Дейност 1: Организация и управление на проекта: Дейността е фокусирана изцяло върху запазване и разширяване на местния капацитет за качествено предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда на хора с увреждания и хора над 65г. с невъзможност за самообслужване. Чрез създаване на организация за ефективно управление и успешното реализиране на Проектното предложение по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 "Независим живот" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020г. на територията на Община Борино, в т. ч. всички населени места в общината. Създаване условия за предоставяне на комплекс от интегрирани услуги и надграждане и разширяване обема и качеството на предоставяните услуги.
Кандидатът ще осигури необходимите условия и ще създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на Проекта на местно ниво, чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане пред Управляващия орган на дейностите и ресурсите, заложени в проектното предложение.
Кандидатът ще сформира екип за организация и изпълнение на Проекта на общинско ниво, включващ - ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник.
Екипът следи и отговаря за:
1. изпълнение на договорените дейности и срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат;
2.следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата по проекта и осъществяване на мониторинг;
3.отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането;
4. създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта, съгласно българското законодателство и съхраняването на необходимата документация;
5. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и се съхраняват подредени и заключени в определени за целта шкафове, съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
6. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) № 1303/2013. |
44 526.00
|
38 823.96
|
Дейност 2: Дейности за Информиране и публичност: Община Борино има за цел да популяризира и да осигури публичност за дейностите заложени по настоящия проект по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020, процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 "Независим Живот", начините за реализирането им, целите и обхвата на целевите групи, обема и видовете предлагани услуги. Популяризирането ще се осъществява с финансовата подкрепа ОПРЧР 2014-2020 , съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз, съобразно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще се разработи бланка, съдържаща всички задължителни реквизити - флага на ЕС, лога и слоганите на ОПРЧР 2014-2020г.
Дейностите за информиране и публичност ще включват официално откриване на центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда.
Предвижда се провеждането на две публични събития/пресконференции за популяризирането на проекта сред обществеността на територията на Община Борино - за обявяване стартирането на проекта, целите и проектните дейности и за приключването му и представяне на постигнатите резултати. При провеждането на пресконференциите ще се използват - рекламни брошури , флаш памети, тефтери и химикали. Всички документи свързани с изпълнението на проектните дейности, форми и мероприятия за популяризирането на проекта ще отразяват, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП РЧР 2014-2020г. , съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
|
4 500.00
|
3 750.00
|
Дейност 3: Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда : Във връзка с динамичното застаряване на населението в България, нарастват и потребностите от грижа за възрастни хора с увреждания и самотноживеещи стари хора над 65 г. с невъзможност да се самообслужват сами и да си организират битовите дейности. В отговор на максималните нужди и специфични потребности на хората от уязвимите групи и с цел осигуряване на равни възможности за независим и качествен живот, Община Борино предвижда да се създаде "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" по Оперативна програма "РЧР" 2014 -2020 г. процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M90PO001-2.002 "Независим живот" - чрез което ще е осигури достъп до интегрирани здравни, социални и друг вид услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, въз основа на индивидуалната социална оценка. Ще се създаде условия за преодоляване на социалната изолация и интеграция в обществото на хора в неравностойно положение и техните семейства, с цел преодоляване на последиците от социално изключване и бедността. Всяко лице с увреждания, съобразно нуждите си ще може да ползва комплекс социални услуги, според необходимостта и вида помощ. Като едновременно с това се предоставя и възможност за връщането на реалния пазар на труда, чрез осигуряване на заетост на безработни лица в трудоспособна възраст. /Центърът ще осъществява дейността си на територията на община Борино в общинска сграда, удостоверяваща се с Акт за общинска собственост, състояща се от два етажа. За предоставяне на услуги се предвижда 1- ви етаж, с коридор и 3 помещения- в т.