Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е продължение на изпълняваните по проект „Подпомагане на регионалното инвестиционно планиране в отрасъл ВиК“ Регионални прединвестиционни проучвания за 14 обособени територии и се основава на принципите за интегрирано и регионално планиране и изпълнение на инвестиции във ВиК инфраструктура. Приоритети и целите поставени, както в „Стратегията за развитие и управление на водоснабдяването и канализацията в Република България в периода 2014-2023г.” и Плана за действие към нея, така и в условията за финансиране на проекти от Европейските структурни и инвестиционни фондове за програмен период 2014-2020 г., изискват прилагането на регионален подход в планирането и реализирането на ВиК проекти, отчитайки нуждите на териториите в тяхната цялост, а постигането на ефективност и устойчивост на инвестициите и функционирането на ВиК инфраструктурата изискват консолидираното стопанисване, поддръжка и предоставяне на ВиК услуги. Към 2019 г. още 6 територии изпълняват условията за напълно консолидирана територия, като в една административна област ВиК услугите се предоставят от един ВиК оператор и всички общини са членове на областната асоциация по ВиК. Така в настоящото проектно предложение са включени дейности за изготвяне на регионални прединвестиционни проучвания (РПИП) и финансово-икономически анализ (анализ разходи-ползи) за обособените територии на 6 ВиК оператора (ВиКО) в новоконсолидираните райони, както и услуги по осигуряване на качеството и контрол на изпълнението им, съответните мерки за комуникация и публичност и дейности за управление на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на Регионални прединвестиционни проучвания за 6 новоконсолидирани обособени територии : В рамките на изпълнение на Дейността се предвижда изготвянето на регионални прединвестиционни проучвания (РПИП) за водоснабдяване и канализация под формата на доклад за обособените територии, обслужвани от: - "Водоснабдяване и канализация Йовковци" ООД Велико Търново - "ВиК" ООД, Габрово - "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, Плевен - "Водоснабдяване и канализация"ЕООД, София - "ВиК"ООД, Търговище - "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, Хасково РПИП се разработват в отговор на изисквнията за прилагане на регионален подход при планирането и реализирането на инвестиции във ВиК инфраструктура от Европейските структурни и инвестиционни фондове на Европейксия съюз (ЕСИФ), като се отчитат нуждите на ВиК системите и съоръженията за териториите в тяхната цялост с цел гарантиране на ефективното развитие и функциониране на инфраструктурата, целсъобразното насочване на финансовия ресурс, икономии от мащаба и устойчивост на системите в дългосрочен период. РПИП ще съдържат техническа и икономическа документация, достатъчна за подготовката на инвестиционни предложения за финансиране със средства от ЕСИФ. РПИП се разработва в обхват и съдържание, съгласно утвърденото съдържание от вече изготвените и приети РПИП за 14 обособени територии, натрупания опит в процеса на тяхното изпълнение и препоръките предоставени от инициативата ДЖАСПЪРС. Разработките ще включват без да се ограничават до: събиране и анализ на данни за състоянието на ВиК системите и съоръженията и нуждите за тяхното бъдещо развитие с оглед постигане на съответствие с европейското и българското законодателство в областта на отвеждането и пречистването на отпадъчни води, качеството и количеството на питейните води и устойчивото, и ефективно функциониране на ВиК системите и съоръженията; провеждане на измервателна кампания; определяне границите и товарите на агломерациите; извеждане на мерки за постигане на съответствие и устойчивост; разработване на стратегически и детайлни варианти за водоснабдителните и канализационни системи и съоръжения; финансов и икономически анализ; документация, свързана с опазването на околната среда и изменентието на климата, оформянето на РПИП под формата на доклад, изготвяне на задания за изработване на подробни устройствени планове и инвестиционни проекти. РПИП ще обхваща всички агломерации над 2000 е.