Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е по процедура „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление на общините по програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“ на ФМ на ЕИП 2014-2021. В рамките на проекта в 4 населени места на община Поморие, чрез подмяна на всички осветители с модерни светодиодни и автономни фотоволтаични лампи, с понижени загуби на електрическа енергия, с въвеждането на система за мониторинг на енергопотреблението и управление на осветителните системи чрез централна софтуерна платформа за управление ще се повиши ЕЕ на СВИО, собственост на общината и ще се подобрят условията на живот на населението. Съществуващото състояние на СВИО в 4-те населени места– с. Каменар, гр. Каблешково, гр. Ахелой и гр. Поморие води до значителен преразход на електроенергия. Осветителните тела са подменяни хаотично без да е търсено покриване на нормативните изисквания. В рамките на проекта на базата на разработен и одобрен работен проект, ще се изпълнят всички мерки предложени в доклада от обследването за ЕЕ на СВИО. Ще бъдат изпълнени строителен и авторски надзор, информация и публичност, управление и одит на проекта. С цел обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, община Поморие ще изпълни проекта в партньорство с ЕМ ПИ Енерджи, Норвегия. За успешното изпълнение на проекта Бенефициентът ще проведе процедури, съгласно изискванията на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите на проекта, ще участва със свои представители в екипа на проекта и ще контролира стриктното изпълнение на заложените дейности. В резултат от реализиране на проекта на територията на общината годишните намаления на емисиите на CO2 ще бъдат 920,59 т, годишните енергийни спестявания - 780,16 MWh/г., а годишните парични спестявания - 133 514лв. За 19323 жители на общината ще се създадат по – добри условия за живот.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление Organization and management: ЕУ ще бъде назначен със заповед на кмета на общината. ЕУ на проекта ще изготви: а) система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, б) подробен работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници, в) механизъм на взаимодействие и координация между членовете на екипа. ЕУ ще се събира на ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на ЕУ ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. ЕУ ще бъде ще се състои от служители на Община Поморие - ръководител на проекта (РП) и финансов експерт, технически експерт. Отговорностите на всеки член от екипа за управление са описани в раздел 9 Екип. ЕУ ще управлява реализирането на дейностите по проекта за постигане на резултати и изпълнение на индикаторите, при спазване принципите на добро управление – икономичност, ефикасност и ефективност. ЕУ носи отговорност за изпълнение на проекта, следи за разходването на средствата в съответствие с условията на подписания ДБФП. При установяване на отклонения от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за тях и ще се вземат мерки за отстраняването им. Част от задълженията на ЕУ на проекта включват изготвянето на междинни отчети, изготвени по образец, в съответствие с Общите условия в следните срокове:До 10 май за дейностите, изпълнени в периода 1.01 – 30.04; - До 10.09 за дейностите, изпълнени в периода 1.05 – 31.08; - До 10.01 за дейностите, изпълнени в периода 1.09 – 31.12 и Окончателен отчет, изготвен по образец, в срок до 2 месеца след приключване на изпълнението на Проекта. В срок до 1 мес.след сключването на ДБФП, ЕУ ще изпрати чрез ИСУН на ПО актуализиран план на всички външни възлагания по Проекта. The smooth implementation and coordination of project activities require the creation of a team that will carry out the organization and management of the project. The MT will be appointed by order of the Mayor of Municipality of Pomorie. The project MT will prepare: a) an internal monitoring, control and reporting system, b) a detailed work schedule for the project's tasks and activities, deadlines and responsibilities, c) a mechanism for interaction and coordination between project team members. The team will meet at monthly meetings that are part of the operational monitoring and internal evaluation process in the implementation of activities. The MT members will be experts with experience and qualifications to meet the needs of the project. The MT will be comprised of employees of the Municipality - Project Manager (PM) and financial expert, technical expert. The responsibilities of each member of the management team are described in Section 9 Team. The MT will manage the implementation of project activities to achieve results and performance of indicators while respecting the principles of good governance - economy, efficiency and effectiveness. The MT is responsible for the implementation of the project, monitors the spending of funds in accordance with the terms of the signed Grant Contract. In case of deviations from the previously planned parameters, a timely study of the reasons for them will be carried out and measures will be taken to remedy them. Some of the responsibilities of the project management team include the preparation of interim reports prepared in a model in accordance with the General Conditions within the following timeframes: to 10.05 for the activities performed from 1.01 to 30.04; - Until Sept. 10 for the activities implemented in the period 1.05 - 31.08; - to 10.01 for the activities performed in the period 1.09 - 31.12 and the Final report, prepared in a standard form, within 2 months after the completion of the Project implementation. Within 1 month after the conclusion of the Grant Contract, the MT will send via the UMIS to the PA an updated plan of all external procurement under the Project. 38 600.00 25 475.08
