Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение на кандидата "Евро консултинг груп" ЕООД е разработено в съответствие с условията за кандидатстване, за да удовлетвори потребностите от  актуална информация за всички аспекти на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност от лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. За оптимално изпълнение на заложените цели и планираните резултати, е избран кумулативен подход при разписването и изпълнението дейностите по проекта:
- Информиране и мотивиране на представители на целевата група относно възможностите за подкрепа, финансиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност.
- Провеждане на специализирани обучения относно всички аспекти на започването и развитието на самостоятелна стопанска дейност от лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г.
- Предоставяне на консултантски услуги за подготовка на самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г.

Дейностите са насочени към целева група безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. на територията на Югозападен район за планиране, желаещи да стартират самостоятелна стопанска дейност, като подкрепата ще бъде осигурена за 80 лица от областите: София - град и Благоевград. Вземайки предвид специфичните особености на целевата група и идентифицираните проблеми, към разрешаването на които са насочени дейностите по проекта, е планиран и индикатора за резултат: 20 лица, които са стартирали самостоятелна стопанска дейност при напускане на процедурата.
Бюджетът на проектното предложение е планиран при спазване на оптимално съотношение разходи - ползи за предоставяне на целенасочена подкрепа и постигане на устойчиви резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество на представители на целевата група: Цели: Предвидената Дейност 1 допринася пряко за постигането на заложените цели в проектното предложение и косвено за успешното и ефективно осъществяване на Дейност 2 и Дейност 3 за постигане на устойчиви и кумулативни резултати от изпълнението на целия проект. Дейност 1 създава информационна среда, в която чрез ИНТЕРАКТИВНИ ТЕХНИКИ И ПОДХОДИ - връзка между участниците и организаторите, ще бъдат представяни възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност, в т.ч.публикуване на мотивиращи материали и ориентиране към инициативи за предприемачество на целевата група в срока за изпълнение на проекта. Целева група: Компонените по дейността, тяхната насоченост и резултати, са изцяло ангажирани с идентифицираните потребности на представителите на целевата група и техните особености. Целева група/ участници по Дейност 1 - 60 лица: 1. Безработни и/или неактивни лица - 42 лица 2. Заети лица - 18 лица Съдържание: Дейността ще бъде осъществена под формата на информационна кампания в Интернет, в която ще бъдат публикувани материали и организиран форум - група в социалните мрежи за комуникация между участниците. Този подход е избран заради спецификата на целевата група, която включва и младежи на възраст до 29 години. За младежите е характерно активно Интернет- присъствие, предпочитания към методите за он-лайн комуникация, изградени навици за електронно търсене и споделяне на информация, предпочитание към динамично представена информация, предпочитание към обощени и тематични анализи и статии. До информацията ще имат ограничен достъп предтсвителите на целевата група по проекта, чрез предварителна регистрация. Регистрацията, посредством Web- базиран апликационен формуляр е условие за включване на участник в Дейността и му осигурява досът до "Информационен пакет" за периода от включване до края на проекта. Компонените по Дейност 1 ще бъдат предоставен в 3 "информационни пакета", предназначени за: Пакет 1: Участници по Дейност 2, които не са включени в консултация по Дейност 3 /30 лица/; Пакет 2: Участници по Дейност 3, които не са участвали в обучение по Дейност 2 /20 лица/; Пакет 3: Участници, които не са включени нито в Дейност 2, нито в Дейност 3 /10 лица/; Дейността включва следните компоненти, съгласно конктертни потребности и познания на участницитете за всеки информационен пакет: - предоставяне на информационни материали за различните възможности за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и професионална ориентация; - разарботване и публикуване на статии, анализи и препоръки относно основните аспекти при стартирането на самостоятелна стопанска дейност; - обратна връзка относно проблемите и възможностите пред участниците, преминаващи и/или преминали