Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Последиците от пандемията от COVID-19 предизвикаха най-голямата криза в образованието за последния век, като го засегна по безпрецедентен начин. Вследствие на това негативното влияние върху човешкия капитал ще бъде дългосрочно. Преустановяването на присъственото и въвеждането на дистанционно обучение, създадоха предпоставки за: 
- пропускане на материал и изоставане в ученето
- натрупване на неефективности в процеса на учене
- невъзможност за осигуряване на равен достъп на учениците до провежданото обучение в електронна среда от разстояние
- увеличаване на образователните неравенства
- повишен риск от отпадане
Семействата с деца в предучилищно и училищно образование са силно засегнати от новосъздалата се ситуация, като ефектите върху тях са не само по отношение на образованието, а и по отношение на тяхното здравословното състояние и психичното здраве. В резултат от въведените мерки за обучение в електронна среда от разстояние, в община Мездра се отчитат понижени образователни резултати на децата в училищно образование. Изолацията и екранното време доведоха до когнитивни и обучителни трудности сред децата, което налага прилагане на спешни мерки за опитимизиране на образователния процес. Именно поради това, чрез изпълнението на настоящия проект, сдружението цели да осъществи ефективен диалог с гражданите, бизнеса и други заинтересовани страни за извършване на мониторинг и оценка на действащото законодателство по отношение на предучилищното и учулищното образование в България. Откритото и отговорно управление ще доведе до подобряване на политиките в краткосрочен и дългосрочен план с цел по-добрата и адекватна подкрепа на децата и семействата в Република България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осъществяване на граждански мониторинг върху политиките и законодателството, провеждани от държавата за училищното и предучилищното образование, чрез проучване и анализ и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата на гражданското участие в управлението - част 1: Дейността е в обхвата на допустими дейности и допринася за постигането на следната конкретна цел по проекта: - осъществяване на ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване за партньорско управление и извършване на мониторинг и оценка на провежданите политики и действащото законодателство, свързани с училищното и предучилищното образование. За целта ще бъде извършена оценка, проучване, изследване и анализ на законодателството и действащи политиките и участие на гражданското общество при формулирането и изпълнение на политики в областта на училищното и предучилищното образование. България е в нова кризисна ситуация, вследствие от пандемията COVID-19, която изисква не само мерки за сигурност, но и редица компетентни действия, насочени към децата и семействата. Усилията и инвестираните ресурси на всички ангажирани в образованието през този период на криза са дали добри резултати, но в същото време структурните проблеми, пред които сме изправени през последното десетилетие, остават изключително сериозни и поставят под въпрос способността на образователната система да развива ефективно потенциала на всеки един ученик. Нивата на преждевременно отпадане от училище остават високи, тези на функционална неграмотност също. Неравенството в постиженията на учениците се увеличава. Тези предизвикателства са допълнително изострени от новите изисквания пред учители и ученици, наложени от пандемията. Именно заради това е необходимо извършването на задълбочен анализ и данни - на ниво община, така че да бъдат реализирани дейности с най-голяма добавена стойност за положително въздействие върху децата, учениците и учителите спрямо специфичните им нужди. За постигането на целта (извършване на мониторинга и оценка на провежданите политики свързани с преудилищното и училищното образование) ще бъдат активно включени гражданите, НПО сектора и бизнеса от община Мездра във формулирането и изпълнението на политики за подобряване политиките в краткосрочен и дългосрочен план. Това може да се постигне чрез ясни и прозрачни процедури, които да гарантират достъпа на гражданите до институциите и чрез легитимното гражданско представителство в различни форми за консултации и контрол, което е гаранция за прозрачното и добро управление. Под дейности: 1. Разработване на детайлна методология за събирането, проучването и анализирането на разнообразни източници на информация и документи. 2. Извършване на проучвания и анализ, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики и законодателство свързано с училищното и предучилищното образование. Ще се изготвят анкетни карти, ще се състави списък с най-активните канали за връзка с основните целеви групи – детски градини и учебни заведения, интернет сайтове, платформи, чатове и блогове, ще се извърши анкетно проучване сред представители на целевите групи. Извършване на настолно проучване и изследване на законодателството и действащи политиките и участие на гражданското общество при формулирането и изпълнението им в областта на мерките за образованието - Закон за предучилищното и училищното образование, Закон за закрила на детето и др. Извършване на проучвания на добри практики и иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики свързани с образованието на децата и учениците. 25 000.00 25 000.00
Осъществяване на граждански мониторинг върху политиките и законодателството, провеждани от държавата за училищното и предучилищното образование, чрез проучване и анализ и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата на гражданското участие в управлението - част 2: Продължение: 3. Изготвяне на наръчник, съдържащ опита на други страни, тенденциите и препоръки за: - за намаляване на административната тежест и облекчаване на задълженията на учителите (посредством преработка на нормативни документи от МОН), за да имат възможност и време да се фокусират върху преподаването; - обучения в различни подходи за ефективно управление на класната стая, за използване на разнообразни методи на преподаване, оценяване и даване на ефективна обратна връзка, които стимулират активното и саморегулирано учене на учениците - организация на учебната година и ваканциите - включването на допълнителни часове в учебната програма, свързани със здравно образование и акцент върху психичното здраве - включването на родителите в изготвянето на планове за оптимизиране на образователния процес като необходима мярка. 25 656.00 25 121.40
Информационна дейност с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство за преучилищното и училищното образование: Дейността е в обхвата на допустими дейности и обхваща следната конкретна цел: осъществяване на ефективен диалог с гражданите за открито и отговорно управление, чрез гражданско участие в изпълнението на политики свързани с подобряване на политиките с цел осигуряване на ефективно образование: 1. Организиране на информационна кампания (информационни срещи) с цел повишаване на обществената осведоменост относно възможностите/ механизмите/ инструментариума за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Целта на дейността е чрез информационна кампания да се обхване по широк кръг от граждани, да се информират относно възможностите и механизмите за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики. Основната цел на тази дейност е да се осигури лесен достъп до актуална информация по отношение на алтернативни форми за включване на гражданското общество. В тази връзка се предвижда организирането на информационна кампания, имаща за цел да запознае в детайли обществеността и целевата група родители, бизнес с действащите държавни политики, касаещи училищното и предучилищното образование в България. Ще се състави комуникационна стратегия, в която ще се планира и организира съдържанието - текста на публикациите, ще се изготви медиа план с най-посещаваните он-лайн канали и социални мрежи от целевата група, медиа мониторинг с предварително планираните и реализирани публикации. 2. Провеждане на 3 бр. информационни срещи в гр.Мездра, по време на които ще се даде възможност всички от целевите групи да вземат участие във взимането на решения, даването на препоръки и отнасянето им до съответните институции пряко отговорни за подобряване на законодателната рамка, свързана с предучилищното и училищното образование. Изведените обобщения, изводи и препоръки ще бъдат включени в " Наръчник". По време на информационните срещи ще се разискват проблемите, тенденциите и възможните алтернативи за решаването им, ще се споделят идеи и обмяна на информация. Целта на 3те информационни срещи е не само да очертаят областите, в които трябва да се предприемат мерки, но и да стане повод за обществен дебат, особено в периоди на големи кризи. Участието на експерти и длъжностни лица от държавните институции ще осведомяват и разясняват механизмите и инструментариума за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики за предучилищно и училищно образование. Ще бъдат обсъждани всички възможни форми за пряко участие на гражданите. Дейността за организация на събитията, включващи зали, техническо оборудване, кафе паузи и др. ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ. 4 500.00 4 852.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.