Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели насърчаване на предприемачеството и осигуряване на подкрепа за стартиране на самостоятелна стопанска дейност.

Целевата група включва 50 безработни, неактивни и работещи лица, включително младежи до 29 годишна възраст, които желаят да започнат самостоятелна стопанска дейност. От тях, 40 души от категорията безработни и неактивни лица и 10 работещи.

Изпълнението на проектните дейности ще доведе до задоволяване на потребностите на целевите групи от: 
•	Необходимост от повишаване на мотивацията за работа и личностно развитие;
•	Необходимост от повишаване квалификацията на лицата по темите на предприемачеството – стъпки и похвати за стартиране на бизнес, свободни пазарни ниши, благоприятни условия за стартиране на бизнес, намиране и разширяване на бизнес контакти, намиране на източници за финансиране и др.;
•	Необходимост от практическо обучение (интерактивни методи) и обмяна на опит между експерти в областта и целевите групи.

Проектни дейности
•	Организация и управление;
•	Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество;
•	Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за развиването на самостоятелна стопанска дейност;
•	Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност;
•	Информация и публичност. 

Успешното изпълнение на дейностите ще доведе до реализиране на целите чрез следните резултати
•	Осигурена подкрепа и мотивация за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане на 50 безработни, неактивни и работещи лица;
•	Предоставяне на комплекс от обучения и консултантски услуги на 50 безработни, неактивни и работещи лица, 
•	Придобити знания и умения за разработване на жизнеспособни бизнес идеи и улеснен достъп на целевата група до подходящи източници на финансиране и реализация на реална стопанска дейност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Проектът ще стартира с дейност за информиране, мотивиране и ориентиране на заинтересовани лица по темата за предприемачество. Сдружение „Социални иновации“ (ССИ) и Сдружение „Областна организация научно-технически съюзи“ (ОО НТС) ще организират провеждането на срещи на територията на Северозападен район, чрез които се цели стимулиране и насърчаване на безработни и неактивни лица, както и на работещи при друг работодател, да придобият увереност във своите възможности, да получат информация за това какво е предприемачество, какви са стъпките за развиването му и как може тяхната идея да се превърне в работещ бизнес. Мотивирането като механизъм на въздействие ще се използва за търсене и съвпадане на личностните качества на всеки отделен човек със спецификите и ефективното изпълнение на функциите и задачите, които биха могли да реализират при развитието на самостоятелен бизнес. Дейността ще се проведе във всички области на Северозападния район. Целта е да бъдат достигнати по-голям брой лица, които да имат възможността да вземат информирано решение дали искат да се развиват като предприемачи. Етапите, които са предвидени по тази дейност са: • Провеждане на информационна кампания в петте области на Северозападния район – Видин, Враца, Монтана, Плевен и Ловеч. • Провеждане на мотивационни срещи със заинтересовани лица и насърчаване участието им в обучение и развиване на предприемачески умения. 10 141.28 9 215.28
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения за развиването на самостоятелна стопанска дейност.: Развитието на предприемачески умения изисква усвояване на знания за икономическите понятия, финансова грамотност и предприемаческа култура, както и умения като увереност, организираност, инициативност, креативност. Придобиването на тези компетенции ще бъде постигнато чрез провеждане на специализирани обучения, провеждани под формата на групови занимания във всеки областен град на Северозападния район. След като по дейност 1 бъде изготвен анализ на заинтересованите лица, ще бъдат проведени обучения в рамките на 640 лекторски часа. На всяко от лицата ще бъде съставен индивидуален план съобразно нуждите му. Планът ще бъде актуализиран при нужда. За целите на дейността ще бъдe ангажирана външна организация, притежаваща необходимата експертиза в областта на предприемачеството. Поради спецификата на дейността и заложените интерактивни