Информираност и публичност Information and publicity: Предвидените мерки по информираност и публичност ще покриват изискванията, предвидени в Глава 3, Анекс 3 от Регламента за изпълнението наФМ на ЕИП 2014-2021 г. и Ръководството за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. В рамките на проекта са предвидени следните мерки касаещи община Поморие и MPENERGI AS, осигуряващи информираност и публичност: Мерки за община Поморие: 1) Организиране на 2 инф.събития – откриваща и закриваща пресконференция, които ще се проведат в зала в сградата на община Поморие с участие на 20 души, представители на медии и широката общественост, във всяко събитие. 2) Заснемане и обработка на видеоклип, представящ резултатите от дейностите по проекта- финансираните събития по проекта с минимална продължителност от 2 минути и високо качество на техническото изпълнение. 3) Излъчване на разработения видеоклип в регионални медии – 3 пъти. 4) Създаване на специална интернет страница, поддомейн на съществуващата такава на бенефициента, съдържаща линк между двете страници. В интернет страницата ще бъде публикувана подробна информация за проекта5) Дизайн, предпечат и печат на рол-банер (1 бр.) с информация за проекта, програмата и донорите, който ще бъде поставян на видно място по време на събитията по проекта. 6) Дизайн, предпечат, печат и монтаж в 4-те населени места на 4 бр. билбордове с информация за проекта и задължителните елементи и 4 бр. постоянни табели с размери 200/300 мм. За MPENERGI AS, са предвидени следните мерки: 1) Организиране информационно събитие –пресконференция, която ще се проведе на територията на община Шиен с участие на 20 души; 2) Два броя публикации в печатни/онлайн медии в Кралство Норвегия с информация за проекта и предстоящите събития; 3) Дизайн, предпечат и печат на рол-банер. The information and publicity measures will be according to Chapter 3, Annex 3 of the EEA FM Implementation Regulation 2014-2021 and the EEA and NFM FM Communication and Design Guide 2014-2021. All project publications and project activities will clearly highlight the contribution of Iceland, the Principality of Liechtenstein and the Kingdom of Norway through the EEA FM 2014-2021 grant, indicating their names and logos to the EEA FM. The beneficiary will regularly inform the PO in writing about the awareness and publicity activities carried out. Municipality of Pomorie: 1) Organization of 2 information events - opening and closing press conferences, with the participation of 20 people, media representatives and the general public. T 2) Capture and process a video presenting the results of the project activities - funded project events with a minimum duration of 2 minutes. 3) Broadcast the developed video in regional media - 3 times. 4) Creation of a special website, a subdomain of the existing one of the beneficiary, containing a link between the two pages. Detailed information about the project, announcements of upcoming events, photo material, video, as well as information on the program under which it was funded, donor countries, etc. will be published on the website. 5) Design, prepress and print a roll banner (1 pc) with information about the project, program and donors, which will be prominently displayed during the project events. 6) Design, prepress, printing and installation in 4 settlements on 4 pcs. billboards and 4 pcs. permanent signs measuring 200/300 mm. For MPENERGI AS, the following measures are foreseen: 1) Organization of an information event - a press conference, which will be held in the territory of the municipality of Chien with the participation of 20 people, representatives of the media and the general public; 2) Two publications in print / online media in the Kingdom of Norway with information on the project and upcoming events; 3) Design, prepress and print a roll banner. 6 622.00 6 240.00
Одит по проекта Project audit: Съгласно изискванията на програмата Община Поморие ще наеме външен експерт за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на БФП в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в ДБФП. Одиторът трябва да се увери: - че всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от ФМ на ЕИП;- първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации. Отчетените разходите на MPENERGI AS,ще бъдат доказани чрез Доклад от независим одитор, квалифициран да извършва предвидени в закона одити на счетоводни документи, удостоверяващ, че претендираните разходи са извършени в съответствие с Регламента, националното право и съответните национални счетоводни практики. According to the requirements of the program, beneficiary will hire an external expert to perform financial audits. The main purpose of the audit is to establish that the costs reported by the Beneficiary described in the financial statements under the Contract are actually incurred, accurate and eligible. The eligibility of costs in this case is defined as the correct and correct use of the grant in accordance with the terms, conditions and requirements set out in the GIF. The auditor must ensure that: - all declared expenditure is actually incurred and eligible, in accordance with the requirements of European and national law on the eligibility of expenditure on programs co-financed by the EEA FM) and documents of equivalent probative value are available and valid: