Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 728 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

С изпълнението на проекта Община Първомай ще има възможност да поднови дейностите по предоставяне на топъл обяд на най-нуждаещите се лица на територията на общината, като за срок от 35 месеца ще се допринесе за постигането на общата цел на програмата, свързана със справяне с проблема на материални лишения чрез подпомагане с храни и основна материална помощ, както и  за изпълнение на цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. Проектът предвижда да се осигури топъл обяд на 60 потребителя от Общината за периода от 01.11.2022 г. до 30.09.2025 г. Осъществяването на проектната идея е част от целенасочената социална политика, която Община Първомай развива в подкрепа на лица от уязвими групи. С предоставянето на топъл обяд ще се отговори на преките нужди на лица от групи с повишен риск от социално изключване и са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд.: Целта на настоящата дейност е да се осигури топъл обяд на 60 най-нуждаещи се лица от целевите групи. Община Първомай предвижда да приготвя храната със собствен ресурс. На територията на Общината функционира един Домашен социален патронаж, с местонахождение в сградата на Общинската администрация. Храната ще се приготвя ежедневно и ще включва супа, основно ястие, хляб и десерт поне веднъж седмично, като ястията ще са разнообразни и питателни. 147 459.20 78 444.80
Предоставяне на топъл обяд.: Предоставянето на топъл обяд ще се предоставя всеки работен ден безвъзмездно на нуждаещите се лица. Домашен социален патронаж гр. Първомай разполага с необходимото оборудване, отговарящо на европейските и българските стандарти за приготвяне и разнасяне на храна. Храната се приготвя от квалифициран персонал с необходимата професионална подготовка, общо 24 на брой служители. Община Първомай ще транспортира приготвения топъл обяд от ДСП гр. Първомай до дома на потребителите с транспортни средства, собственост на Общината. 10 322.14 5 491.14
Предоставяне на съпътстващи мерки.: Предоставянето на съпътстващи мерки ще се изпълнява през целия период на проекта самостоятелно, без да бъде ползван партньор. Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени със специфичните нужди на лицата от целевите групи и ще допълват предоставянето на топъл обяд. Мерките ще се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие на крайните потребители на топъл обяд, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. 10 322.15 5 491.14
Определяне на целевите групи.: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират 60 от най-нуждаещите се лица за подпомагане с услугата "топъл обяд" по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 - 2027 г. Определянето на лицата от съответните целеви групи, които ще бъдат включени в настоящия проект и ще получават топъл обяд ще е съгласно чл. 6 от Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс, както и т. 13 от условията за Кандидатстване по програмата. Община Първомай ще прилага ясни и проследими правила и критерии за подбор на конкретните представители на целевите групи. Ще бъде разписана процедура с правила, в която ще е описан реда за идентифициране на конкретни лица, на които да се предостави приготвен, но не получен в съответния ден топъл обяд, а именно "Приготвен, но неполучен в съответния ден, топъл обяд се предоставя на лица, включени в резервния списък по реда на входиране на заявленията-декларации". Предвижда се подборът на целевите групи да започне преди стартиране на договора, като подаването на заявления от кандидати за потребители ще продължи през целия период на изпълнение на проекта. Още преди стартиране на проекта Община Първомай ще разработи Процедура за подбор на потребители и ще организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 1 от Ръководство на конкретния бенефициент за изпълнение и управление на договори по операция BG05SFPR003-1.001 "Топъл обяд") и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 6 от Ръководството). Приетите заявления ще се вписват в регистър входяща и изходяща кореспонденция по проекта. Информация за прием на документи от кандидати за услугата "топъл обяд" ще бъде поставена на информационното табло на Община Първомай, както и на интернет сайта на Общината. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.