Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Оптимизиране на работните процеси чрез разработване и внедряване на информационна система за управление на ресурсите (ERP) в Министерство на вътрешните работи и обучение за работа с нея. 
Включва изпълнението на следните етапи: 
Етап 1 – Разработване и внедряване на модули в 7 разпоредители с бюджет в МВР. Модулите са:
-	Счетоводство и парични средства;
-	Бюджетиране и контрол;
-	Управление на дълготрайни активи;
-	Складово стопанство;
-	Покупки и снабдяване;
-	Продажби;
-	Управление на автопарка.
Определени са 7 разпоредители с бюджет в МВР, в които ще се внедрят пилотно горните модули:
-	Дирекция „Комуникационни и информационни системи;
-	Дирекция „Управление на собствеността и социални дейности;
-	Дирекция „Планиране и управление на бюджета“;
-	Дирекция „Международни проекти“;
-	Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“;
-	Главна дирекция „Национална полиция“;
-	Столична дирекция на вътрешните работи.
Етап 2 – Обучение на служители и разширяване на потребителите.
Етап 3 – Разработване и внедряване на още 5 функционалности/модули:
-	Почивно дело;
-	Социални дейности;
-	Регистър наказателни постановления;
-	Управление на проекти;
-	Управление на обществени поръчки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и внедряване на информационна система за управление на ресурсите (ERP) в Министерство на вътрешните работи и обучение за работа с нея: МВР е сред най-мащабните ведомства в държавната администрация, както от структурна гледна точка, така и по отношение на процесите, осигуряващи неговото функциониране. Една от многокомпонентните и сложни дейности в МВР е управление на ресурсите. Необходимостта от реализиране и внедряване на система за единно планиране на ресурсите (ERP) в МВР произхожда от липсата на единна счетоводна система при по-голяма част от разпоредителите. Активите и материалните запаси не се управляват чрез складов модул, а на хартиени регистри. Проблем е и администрирането на наложените от органите на МВР глоби, които не се отразяват в счетоводните регистри към момента на влизането им в сила, а към момента на постъпване на прихода по сметка на МВР. Липсата на единна счетоводна система в значителна степен затруднява работата на Дирекция „Планиране и управление на бюджета“ (ДПУБ) – МВР, както по отношение на изготвяне на финансовите отчети, така и по отношение на извършване на анализи и осъществяване на контрол върху счетоводните регистри на разпоредителите с бюджет в МВР. Не на последно място, съгласно нормативните изисквания на ПМС № 380/2015 г. и Закона за счетоводството, е необходимо да бъде осигурена софтуерна възможност, първостепенния разпоредител с бюджет (ДПУБ), да може да генерира амортизационен план на всички дълготрайни активи, които са заведени по баланса на МВР, което към настоящия момент и наличните софтуерни възможности е практически невъзможно, предвид факта, че разпоредителите с бюджет в МВР работят с различни счетоводни софтуерни продукти на база сключени индивидуални договори. Унифицирането на системите по управление на ресурсите във всички структурни звена на МВР ще доведе от една страна до изграждане на единна, ефективна система за управление на ресурси, а от друга до прозрачното им управление, ориентирано към резултата. Внедряването на ефективна, интегрирана система за управление на ресурсите в МВР ще подобри вътрешно организационните процеси в администрацията, от една страна и от друга ще създаде условия за изграждане на капацитет от специализирани знания и умения на служителите. Дигиталната трансформация в администрацията e продължителен процес, включващ промени както в технологиите, използвани за автоматизацията на вътрешните процеси, за управлението на информационните активи, така и нови изисквания към компетентността и нагласите на служителите. Рискът от грешки при ръчна обработка на информацията и документите е значителен. Етап 1 – Разработване и пилотно тестване на модули в 7 разпоредители с бюджет в МВР. Разработване на модули: - Счетоводство и парични средства; - Бюджетиране и контрол; - Управление на дълготрайни активи; - Складово стопанство; - Покупки и снабдяване; - Продажби; - Управление на автопарка. Внедряване и пилотно тестване на горепосочените модули в 7 структури, разпоредители с бюджет в МВР: - Дирекция „Комуникационни и информационни системи; - Дирекция „Управление на собствеността и социални дейности; - Дирекция „Планиране и управление на бюджета“; - Дирекция „Международни проекти“; - Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“; - Главна дирекция „Национална полиция“; - Столична дирекция на вътрешните работи. С внедряване на системата се очаква осигуряване на актуална и коректна информация за финансовия резултат на ведомството по структури и звена. ERP системата следва да бъде разработена чрез използване на единна платформа с различни нива на достъп от всички структури на МВР. Общата стойност за изпълнението на Етап 1 е в размер на 1 017 724,80 лв. с ДДС, от които със средства от бюджета на МВР са изплатени както следва: – 44 560,21 лв. с ДДС – изплатени през 2019 г.; – 334 136,00 лв. с ДДС – изплатени през 2020 г. Финансиране по проекта в размер на 639 028,59 лв. с ДДС. В раздел 12 е приложен файл е продължено описанието на Етапите по изпълнение на договора. 1 911 828.99 1 969 183.86

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.