ж. що се отнася до отвеждане и пречистване на отпадъчни води и всички населени места над 50 ж. що се отнася до питейни води. В рамките на РПИП ще бъдат включени инвестиции за: - постигане на съответствие с Директива 91/271/ЕИО в агломерации над 10 000 е.ж. и преодоляване на несъответствие с Директива 98/83/ЕО; - постигане на съответствие с Директива 91/271/ЕИО в агломерации между 2 000 и 10 000 е.ж. и Директива 98/83/ЕО в населените места над 50 ж. с включена приоритизация за изпъление на инвесстициите; - дългосрочното ефективно и устойчиво функциониране на ВиК системите и съоръженията в обособената територия. Изготвянето на РПИП съответства на целите на проектното предложение и ще допринесе за постигане на целевите стойности на индикаторите за изпълнение на проекта, а именно: Подготвени 6 бр. пакети документи - РПИП за целите на последващо изграждане на ВиК инфраструктура. Срокът за изпълнение на договорите за РПИП е заложен съобразно натрупания опит от изпълнените 14 РПИП и предвидените в техническата спецификация междинни срокове за подготовка на отделните продукти, в това число измервателна кампания, стратегически и детайлни варианти, мерки, инвестиционни намерения, АРП и т.н, ка то някои от сроковете за завишени спрямо предишните РПИП, предвид натрупания опит и изводи от изпълнените договори. 20 220 840.00 19 428 612.08
Консултантски услуги за осигуряване на качеството и текущ контрол на изпълнението на РПИП: В рамките на тази дейност се предвиждат две под-дейности: - Под-дейност 1 Хоризонтални консултантски услуги за осигуряване на качеството и текущ контрол на изпълнението на РПИП. Тези хоризонтални консултантски услугите следват последователността и натрупания опит в изпълнението на РПИП спрямо вече изпълнените 14 в рамките на АДБФП по ОПОС 2014-2020 г. Изпълнителят ще извършва дейности по мониторинг и подпомагане на текущото изпълнение на дейностите и поддейностите по РПИП, преглед, коментари и препоръки по съответните резултати, организация и провеждане на Технически експертни съвети, регулярни срещи, посещения на място и проверки, осигуряване на единност на формата и съдържанието на РПИП, координация в изпълнението на шестте договора, администриране на договорите за РПИП, организация на електронен архив на договорите, проследяване на заложените срокове, прилагане на препоръките от инициативата ДЖАСПЪРС. Срокът за изпълнение на договора е заложен да бъде по-дълъг от този на договорите за РПИП, за да се осигури време за окомплектоването на архив и документация след приключване на 6-те договора. Стойността на тази под-дейност е 1 755 000 лв. с вкл. ДДС и продължителност от 33 месеца. - Под-дейност 2 - Организация и провеждане на мероприятия за обмяна опит и добри практики, демонстрации, работни посещения и др., с които се цели надграждане на капацитетa на заинтересовани страни в отрасъл ВиК за планиране, управление и развитие на ВиК системите и за осигуряване на условия за дългосрочно устойчиво развитие на отрасъла при спазване на екологичните стандарти на ЕС на заинтересованите страни в отрасъл ВиК. Mероприятията ще бъдат с фокус към регионалното инвестиционно планиране и проектиране; управлението, финансирането и развитието на ВиК инфраструктурата, ефективност на ВиК системите и съоръженията, устойчивото им функциониране и развитие, повишаване качеството и надежността на водоснабдителните и канализационните услуги. Темите, които ще бъдат включени в рамките на мероприятията, ще бъдат резултат от натрупания опит на МРРБ като институция, прилагаща националната политика в отрасъл ВиК и ще бъдат свързани с целите и приоритетите, заложени в рамките на троектното предложение, както и обективните нужди от допълнително запознаване с изисквания, методики, практики и процедури, свързани с управлението на отрасъла и предоставяне на ВиК услуги. Срокът на изпълнение на договора е заложен до края на самия проект с оглед гъвкавост при възлагане на мероприятията, което на този етап не могат да се определят като точен период. Дейността е предвидено да бъде възложена чрез провеждане на отделна обществена поръчка с оглед изпълнение изискванията на Закона за обществените поръчки и възможността за осигуряване на участие на всички заинтересовани лица. Стойността е 421 200 лв. с вкл.ДДС и продължителност 32 месеца. 2 176 200.00 1 327 786.80
