Разкриване на „Иновативен детски център“ за децата на семействата от целевата група на възраст от 3 до 18 години.: Дейността цели основаване на „Иновативен детски център“ в подкрепа на семействата отглеждащи деца в риск и/или деца с увреждания. Ще се заложи на обучения под формата на игри и забавни занимания, прилагайки игрова терапия, арт-техники и трудотерапевтична дейност. Цялостното управление на центъра ще се осъществява от назначен Ръководител център, а социален работник ще подпомага работата му с изготвяне на необходимите бланки, графици, заявления и пр. Административната дейност ще се обезпечи с необходимите материали и ще се закупят метален офис шкаф за документи, 2 лаптопа, 2 офис стола, мултифункционално лазерно устройство. Учител и помощник учител ще оказват помощ при овладяването на учебния материал на децата, които са записани в масовото училище, а тези които са застрашени от отпадане ще бъдат обследвани от специалистите в центъра и ще получат индивидуална подкрепа за справяне с учебния материал. Успоредно с това, тези специалисти ще работят за епизодичното им включване в детския център. За пряката дейност на екипа от специалисти работещ с децата ще бъде закупен 1 лаптоп, лед телевизор, мултимедия, екран за проектиране, бяла дъска, 10 детски/ученически стола и 10 ученически масички. Психолог и логопед, ще работят с децата почасово, според индивидуален план на всяко дете, оценка на потребностите и изготвен график. От 12.30ч.- 13.30 ч. ще имат свободни занимания и време за почивка и релакс в обособена зона за която ще бъдат закупени мека мебел, килим, сензорни играчки, дидактически игри и др. В зоната за релакс за децатас поведенчески проблеми ще се провеждат и сензорни терапии за стимулиране на сетивата, усещанията, да се развива доверие и създава емоционално благосъстояние. Съобразено с потребностите на всяко дете заниманията ще бъдат с индивидуален и групов характер, като груповите занимания нямат заместваща, а само допълваща функция. Трудотерапията ще се извършва в помещение, оборудвано с подходяща голяма маса и столчета за децата, ще бъдат закупени необходимите материали според създаден годишен план за работа на трудотерапевта. Занятията ще се провеждат под формата на групи според възрастта на децата, ще бъдат обособени две групи като ще се цели със създадените условия максимално близки до нормалната, до обичайната работна среда, да бъдат поставени децата в ситуация близка до ежедневието, което ще способства за изграждане на редица умения и усещания за работа и полезност у тях. Контактуването с връстниците пък ще доведе до създаване на по- добра социална среда. На обособените работни места ще бъдат разположени инструменти за работа с дърво, глина, пясък, брашно и др. Трудовите работилници ще дадат възможност на децата да се докоснат до друга страна от ежедневието на своите родители – тази, в която хората работят ще се запознаят с различните професии като ще имат занятия по готварство, озеленяване, ситничарство, граничарство и др. това ще обогати техния социален опит и за тези които имат някакви ограничения ще им даде възможност да получат допълнителни знания и умения. За работилниците ще бъде закупено оборудване като малка готварска печка (с керамични котлони и фурна), микровълнова, хладилник, домакински пособия, сито за брашно, граничарско колело и всички необходими материали и продукти. Работата на психолога ще е насочена към изграждането на социални умения, приобщаване към група, развитие на когнитивните процеси, логическо и абстрактно мислене, емоционална интелигентност. Работата на логопеда – към справяне с нарушения на говорните умения, езиково развитие, фонологични нарушения, апраксия, артикулационни нарушения и др.