активност по Дейност 2 и Дейност 3, с цел информиране и мотивиране на останалите представители на целевата група; - споделяне и създаване на бизнес контакти, с цел мотивация, сътрудничество и устойчивост на резултатите; - разработване и публикуване на информационни материали фокусирани върху предизвикателствата пред бизнеса относно политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност, споделяне на "добри практики" в областта, запознаване с действащото законодателство, в Европейския съюз и България; - споделяне на коментари и статии от вече реализирали се на пазара ново-стартирали предприятия с разнообразни бизнес начинания, както в България, така и в чужбина. Етапи: Дейността се предвижда да започне през 1 проектен месец и да продължи до 18 проектен месец. Изпълнението на дейността се обособява в 2 технически етапа: Етап 1: Подготовка за осъществяване на дейността 1- 2-ри проектен месец. Етап 2: Фактическо изпълнение 3-18 проектен месец. Дейност 1 се разделя на два етапа за изпълнение, които са свързани с техническото й осигуяване. Дейността припокрива времевия диапазон, в който ще бъдат реализирани Дейност 2 и 3, както и част от целевата група по двете дейностти. 13 786.56 13 889.60
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения).: Цели: Предвидената Дейност 2 допринася пряко за постигането на заложените цели в проектното предложение и косвено за успешното и ефективно осъществяване на Дейност 1 и Дейност 3 за постигане на устойчиви и кумулативни резултати от изпълнението на целия проект. Дейност 2 предоставя относима, актуална и синтезирана информация относно предприемаческата среда в страната, финансова и юридическата рамка, стоящи пред предприемаческата инициатива, под формата на специализирани обучения с практическа насоченост на целевата група в срока за изпълнение на проекта. Целева група-участници по Дейност 2 - 50 лица: Безработни и/или неактивни лица - 35 лица; Заети лица - 15 лица; Съдържание: Предвидените по Дейността обучения имат за цел не само да предоставят специфичната информация, но създавайки интерактивна среда за участниците, в кумулация с Дейности 1 и 3, да развият у представителите на целевата група умения за анализ на пазарната среда, управление на производствените ресурси /капитал и работна сила/, да дефинират ролята на предприемачеството не като средство за придобиване на доходи, а като процес на създаване на полезност и личностно развитие на всеки от тях. Ще бъде направен опит да се дадат готови решения/ добри практики за справяне с често срещани идентични или подобни проблеми при създаването и развитието на бизнес, а за специфичните проблеми на всеки частен случай, ще бъде предложен начин на мислене/ възприятие на трудностите като предизвикателства, на провала като опит. Дейността предвижда провеждане на 5 обучения, като всяко от тях ще бъде проведено в различно населено място от района, и ще има следните параметри: 1. Продължителност 8 седмици (два месеца) - 43 лекторски часа; Обученията са планирани с този времеви диапазон, както за да бъдат съобразени с друга заетост на участниците, така и за да създадат възможност за анализ и по-добро възприемане на лекторския материал, запознаване с предложената литература и допълнителни материали. 2. Разпределение - 5 обучителни групи от по 10 участника; Групите ще бъдат сформирани от минимум 5 и максимум 10 души, като за да бъде оптимално оползотворено обучението в населеното място, както и за да бъде създадена възможност за изграждане на професионални контакти между повече на брой участници; 3. Съдържание - 8 обучителни модула; Освен задължителните по процедурата обучителни модули, ще бъде включен и 8 допълнителен модул: Устойчивото развитие и опазване на околната среда, ресурсна и енергийна ефективност, корпоративна социална отговорност. След приключване на обучение по Дейност 2, на всеки участник ще бъде издаден индивидуален сертификат, удостоверяващ преминатото обучение със следните минимални реквизити: Наименование на обучителната институция, имена на лекторите, провеждащи обучението; Наименование на финансиращата институция и процедурата, по която е предоставено обучението; Имена на участника; др. подходящи. На участниците по Дейността ще бъде предложено включване и в Дейност 2 или Дейност 3, за постигане на кумулативен резултат от изпълнение на Дейността и надграждане на придобитите знания и умения, в зависимост от потребностите на конкретния участник. Предвижда се за 20 от лицата да бъдат включени в консултации по Дейност 3, а за