Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът допълва и надгражда предоставяните социални услуги, като осигурява предоставяне на услугите:
•	„социален асистент“, стартирана по проект  „Подкрепа за достоен живот”, като се разширява дейността на Звено за услуги в домашна среда;
•	„личен асистент“, стартирана по процедура „Нови Алтернативи“. 
Обща цел - да се създадат условия за постигане на независим живот и социално включване на хора с увреждания и възрастни хора.
Специфични цели:
•	предоставяне адекватен отговор на потребностите на целевите групи, чрез осигуряване на целенасочени социални услуги;
•	развитие и надграждане на системата на социалните услуги, посредством комбиниране на комплексни действия за дългосрочна грижа;
•	създаване на възможност за заетост на лицата, ангажирани с грижа за лица от уязвимите групи;
•	развиване на системата на социалните услуги и на капацитета  на включените лица.
Целеви групи са хора с увреждания и техните семейства и лица над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Проектът предвижда предоставяне на услугата „личен асистент“ на 56 потребителя, за 18 месеца, които да бъдат обслужвани от 56 лични асистента и на услугата „социален асистент“ на 40 потребителя, за период от 18 месеца, предоставена от 10 социални асистента.
Основни дейности за изпълнението на проекта са: управление на проекта, публичност, обезпечаване предоставянето на услугите, предоставяне на услугата социален асистент и предоставяне на услугата личен асистент
	
Съпътстващи дейности - създаване на изнесен офис с 2 служители, в който ще се изготвят и съхраняват индивидуалните планове на потребителите, ще се приемат заявки за определен вид специализирана подкрепа, ще се определя времето и начина на предоставяне на грижа/подкрепа; наемане на външен изпълнител с опит в сферата, който ще осъществи оценката на кандидатите за потребители, ще  изготви методология на социалните услуги; ще осъществи обучения на персонала и осигури последваща професионална подкрепа и супервизия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Дейността има за цел да осигури навременно осъществяване на предвидените дейности, цялостно качествено изпълнение проекта, ефективна работна организация при реализацията, необходимата отчетност и устойчивост на постигнатото. Дейността ще стартира със сформирането на Екип за управление /ЕУ/ и ще се изпълнява през целия период на проекта. В рамките на проекта се предвижда екип от 4 лица на следните позиции: ръководител, координатор, експерт обществени поръчки и счетоводител. Членовете на екипа са избрани на база образование, профил и професионален опит, както и способност за работа в екип, организационни и комуникативни умения и отношение към третираната тематика, а именно желание за работа в сферата на предоставяне грижа за лица с увреждания и възрастни хора и осигуряване на достоен и независим живот. Всички лица имат добър опит в в изпълнение на сходен тип дейности, с тези за които ще отговарят при изпълнението на настоящия проект. Лицата ще имат следните отговорности: - ръководител: описани в т.9 на формуляра. - координатор: организира техническата работа на екипа за управление на проекта; съдейства за провеждане набирането на кандидати за асистенти и на потребители на социалната услуга; участва в изготвянето на необходимата отчетна документация /междинни технически доклади и други/, съгласно изискванията на договора за БФП и ОП РЧР; осъществява контрол върху предоставянето на услугите и съдейства за преодоляване на трудности; следи за качественото предоставяне на услугата и контролира спазването на изискванията за работата на асистентите; участва в подготовката на дейностите по информиране и публичност на проекта; съхранява документацията, свързана с работата на асистентите; извършва регулярни мониторингови посещения на адресите на потребителите, съвместно с ръководител проект и служителите в изнесения офис, с оглед гарантиране спазването на утвърдените графици на социалните асистенти и качественото предоставяне на услугата. - счетоводител: изготвя необходимите финансови и счетоводни документи, съгласно изискванията на Закона за счетоводството и ОП РЧР; обработва счетоводни документи за изразходваните бюджетни средства; организира счетоводната отчетност на проекта; изготвя междинните и финалния финансови отчети; съдейства при подготовката на дейностите по информиране и публичност на проекта; изчислява размера на съответните възнаграждения, свързани с изпълнение на дейности по проекта; води всички необходими регистрационни и отчетни форми и документи, необходими за финансовото изпълнение и отчитане на проекта. - експерт обществени поръчки: планира провеждането на обществени поръчки, необходими за изпълнението на проекта и предвид планираните и провеждани обществени поръчки от Община Габрово в рамките на календарната година; ; подготвя и съгласува документация за обществени поръчки, в рамките на проекта, съобразно системата за вътрешен контрол на Община Габрово и изискванията на ДБФП; изпълнява всички изисквания на управляващия орган (УО) по отношение на подготовката и провеждането на обществените поръчки, като подготвя и предоставя исканата информация и документи; организира провеждането на процедурите за обществени поръчки, като изпълнява всички необходими дейности по отношение на провеждането и взетите решения, по информирането на участниците в процедурата и АОП; изпълнява всички необходими действия за провеждане на процедурите в условията на публичност, пълна прозрачност и равнодостъпност на всички заинтересовани лица, като своевременно осигурява публичност на информацията по провеждането; организира подготовката и сключването на договори с избрани изпълнители; съдейства на останалите членове на Екипа за управление за контрол по изпълнението на договорите. Етапи на изпълнение: сключване на договори/издаване на заповеди; организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители; организиране и подбор на асистенти и потребители; организиране предоставяне на услугите; отчитане на изпълнението. 32 417.78 30 666.77