the auditor should make sure that all documents on the basis of which the expenses have been incurred are available in the original, contain all the necessary requisites and procedures. they relate to the cost they are to justify;the amounts unduly paid are recovered in due course: the auditor should check that the amounts unduly paid, if any, have been recovered properly and that they have been accounted for correctly; accounting systems and accounting: the auditor must verify that the beneficiary maintains an accounting system for reporting project activities. It should be verified that all transactions related to the transaction are accounted for in an appropriate manner and in accordance with the applicable rules. The auditor should make sure that the accounting systems are computerized and meet the requirements of security and reliability. The auditor prepares a factual findings report. The expenditure reported by MPENERGI AS will be evidenced by an Independent Auditor's Report. 3 500.00 3 492.00
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на с. Каменар, Община Поморие Rehabilitation and modernization of outdoor artificial lighting in the village of Kamenar, Municipality of Pomorie: За периода 2017 до 2019 г. разходът на електрическа енергия за улично осветление е с близки стойности, като бележи най-голямо потребление през 2019 г. Най – малкото потребление на енергия е било през 2017 година. • Разпределението на консумираната енергия по месеци приблизително отговаря на продължителността на тъмната част на денонощието, когато е работило уличното осветление. • Осветителните тела са монтирани неравномерно. Най – наситени с осветители са зоните на главните улици и по – натоварената пътна инфраструктура. Второстепенните улици са с крайно неравномерно монтирани и функциониращи осветители. • Гаранционният срок на монтираните съоръжения и осветители е изтекъл към днешна дата, което означава, че се увеличават авариите и повредите по уличното осветление, а от там средствата за поддръжката му нарастват. • Невъзможно е да се управлява светлинния добив на лампите и включването им към системи за автоматично управление на улични осветители. • Управлението на осветлението е чрез фотоклетки на таблата. • реалната осветеност и яркост по всички категории улици в общината е значително по-ниска от необходимата според действащите в страната норми. При това техническо състояние на уличното осветление, то не може да изпълнява пълноценно предназначението си. . В рамките на дейността ще бъдат изпълнени мерките, предложени в доклада от обследване за ЕЕ, а именно: Подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. For the period 2017 to 2019, electricity consumption for street lighting is close, with the highest consumption in 2019. The lowest energy consumption was in 2017. • The distribution of energy consumed by month roughly corresponds to the length of the dark part of the day when street lighting was operating. • The luminaires are unevenly mounted. The most saturated with lighting are the areas on Main Streets and the busier road infrastructure. Secondary streets have extremely irregularly installed and functioning lighting. • The warranty period for the installed equipment and luminaires has expired to date, which means that accidents and damage to the street lighting are increasing, and from there the means for its maintenance are increasing. • It is not possible to control the light output of the lamps and their inclusion in automatic lighting control systems. • Lighting control is through photocells on the boards. • the actual illumination and brightness in all categories of streets in the municipality is much lower than required according to the current national standards. With this technical state of the street lighting, it cannot fulfill its intended purpose. . Within the framework of the activity, the measures proposed in the EE survey report will be implemented, namely: Replacement of all luminaires with modern LEDs, with reduced power losses. Using them will guarantee very accurate achievement of the set lighting characteristics with significantly less electricity consumed. For better control of the outdoor lighting system, the delivery and installation of an energy monitoring system is envisaged. Management of the lighting system through a central management software platform using GPRS communication technologies using a coded communication protocol is envisaged. 63 565.00 60 834.82
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на гр. Каблешково, Община Поморие Rehabilitation and modernization of outdoor artificial lighting in the town of Kableshkovo, Municipality of Pomorie: За периода 2017 до 2019 г. разходът на електрическа енергия за улично осветление е с близки стойности, като бележи най-голямо потребление през 2019 г. Най – малкото потребление на енергия е било през 2017 година. • Разпределението на консумираната енергия по месеци приблизително отговаря на продължителността на тъмната част на денонощието, когато е работило уличното осветление. • Осветителните тела са монтирани неравномерно. Най – наситени с осветители са зоните на главните улици и по – натоварената пътна инфраструктура. Второстепенните улици са с крайно неравномерно монтирани и функциониращи осветители. • Гаранционният срок на монтираните съоръжения и осветители е изтекъл към днешна дата, което означава, че се увеличават авариите и повредите по уличното осветление, а от там средствата за поддръжката му нарастват. • Невъзможно е да се управлява светлинния добив на лампите и включването им към системи за автоматично управление на улични осветители. • Управлението на осветлението е чрез фотоклетки на таблата. • реалната осветеност и яркост по всички категории улици в общината е значително по-ниска от необходимата според действащите в страната норми. При това техническо състояние на уличното осветление, то не може да изпълнява пълноценно предназначението си. