Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение цели да осигури успешно изпълнение на Инвестиционната програма на Община Пловдив в рамките на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. Предвидени са следните дейности:
 - Актуализиране на системата за финансово управление и контрол
 - Възнаграждения на екипа за изпълнение на инвестиционната програма
 - Възнаграждения на екипа на Междинното звено 
 - Наемане на външни оценители и помощник-оценители 
 - Участие в програми за обмен на опит и добри практики
 - Публичност и визуализация 
 - Одит
 - Организация и управление
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”: Нуждата от тази дейност произтича от необходимостта общината да разполага с подходяща система за финансово управление и контрол, която е от ключово значение за успешното изпълнение на Инвестиционната програма и успешното сертифициране на разходите по нея. В качеството си на конкретен бенефициент, на община Пловдив предстои да управлява изпълнението на проекти с обща стойност около 80 млн. лева, респективно управление на финансови потоци с този размер. Неразделна част от този процес ще бъде изплащането на разходи на различни външни изпълнители за СМР, публичност и визуализация, за управление, както и последващо отчитане на направените разходи за верифициране и възстановяване от страна на УО на ОПРР. Всичко това изисква оптимизиране на Системата за финансово управление и контрол (СФУК). От друга страна, новата роля на Община Пловдив като Междинно звено следва да бъде отразена в СФУК, включително по отношение на новоделегираните функции за оценка на проектни предложения и по отношение разпределението на функциите между длъжностни лица/външни изпълнители във връзка с техните възнаграждения. 35 000.00 29 580.00
Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Задълженията на екипа за изпълнение на Инвестиционната програма са подробно описани в подадената Инвестиционна програма (ИП) на община Пловдив. Екипът ще се състои от три експерта с ясно дефинирани функции: (1) Ръководител; (2) Координатор ; (3) Счетоводител. Съвместното действие на три експерта с различна експертиза е сигурна предпоставка за своевременното завършване на планираните в ИП интервенции. Програмата представлява съкратена част от ИПГВР Пловдив, и поставя фокус върху проекти/обекти от плана, които са допустими за финансиране по Приоритетна ос 1 от ОПРР 2014-2020. Пълният ИПГВР включва обхватна стратегия, чиято реализация изисква разнообразие от източници на финансиране и партньорства. 140 367.25 119 767.84
Възнаграждения на екипите на Междинните звена с оглед реализацията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Необходимостта от дейността произтича от ангажиментите на община Пловдив съгласно Споразумение за делегиране на функции по оценка и избор на проекти за финансиране по Приоритетна ос 1 на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 с №РД-02-37-8/22.06.2015 г. Чрез това споразумение се утвърждава ролята на общината едновременно като конкретен бенефициент и Междинно звено по Приоритетна ос 1. Така ще се съвместяват функциите по разработване на проектни предложения и по тяхното оценяване при гарантирано разделение и независимост между двете функции. Във връзка с изпълнението на споразумението, кметът на общината издава заповед №15ОА3097 от 17.11.2015 г., с която се определя Междинното звено за оценка и избор на проекти по Приоритетна ос 1. 41 302.44 40 856.64
Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Наемането на външни оценители и помощник-оценители е неразделна част от изпълнението на ангажиментите свързани с дейността на Междинното звено и оценяването на проектни предложения. Различните типове проекти изискват различна експертиза, която следва да бъде осигурена чрез привличането на външни експерти. Те ще включват оценители и помощник-оценители. В съответствие с тяхната конкретна експертиза и опит, те ще бъдат разпределени между оценяването на проектите от ИП 58 080.00 62 171.40
Техническа помощ за създаване на градски мрежи и участие в прояви на равнище ЕС, свързани с интегрирано градско устойчиво развитие: Необходимостта от планирането на дейността произлиза от утвърдената роля на община Пловдив като "градски орган" по смисъла на член 7 от Регламент (ЕС) 1301/2013 от 17 декември 2013 г. относно Европейския фонд за регионално развитие и специални разпоредби по отношение на целта „Инвестиции за растеж и работни места“, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1080/2006. Регламентът дефинира отговорностите на община Пловдив по отношение на прилагането на интегрирани действия за устойчиво градско развитие чрез изпълнението на стратегии за устойчиво градско развитие. 81 000.00 74 330.31
