Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Ефективн., опростяв. и улесн. за търговията са най-важн. принципи, залегнали в модерниз. митн. законод.на ЕС - МКС (Регл. (EС) № 952/2013 на ЕП и на Съвета) и актовете му. Целта е да се рационал. и опростят законодат. и митн. процедури  и да се създадат условия за по-ефикасни митн. операции, отг. на съврем. потребности, както и да се осъществи преминав. на митн. органи към работа изцяло в ел. среда, в която не се използв. док. на хартиен носител, и да се ускорят митн. процедури за коректните иконом. оператори. Предвид ангаж. на АМ, произт.от Инициативите на ЕС („e-Customs“ и „e-Excise”), Актуализираната стратегия за развитие на е-управление в РБ 2019-2025 и Стратегията на АМ 2021-2024, и в изпълнение на Сект. стратегия „е-Митници“ (СС) и ПК към нея (за периодите: 2016-2025 и 2021-2027), проектът цели:
•Хармонизиране на процесите и националните информационни системи, в съответствие с изискванията на ЕС;
•Реализиране на електронни онлайн интерфейси за обмен на данни между национални и европейски ИС;
•Подобряване на електронната среда за работа и комуникацията с гражданите и бизнеса.
•Осигуряване на висока производителност, наличност и сигурност на ИС на АМ.
Тези цели ще бъдат реализ. чрез изпълнение на фаза 2 на БИМИС, вкл. следните етапи и мерки от ПК към СС:
Етап 4 (мерки 4.2, 4.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7, 4.8) от Фаза 2 (2019 – 2021) на Цел. обл. I „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ и Мярка 2.2 от Етап 2 на Цел. обл. VII „Развитие на Справочно-аналитична платформа“ и мярка 1.1 от V. Цел. обл. „Развитие на ИТ инфраструктура, осигуряваща високо ниво на сигурност, бързодействие и гарантирана работоспособност“ от действащата към 2019 г. ПК към СС 2016-2025, съотв. на мярка 5.2 от Спец. цел V „Развитие на ИТ инфраструктура, осигуряваща високо ниво на сигурност, бързодействие и гарантирана работоспособност“ от настоящата ПК към СС 2021-2027, поср. реализ. на дейностите, описани в прикач. файл "2023.06.12 Кратко описание на проекта_на БГиEN".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.0: Дейността ще изпълни мярка 4.5 по целева област I “Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ 2016-2025. Дейността включва: 1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.0. 2.Въвеждане на Институционална архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.0 чрез: 2.1.Надграждане на СУИД (Система за управление на идентичностите и достъпа)/ Модул „Управление и администриране на ИС в АМ“, в съответствие със съюзните функционални изисквания, произтичащи от Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS - Release 2.0 2.2.Актуализация на спецификациите, свързани със СУИД 2.3.Интеграция между СУИД и Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.0. 3.Обучение на 37 служители на АМ (30 приложни и 7 системни администратори) за работа с реализираните функционалности по дейността. Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта чрез осигуряване на: •Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.0. •Възможност за съвместна работа със системите на ЕК и висока степен на сигурност, в случаите на S2S комуникация •Надграждане на съществуващото вече решение за управление на идентичностите и достъпа, което е изградено в съответствие с изискванията на UUMamp;DS Release 1.x и обслужва основно U2S комуникацията, за постигане на оптимална ефективност, ефикасност и сигурност в случаите на S2S комуникация. 2 399 000.00 2 382 000.00
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Модул ICS 2 - Release 1 (postal and express consignments) и по отношение на Универсалния CCN 1/2 шлюз за интеграция на националния домейн на Транс-европейските системи на Агенция „Митници“ с Общия домейн: Дейността ще изпълни мерки 4.6 и 4.8 по целева област I “Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ 2016-2025 Дейността включва: 1.Развитие на Институционална архитектура на АМ по отношение на Модул ICS 2 - Release 1 (postal and express consignments) и по отношение на Универсалния CCN 1/2 шлюз за интеграция на националния домейн на Транс-европейските системи на Агенция „Митници“ с Общия домейн. 2.Въвеждане на Институционална архитектура на АМ чрез: 2.1.Реализиране на съюзните функционални изисквания произтичащи от Модул ICS2, Release 1 - postal and express consignments, чрез: 2.1.1.Разработване и внедряване на модул „Национално приложение на Системата за контрол на вноса (ICS2, Release1- postal and express consignments)” 2.1.2.Интеграция на „Национално приложение на Системата за контрол на вноса (ICS2, Release 1 - postal and express consignments)“ с централната компонента на ICS2 в Общия домейн 2.1.3.Интеграция на „Национално приложение на Системата за контрол на вноса (ICS2, Release 1 - postal and express consignments)“ с модули на БИМИС. 