Организация, управление и публичност на проекта: Дейността "Организация, управление и публичност на проекта" се състои от две под-дейности: Поддейност 1 "Организация и управление на проекта" и Поддейност 2 "Информация и комуникация" Поддейност 1: За изпълнението и управлението на проекта ще се сформира екип за управление (ЕУП) към МРРБ. ЕУП на проекта ще бъде съставен от вътрешни за МРРБ експерти и ще осъществява следните дейности: управление на целия проектен цикъл; координация на взаимоотношенията между бенефициента и УО на ОПОС, както и бенефициент и изпълнителите по проекта; подготовка на тръжна документация по ЗОП, в т.ч. технически спецификации, участие в комисии за оценка на оферти, включително и чрез използване на външни експерти; предоставяне на инструкции и насоки към избраните изпълнители относно специфичните изисквания на ОПОС 2014-2020 г. и контрол на изпълнението на сключените договори; подготовката на всички доклади за напредъка и искания за плащане в съответствие с плана за обществени поръчки по проекта; мониторинг на качеството на изпълнението чрез осъществяване на проверки на място на изпълнители; спазване на всички приложими нормативни актове и практики в областта на доброто финансово управление и държавните помощи. Схемата на организация на екипа и разпределението на функциите и отговорности им, са изготвени с оглед осигуряване на качеството, ясно взаимодействие и контрол на изпълнението на дейностите по проекта. Структурата е разработена последователно и логично за постигане на устойчивост на резултатите и ефективно управление на проекта. Същата е предоставена във вид на органиграма като приложение към настоящото проектно предложение. Предвижда се и привличане на външни експерти за участие в оценителни комисии (съгласно списъка на АОП) и работни групи за приемане на работата по различните проектни дейности (при необходимост). В рамките на ЕУП Ръководителят и Координаторът имат контролни и управленски функции спрямо останалите членове, като останалите отчитат дейността си регулярно и текущо към Ръководителя и подават информация за напредъка и изпълнението на задачите и съответно на дейностите към Координатора за целите на техническите отчети по проекта. Координаторът осъществява текущото наблюдение на всички процеси в ЕУП и съответно дейностите по проекта и своевременно инициира срещи, дискусии или допълнителни задачи (съгласувно с Ръководителя) за ефективното осъществяване на проекта. Техническите отговорници от ЕУП са свързващото звено между изпълнителнителите на съответния РПИП и Консултанта за осигуряване на качеството. Кореспонденцията по изпълнение на РПИП се води при информираността и участието на съответния изпълнител на РПИП, Консултанта за осигуряване на качеството на РПИП, Техническите отговорници и Координатора на проекта. Координаторът има цялостно наблюдение върху кореспонденцията, срещите, сроковете и дискусиите, техническият отговорник отразява спазването на вътрешно ведомствени правила и процедури от техническо, административно и финансово ествество, като следи за спазване на междинните срокове за предаване на продукти, докато Консултантът по осигуряване на качеството отговаря за качественото съдържание на разработките с оглед съответствие с техническата спецификация, нормативните изисквания, добрите практики и др., както и администриране на дейностите по договорите. Поддейност 2: С цел спазване изискванията за информация и комуникация (публичност и визуализация) на проекти, финансирани по ЕСИФ, ще бъдат организирани информационни събития за представяне на целите, междинните и окончателни резултати по проекта и изготвени публикации за напредъка на изпълнението и постигнатите резултати. Дейността предвижда реализиране на популяризиращи мерки за информация и публичност, съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.", в това число разработени информационни и рекламни материали. 447 940.80 413 411.76

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.