ч.кабинет за персонал, кабинет за мед. специалист/рехабилитатор, зала за занимателна и психологическа терапия. /Услугата включва почасово предоставяне на разнообразни консултативни, терапевтични и рехабилитационни дейности. Ще обслужва широк кръг нуждаещи се хора с увреждания и техните семейства и хора над 65г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Като всяко лице, желаещо да ползва услуга на Центъра подава Заявление лично или чрез законен представител до Ръководителя на екипа по проекта на местно ниво /Необходими документи при кандидатстване:1.Заявление за ползване на услугата; 2. експертно решение ТЕЛК/НЕЛК или мед. протокол на ЛКК; етапна епикриза; 3. документ за самоличност/за справка/при необходимост може да се изискват и други документи свързани с дейността. Въз основа на подадените документи, Комисия, включваща членове на екипа на Кандидата и на звеното на Центъра извършва социална оценка на индивидуалните нужди и потребности на кандидат-потребителя и времетраенето, с което се определя общ брой месечни часове за ползване на вида услуга. /За цялостното функциониране и управление на Центъра, с цел гарантиране на интегриран подход при предоставяне на услугите, ще бъдат наети физически лица /звено/ на база писмена Процедура, разработена от екипа по проекта за набиране и подбор на специалисти, съобразно опита и компетенциите им. /С оглед спецификата на предоставяните услуги в Центъра екипът/звеното ще включва 4 лица- 1 Управител; 1педагог/психолог; 1социален работник; 1 медицински специалист /рехабилитатор; /За предоставянето на почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда за хора с увреждания в Центъра, ще бъдат наети физически лица в трудоспособна възраст, съгл. чл.68 от КСО- общо 35 лица, в т.ч. 10 - Личен асистент, 12- Социален асистент и 13 -Домашен помощник,които ще обслужват около 80-85 лица от целевите групи в зависимост от индивидуалните потребности, в т. ч. 53 хора с увреждания и 32 стари хора над 65г../ Лицата ще бъдат подбрани по Процедура за подбор и обучение, разработена от екипа за управление на проекта. За извършване на подбора ще бъде сформирана комисия, включваща представители на екипа на проекта на Община Борино. В центъра ще се предоставя психологическа подкрепа, консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. |
449 112.00
|
449 022.53
|
Дейност 4: Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Екипа по проекта на местно ниво, разработва "Процедура за организиране и провеждане на обучения на персонала" и обучителни Програми за въвеждащо и поддържащо обучение на персонала, в съответствие с базисните изисквания на Методиката за предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда утвърдена от изпълнителния директор на АСП. Предвид спецификата на целевата група и характера на предоставяната услуга, Кандидата предвижда въвеждащо и поддържащо обучение на персонала.
1. Въвеждащо обучение ще преминат, одобрените кандидати за предоставяне на услуги, които не са преминали идентични обучения за предоставяне на социална услуга в общността или в домашна среда по други източници на финансиране, схеми финансирани по ОП РЧР 2014-2020. Като същите ще получат Удостоверение за преминал курс на обучение- общо 10 лица.
2. Поддържащо обучение ще се осигури на целия персонал- 35 лица в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. С цел подобряване качеството на работа на персонала. Ще има последващ и текущ характер, като ще се предоставя в хода на изпълнение на проекта и ще включва решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации/супервизии, споделяне на добри практики.
Обучението ще се осъществява чрез: лекционни форми; дискусии на база сходен опит и установени практики; групова и индивидуална работа; казуистично решаване на проблеми; установени добри практики и др. Като кандидатът получава обратна връзка чрез Карта за участие и присъствени списъци. Основан цел е да запознае обучаващите се с философията и целите на услугата, с организацията на работа и функциите на всеки служител, както и с обхвата на услугата и основната документация. Обучението представя спецификите, потребностите и подходите на работа с целевите групи. Въвеждащото обучение осигурява информация за политиката и практиките в областта на социалните услуги, основни нормативни документи, институции и партньорски организации, свързани с предоставянето на услугата. Екипът се обучава и за работа с поверителна информация и оказване на първа долекарска помощ.
При започване работа в Центъра всеки новопостъпил работник трябва да има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност, ценностите и философията, на които е основана тя, отговорностите и задълженията, които трябва да спазва, съгласно Правилата и методите за работа, организационните връзки и взаимоотношения.