В кабинета за психологическа подкрепа е предвидено да се комбинира и работата с логопед, в много случаи се налага с едно дете да работят двама терапевти за по-добри резултати. Индивидуалните терапии ще са с продължителност 40-45мин. Основното оборудване в такъв кабинет е огледало (за логопедична терапия), дидактични и логопедични материали, и др. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на обучения за придобиване на ключови компетентности - чужд език и дигитална компетентност: Дейността има за цел да осигури специалицирана подготовка на лицата от целевата група - 20 родители за деца със СОП, в частност на новоназначените лица за качествено изпълнение на задълженията в Иновативен детски център – иновативната социална услуга в сдружението. По предварителни проучвания сред неактивните родители на деца със СОП се установиха потребности от добра компютърна грамотност, подкрепена с начално ниво на езикови компетенции, а се регистрира и активно желание за включване в тематично обучение. За всички представители на целевата група от родители езиковото обучение и компютърната грамотност са от ключово значение за намиране на подходяща работа във всяка една сфера на икономиката. Обучението по КК "Чужд език" и КК "Дигитална компетентност" ще спомогне за бързо преодоляване на бариерите от ползване на компютър и общуване на английски език, така че да се установят трайно на пазара на труда като пълноценни кадри и специалисти.
От друга страна, за да водят успешно международни кампании, за да се свързват с финансиращи организации от европейски и други държави, за да поддържат успешно новоразкритата социална услуга, всички обхванати кандидати за нова работа лица - било като социални работници, помощник учители, терапевти и офис асистенти и др. – следва да общуват на чужд език – писмено и говоримо, а в помощ на успешните комуникации, следа да познават основни методи за текстообработка, работа с таблици, интернет методи за общуване и обмяна на опит.
За цялата целева група, обхваната в проекта, се предвижда включване в обучения по ключови компетенции с оглед максимална им пригодност към нуждите на пазара на труда в поетите отговорности и за олесняване на процеса при изпълнение на служебните задължения. Част от представителите на родители на деца със СОП – 10 лица - ще бъдат включени в едно ниво на чуждоезиково обучение по английски език, където в рамките на 100 уч.ч. ще усъвършенстват езиковите си умения за комуникация с партньори, чуждестранни представители и донори. Предварително ще бъдат попълнени входящи тестове за определяне на езиковото ново на владеене, с което ще се вземе решение за нивото на изучаване на английски език в групата. Разпределени в 40 уч.ч. теория и 60 уч.ч. практика взетите часове ще осигурят на лицата стабилност в общуването и в осъществяването на връзки с чуждестранни контрагенти. Езиковите компетенции ще способстват за обслужване на чуждестранни клиенти, съгласуване и консултиране спрямо техните изисквания, оформяне на предложения на чужд език, както и ползване на страници в популярни социални мрежи - tweeter, instagram и т.н. В края на езиковия курс при успешно завършване всеки курсист ще получи Сертификат за защитено едно ниво на чуждоезиково обучение.
Ще се оформят две групи от общо 20 родители на деца със СОП, за които се планира да преминат през Ключова компетентност на тема “Дигитална компетентност”, където в рамките на 45 уч.ч., от които поне 25 уч.ч изцяло практически, родителите ще се запознаят със спецификата на компютърната обработка на текст, таблици, Интернет технологии за комуникации – сфера, необходима за усвояване на умения в попълване и оформяне на документи, презентационни материали, съставяне на списъци, регистри и комуникация. В края на обучението включените представители на целевата група ще получат Сертификати за придобитата компетентност по дигитална компютърна грамотност. |
0.00
|
0.00
|
