Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 3 броя експерти и посредством външни услуги - специализирана консултантска услуга (вид 1), необходима за разработване на иновацията): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал, необходим за извършване на приложни научни изследвания,тествания,изпитвания и измервания при разработване на иновацията-Инженер по електроника, Програмист и Графичен дизайнер.Необходимите технологични предпоставки за разработване на иновацията от страна на изложените експерти и реализиране на изложените по-долу етапи ще бъдат осигурени в следствие на реализираните в рамките на дейност 3 инвестиции в ДМА.Дейността обхваща реализация на следните етапи:
1.Изграждане на работна инфраструктура-Планиране и изграждане на работната инфраструктура,създаване на тестова,хибридна и продуктивна работна среда.Създаване на работен проект.
2.Изграждане на отделните модули на уеб-базиран софтуер и създаване на “инбедид” софтуер за управление на хардуерните устройства и станция и провеждане на тестове и изпитвания:
Уеб-базираният софтуер се планира да обхваща следните модули:
Модул Статистика - за проследяване на статистически данни за местоположение, натовареност и функциониране на устройства в мрежата; за брой излъчвания на рекламно съдържание, заявки за услуги и др.
Модул Подаване на съдържание - за въвеждане на съдържание, което да бъде излъчено посредством устройството от предварително оторизирани лица и предварително определени пълномощия;
Модул за комуникация и управление - комуникация между Clоud-a, базовите станции и устройствата.
В рамките на реализацията на настоящия етап се планира ползването на външни услуги - специализирана консултантска услуга вид 1 - в областта на определяне структура на облачни данни, сигурност на информацията, обмен на данни - услугата е необходима за целите на разработваната иновация с цел осигуряване при разработката на целостта на данните, както и да се избегне рискът от прекъсване на функционалности на устройството при наличие на технически проблем, като прекъсване на връзката, отпадане на сървър и др.; намиране на решения и алгоритми за действие при нарушаване целостта на данните в Cloud-а. Консултантската услуга е необходима също така и за целите на избора и изработката на протоколи за обмен на данни с цел защита тяхната неприкосновенност и избягване на възможност за манипулирането им от трети лица - за източване на лични данни или манипулиране на визуализираната информация.
Етапът обхваща и изследвания и разработване на “инбедид” софтуер за управление на хардуерните устройства и станция, дефиниране на функционалности, алгоритми за комуникация и тестване.
3.Извършване на приложни научни изследвания - свързани с изследване на електронни компоненти на хардуерно устройство, анализ на съвместимости и ефективност при комбиниране , енергийна ефективност, съвместимост на хардуера с оглед осигуряване интегрируемостта и проявлението на пълната целева функционалност на услугите, предоставяни от софтуера
Изготвяне на детайлно задание за всеки от модулите на проротипа в контекстта на функционалността на системата.
Стъпки за изпълнение:
1.Подбор на квалифициран персонал (2ри мес.)
2.Сключване на ТД с избраните експерти,като се планира работа на експертите в рамките на настоящата дейност общо 11 кал.мес.(4ти м.)
3. Избор на изпълнител за предоставяне на консултантска услуга вид 1 (2ри месец)
4. Предоставяне на консултантска услуга вид 1 и подписване на приемо-предавателен протокол (3-6ти м.)
3.Реализация на изложените в дейността етапи по разработване на иновацията (5-16м.) |
104 607.25
|
154 466.92
|
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наетия квалифициран персонал - 3 броя експерти и посредством външни услуги -специализирана консултантска услуга (вид 2), необходима за разработване на иновацията ): За реализация на дейността ще бъде използвани наетите в рамките на дейност 1 3 броя експерти и придобитите в рамките на дейност 3 ДМА.
Дейността обхваща реализация на следните етапи по разработване на иновативния продукт:
1. Създаване и тестване на прототип на хардуерното устройство - кутия и платка на устройството
В рамките на разработването на прототипа на хардуерното устройство се предвижда ползването на специализирана консултантска услуга вид 2 във връзка с изработването на интегрални схеми и платка на устройството и базовата станция, обхващаща проектиране на платката, избор на подходящи компоненти и материали, изработка на CAD проект, чертежи и друга техническа документация.