методи и подходи, изборът на изпълнител с богат опит и дългогодишна практика ще гарантира качественото й изпълнение. Иновативните практики и модели, които ще бъдат приложени са част от утвърдена програма, съобразена с нуждите на целевата група. Програмата включва следните модули: Модул 1: „Вие като предприемач“: • Какви качества и умения притежавате и как да ги използвате във ваша ползва за създаването на собствена фирма; • Какви умения притежават успешните предприемачи? Примери от България и чужбина; Модул 2: „Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план“: • Идентифициране и оценка на бизнес идеята. Позиционирането й в печеливша ниша; • Кои са градивните елементи на всеки бизнес модел? • Как да разработим и какво трябва да съдържа един бизнес план? • Основи на маркетинга. Как да изградя разпознаваема марка? Модул 3: „Форми на търговска дейност“: • Видове правно-организационни форми; • Каква правно-организационна форма е подходяща за моя бизнес? Модул 4: „Персонал, правни отговорности и застраховка“: • Установяване потребността от съдружник; • Подбор и управление на персонала; • Трудово-правни отговорности; Модул 5 „Финансово планиране“ • Принципи и практики; • Видове, форми и методи на финансово планиране; • Разработване на финансов план; Модул 6: „Счетоводство“ • Основи на счетоводството; • Значение и роля на счетоводството в управлението на фирма; • Как да изберем добър счетоводител? Модул 7: „Анализ на пазара – пазарни ниши, потенциални клиенти, конкуренция“ • Как да определим нашата целева група клиенти? Как да достигнем до тях? • Канали за достъп до клиенти. Кои са подходящи за мен? • Бизнес комуникация – колко важна е тя; • Проучване на конкуренцията – силните и слабите им страни. Как да използваме резултатите в наша полза? Модул 8: „Капитал и видове източници“: Намиране на необходимия финансов ресурс, капитал и кредити за новата фирма: • Банки и кредитни институции; • Асоциации за рисков капитал; • Асоциации на бизнес ангели; • Неформални инвеститори; • Други предприемачи; • Държавни агенции, предоставящи финансиране на предприемачи; • Грантови схеми вкл. финансови инструменти на ОП РЧР, ОПИК, Фонд на Фондовете и др.; Модул 9: „Европейски проекти – възможности и предизвикателства за компанията“ • Как работи Европейският съюз. Политики, фондове и програми; • Идентифициране на подходяща програма за финансиране на бизнеса ни; • Как да разработим проектно предложение; • Как да управляваме своя одобрен проект; Модул 10: „Иновативни практики в областта на политиката по околна среда, изменение на климата и ресурсна ефективност“: • Запознаване с политиката по околна среда, изменение на климата и ресурсна ефективност; • Примери за добри практики в областта и как можем да приложим иновативни практики в компанията; Модул 11: „Симулация на новосъздадената фирма“. Целта на симулацията е да се приложи на практика наученото до момента, да се усвоят и затвърдят знанията и уменията на бъдещите предприемачи. Модул 12: „Стартиране на бизнеса“ 60 560.00 63 950.09
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност.: С предоставянето на консултантски услуги се цели подкрепа на лицата, планиращи започване на самостоятелна дейност. Кандидатът с помощта на партньора, ще предоставят възможност за консултации на всички заинтересовани лица за всеки етап от създаването и развитието на нов бизнес в следните основни направления: • Консултиране и подпомагане на лицата от целевата група при разработване на бизнес идея съобразена с индивидуалните им желания и умения. • Преценка на жизнеспособността на идеята. • Юридически консултации за регистрация на стопански обекти. • Съдействие при разработването на качествени бизнес планове • Специализирани консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от съществуващи финансови източници (процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативните програми в България; финансови инструменти на ОП РЧР; Фонд на фондовете, банкови институции, бизнес ангели). • Оказване на помощ за създаване на бизнес контакти с потенциални клиенти и партньори. • Консултиране и подпомагане при изготвяне на икономически анализи на пазари, на които да реализират дейността си. 35 362.00 32 834.63

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.