, поддържащи здравето; приготвяне на храна и хранене; ползване на баня и тоалетна; съпровождане извън дома. - медицинска сестра/фелдшер (1 брой) - извършва манипулации, съгласно компетентностите и квалификацията си, като поставяне и смяна на катетър; обработване на декубитални рани, поставяне на инжекции и др. - рехабилитатор (1 брой) - осъществява рехабилитация при хора, преживели инфаркт, инсулт, хирургични интервенции и други болести, засягащи възможността за предвижване. - психолог(1 брой) - работи индивидуално и групово с потребителите и семействата им по отношение поведението, възприятията, познавателната способност, вниманието, емоциите, мотивацията и междуличностните отношения. - социален работник (1 брой) - осъществява подпомагащи дейности за подобряване взаимната адаптация на хората с увреждания, семействата, групите и средата, в която те живеят; подпомага цялостно процеса на предоставяне на услугите и следи за качеството и удовлетворяването на индивидуалните потребности на хората с увреждания, включени в проекта. В зависимост от потребностите на хората с увреждания, обосновани в индивидуалните социални оценки ще се предлагат и други услуги, които се предоставят на територията на община Смолян, като например подкрепа в процеса на обучение от Ресурсен център - Смолян, услугите на Дневен център за деца и възрастни с увреждания "Звънче", Център за ранна интервенция на уврежданията към Общностен център - Смолян и др. Социалният работник, назначен по проекта ще изготви информационни материали относно социалните услуги, предлагани на територията на община Смолян, възможностите за подкрепа на хора с увреждания, съгласно Закон за социално подпомагане, правилникът за приложението му и Закона за интеграция на хора с увреждания. В информационните материали ще се опишат видове заболявания (инсулт, диабет, ДЦП и др.), последици и как да се полагат необходимите грижи, контакти за връзка с отговорните институции по въпросите за подпомагане на хора с увреждания, срокове за подаване на заявления за помощи и друга информация, която ще бъде от полза за хората с увреждания и близките им, които полагат грижи за тях. В зависимост от индивидуалните възможности предвиждаме около 145 потребителя да подобрят достъпът си до различни услуги предлагани в рамките на проекта или в общността. Екипът на проекта разработва набор от инструкции и правила, които са свързани с достъпа на работника предоставящ услугата до дома /когато е външен човек на семейството/; запазване на имуществото; начина на връзка с други организации вкл. болници, спешна медицинска помощ, полиция, личен лекар и др. След назначаването на работещите по предоставяне на услугата персонала от Звеното за услуги извършва инструктаж за безопасност на труда, който се отразява в Книга за инструктаж, в съответствие с Наредбата за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. 452 324.00 449 406.50
Обучение на персонала за предоставяне на услугите: Целта на дейността е наетите лица за предоставяне на услуги в домашна среда да придобият знания и умения, необходими за качественото предоставяне на услугите. Предвиждаме провеждане на едно еднодневно въвеждащо обучение, в случай, че одобрените кандидати не са преминали такова по друг проект или програма. Екипът на проекта организира обучението на одобрените лица за предоставяне на услуги в домашна среда по обучителна програма, утвърдена от Ръководителя на Проекта. Обучението в рамките на настоящия проект ще се реализира в групов формат, по разработена обучителна програма. Изготвят се присъствени форми за всяка група обучаеми, и на всяко лице се издава удостоверение 200.00 200.00
Консултиране и подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги: Социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягването на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Подкрепата, която ще осигурим при реализирането на проекта ще бъде форма на планирана помощ, предоставяна от експерти и цели проследяване и проверяване на работата на подпомагания професионалист, с оглед предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне. Изпълнението на тази дейност ще се изпълнява от екипа на проекта; от експерти на общинска администрация Смолян, а също така и от психолога, който ще бъде нает за предоставяне на почасови услуги към Звеното за услуги в домашна среда. Консултирането и подкрепата ще се предлага на персонала ежемесечно - индивидуално или групово, съобразно нуждите на подпомаганите лица. За извършените дейности, експертът, който е оказал подкрепа и/или консултация изготвя протокол, който се прилага към досието на подпомогнатото лице, предоставящо почасови услуги. 0.00 0.00
Оказване подкрепа на потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Целта на тази дейност е да се съдейства за подобряване живота на хората с увреждания и на техните близки, защита на правата им, борба с изолацията и отчуждението – преодоляване на ограниченията на увреждането и постигане на социализация и пълноправно включване в обществото. Дейността ще се изпълнява от екипа на проекта, екипа на Звено за услуги в домашна среда -психологът, социалният работник, психолог, мед. сестра. Подкрепа на хората с увреждания и техните семейства ще се оказва по три начина: 1. Разпространение на информационни материали; 2. Чрез посещение в дома на подкрепящия експерт/и; 3. По телефон, e-mail, факс или друг подходящ начин за връзка. Социалният работник, с подкрепата на психолога ще изготвят информационни материали относно възможностите за: - Информиране и консултиране за наличните форми на социално подпомагане, достъп до административни, здравни, социални, образователни и други услуги на територията на общината; - Предоставяне на информация за наличните места за дневни и почасови услуги извън дома (дневен център, пенсионерски клубове и т.н) Материалите ще съдържат и основна информация за някои видове заболявания, последици и как да се полагат необходимите грижи. Материалите ще се предоставят на всеки потребител и при изявено желание от тяхна страна ще се предоставя индивидуално и семейно консултиране и подкрепа (социална и психологическа) за лицата с увреждания и техните близки и роднини; Всеки потребител ще разполага с контакти за връзка с екипа на проекта, социалния работник, психолога, рехабилитаторът и мед.сестрата и при необходимост ще може да се свърже с всеки един от тях. От досегашният опит на Община Смолян при предоставянето на услуги на хора с увреждания сме установили, че самото споделяне на дадени проблеми на потребителите дори и по телефона, им действа окуражаващо и успокояващо, като им дава увереност, че отсреща има някой, който да ги изслуша и подкрепи. 0.00 0.00
Закупуване на оборудване, необходимо за качественото предоставяне на услугите и изпълнение на проекта: Във връзка с необходимостта от осигуряване на условия за реализиране на проекта качествено е необходимо да бъде закупен скенер за документи - 1 брой, който ще се използва при създаването на електронен архив на проекта. При реализирането на проекта ще се генерира значителен обем документи, които е необходимо да бъдат сканирани и архивирани в електронната система на проекта, с оглед създаване на защитена и проследима одитна пътека на проекта. Община Смолян разполага с ограничен брой мултифункционални устройства и всички те се използват интензивно от служителите на администрацията. Ползването на мултифункционалните устройства едновременно от служители на общината и от екипа на проекта ще създаде затруднение в работата и предпоставки за забавяне и неефикасно изпълнение на дейностите както на администрацията, така и на екипа на проекта. Разходът, който предвиждаме ще бъде направен след изготвяне на техническа спецификация, със заложени характеристики и параметри на оборудването, при спазване на изискванията за икономичност, ефективност и ефикасност. Считаме, че разходът е целесъобразен и ще допринесе за качественото изпълнение на дейностите по проекта. 2 040.00 1 716.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.