Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Според ОПР на Община Царево през 2020г. трябва да бъде икономически стабилен и екологично чист туристически център с икономически растеж, съхранено природно и културно богатство и ефективно използване на ресурсите за осигуряване на заетост и висок жизнен стандарт.
Запазване и развитие на  човешкия капитал, ограничаване на демографската криза, намаляване на безработицата и бедността, подобряване на жизнения стандарт, чрез насърчаване на образованието и социалното включване. За постигането и наред с основните икономически дейности и инфраструктурни проекти е необходимо и адекватно развитие на социалното дело.
Постоянно живеещите в общината /по данни ГРАО към 15.05.2015г./ са 9524 човека . От тях с увреждания над 50%, регистрирани в ДСП Царево са -  325 лица. Безработицата е 10.72%  по официални данни на Бюро по труда, но на практика този процент е доста по висок. Задълбочаващата се продължителна финансова и икономическа криза, влошават значително условията за живот. Най-засегнати от нея естествено са възрастните, болните и бедните.
Водени от гореизложеното, съобразявайки се с европейските, националните и общинските приоритети за развитие на социалните услуги, и възможностите на ОПРЧР - процедура " Независим живот", разработихме идеята за създаване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда".
Негова основна цел ще бъде подобряване качеството на живот на най-уязвимите обществени групи в община Царево. Тя ще бъде реализирана чрез разширяване на кръга от социални дейности, облекчаване на условията за социално включване и насочване на усилията към индивидуалните потребности на потребителите на социални услуги.  
За целта  ще бъдат обучени и наети  екип от специалисти  /психолог, рехабилитатор, мед.сестри/, лични асистенти и домашни помощници. Наемането им ще облекчи значително живота, здравословните и социалните проблеми на нуждаещите се, от една страна и ще създаде заетост от друга.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Назначаване на 30 лични асистента : Ще се създаде нов "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда". В него ще се организира изпълнението на различни социални дейности . Целта е да се интегрират в едно съществуващите вече, да се разширят и да се включат нови социални дейности. Основната дейност ще бъде назначаването на лични асистенти за нуждаещите се. Ще се включат потребители и лични асистенти, които кандидатстваха, но останаха извън обхвата на проект "Нови алтернативи", както и нови такива. Основната цел на дейността е да подобри качеството на живот на хората с увреждания. Да им създаде по-добър бит, социални контакти и подходяща среда. Другата цел е създаване на заетост за безработни лица, Предвижда се: 1.Изработване на правила за работа като част от Правилника за организацията и дейността на Центъра 2.Оценка на индивидуалните потребности на кандидатите за потребители на услугата и на личните асистенти 3.Обучение на личните асистенти 4.Назначаване на личните асистенти 5.Контрол по изпълнението 6.Отчитане на резултатите След подробно проучване от наша страна и на база на опита ни по подобни проекти, предвиждаме да бъдат назначени 30 лични асистенти, при значително по облекчени условия, отколкото по досегашните проекти. С това ще дадем възможност да се включат повече потребители. Тази целева група има необходимост от ежедневни грижи - това са възрастни или деца инвалиди и имат нужда от човек до себе си, дори за най- обикновените дейности, като придвижване, лична хигиена, готвене, чистене, пране, пазаруване, прием на лекарства, връзка с околния свят, институциите и т.н. 179 820.00 147 637.46
Назначаване на 33 лични асистента : В "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" е да се включат допълнително потребителите и личните асистенти от проект "Нови алтернативи", който ще приключи на 31.03.2016 година. . Основната цел на дейността е да подобри качеството на живот на хората с увреждания. Да им създаде по-добър бит, социални контакти и подходяща среда. Другата цел е създаване на заетост за безработни лица, Предвижда се: 1.Изработване на правила за работа като част от Правилника за организацията и дейността на Центъра 2.Оценка на индивидуалните потребности на кандидатите за потребители на услугата и на личните асистенти 3.Обучение на личните асистенти 4.Назначаване на личните асистенти 5.Контрол по изпълнението 6.Отчитане на резултатите След приключване на проекта "Нови алтернативи", всички потребители и лични асистенти ще имат възможност за ново включване. Ще бъдат актуализирани потребностите им от Комисия на Центъра, включваща необходимите специалисти, с участието на експерти от ДСП,/по подобие на Нови Алтернативи/. По същия начин ще се изгради и "банка кадри" с лични асистенти.Всеки личен асистент ще се грижи по възможност за един потребител по правила, създадени предварително от Центъра и след сключване на трудов договор. Взаимоотношенията ще се регламентират с Вътрешни правила за работа и останалите нормативни документи, касаещи дейността. Отделно в Центъра за социални услуги, предвиждаме да бъдат наети - медицински специалист, рехабилитатор и психолог, които след експертна оценка от личен лекар или специалист, ще оказват допълнителна медицинска помощ на потребителите. 132 000.00 165 983.65