Участие в програми за обмен на опит и добри практики: Включването на дейността произтича от необходимостта община Пловдив да изпълнява ролята на „градска власт”, в съответствие с разпоредбите на Регламент (ЕС) №1301 от 2013 г. Регламентът посочва задължението на община Пловдив да отговаря за подбора на операции , които да бъдат финансирани от ЕФРР. Споразумение за делегиране на функции по оценка и избор на проекти за финансиране по Приоритетна ос 1 на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 с №РД-02-37-8/22.06.2015 г. отразява изискванията на Регламента и утвърждава ролята на общината едновременно като конкретен бенефициент и Междинно звено по Приоритетна ос 1 на ОПРР. Изброените предпоставки налагат разграничени звена (експерти) да разполагат с необходимия капацитет за работа в три направления - като бенефициент, градска власт и междинно звено. 27 030.00 11 830.95
Разходи за публичност и визуализация: Ангажиментите на общината за осигуряване на публичност и визуализация произлизат от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Наръчникът определя конкретните изисквания за инициативи по приоритетна ос „Техническа помощ”, включително и за Бюджетната линия на община Пловдив. Задължително условие е поставянето на плакат (минимален размер А3), който информира за стойността и целите на инициативата. Друго задължение е публикуването на информация за Бюджетната линия в интернет страницата на общината – до два дни след сключването на договора за предоставяне на БФП. 4 260.00 1 454.87
Разходи за одит: В съответствие с Указанията, бюджетната линия на община Пловдив подлежи на финансов одит (стойност над 200 000 лв.). Одитът ще бъде извършен от звеното за вътрешен одит към общината като се следва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от сертифициращия орган през месец юли 2013 г. Одитната проверка ще се извършва в съответствие с изискванията за обхват на одита и за съдържание на одитния доклад. В резултат ще бъде изготвен доклад за фактически констатации на база Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МСССУ) 4400. Докладът за фактически констатации ще бъде неразделна част от искането за окончателно плащане по договора за бюджетната линия. 4 336.40 4 306.75
Разходи за организация и управление: Включването на дейността произлиза от нуждата да се номинира екип за организация и управление на бюджетната линия (БЛ). Функциите за организация и управление са разделени в две взаимносвързани направления: (1) мониторинг и оценка на изпълнението на БЛ; (2) актуализация на финансовия план на БЛ. По отношение на първото направление, екипът ще отговаря за ежемесечното отчитане на направените разходи по бюджетната линия, както и за проверката за допустимост на разходите. Това ще включва постоянна координация и комуникация с екипа на Инвестиционната програма; Междинното звено; външните експерти на МЗ; външни изпълнители за провеждане на обучения и дейности за публичност и визуализация. Събраната информация ще бъде систематизирана по отделните дейности/разходи от обхвата на бюджетна линия. На база ежемесечния мониторинг, екипът ще изготвя оценка на изпълнението на БЛ за всяка една година. Финалният компонент от това функционално направление ще бъдат междинните и окончателния финансови и технически отчети - основание за подаване на искания за плащания в системата ИСУН 2020. Екипът на БЛ следва да се координира със звеното за вътрешен одит на общината с оглед осигуряването на доклад за фактически констатации. Докладът придружава окончателния технически и финансов отчет като част от искането за окончателно плащане. По отношение на актуализацията, екипът ще осигурява ежегодно актуализиране на финансовия план. На база оценката на изпълнението на БЛ за година (n), ще се подготвя актуализиран финансов план за годините (n+1) и (n+2). Актуализирането позволява възможността за преразпределението на средства от една година в друга. Екипът за управление на БЛ ще отговаря за комуникацията с УО на ОПРР във връзка с подаването на искания за плащания (авансово, междинни и окончателно) и с одобряването от УО на актуализирането на финансовия план. 43 248.75 37 591.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.