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени мерките, предложени в доклада от обследване за ЕЕ, а именно: Подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. For the period 2017 to 2019, electricity consumption for street lighting is close, with the highest consumption in 2019. The lowest energy consumption was in 2017. • The distribution of energy consumed by month roughly corresponds to the length of the dark part of the day when street lighting was operating. • The luminaires are unevenly mounted. The most saturated with lighting are the areas on Main Streets and the busier road infrastructure. Secondary streets have extremely irregularly installed and functioning lighting. • The warranty period for the installed equipment and luminaires has expired to date, which means that accidents and damage to the street lighting are increasing, and from there the means for its maintenance are increasing. • It is not possible to control the light output of the lamps and their inclusion in automatic lighting control systems. • Lighting control is through photocells on the boards. • the actual illumination and brightness in all categories of streets in the municipality is much lower than required according to the current national standards. With this technical state of the street lighting, it cannot fulfill its intended purpose. . Within the framework of the activity, the measures proposed in the EE survey report will be implemented, namely: Replacement of all luminaires with modern LEDs, with reduced power losses. Using them will guarantee very accurate achievement of the set lighting characteristics with significantly less electricity consumed. For better control of the outdoor lighting system, the delivery and installation of an energy monitoring system is envisaged. Management of the lighting system through a central management software platform using GPRS communication technologies using a coded communication protocol is envisaged. 175 660.00 170 815.47
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на гр. Ахелой, Община Поморие Rehabilitation and modernization of outdoor artificial lighting in the town of Aheloi, Municipality of Pomorie: За периода 2017 до 2019 г. разходът на електрическа енергия за улично осветление е с близки стойности, като бележи най-голямо потребление през 2019 г. Най – малкото потребление на енергия е било през 2017 година. • Разпределението на консумираната енергия по месеци приблизително отговаря на продължителността на тъмната част на денонощието, когато е работило уличното осветление. • Осветителните тела са монтирани неравномерно. Най – наситени с осветители са зоните на главните улици и по – натоварената пътна инфраструктура. Второстепенните улици са с крайно неравномерно монтирани и функциониращи осветители. • Гаранционният срок на монтираните съоръжения и осветители е изтекъл към днешна дата, което означава, че се увеличават авариите и повредите по уличното осветление, а от там средствата за поддръжката му нарастват. • Невъзможно е да се управлява светлинния добив на лампите и включването им към системи за автоматично управление на улични осветители. • Управлението на осветлението е чрез фотоклетки на таблата. • реалната осветеност и яркост по всички категории улици в общината е значително по-ниска от необходимата според действащите в страната норми. При това техническо състояние на уличното осветление, то не може да изпълнява пълноценно предназначението си. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени мерките, предложени в доклада от обследване за ЕЕ, а именно: Подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. For the period 2017 to 2019, electricity consumption for street lighting is close, with the highest consumption in 2019. The lowest energy consumption was in 2017. • The distribution of energy consumed by month roughly corresponds to the length of the dark part of the day when street lighting was operating. • The luminaires are unevenly mounted. The most saturated with lighting are the areas on Main Streets and the busier road infrastructure. Secondary streets have extremely irregularly installed and functioning lighting. • The warranty period for the installed equipment and luminaires has expired to date, which means that accidents and damage to the street lighting are increasing, and from there the means for its maintenance are increasing. • It is not possible to control the light output of the lamps and their inclusion in automatic lighting control systems. • Lighting control is through photocells on the boards. • the actual illumination and brightness in all categories of streets in the municipality is much lower than required according to the current national standards. With this technical state of the street lighting, it cannot fulfill its intended purpose. . Within the framework of the activity, the measures proposed in the EE survey report will be implemented, namely: Replacement of all luminaires with modern LEDs, with reduced power losses. Using them will guarantee very accurate achievement of the set lighting characteristics with significantly less electricity consumed. For better control of the outdoor lighting system, the delivery and installation of an energy monitoring system is envisaged. Management of the lighting system through a central management software platform using GPRS communication technologies using a coded communication protocol is envisaged. 130 395.00 126 849.96
