Направление 1 - Дейност Патронажна грижа: Целта на дейност 1 е подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи на възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Ще се продължи подкрепата за осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домовете на лицата, които са застрашени от Корона вируса.
Включва четири мерки:
Мярка1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. Включва помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя др.;
-Предоставяне на интегрирани здравни услуги: поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др, които е допустимо да се предоставят извън медицинско заведение, придружаване до различни институции;
-Предоставяне почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.; -Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите;
-Инструктиране на потребителите за COVID-19 и необходимостта от дезинфекция и ползване на лични предпазни средства, предоставяне на здравно-информационни материали.
Мярка 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Животът в пандемична обстановка изправя специалистите от подпомагащите професии - лекари, социални работници, психолози пред непреживявани досега предизвикателства. Наблюдават се тревожност, несигурност, дезориентация. Възрастните хора и лицата с увреждания са особено уязвими в условията на световна пандемия, тъй като в по-висока степен са внушаеми, неуверени. Най-нестабилни са самотните хора, които няма с кого да споделят безпокойството, внушавано от публичните и социални медии. Ширят се слухове, които предизвикват гранични състояния, близки до психични разстройства. В кризисната ситуация, свързана със загуба на работа, респективно на доходи, болести - реални и въображаеми, драми в семействата, зачестяващи случаи на домашно насилие, социална изолация.
С потребителите, техните семейства, с екипа ще работи психолог, който добре познава обстановката в общината и има дългогодишен опит в социалните услуги.
Мярка 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства /закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция/ , заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги /със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция/. Ще бъдат продължени услугите, които бяха предоставяне по Патронажна грижа- К3.
Мярка 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата. Община Камено е разположена на площ от 12300 дка и включва 13 населени места. За достигане на потребителите на социална услуга "Патронажна грижа + в община Камено" е наложително ползването на транспортни средства.
В условията на пандемична криза най-препоръчителната стратегия е социалната изолация. Но за предоставящите услугата Патронажна грижа е наложително да се срещат с потребителите от целевата група. Това, което бихме могли да направим, е да им осигурим безопасен транспорт, минимализиращ срещата с граждани по улиците на град Камено и селата в общината. За обезпечаване на транспортирането на персонала ще бъде използван микробуса, закупен по процедура „Независим живот“.
Ще бъдат актуализирани разходни норми за гориво /тъй като микробусът, доставен по процедура „Независим живот“ вече не е нов/. Специалистите също ще представят разходните норми и маршрутите, за които са разходвали гориво. |
0.00
|
61 897.72
|
Направление 2 - Дейност Превенция на COVID-19 социалните услуги, делегирани от държавата дейности:
Целите на Направление II, Дейност 2 са насочени към подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в отговор на безпрецедентните обстоятелства, свързани с разпостранението на COVID-19.
Дейност 2 включва следните мерки:
Мярка 5: Осигуряване на лични предпазни средства
В началото на пандемичната криза социалните услуги от резидентен тип и социалните услуги в общността бяха изключително затруднени да доставят лични предпазни средства за потребителите си и за персонала, обгрижващ настанените лица. Настоящата процедура ще отговори на острата необходимост от дезинфекция, още по-стриктно почистване на помещенията, организиране на безопасно ежедневие както на персонала, така и на потребителите на социалната услуга, предоставяща делегирана от държавата дейност в Дом за пълнолетни лица с умствена изостаналост в село Русокастро. В ДПЛУИ част от потребителите и персонала преживяха заболяване от COVID-19 през месеца декември 2020 г. Изпитанието беше много тежко, но екипът се справи много успешно. Сега още по-ясно осъзнаваме необходимостта от стриктен контрол, непрекъсната хигиенизация и качествена дезинфекция на помещенията. Не по-малко важни са личните предпазни средства. Съгласно последните изследвания, констатиращи недостатъчния ефект от текстилните маски се налага да се сменят маските на всички членове на екипа и на настанените лица. Ще доставим дистанционни термометри, бактерицидни лампи, дозатори за дезинфектанти, машини за дезинфекция. И разбира се, качествени препарати за лична дезинфекция и дезинфекция на помещенията.
Мярка 6: Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности
Дома за пълнолетни лица с умствена изостаналост в с. Русокастро е една от най-големите резидентни социални услуги с такъв профил. Настанени са 130 лица със средна и тежка степен на умствена изостаналост.
Екипът на Дома се състои от 70 души - 23 специалисти: Директор.1 бр., Медицински персонал.10 бр., Административен персонал-12 бр. и 47 души помощен персонал в това число: Санитари - 32 бр., Кухненски персонал - 5 бр., Огняри - 2, Перач/ изкърпвач и гладач - 3 бр., Шофьори - 2 бр., Работник поддръжка -2 бр., Бръснар - 1 бр.
Наличието на потребители с ментални увреждания, които трудно спазват правила и ограничения изисква специален персонал, който да осигурява непрекъсната хигиенизация и дезинфекция. Настоящата програма дава възможност на община Камено да реши този проблем, да осигури безопасни условия на труд на персонала и пребиваване на настанените потребители.
Мярка 7: Тестване на персонала и потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19
В обхвата на дейност 7 се включва следните групи:
130 потребители, настанени в ДПЛУИ село Русокастро
70 души персонал на резидентната социална услуга
3 новоназначени работници, ангажирани с дезинфекция |
0.00
|
79 237.07
|