За целите на създаването и тестването на прототипа е необходим и планираният за закупуване в рамките на проектна дейност 3 3D принтер.
2. Създаване и тестване на прототип на софтуера - в т.ч. изработка на потребителски интерфейс, уеб-страница и мобилно приложение, интегриране на модулите и провеждане на тестове за функционалност.
3. Интегриране на софтуера с хардуера и създаване на прототип на иновацията и тестване, в т.ч.:
- Провеждане на тестове и изпитвания за обмен на данни, позициониране на устройствата, таргетиране на информация, комуникация с облачна структура и др.;
- Провеждане на тестове и изпитвания на живот на батериите, електрическо претоварване, прегряване, презареждане, издръжливост на корпус, външни кабели и др.
Етапът обхваща също така и:
- Тестване на прототипа и демонстриране в релевантна среда- иновацията се тества в съответната симулирана работна среда, което представлява напредък в демонстрираната готовност на технологията.
- Тестване и демонстриране на прототипа на иновацията в операционна среда - Тестване и демонстриране на действителен прототип на системата в работна среда.
Необходими стъпки за изпълнение:
1.Стартиране на работата на квалифициран персонал, нает в рамките на дейност 1, по дейност 2 - с период на заетост в рамките на настоящата дейност-от 18ти до 24ти м- 7 месеца
2.Избор на изпълнител за предоставяне на консултантска услуга вид 2 - 18ти м.
3.Предоставена консултантска услуга и подписан приемо-предавателен протокол - 18-20ти м.
4.Реализация на изложените етапи по разработване на иновацията-18-24ти м. |
74 568.25
|
21 450.00
|
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на стационарни работни станции 3 броя; монитори - 3 броя, 3D принтер - 1 брой): В рамките на проектната дейност ще бъдат придобити дълготрайни материални активи, необходими за разработването на иновацията. Планираните инвестиции в ДМА ще допринесат за изпълнението на дейностите по Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията, Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на иновацията и на проекта като цяло посредством осигуряване на абсолютно необходимите технологични предпоставки за реализация на етапите на разработката от страна на квалифицирания персонал, разработващ иновативния продукт.
С оглед на изложеното планирано е закупуването на:
- стационарни работни станции- 3 броя и монитори - 3 броя - стационарните работни станции с допълнителен монитор към всяка една от тях са необходими за работа на тримата квалифицирани експерти по проекта - Програмист, Графичен дизайнер и Инженер по електроника със специализирани компютърни приложения, свързани пряко с разработвания иновативния продукт, за осъществяване на научно-изследователската и развойна дейност и последващото създаване прототип на продукта, неговото изпитване и финализиране. Планираните инвестиции ще осигурят необходимите технически предпоставки за работа на всеки един от квалифицираните експерти по разработването на иновацията-обект на проекта;
- 3D принтер - необходим във връзка с успешното прототипизиране на хардуерните устройства, тяхното тестване и интегриране със софтуера до създаване на прототип на иновацията-обект на настоящия проект.
Стъпки за изпълнение на дейността:
1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители -1ви м.
2. Избор на доставчик и сключване на договор с избран изпълнител - 3ти месец;
3. Доставка на ДМА и подписване на приемо-предавателен протокол (от 3ти до 4ти месец) |
16 085.13
|
16 065.00
|
Визуализация на проекта. (дейността ще бъде изпълнена чрез реализация на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация) в съответствие с правилата за информация и комуникация): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда:
- при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност.
По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като:
-включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, при наличие на уеб сайт в момента на сключване на административния ДБФП, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева;
-постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение.
- ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив (и по-голяма съставна част на актив), закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора.
Необходими стъпки за изпълнение на дейността:
1.Избор на изпълнител (1ви месец)
2.Изработка на плакати и стикери и доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец)
3.Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта
4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта.
С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение. |
555.00
|
230.00
|