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление на гр. Поморие, Община Поморие Rehabilitation and modernization of outdoor artificial lighting in Pomorie, Municipality of Pomorie: За периода 2017 до 2019 г. разходът на електрическа енергия за улично осветление е с близки стойности, като бележи най-голямо потребление през 2019 г. Най – малкото потребление на енергия е било през 2017 година. • Разпределението на консумираната енергия по месеци приблизително отговаря на продължителността на тъмната част на денонощието, когато е работило уличното осветление. • Осветителните тела са монтирани неравномерно. Най – наситени с осветители са зоните на главните улици и по – натоварената пътна инфраструктура. Второстепенните улици са с крайно неравномерно монтирани и функциониращи осветители. • Гаранционният срок на монтираните съоръжения и осветители е изтекъл към днешна дата, което означава, че се увеличават авариите и повредите по уличното осветление, а от там средствата за поддръжката му нарастват. • Невъзможно е да се управлява светлинния добив на лампите и включването им към системи за автоматично управление на улични осветители. • Управлението на осветлението е чрез фотоклетки на таблата. • реалната осветеност и яркост по всички категории улици в общината е значително по-ниска от необходимата според действащите в страната норми. При това техническо състояние на уличното осветление, то не може да изпълнява пълноценно предназначението си. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени мерките, предложени в доклада от обследване за ЕЕ, а именно: Подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия. Използването им ще гарантира много точно постигане на зададените светлотехнически характеристики със значително по-малка консумирана електроенергия. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението.Предвидено е управление на осветителната система чрез централна софтуерна платформа за управление при която се използват комуникационни GPRS технологии чрез кодиран протокол за комуникация. For the period 2017 to 2019, electricity consumption for street lighting is close, with the highest consumption in 2019. The lowest energy consumption was in 2017. • The distribution of energy consumed by month roughly corresponds to the length of the dark part of the day when street lighting was operating. • The luminaires are unevenly mounted. The most saturated with lighting are the areas on Main Streets and the busier road infrastructure. Secondary streets have extremely irregularly installed and functioning lighting. • The warranty period for the installed equipment and luminaires has expired to date, which means that accidents and damage to the street lighting are increasing, and from there the means for its maintenance are increasing. • It is not possible to control the light output of the lamps and their inclusion in automatic lighting control systems. • Lighting control is through photocells on the boards. • the actual illumination and brightness in all categories of streets in the municipality is much lower than required according to the current national standards. With this technical state of the street lighting, it cannot fulfill its intended purpose. . Within the framework of the activity, the measures proposed in the EE survey report will be implemented, namely: Replacement of all luminaires with modern LEDs, with reduced power losses. Using them will guarantee very accurate achievement of the set lighting characteristics with significantly less electricity consumed. For better control of the outdoor lighting system, the delivery and installation of an energy monitoring system is envisaged. Management of the lighting system through a central management software platform using GPRS communication technologies using a coded communication protocol is envisaged. 292 625.00 287 750.95
Упражняване на авторски надзор Exercise of copyright supervision: Авторският надзор по време на строителството ще се определя, чрез договор между възложителя и проектантите. Авторският надзор ще се осъществява по всички части на инвестиционния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. Copyright supervision during construction will be determined by contract between the contracting authority and the designers. The author's supervision will be carried out on all parts of the investment project in full compliance with the requirements of the Spatial Planning Act and Ordinance No. 4 on the scope and content of investment projects and Ordinance No. 3/2003 for drafting acts and protocols during construction. 9 922.45 0.00