Подкрепа за намиране на работа и социално подкрепящи услуги за подобряване достъпа до заетост на лицата, които полагат грижи за зависими членове на семейството, вкл. и чрез предоставяне на подкрепящи иновативни социални услуги в общността за децата с увреждания: Назначените медицински работник и психолог ще работят в екип като предоставят почасови мобилни интегрирани здравно- социални услуги за нуждаещи се лица от целевата група, а именно семейства с деца, вкл. в риск или с увреждания. Дейността предвижда психологически тренинги за справяне със стреса и повишаване на самооценката на включените лица от уязвими групи на пазара на труда. Минимум 20 родители ще участват в дейностите, които обхващат придобиване на умения за успешно справяне на работното място и адаптиране към работните условия. Ще се очертаят времеви и индикативни прогнози за назначаване на лицата на работа – почасово или на пълен работен ден, съгласно заявените възможности на представителите на целевите групи. Психологическа помощ и подкрепа за изграждане на позитивен климат и преодоляване на противоречията в семейството. Консултиране на деца и семейства при раздяла и развод: адекватно информиране на детето, подходящ режим на виждане, съхраняване на положителната връзка родител-дете, проследяване на детето в новите условия на промяна, ефективна адаптация към промените и др. От здравна гледна точка ще се организират обучения на родители с деца в риск и/или деца с увреждания: като се обхване периода от самото раждане до зряла детска възраст. Ще се изготвят програми и графици на групите, ще се подготвят темите които ще бъдат под формата на беседи. Обученията ще обхванат теми като: "Грижа за новороденото", "Грижа за кърмачето", "Реакция при здравословни проблеми", "Спешни състояния-първа помощ", "Хигиенен и диетичен режим на деца със здравословни проблеми", "Грижата за деца с двигателни увреждания и с изоставане в нервно психическото развитие". В консултациите ще бъдат включени минимум 20 родители от основни уязвими:
Консултиране на родители на деца със специални образователни потребности (СОП), консултиране на самотни родители, на родители грижещи за деца с увреждания, родители останали трайно безработни или неактивни родители и др. Ще се прилагат подходи като: семейна игра - за подобряване на комуникацията и междуличностните отношения в семейството. Семинари, уъркшопи и обучения за родители и деца. Групи за взаимопомощ. |
0.00
|
0.00
|
Информационни кампании и работа с работодатели за преодоляване на дискриминационни нагласи при наемането на представители на уязвими групи на пазара на труда: Дейността предвижда да се работи с настоящи и бъдещи работодатели за преодоляване на дискриминационните нагласи на някои от тях и насърчаване за наемане на уязвими групи на пазара на труда, в това число лица, които се грижат за зависим член от семейството си, с цел осигуряване на възможност да получат подкрепа при включване в заетост.
Настоящите анализи посочват, че у всеки работодател възникват определени чувства при първата среща с човек от социално уязвима група. Спектърът им е много широк и обхваща цялото пространство между двете крайности – от чувство на съжаление до желание да избегне по някакъв начин контакта. Важно е да се овладее веднага спонтанната емоция, която може да повлияе върху крайното решение – или кандидатът от уязвимата група лица ще бъде отхвърлен безапелационно или ще му се предложи фиктивна работа, което е във вреда и на двете страни. Затова ще се включи назначен екип от психолог, кариерен консултант и координатор връзка с работодатели, които ще организират кампания по информиране и достигане до поне 50 организации от Варна и региона със съставяне на график на срещи с ръководствата, ще се обсъдят въпроси свързани с техните нагласи към поемане на социална отговорност. Ще се организират поне 50 срещи с бизнес представители, с постигнат резултат – поне 50 попълнени анкетни карти. Ще се доставят необходими материали с оглед организация на дейността и обезпечаване на консултациите. На срещите ще се раздават информационни флаери и ще се способства за намиране на допирните точки между предлагането и търсенето на работна ръка, с оглед оформяне на възможно най-подходящия кандидат за работа и удовлетворително работно място за участниците в проекта. Срещите с бизнеса ще са “мост” между представянето на обучените лица и нуждите на работодателите, давайки характеристика за всяко лице в резултат на проведените консултации с родителите, а от друга страна, ще се осигури експертна подкрепа за социално включване на родителите на деца, в риск и/или с увреждания в трудова заетост.
Ще се очертаят времеви и индикативни прогнози за назначаване на лицата на работа – почасово или на пълен работен ден, съгласно заявените възможности на представителите на целевите групи, от една страна и на работодателите, от друга. |
0.00
|
0.00
|