2.2.Въвеждане на Универсален CCN 1/2 шлюз за интеграция на националния домейн на Транс-европейските системи (ТЕС) на Агенция „Митници“ с Общия домейн (ОД), чрез: 2.2.1.Реализиране на Универсален CCN 1/2 шлюз (модул, осигуряващ оторизация, обмен на съобщения и сървиси между националния и общия домейн), който включва: -Основни услуги, осигуряващи обмен на съобщения между националните ТЕС на АМ и CCN1 Gateway/CCN2 Access Point -Вътрешни конектори, осигуряващи интерфейс между националните ТЕС на АМ и шлюза -Външни конектори, осигуряващи интерфейс между CCN1 Gateway/CCN2 Access Point и шлюза 2.2.2.Реализиране на интеграция между модул Универсален CCN 1/2 шлюз и следните системи и модули на АМ: -Модул „Национално приложение на Системата за контрол на вноса (ICS2, Release 1 - postal and express consignments)“ -Модул „Национално приложение на Система за контрол на вноса(ICS – фаза 1)“ -МИСТ-NCTS -МИСИ-ECS -Модул „Обмен на информация с общия домейн за целите на наблюдение от ЕК (Surveillance 2+, Surveillance3)“ -Модул „Електронен административен документ-(е-АД)“- EMCS -Модул за обмен на акцизни данни-SEED. 3.Обучение на 36 служители на АМ (30 потребители и 6 администратори) за работа с реализираните функционалности по дейността. Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта чрез осигуряване на: -Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Модул ICS 2 - Release 1 (postal and express consignments) и по отношение на Универсалния CCN 1/2 шлюз за интеграция на националния домейн на Транс-европейските системи на Агенция „Митници“ с Общия домейн. -Въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение по отношение на Модул ICS 2 - Release 1 (postal and express consignments) и по отношение на Универсалния CCN 1/2 шлюз за интеграция на националния домейн на Транс-европейските системи на Агенция „Митници“ с Общия домейн -Реализиране на съюзните функционални изисквания, произтичащи от Модул ICS2, Release 1 - postal and express consignments -Въвеждане на Универсален CCN 1/2 шлюз за интеграция на националния домейн на Транс-европейските системи на Агенция „Митници“ с Общия домейн. 5 098 680.00 5 082 000.00
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на модул „Анализ на риска“, модул „Обработване на рискова информация“, модул „Административно и наказателно производство“, модул „Декларация за парични средства“ и модул РЕЗМА авт. събиране на задълженията и интерфейси към RegiX: Дейността ще изпълни мерки 4.2, 4.3, 4.4. и 4.7 по целева област I “Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ 2016-2025. Дейността включва: 1.Развитие на Институционална архитектура на АМ по отношение на модул „Анализ на риска“, модул „Обработване на рискова информация“, модул „Административно и наказателно производство", модул „Декларация за парични средства“ и модул РЕЗМА, авт. събиране на задълженията и изграждане интерфейс за връзка с RegiX. 2.Въвеждане на Институционална архитектура на АМ чрез разработване и внедряване на: 2.1.Модул „Анализ на риска“ 2.2.Модул „Обработване на рискова информация“; 2.3.Модул „Административно и наказателно производство"; 2.4.Модул „Декларация за парични средства“; 2.5.Модул РЕЗМА, авт. събиране на задълженията и интерфейс за връзка с RegiX. 3.Обучение на 80 служители на АМ (60 потребители и 20 администратори) за работа с реализираните функционалности по дейността. Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта чрез осигуряване на: 1.Развитие и въвеждане на Институционална архитектура на АМ по отношение на модул „Анализ на риска“, модул „Обработване на рискова информация“, модул „Административно и наказателно производство", модул „Декларация за парични средства“ и модул РЕЗМА авт. събиране на задълженията и интерфейс за връзка с RegiX. 2.В рамките на тази дейност ще се подкрепят следните регистри: -Създ.Регистър „Протокол за извършена акцизна проверка“ -Създ.Регистър „Протокол за извършена митническа проверка“ -Създ.Регистър „Административно наказателно производство“ -Усъв.Регистър „Митнически регистър по Валутния закон“ и изграждане на интерфейс за връзка с RegiX -Усъв.Регистър „Задължения към митническата администрация“ и изграждане на интерфейс за връзка с RegiX. 3 256 480.00 3 234 000.00
