Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект има за цел е да подобри работата на съдебната система, чрез отправяне на препоръки за оптимизиране работата на следствените органи при разследването на престъпления в области с висока обществена и професионална значимост. Това ще бъде реализирано чрез изпълнение на следните две дейности: Дейност 1 предвижда разработване на четири специализирани наръчника, които ще представят актуални методики и добри практики, както и ще отправят препоръки при разследването на определени видове престъпления с високо социално и професионално значение. В рамките на Дейност 2 по проекта ще бъдат проведени два обучителни семинара за 200 следователи, на които участниците от целевата група ще бъдат запознати с резултатите от аналитичната работа по Дейност 1, както и ще апробират разработените методологии. Най-малко 180 следователи ще получат сертификат за успешно завършено обучение. Ще бъде отпечатан сборник с четирите методически наръчника. В рамките на Дейност 3 ще бъдат изпълнени задължителните дейности за информация и публичност. Продължителността на проекта ще бъде 18 месеца, а бюджетът му - 98 648.28  лева.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на методически наръчници за разследване на престъпления в сектори с висока обществена и професионална значимост: В рамките на планираната дейност ще бъдат разработени четири наръчника за разследване на престъпления в сектори с висока обществена и професионална значимост. Видовете престъпления, които ще обхващат наръчниците са определени чрез провеждане на анкета сред 200 следователи проведена конкретно за целите на подготовката на настоящия проект, като значимост за професионалната общност дава сериозен мотив за допълнителна финансова интервенция по линия на ОП „Добро управление“. Определените теми са: Първо: "Разследване на компютърни престъпления. Електронен подпис – същност и правни проблеми." Второ: "Престъпления против данъчната и осигурителна система. Специфика на доказване, съдебно –счетоводни експертизи." Трето: "Разследване на изпиране на пари." Четвърто: "Разследване на смърт по непредпазливост. Производствени аварии със смъртни случаи в минната промишлености и строителството. Лекарски грешки". Наръчниците ще съдържат проучване на случаи и добри практики в проблемните области от държави членки на ЕС - Германия, Италия, Великобритания, както и от Съединени щати. Наръчниците щe съдържат също така анализ на нормативната база, на стратегически документи, на специализирани авторски текстове (статии и монографии), на реални случаи: планирани най-малко 4 (в български и международен контекст), въз основа на приключени дела, в обхвата на темите касаеща определените видове престъпления. На тази база в наръчниците ще бъдат изведени препоръки за подобряване на работата на следствието по отношение на качеството на следствения процес и скоростта на разследване, прилагането на които пряко ще доведе до подобряване на работата на съдебната система. 65 429.98 68 287.79
Организация и провеждане на специализирани обучения за 200 следователи в България за прилагане на методологиите за разследване на престъпления, залегнали в разработените наръчници по Дейност 1 : В обхвата на дейността са предвидени два специализирани обучителни семинара за следователи в България. Семинарите целят: 1) Да запознаят участниците с разработените 4 наръчника за разследване на престъпления в сектори с висока обществена и професионална значимост, разработени в рамките на Дейност 1 по проекта, вкл. резултатите от извършената аналитична работа и новите методологии за разследване на конкретните видове престъпления, като по този начин повишат професионалната компетентност на участниците; 2) Да подложат на критична оценка (апробиране) методическите наръчници, разработени в хода на изпълнението на Дейност 1. Подобна проверка е задължително условие за последващото им прилагане в следствената практика. Тя е част от процеса по редакция преди публикуването на хартия. 3) Да послужат като място за професионален дебат върху актуални въпроси на съдебната реформа. В логиката на поканата за кандидатстване екипът разглежда дейността като средство за по-широко и активно включване на следователите в дебата върху реформата: те от една страна ще бъдат запознати с актуални тенденции в професионалното си поле, от друга форматът на обучителния семинар ще позволи да станат активна страна в оценката и адаптирането на предложените от експертите методики. За по-голяма ефективност и пълно откъсване от текущи ангажименти обученията ще бъдат изнесени. Логистиката ще позволи семинарите да включат следствените отдели на територията на цялата страна. Двете събития следват идентична програма и ще покрият различна целева група: по 100 участника, излъчени от Камарата на следователите в България, общо 200 души (2Х100). Продължителността на всяко обучение е два дни, програмата ще бъде организирана около темите, разработени по дейност 1. След апробирането на методологиите е предвидено отпечатване на сборник с разработените наръчници в тираж 200 бройки, които ще бъдат раздадени на участниците в обучението.На обученията присъстващите следователи ще бъдат насърчавани да споделят със свои колеги, които не присъстват на обучителните семинари за съществуването на разработените наръчници, така че резултатите от проекта да достигнат до най- широк кръг заинтересовани лица. Предвид факта, че по проекта ще бъдат обучени 60 % от следователите в България, може да се очаква с голяма степен на сигурност, че няколко месеца след приключването на проекта всички следователи в България ще са информирани за разработените по проекта методологии и ще ги използват. 5 033.08 4 768.40
Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът за организация и управление на проекта и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Публикуване на резюме на проекта и периодични публикации (най- малко на всеки три месеца) на интернет страницата на КСБ, отразяващи напредъка и постигнатите резултати по проекта. 2. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – 200 бр. флаш-памети с логото на ЕС, на които ще бъдат качени четирите разработени методологии; Флаш паметите ще бъдат раздадени на обучаемите по проекта 3. Ще бъдат разработени и отпечатани 500 брошури за проекта и резултатите от него, които ще бъдат разпространени в сгради на НСЛС, МВР, съдилища, Прокуратура на Република България. Ще бъдат отпечатани 3 плаката които ще бъдат поставени на видно място в сградата, където се помещава офиса на КСБ, както и в сградата на НСЛС. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.