останалите 30 от лицата да бъде предоставен "информационен пакет" по Дейност 1. Етапи: Етап 1: Подготовка за осъществяване на дейността 3-4 проектен месец Етап 2: Фактическо изпълнение 5 -14 проектен месец Дейност 2 се разделя на два етапа за изпълнение, които са свързани с техническото й осигуряване, като функционалното разпределение на активностите в Етап 2 налага разделянето му на 5 подетапа: Подетап 2.1. Провеждане на Обучение 1: 5 - 6 проектен месец; Подетап 2.2. Провеждане на Обучение 2: 7 - 8 проектен месец; Подетап 2.3. Провеждане на Обучение 3: 9 -10 проектен месец; Подетап 2.4. Провеждане на Обучение 4: 11- 12 проектен месец; Подетап 2.5. Провеждане на Обучение 5: 13 - 14 проектен месец. 60 596.44 63 725.16
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: Цели: Предвидената Дейност 3 допринася пряко за постигането на заложените цели в проектното предложение и косвено за успешното и ефективно осъществяване на Дейност 1 и Дейност 3 за постигане на устойчиви и кумулативни резултати от изпълнението на целия проект. Дейност 3 предоставя индивидуални консултантски услуги за развитие и управление на самостоятелна стопанска дейност от представители на целевата група в срока за изпълнение на проекта. Целева група/ участници по Дейност 3 - 40 лица: 1. Безработни/ неактивни лица - 28 лица 2. Заети лица - 12 лица Съдържание: Дейността е насочена към удовлетворяване на индивидуалните потребности на лицата - участници по нея, като за всяко лице ще бъде съставен индивидуален план за изпълнение след анализ на конкретната бизнес идея, етапа от развитието, конкретните сектор и пазар, към които е насочена, компетенциите и образованието на лицето. Планът ще бъде актуализиран в хода на участието в дейността, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР) Консултантските услуги, ще бъдат представени в следната рамка: 1.Юридически пакет: - Консултации за избор на юридическа форма за осъществяване на дейността, изготвяне на необходимите документи, вписване на търговеца, по смисъла на Търговския закон; - Анализ и консултации относно регулаторната рамка за осъществяване на дейността в страната и чужбина,; - Данъчно-осигурителни задължения. Наемане на персонал- отговорности и задължения; - Комуникация и сътрудничество с държавна администрация и институции; - Сключване на Договор с доставчици и клиенти- права, задължения, неустойки. - Други подходящи, станали необходими; 2.Финансово-икономически пакет: - Анализ на жизнеспособността на инвестицията; - Планиране на парични потоци; - Източници на финансиране, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - Изготвяне на управленска стратегия; Роля на управителя; - Финансово- счетоводно отчитане на дейността; - Други подходящи, станали необходими; 3. Маркетинг- пакет: - Анализ на пазара- търсене, предлагане, конкуренти; - Маркетинг стратегия за развитие; - Контакти- доставчици, клиенти, поддържащи услуги; - Консултации за излизане на международния пазар; - Консултации за позициониране на продукта: пазарна ниша, уникален дизайн, потребителски нагласи; - Други подходящи, станали необходими; Дейността предвижда предоставяне на консултации по индивидуален график и съдържание на представителите на целевата група, като за всяко включено лице ще бъдат предоставени 40 часа консултации с интензитет спрямо потребностите и възможностите на лицето, но не по-малко от 20 дена и не повече от 6 месеца. Предвижда се по Дейността да бъдат включени 20 лица- участници по Дейност 2, след излизане от Обучение, като тяхната индивидуална програма ще осигурява кумулация и надграждане на вече придобитите знания и умения, като ще бъде съблюдавано и избягвано дублирането на вече усвоени знания и умения. За 20-те от участниците в Дейността, които не са преминали обучение по Дейност 2, ще бъде предоставен специален "Информационен пакет" по Дейност 1, съдържащ въвеждаща информация и материали, за да бъде изравнена тяхната позиция. Етапи: Дейността се предвижда да започне през 1-ви проектен месец и да продължи до 18 проектен месец. Изпълнението на дейността се обособява в 2 технически етапа: Етап 1: Подготовка за осъществяване на дейността /1-2-ри проектен месец/. Етап 2: Фактическо изпълнение /3-18 проектен месец/. Дейност 2 се разделя на два етапа за изпълнение, които са свързани с техническото й осигуряване. Дейността препокрива времевия диапазон, в който ще бъдат реализирани Дейност 1 и 3, както и част от целевата група по двете дейности. 52 666.40 45 254.86

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.