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ за митнически процеси, свързани с разширяване на склада от данни (Data Warehouse) по отношение на справочно-аналитичните изисквания на целева област „Развитие на митническата информационна система–БИМИС 2020“ и по-конкретно, по отношение на МИСВ,МЗ,МИСТ и МИСИ (етап 2.2. от Концепцията за развитие на справочно-аналитична платформа на АМ): Дейността ще изпълни мярка 2.2 от целева област VII “Развитие на справочно- аналитична платформа“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ 2016-2025 Дейността включва: 1.Развитие на Институционална архитектура на АМ за митнически процеси, свързани с разширяване на склада от данни (Data Warehouse) по отношение на справочно-аналитичните изисквания на целева област „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ и по-конкретно, по отношение на МИСВ, МЗ, МИСТ и МИСИ, чрез: 1.1.Анализ на съществуващата архитектура и модел на данните в склада от данни (Data Warehouse). Анализ на процесите по интеграция на данните и етапите на захранване на склада от данни. Дефиниране на процесите по интеграция на данните и етапите на захранване на склада от данни 1.2.Документиране и класифициране на активите от данни по отношение на основните митнически процеси – МИСВ, МЗ, МИСТ и МИСИ 1.3.Анализ и детайлизация на базовите изисквания към справочно-аналитичните функции по отношение на основните митнически процеси . Изграждане на бизнес речник, определяне на ключови индикатори за наблюдение на дейността, дефиниране на задължителните атрибути на оперативната отчетност по отношение на основните митнически процеси. 2.Въвеждане на Институционална архитектура на АМ чрез разширяване на склада от данни (Data Warehouse) по отношение на справочно-аналитичните изисквания на целева област „Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ и по-конкретно, по отношение на МИСВ, МЗ, МИСТ и МИСИ , чрез: 2.1.Проектиране и изграждане на процесите в слоя за интеграция на данни на АМ за нуждите на склада от данни по отношение на основните митнически процеси; Установяване и прилагане на критерии за качество и консистентност 2.2.Проектиране и документиране на логическите модели на склада от данни (основно хранилище и целеви хранилища) за целите на агрегиране на данните, структуриране на данните и анализ на данните 2.3.Имплементация на логическите модели във физическа среда и внедряване на устойчив процес на интеграция на данните по отношение на основните митнически процеси 2.4.Визуализация на данните: Проектиране и изграждане на оперативните отчети и аналитичните справки и дашборди по отношение на основните митнически процеси 2.5.Адаптиране на подхода за предоставяне на права за достъп до склада от данни към правилата и принципите при създаване на роли в ИС на АМ и реализиране на интеграция при спазване на тези правила и принципи между склада от данни и СУИД 2.6.Обучение на 37 служители на АМ (5 администратори, 12 анализатори на данни и 20 крайни потребители на оперативните отчети и аналитичните справки и дашборди). Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта чрез осигуряване на: •Усъвършенствани процеси в Агенция Митници по интеграция на данните и развитие на склада от данни за основните митнически процеси •Усъвършенствани процеси за познаване и управление на активите от данни за основните митнически процеси •Стандартизирани отчети и информационни табла (дашборди) по отношение на основните митнически процеси за оперативно и аналитично отчитане, наблюдение и контрол. 967 680.00 955 681.54
Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4: Дейността ще изпълни мярка 4.5 по целева област I “Развитие на митническата информационна система – БИМИС 2020“ от Пътната карта към Секторна стратегия „е-Митници“ 2016-2025. Дейността включва: 1.Развитие на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4. 2.Въвеждане на Институционална архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4 чрез: 2.1.Реализиране на съюзните функционални изисквания произтичащи от UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4; 2.2.Надграждане на СУИД (Система за управление на идентичностите и достъпа), в съответствие със съюзните функционални изисквания, произтичащи от Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS Release 2.3 и Release 2.4; 2.3.Актуализация на спецификациите, свързани със СУИД, при необходимост във връзка с изискванията, произтичащи от UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4 и последните актуални версии на NetIQ Access Manager и NetIQ Identity Manager; 2.4.Интеграция между СУИД и Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4; 2.5.Актуализиране на версиите на NetIQ Access Manager и NetIQ Identity Manager до последните актуални версии, издадени от производителя и реинженеринг на СУИД при необходимости; 2.6.Оптимизиране на функционалността на СУИД, по отношение на услугите предоставяни на икономическите оператори и митническите служители; 2.7.Запазване на съществуващите интеграции на СУИД с митническите информационни системи, националните регистри (Търговски регистър, Регистър Булстат, Регистър Национална база данни „Население“ и Регистър Единен регистър на чужденците) и RegiX и при необходимост надграждане на интеграциите с изискванията, произтичащи от UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4 и последните актуални версии на NetIQ Access Manager и NetIQ Identity Manager. 