Продължителността на въвеждащото обучение ще е 2 дни по 4 часа, през - 3-тия месец от стартирането на проекта, поддържащото 2 пъти - през 10-тия месец и през 18 -тия месец от стартиране на проекта, с продължителност 1 ден - 4 часа. Обученията ще се провеждат съобразно разработена от екипа по проекта "Процедура за организиране и провеждане на обучения на персонала", по съответните разработени формуляри с визуализацията на проекта, както съответния материал/темите за въвеждащото и поддържащо обучение.
|
580.00
|
80.00
|
Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Екипа по проекта разработва и утвърждава Процедура за вътрешен контрол по предоставяне на услугата. Психологическата подкрепа, консултиране и супервизията имат съществена и значима роля в екипната работа, за преодоляване на евентуална тревожност, натрапчивост и справяне с конфликтите възникнали в процес на работа. Външните събития, като постъпването на ново работно място и микротравмите/ общуване с колеги и тяхната некоректност се отразяват на личността. Съществуват събития с по-висока и по-голяма стресогенна интензивност и такива, които се преживяват като по слабо натоварващи в емоционален и психичен план.
1. Психологическата подкрепа е насочена към подкрепа на членовете на персонала и консултиране при трудни и специфични ситуации, както и подкрепа и посредничество при разрешаването на възникнали конфликти- между самия персонал и/или персонал и потребители на социалната услуга.
Основна цел е създаване на благоприятна работна среда и качествено изпълнение на предоставените услуги и изпълнение на задълженията и ангажименти. Психологическата подкрепа цели и търси промяна, търси намиращите се в човека способности да решава конфликти, да компенсира нарушения и функционални дефицити или да търси връзки с бъдещето.
Предоставянето на психологическа подкрепа и/или консултиране на персонала, предоставящ социални услуги ще се извършва от членовете на екипа на центъра и/или от служители на кандидата при заявена /писмено/ необходимост и нужда.
2. Персонала ще получава групова или индивидуална супервизия.
- Груповата супервизия цели повишаване на професионалната компетентност; снема напрежението в трудни работни ситуации; създаване пространство за изява и преработка на чувства; гарантиране и подобряване качеството на работа; профилактика на взаимоотношенията в екипа; ориентиране на професионалните действия към целите и към по-голяма степен на удовлетвореност. Помага на персонала да бъде мотивиран и отдаден, което осигурява добро качество на грижи.
- Индивидуалната супервизия цели да даде възможност на всеки специалист от персонала да прегледа своята работа; да провери усещанията и чувствата си с клиента; да изясни ролите и очакванията си във връзката си с потребителя на социалната услуга. Индивидуалната супервизия има същите цели, като груповата, но е насочена към конкретен член на екипа и конфиденциална. Супервизията на персонала, предоставящ социалните услуги в Центъра за ще се предоставя периодично и при необходимост от психологическа подкрепа на персонала.
|
300.00
|
0.00
|
Дейност 6: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Психологическа подкрепа и консултиране /индивидуално и в група/е насочено за лица, които имат трудности в общуването, в поведението, в справянето с емоции и чувства, проблеми от личен характер. Информиране и запознаване с основни аспекти на психичното здраве;
Дейността ще се изпълнява на основание на Правилника за вътрешния ред за предоставяне на мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите и Методиката за организиране на работата по предоставяне на социална услуга в общността, разработена от екипа по проекта.
Ежеседмично екипът ще провежда работна среща, на която всеки специалист съгласува дейността си, с цел подобряване качеството и ефективността на предоставяните услуги.
На всеки потребител се изготвя индивидуален план, съобразно социалната оценка и специфичните нужди от видовете социални услуги. Целта на индивидуалната работа на всеки специалист е комплексното въздействие, водещо до възстановяване и развитие на потребителите, който се извършва чрез мултидисциплинарен подход.
- Подкрепа за бъдещото пълноценно участие на потребителите в социалния живот.
- Осигуряване на условия за подобряване на забавените форми на физическа, психическа и социална адаптация.
- Подобряване на общуването и улесняване на бъдещата социализация и интегриране в обществото на хората с увреждания.
- Преодоляване на социалната изолация и придобиване на социални умения за самостоятелен живот и справяне с всекидневните проблеми.
- Възстановяване и развитие на потенциала на потребителите и възможностите им за социална интеграция.
Чрез методите на индивидуална и групова работа потребителите ще се обучават сами да създават умения за независим живот, изграждане на модел на поведение за намиране на подходяща работа и по-добра личностна реализация.
Предоставянето на мотивационна и/или психологическа помощ и подкрепа на нуждаещите се потребители, според нужди, ще се извършва, съобразно Правилника за вътрешния ред за предоставяне на мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите и Методиката за организиране на работата по предоставяне на социална услуга в общността, разработена от екипа по проекта. |
300.00
|
0.00
|