Изпълнение на строителен надзор Execution of construction supervision: Съгласно разпоредбата на чл. 137, ал. 1 от ЗУТ на България, строителен надзор се изпълнява за всички строежи от І до V категория.Рехабилитация и модернизация на системи за външно изкуствено осветление е строеж на 5-та категория. Поради тази причина община Поморие е задължена да осигури надзор на строителните обекти от лицензиран субект. Строителен надзор ще се осъществява чрез екип от правоспособни квалифицирани лица и включва: осигуряване на законно започване на работа, контрол на пълнотата и правилното изготвяне на актове и протоколи при изпълнение на строителните дейности и опазването на обекти, контрол за спазване на здравето и безопасността, предотвратяване на наранявания на трети лица и имущество. Екипът на избрания изпълнител ще извършва контрол за съответствието на СМР съгласно разработените работни проекти за обектите на интервенция, както и за качеството на влаганите материали. Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на дейностите, а в случай на констатирано забавяне или нарушаване своевременно следва да бъде уведомена Община Поморие в качеството ѝ на Възложител. Ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на съответния обект и договорените за изпълнение. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обектите по договорени цени, съгласно сключените договори за строителство. Строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценката на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразното изпълнение по наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно актовете и протоколите, съставени по време на строителство. Като част от изпълнението на дейността субектът, упражняващ строителен надзор ще изготви нов технически паспорт (ТП) на строежите. Acc. to Art. 137, para. 1 of the BSPA, construction supervision is performed for all construction works from I to V category. Thus the beneficiary must provide supervision of the construction sites by a licensed entity. Construction supervision will be carried out through a team of competent qualified persons and includes: ensuring the lawful start of work, control of completeness and proper preparation of acts and protocols in the execution of construction activities and protection of sites, control for compliance with health and safety, prevention third party injuries and property. The contractor will monitor the conformity of the construction works according to the developed work projects for the objects of intervention, as well as for the quality of the input materials. Control the linear timetable at the stages of implementation of the activities, and in the event of a delay or disruption found, the beneficiary should be aware. Account of the quantities and types of construction works. It is expected that accounting, verification and signing through the team of legally qualified persons of the supervisory staff of the contractor the acts for the completed construction works, which document the quantity, volume and value of the types of construction works performed at the objects at agreed prices , according to the concluded construction contracts. CS, signs all acts and protocols during the construction, necessary for the assessment of the works, on the safety requirements and the lawful implementation according to an ordinance of the Minister of Regional Development and Public Works on the acts and protocols drawn up during the construction. As part of the implementation of the activity, the entity performing construction supervision will prepare a new Technical Passport for the works. 13 244.90 0.00
Обмяна на опит и добри практики чрез организиране на работен семинар в община Поморие /Exchange of experience and good practices by organizing a workshop in the municipality of Pomorie: Община Поморие ще организира провеждането на семинар за обмяна на опит и добри практики, с участието на експерти от MPENERGI AS.Целта на дейността е експертите от партньорската организация да запознаят общинския персонал и представителите на местния бизнес с: прилагане на ефективни финансови механизми за подкрепа на проекти в областта на енергийната ефективност, възобновяемите енергийни източници и алтернативните горива; обмен на информация за спецификите на националните законодателства в областта на възобновяемите енергийни източници и алтернативните горива, обмяна на опит при транспонирането на европейското законодателство в областта на енергийната ефективност, спестяванията на енергия и използването на възобновяема енергия; обмяна на знания, касаещи въвеждането на нови технологии и оборудване за производство на енергия от възобновяеми източници; обмяна на знания, касаещи устойчивото функциониране на електроенергийната система чрез увеличаване на дела на електрическата енергия, произведена от възобновяеми източници, в електроенергийния баланс; обмяна на знания относно осъществяването и прилагането на обследването за енергийна ефективност и енергийния мениджмънт; популяризирането на мерките по енергийна ефективност, енергоспестяването, възобновяемата енергия, сред широката общественост. The Municipality of Pomorie will organize a seminar for the exchange of experience and good practices, with the participation of experts from MPENERGI AS. implementation of effective financial mechanisms to support projects in the field of energy efficiency, renewable energy and alternative fuels; exchange of information on the specifics of national legislation in the field of renewable energy and alternative fuels, exchange of experience in transposing European legislation in the field of energy efficiency, energy savings and the use of renewable energy; exchange of knowledge regarding the introduction of new technologies and equipment for the production of energy from renewable sources; exchange of knowledge regarding the sustainable functioning of the electricity system by increasing the share of electricity produced from renewable sources in the electricity balance; exchange of knowledge on the implementation and implementation of the energy efficiency audit and energy management; the promotion of energy efficiency, energy saving, renewable energy measures among the general public. 50 800.00 43 986.62

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.