Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочен към оказване на подкрепа за укрепвана не капацитета на служителите, ангажирани с изпълнението на правомощията им по Закона за социалните услуги, Закона за хората с увреждания и Закона за лична помощ с цел предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи от населението на община Омуртаг. Гарантиране на равен достъп до социални услуги, отговарящи на индивидуалните потребности на лицата, както и правото на всяко лице на подкрепа за живот в домашна среда и в общността и насърчаване на интегрирания подход при осигуряването на подкрепа на лицата.
Община Омуртаг  е доставчик на социалните услуги "Лична помощ" и "Асистентска подкрепа" по Закона за социалните услуги и Закона за личната помощ. Във връзка с укрепване на капацитета на служителите ангажирани в сферата на социалните услуги на община Омуртаг по проекта е предвидено наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.
По проекта ще бъдат наети двама нови служители за период от 15 месеца. В дейностите по обучение и супервизия ще бъдат включени общо 11 лица - 2 новоназначени лица и 9 служители в сферата на социалната политика на община Омуртаг.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е подкрепа реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво,чрез развитие и укрепване на общинския капацитет.Подкрепата се състои в наемане на нови служители,провеждане на обучение и супервизия на персонал за качествено предоставяне на услугите по Закона за социалните услуги (ЗСУ), Закона за лична помощ (ЗЛП) и Закона за хората с увреждания (ЗХУ). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал - 2-ма нови служители,ангажирани с политиките в социалната сфера. 2. Сключване на трудови договори с лицата.Разписване на задълженията и отговорностите в длъжностна характеристика. 3. Оказване на подкрепа за изпълнение на задълженията по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. 4. Провеждане на обучения и супервизии. По Закона за социалните услуги, общината отговаря за спазване на стандартите за качество на социалните услуги на територията на общината, които се финансират със средства от държавния и общинския бюджет и осъществяват контрол и мониторинг на тези услуги. Служители на общината ангажирани с дейности по ЗСУ, ЗЛП/ЗХУ на територията на общината извършват консултиране и информиране във връзка с насочването за ползване на социални услуги Задълженията и отговорностите на община Омуртаг по социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и механизма за лична помощ се възложени на служители, които са натоварени и изпитват сериозни затруднения при реализиране на двете социални услуги.Това налага назначаването на допълнителен персонал по проекта за по-плавно и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ.Допълнително,на трудов договор за 15 месеца, ще бъдат назначени двама служители на длъжност "Сътрудник социални дейности". През първия месец ще се извърши подбор на новите специалисти.Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията на община Омуртаг, вкл. публикуване на информация за кандидатстване на официалната интернет страница на общината. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критериите за подбор.Възнагражденията на назначените лицата по проекта ще се формира при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. За повишаване на общинския капацитет ще бъдат организирани и проведени обучения и супервизии.В тях ще бъдат включени 2 новоназначените лица и 9 служители, ангажирани в социалните услуги "Асистентска подкрепа",механизма Лична помощ и в сферата на социалната политика на община Омуртаг,а именно: -Заместник кмет -ресорен на Дирекция "Стопански и хуманитарни дейности" -Заместник кмет -ресорен на Функция "Социално осигуряване, подпомагане и грижи" -Секретар-определен със Заповед на кмета,за участие в Механизма Лична помощ -Директор на дирекция "Стопански и хуманитарни дейности"-участващ в "Асистентска подкрепа -Гл.експерт "Хуманитарни дейности"-участващ в "Асистентска подкрепа" -Гл.експерт "Образование и култура"-участващ в Механизма Лична помощ -Гл.експерт "Социална политика и проекти"-участващ в Механизма Лична помощ -Мл.експерт "Проекти и обществени поръчки"-участващ в Асистентска подкрепа -Гл. експерт "Социални услуги"-участващ в Асистентска подкрепа Служителите, осъществяващи дейност по предоставяне на социални услуги,имат право на редовна супервизия в процеса на работа."Супервизия" е професионална подкрепа на служителите, осъществяващи дейност по предоставянето на социални услуги, и на служителите, извършващи насочването за ползване на социални услуги, за повишаване на техните професионални умения, знания и нагласи с цел постигане и поддържане на професионална компетентност,гарантираща високо качество на социалната работа, както и за преодоляване на затруднения от професионален,психологически и емоционален характер. С цел оказване на организационно-методическа подкрепа на персонала, се предвижда провеждането на супервизии. Дейностите по обучения и супервизии ще бъдат възложени на външен изпълнител. 63 408.00 45 703.89

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.