Назначаване на 10 домашни помощници: В Община Царево от 31 години съществува услугата Домашен социален патронаж. Тя включва доставяне на топла храна/ за 220 лица на територията на общината/ и помощ в дома/ за 10 лица на територията на град Царево/. Предвиждаме да разширим и доразвием тази дейност чрез новия Център за социални услуги, като увеличим значително броя на обслужваните лица от 10 на 50 лица с невъзможност или със затруднения в организацията на бита. Ще увеличим и броя на домашните помощници на 10. В момента на щат към Дейност "Домашен социален патронаж" е само един санитар. Ще разширим и обхвата на дейността, чрез назначаването на домашни помощници в съставните селища на общината - напр. в гр.Ахтопол, с. Лозенец, с. Бродилово, с.Българи, с.Кости и т.н, там където е необходимо обслужване и безработицата е голяма. Домашните помощници ще се грижат да организират по подходящ начин бита и да облекчат ежедневието на нуждаещите се лица. Голяма част от пенсионерите и най- възрастните хора в цялата община са самотно живеещи и нямат възможност да се грижат за себе си , за домакинството, за къщата си, за двора за градината си. Назначаването на домашен помощник ще им помогне да повишат качеството на живота си и да имат повече социални контакти. Ще се избират според желанието на потребителите. 93 420.00 101 604.43
Предоставяне на интегрирани социални услуги в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда": Целта на тази дейност да диференцира конкретните потребности на целевата група - 275 лица с увреждания и над 65 години от медицинско обслужване, рехабилитация и психологическа подкрепа.Групата включва и деца - например с ДЦП, неврологични и други с много тежки заболявания Повечето лица от тази група са самотно-живеещи, възрастни и болни хора, които се нуждаят от специални грижи. Досегашният ни опит показва, че те имат най-голяма нужда от медицинска сестра, рехабилитатор и психолог. Оценката на индивидуалните потребности, ще бъде направена от екипа на Центъра с помощта на специалисти от Дирекция "Социално подпомагане", експерти от Община Царево и главно в постоянна връзка с личните лекари на лицата със специфични социални потребности. Като част от тази дейност предвиждаме да включим и задължителните такива, а именно " Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране и супервизия на персонала" и "Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите". Тези дейности ще се извършват от наетите в Центъра специалисти - експерт по социални дейност, психолог и в рамките на вече предвидения бюджет. В първия месец ще бъде подготвено и пригодено помещението за нормалното функциониране на Центъра. През това време, паралелно ще се подготвят нормативните документи - правилник за дейността на Центъра, методики за отделните дейности, длъжностни характеристики, подбор на персонал, психологическа подкрепа и консултиране и супервизия на персонала, мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите 36 003.00 32 022.53
Текущ ремонт на помещението, в което ще се извършват услуги: За създаването на новия Център за предоставяне на интегрирани социални услуги, предвиждаме да се ремонтира едно помещение, общинска собственост, находящо се на партер и изключително подходящо и достъпно за хора с увреждания. Ще се избегне и плащането на наем. 11 747.00 7 933.39
Режийни разноски на Центъра: Ел.енергия, вода, телефон 2 700.00 510.84
Осигуряване на материали и консумативи: Канцеларски материали, хартия тонери и санитарни материали 500.00 604.42
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Обучение на персонала за предоставяне на услугите - личен асистент и домашен помощник. То ще бъде извършено от специалисти и експерти по социални дейности, по възможност членове на екипа на Центъра. 600.00 1 133.04
Осигуряване на публичност: Да се доведат до знанието на всички граждани на общината, възможностите, които проекта предлага, начините за кандидатстване, правилата за работа и прием, необходими документи и т.н. 1 000.00 391.80
Организация и управление на проекта: Предвиждаме екип от - ръководител, счетоводител и координатор по проекта 42 117.00 27 582.77

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.