Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Вече повече от 10 години на територията на община Тунджа  успешно функционира МИГ "Тунджа".  Местна инициативна група „Тунджа“ кандидатства с проект,   в   хода на изпълнението на който ще бъде създадена Местна инициативна група с нова територия на действие.  Територията на новосъздадената Местна инициативна група ще  включва територията на община Тунджа, на която понастоящем оперира МИГ „Тунджа“  и три  населени места от община Сливен, граничещи с община Тунджа: Крушаре, Бозаджии и Чокоба. Новата   територия е  кохерентна и  с непрекъснати граници. 
За новата територия ще бъде разработена Стратегия за ВОМР, с която ще се кандидатства за финансиране по Интервенция II.Ж.5 – „Изпълнение на операции, включително дейности за сътрудничество и тяхната подготовка, избрани в рамките на стратегията за местно развитие“ от   Стратегическия план за развитие на земеделието и селските  райони за периода  2023-2027 г.
Проектът включва дейности  по извършване на проучвания и анализи на целевата територия на проекта , необходими за подготовката на Стратегията за ВОМР, популяризирането на процеса на разработване на стратегията за ВОМР  сред местните общности, насърчаване на включването на местното население в разработването и бъдещото прилагане на стратегията за ВОМР, придобиване на умения и създаване  на капацитет за функционирането  на МИГ (обучения на местни лидери и заинтересовани лица)  , подготовката и прилагането на стратегия за ВОМР ,  координация  на изпълнението на подготвителните дейности.
Проектът е съобразен с принципите на  хоризонталните  политики на ЕС , на подхода  ВОМР/ЛИДЕР и Регламент (ЕС) 2021/1060.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Популяризиране на процеса на разработване на стратегия за ВОМР : Дейностите, свързани с публичността и информирането при подготовката на Стратегията за ВОМР са с важно значение за отправяне на послания към местните общности за тяхната роля в процеса на разработване на Стратегията за ВОМР. Добрите връзки с медиите и ефективното им използване са в основата на публичността. Публичността е “средство за привличане на обществения интерес или поддръжка”, а медията е “канал за комуникация”. Връзките с медиите са едни от най-важните канали за популяризиране и информиране. С оглед на това в рамките на дейността се предвижда да бъде публикувана информация за проекта в регионални медии - 6 броя публикации и 10 минути излъчвания. Непосредствения контакт с местните общности по отношение на тяхното информиране за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР се създава по време на провеждане на директни работни/информационни срещи. Предвижда се организирането и провеждането на 4 броя еднодневни работни срещи за най-малко 10 участници за информиране на местната общност за процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. 4 018.00 0.00
Обучение на местни лидери и заинтересовани страни: Местните лидери на територията на МИГ са хората, от които останалите търсят съвет и уверение, че са на прав път и насока във всекидневните си задачи. Тяхното лидерство е функция от познания и житейски опит. Хората в общността ги търсят за съвет, защото разчитат, че те имат познанията, които им липсват. Познавайки добре ролята и значението на МИГ и Стратегията за ВОМР местните лидери могат да бъдат изключително полезни не само местните общности, но и за самата местна инициативна група, като бъдат активна страна в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР. Подготовката на Стратегията за ВОМР изисква съгласувани усилия на публичния сектор, стопанския и нестопанския сектор на територията на МИГ. Заинтересованите местни общности и целеви групи следва да бъдат с добър капацитет за реакция на търсените промени в развитието на територията чрез разработване на Стратегия за ВОМР. Това е важна предпоставка за качественото протичане на процеса на подготовка на Стратегията за ВОМР. Дейността включва провеждането на 3 еднодневни обучения, всяко едно с минимум 10 участници - местни лидери и заинтересовани страни. Обученията ще бъдат насочени към придобиване на знания и умения от местни лидери и заинтересовани страни, свързани с стратегическото планиране на местното развитие чрез подготовката на Стратегията за ВОМР. Специално внимание ще бъде отделено на основните принципи и подхода за въвличане на заинтересованите страни в процеса на подготовката на Стратегията за ВОМР, анализа на нуждите на територията и очакваните въздействия и на основните изисквания към Стратегията за ВОМР, както и друг аспекти, свързани с подготовката на Стратегията за ВОМР, включително приложимата нормативна база. 2 145.00 0.00
