Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда разработването на документи и актуализирането на вече съществуващи такива, свързани с подготовката на Оперативната програма за регионално развитие за периода след 2020 г. и осигуряване на координация на процеса на програмиране с процеса по стратегическо планиране на регионалното развитие, както следва: Социално-икономически анализ на районите; Актуализация на Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025, Подкрепа за интегрирани териториални стратегии за следващия програмен период, Получаване на консултантска помощ от ОИСР и Световна банка в процеса на програмиране, Технологично оборудване за обезпечаване на работата на регионалните съвети за развитие и Изготвяне на екологични оценки на Интегрираните териториални стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво 2. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организиране на разработването на документи и актуализирането на вече съществуващи такива, свързани с подготовката на Оперативната програма за регионално развитие за периода след 2020 г.: Предвижда се организирането на разработването на документи и актуализирането на вече съществуващи такива, свързани с подготовката на Оперативната програма за регионално развитие за периода след 2020 г. и осигуряване на координация на процеса на програмиране с процеса по стратегическо планиране на регионалното развитие, както следва: 1. Социално-икономически анализ на районите: Анализът ще допринесе за точно определяне на потенциалите на българските региони, както и на силните и слабите им страни, на приоритетните области, към които трябва да бъдат насочени усилия и ресурси за преодоляване на различията в социално-икономическото, демографското и териториално развитие. Анализът ще отчете новия териториален обхват на районите от ниво 2 в страната. 2. Актуализация на Националната концепция за пространствено развитие 2013-2025 г.: През 2018 г. се планира промяна в териториалния обхват на районите от ниво 2. В допълнение, 2019 г. е средата на периода на действие на НКПР 2013-2025 г., а и времето, в което се очаква да бъде извършена същинската работа по отношение на програмирането за периода след 2020 г. Това обуславят необходимостта от актуализиране на НКПР. 3.Подкрепа за интегрирани териториални стратегии за следващия програмен период: Тези стратегии са териториалната основа за подкрепа на мерки за териториално развитие през следващия период. Наличието на изготвени интегрирани териториални стратегии е ключово условие за подкрепа за подхода интегрирано териториално развитие по кохезионната политика на ЕС 4. Изпълнение на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги на УО на ОПРР от ОИСР: Консултантските услуги на ОИСР ще се съсредоточат върху подпомагането на УО на ОПРР да структурира отношенията между различните нива на управление и да укрепи капацитета на под-националните структури на регионално ниво, с оглед засилване на техния капацитет и роля при изпълнението на оперативната програма за регионално развитие през програмния период 2021-2027 г. 5.Изпълнение на Споразумение за предоставяне на консултантски услуги на УО на ОПРР от Световна банка: За да бъде по-добре подготвен за следващия програмен период, УО на ОПРР ще получи подкрепа от СБ в процеса на програмиране на новата оперативна програма за регионално развитие, в съответствие с изискванията на проектите на регламенти за кохезионната политика за периода след 2020 г. СБ ще окаже подкрепа на УО на ОПРР и чрез преглед и коментари по стратегическия подход за подкрепа на интегрираното териториално развитие през следващия програмен период. 6.Извършване на екологична оценка и оценка за съвместимостта с предмета и целите на опазване на защитените зони на Интегрираните териториални стратегии за развитие на регионите за планиране от ниво 2“: Съгласно получено становище от МОСВ, ИТСР подлежат на процедура по задължителна Екологична оценка (ЕО) и на процедура по оценка на съвместимостта с предмета и целите на опазване на защитените зони, която съгласно чл. 31, ал. 4, във връзка с ал. 1 от Закона за биологичното разнообразие се извършва чрез процедурата по ЕО. 4 250 423.90 4 687 191.72
Организация и управление на бюджетната линия: Управлението на бюджетната линия ще се извършва от екип за управление, който се състои от ръководител, двама координатори и счетоводител. Дейността включва: подготовка и изпращане на документация и писма до УО, изпълнители, институции; подготовка и провеждане на процедури за обществени поръчки и сключване на договори с изпълнители; проследяване на изпълнението на сключените договори за обществени поръчки; изготвяне на финансови и технически отчети; изготвяне и подаване на искания за плащане; изготвяне на справки. Дейността по организация и управление на бюджетната линия включва и изпълнение на мерките за информация и публичност, във връзка с изискванията на ЕС и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014-2020 г. В тази връзка, екипът на бюджетната линия ще осъществи изискваните мерки за информация и публичност на бюджетната линия, а именно - минимум плакат с формат А3. На бюджетната линия ще бъде извършен одит. Осъществяването на одита на бюджетната линия ще бъде изцяло съобразено с Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезинния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от Сертифициращия орган през м. юли 2013 г. За организация и управление на бюджетната линия е необходимо наемането на счетоводител, който ще отговаря за счетоводните и финансови дейности, като това ще подсигури доброто управление на бюджетната линия. 17 000.00 14 575.89
Закупуване, доставка и поддръжка на компютри (хардуер и софтуер) и на офис оборудване, необходимо за нуждите на УО на ОПРР 2014-2020 г. - Технологично оборудване за обезпечаване на работата на регионалните съвети за развитие (РСР): Ще бъде закупено и доставено компютърно оборудване и офис техника за нуждите на Регионалните съвети за развитие в 6-те региона за планиране от ниво 2. Осигуряването на технологично оборудване за обезпечаване на работата на РСР е необходимо поради разширяването на функциите им, чрез които се засилва тяхната роля в посока ефективност и споделена отговорност в управлението на регионалната политика. Те ще изпълняват функции по управление, координиране, наблюдение и контрол на изпълнението на интегрираната териториална стратегия за развитие на съответния регион за планиране от ниво 2 и ще участват в процеса на подбор на проекти, съфинансирани от Европейските фондове, съгласно промените в Закона за регионалното развитие (обн. ДВ. бр.21 от 13 март 2020 г.). Тези функции предполагат осигуряването на максимална прозрачност в процеса на взимането на решения, поради което е необходимо РСР да разполагат и със съответното технологично оборудване. 138 814.00 166 576.80
Организиране на конференции, „пътуващи“ изложби и семинари, информационни кампании, анализи на общностите, кръгли маси и фокус групи, публикации, анкети, проучвания, семинари за стимулиране на гражданската подкрепа и отговорност за предлаганите инвестиции - Техническо обезпечаване и подкрепа за работа по подготовка на експертните звена към регионалните съвети за развитие: За успешното прилагане на новия подход в регионалната политика, както и изпълнението на новата оперативна програма е необходимо да се предприемат действия, свързани с повишаване на капацитета на заинтересованите страни в подготовката на интегрирани териториални проекти, в т.ч. подкрепа за сформиране на партньорства, идентифициране на ключови интегрирани проектни идеи с регионално значение и подкрепа за тяхната проектна готовност. Новата структура на регионалните съвети за развитие (РСР) в регионите за планиране от ниво 2, включва и експертен състав. Част от функциите на експертния състав на РСР ще бъде и да организират срещи със заинтересовани страни на местно ниво в региона, подкрепа при споразуменията за партньорство, организиране на обществените консултации за представяне и дискусия на проектите в региона. В тази връзка, с изпълнението на дейността ще се обезпечи цялостната организация на процеса за подкрепа при подготовката на проектите за новия програмен период, чрез логистични услуги и публични кампании. Допълнително, в рамките на дейността, ще бъде осигурен софтуер и платформа за обществените обсъждания. За изпълнението на дейността се планира провеждането на две обществени поръчки, съответно: - за логистични услуги и публични кампании; - за изготвяне на софтуер и платформа за обществени обсъждания. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.