3.Обучение на 37 служители на АМ (30 приложни и 7 системни администратори) за работа с реализираните функционалности по дейността. Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта чрез осигуряване на: •Развитие и въвеждане на Институционалната архитектура на АМ по отношение на Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4. • Надграждане на СУИД, в съответствие със съюзните функционални изисквания, произтичащи от Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS Release 2.3 и Release 2.4 •Интеграция между СУИД и Системата за директен достъп на търговците до европейските ИС - UUMamp;DS, Release 2.3 и Release 2.4 • Актуализиране на версиите на NetIQ Access Manager и NetIQ Identity Manager до последните актуални версии, издадени от производителя и реинженеринг на СУИД при необходимости. 1 252 480.00 1 237 260.00
Развитие и поддръжка на ИТ инфраструктурата на АМ, осигуряваща висока производителност, наличност и сигурност на изгражданите информационни системи на АМ: Дейността е в изпълнение на мярка 1.1 от V. Цел.обл. „Развитие на ИТ инфраструктура, осигуряваща високо ниво на сигурност, бързодействие и гарантирана работоспособност“ от действ. към 2019 г. ПК към Секторна стратегия „е-Митници“ (СС) 2016-2025, съотв. на мярка 5.2 от Специф. цел V „Развитие на ИТ инфраструктура, осигуряваща високо ниво на сигурност, бързодействие и гарантирана работоспособност“ от настоящаъа ПК към СС 2021-2027. При изп. на дейността ще бъдат реализ. сл. поддейности: -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на Server Studio™ Suite Edition и Sentinel Server Suite Edition“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на IBM DB2 Advanced Enterprise Server Edition и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на СУБД DB2“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на RedHat операционна система, виртуализационни технологии и платформа за приложения и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на RedHat операционна система, виртуализационни технологии и платформа за приложения“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на СУБД INFORMIX и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на СУБД Informix“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на платформата за електронна поща и групова работа на потребителите IBM Domino и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на IBM Domino продукти“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на GREX EDIFACT TO XML конвертор“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на софтуер за графично управление на бази от данни и SQL DBVisualiser Pro“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на софтуерни продукти, на които се базира Решение за синхронизиране на Linux/Unix среди с Microsoft Active Directory и управление на пароли и сесии на привилегировани потребители по проект Priviliged Access Management и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на Priviliged Access Management продуктите“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на софтуер за резервиране на данни“; -„Доставка на лицензи за извличане, трансформиране и обработка на данни IBM INFOSPHERE DATASTAGE и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на IBM INFOSPHERE DATASTAGE продуктите“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на софтуер за междусистемен обмен IBM APP CONNECT ENTERPRISE за нуждите на система ЕИКПОД и развитие на Технологичната архитектура на Агенция „Митници“, по отношение на IBM APP Connect Enterprise продуктите“; -„Доставка на лицензи за придобиване, поддръжка и права за ползване на нови версии на СУБД Microsoft SQL Server“; -„Доставка на лицензи за поддръжка и права за ползване на нови версии на софтуер за Интернет разследване“; -“Доставка на абонамент за поддръжка и права за ползване на нови версии на NetIQ платформата, на която се базира Решението за управление на цифрови идентичности и управление на достъпа в АМ (BCA IAM). Развитие на Технологичната архитектура на АМ по отношение на NetIQ платформата”. Закупуването/подновяването на лицензи, необходими за критичните софтуерни приложения в АМ, ще допринесе за осигуряването на: -Висока производителност на ИС на АМ; -Наличност, съгл.Споразумение за нивото на предоставяните услуги (SLA) на специализирания софтуер в АМ, дигитализиращ процесите по митн. и акцизно законодателство; -Високо ниво на мрежова и информационна сигурност на ИС на АМ. Тази дейност ще допринесе за постигане целите на проекта, чрез доставка на лицензи за нуждите на АМ, необходими за развитие и поддръжка на ИТ инфраструктурата на АМ, осигуряваща високо ниво на сигурност и наличност на изгражданите ИС на АМ. 9 187 368.48 9 187 368.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.