Проучвания и анализи на територията: За целите на подготовката на Стратегията за ВОМР ще бъдат проведени три броя проучвания и анализи на територията на сформираната Местна инициативна група с различна тематична насоченост и обхват. Проучванията и свързаните с тях анализи на резултатите ще бъдат насочени не само към съществуващото състояние на развитието, проблемите и нуждите, но и ще включват и аспирациите, ангажиментите , намеренията на местните власти, организациите, неформалните лидери и други заинтересовани в развитието на територията страни. Чрез тях се очаква да бъде оценено и влиянието върху територията на МИГ на последствията от пандемията COVID-19 и войната в Украйна. Ще бъдат идентифицирани и анализирани наличните и потенциални ресурси в подкрепа устойчивото развитие на територията на МИГ. Събраните и оценени данни от извършените проучвания и анализи ще дадат количествена и качествена оценка на параметрите на съществуващото състояние и тенденциите за развитие ще бъдат предпоставка да бъдат изведени и описани основните нужди и потенциала за развитие на територията на МИГ, към които да бъдат насочени реални интервенции по Стратегията за ВОМР, решаващи конкретни нужди и проблеми с възможности за финансиране по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 г и прилагащи подхода ВОМР програми, финансирани от фондовете на ЕС. Ще бъде изготвен обстоен социално-икономически териториален профил с актуална информация , SWOT и STEP анализ на територията на МИГ и с акцент върху подкрепата и развитието на местната идентичност Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на основните групи заинтересовани страни в процеса на разработване и прилагане на Стратегията за ВОМР до 2027 година; Ще бъде извършено проучване, идентифициране и подробно описание и анализ на потребностите на уязвимите и малцинствени групи на територията на МИГ с оглед социалното им включване с подкрепата на интервенции на Стратегията за ВОМР. 14 073.00 0.00
Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията;: Дейността включва следните поддейности: - Извършване на експертна работа - външни услуги, свързани с подготовка на стратегията, вкл. за консултиране с местната общност във връзка с подготовката на стратегия - в рамките на планирани 110 човекодни. - Провеждане на 2 броя еднодневни работни срещи за най-малко 10 участници за консултиране подготовката на Стратегията за ВОМР с местната общност. - Провеждане на 2 броя еднодневни информационни конференции за най-малко 50 участници - за обществено обсъждане на проекта на Стратегията за ВОМР Експертната дейност, свързана с подготовката на Стратегията за ВОМР, вкл. консултиране с местната общност ще включва следните посочени и не само тях ангажименти, които ще бъдат възложени с техническото задание към договорите за услуга: - Подготовка на методически насоки във връзка с процеса на изготвяне на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и постигане на ефективност и ефикасност в процеса на консултиране на Стратегията за ВОМР в контекста на многофондовото финансиране; - Формулиране на Стратегическа рамка на Стратегията за Водено от общностите местно развитие и определяне на йерархията на целите на Стратегията за ВОМР; - Разработване на база проучванията и анализите на територията , след консултации с местните общности и съгласно указанията на УО на интервенции в Стратегията за ВОМР, подкрепени от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони за периода 2023-2027 г и прилагащи подхода ВОМР програми, финансирани от фондовете на ЕС - Разработване и консултиране на специфична, свързана с местната идентичност интервенция в Стратегията за ВОМР; - Формулиране и описание на нови подходи, методи и средства в Стратегията за ВОМР, насочени към иновативни характеристики на Стратегията да ВОМР; - Разработване на система/рамка за мониторинг и оценка на Стратегията за ВОМР; Индикатори, описание на индикаторите- изходящи, за резултат. Анализ и определяне на стойности на индикаторите по Стратегията за ВОМР. - Отразяване на коментари, мнения и предложения след проведени обществени обсъждания на Стратегията за ВОМР – преценка за допустимост и съотносимост към формулираните приоритети и цели на Стратегията за ВОМР; - Оценка на съответствие на Стратегията за ВОМР с хоризонталните политики на ЕС - Други, произтичащи от Насоките за кандидатстване и указанията на УО. 21 540.00 0.00
Координация на изпълнението на подготвителните дейности.: За координацията на изпълнението на подготвителните дейности кандидатът МИГ „Тунджа” предвижда назначаването на граждански договор на координатор, отговарящ за изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на координатора ще са свързани с оперативното организиране и изпълнение на дейностите по проекта при спазване на клаузите на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и условията за изпълнение на проекта , упражняване на мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности - както по отношение на графика и бюджета, така и по отношение на точното и коректно изпълнение на предвидените дейности. Координаторът ще контролира и координира дейността на наетите външни експерти и изпълнители., ще контролира разходването на средствата съобразно одобрения бюджет на проекта; Ще е в контакт с партньорите, включени в партньорското споразумение и ще докладва за напредъка на проекта, вкл. за възникнали трудности и ще предлага решения за тяхното преодоляване. Освен разходите за координатор, свързани с тази дейност са и разходите за командировки, съгласно Наредбата за командировките в страната, приета с Постановление № 72 на Министерския съвет от 1986 г. (ДВ, бр. 11 от 1987 г). - на координатора, представители партньорите и външните експерти по проекта и оперативните разходи, включващи: такса съгласно чл. 1, ал. 5, т. 4 от Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерството на околната среда и водите - за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка, такси за издаване на други документи, разходи за пощенски и куриерски услуги, разходи за офис консумативи и канцеларски разходи, разходи за електронен подпис на законния представите на създадената МИГ. 7 468.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.