Публичност: Дейността има за цел да осигури постигане на информиране и публичност, като планираните мерки в рамките на проекта ще имат двупосочно въздействие. Те ще бъдат насочени към промотиране на проекта и осигуреното финансиране в рамките на ОП “Развитие на човешките ресурси” и към информиране на обществеността за предоставяните социални услуги. По този начин ще се постигне информиране относно същността на проекта, като се предостави информация както на потенциалните ползватели на услугите за възможността да кандидатстват за получаване на необходимата им грижа, като също бъдат информирани и незаети лица с интерес към ангажиране с предоставянето на услуги с такъв характер, които биха могли да кандидатстват за позициите социален асистент и личен асистент. Планираните мерки за публичност включват: Визуализираща табела Табелата ще бъда монтирана на офиса на центъра. Публикация в местната преса и радиосъобщение Публикациите ще съдържат информация за проекта и за възможностите за ползване на личен и социален асистент, както и за свободните работни позиции. Те ще бъдат публикувани/излъчени при стартиране предоставянето на услугите и когато възникне необходимост от последващо обявяване на свободни позиции. Телевизионен репортаж в интернет телевизионнна продукция Три различни репортажа ще бъдат подготвени през периода на изпълнение на проекта и ще бъдат излъчвани и както в интернет телевизионнна продукция, така и винаги, когато е подходящо да бъде разпространявана информация за проекта и същността на предоставените услуги. Телевизионните репортажи ще бъдат с продължителност минимум 20 минути и ще отразяват реалното предоставяне на социалните услуги. ще бъдат представени личните впечатления и мнения на различни хора, напр. потребители на услугата, асистенти, външни лица, ангажирани с обучение и подкрепа, ръководител проект, семейства и близки на потребителите, граждани. Информационни флаери Информационните флаери ще съдържат информация за същността на предлаганите социални услуги, осигурени в рамките на проекта и ще бъдат разпространявани на подходящи места, където се срещат представители на целевите групи. Публично представяне на проекта Организиране и провеждане на начална и заключителна конференция с представители на заинтересованите страни, институции, местни медии и др., които ще се проведат при стартиране и при приключване на проекта. Те ще представят планираните цели, заложените дейности, включените целеви групи, очакваните резултати и съответно степента на тяхното постигне и удовлетвореността на участвалите лица. Изнесени срещи на потребителите на услугите Организирането и провеждането на срещите ще се осъществи, като част от потребителите бъдат организирани да участват в обща инициатива, за опознаване, общуване, споделяне. Мероприятията ще се осъществят с участието на асистентите, ЕУ, лица, ангажирани с изпълнението на проекта и с предоставяне на социални услуги, граждани. Актуална информация на сайта на Община Габрово На сайта на Община Габрово www.gabrovo.bg регулярно ще бъде подавана информация относно случващото се и постигнато в рамките на проекта. Гражданите ще бъдат информирани за възможността да ползват двете социални услуги, за начина на кандидатстване, условията и сроковете Потенциалните кандидати за лични и социални асистенти също ще бъдат информирани за всички етапи на подбора. Етапи на изпълнение: избор на изпълнител, подготовка на съдържанието и съгласуване на дизайн на публикации, флаери, радио спот; подготовка, планиране и осъществяване на 2 бр. публично представяне и на изнесени срещи на потребителите; съгласуване на телевизионен репортаж; регулярна информация на сайта на Община Габрово. Дейностите ще бъдат разпределени равномерно в периода на изпълнение на проекта, като се стартира със сключване на договори с изпълнители на мерките за публичност и на телевизионния репортаж. Публикации, репортажи и радио спот ще осигурени към момента на набиране на потребители и асистенти. 4 800.00 3 888.00
Обезпечаване предоставянето на услугите : Дейността има за цел да осигури пълноценното предоставяне на планираните социални услуги. 3.1. Изграждане на център Центърът ще представлява обособено помещение за работа по организиране предоставянето на услугите. Избраното помещение е на оживено място в широкия център на града с осигурена инвалидна достъпност. Помещението ще бъде подходящо обзаведено и оборудвано с офис техника за работа на 2 лица, като и за прием на посетители и съхраняване на документи. Центърът ще представлява изнесен офис на ЗСУ, в който ще работят 2 лица (1 лице на пълно и 1 лице на непълно работно време), които ще имат ангажимент: да приемат документи на лица - кандидати за позициите социален асистент и личен асистент и на кандидатите за потребители на социалните услуги, ще съхраняват личните досиета, ще подготвят графици за работа на социалните асистенти, ще изготвят и съхраняват индивидуалните планове на потребителите. В центъра, нуждаещите и асистентите ще имат възможност да подават заявления, да търсят и получават информация, като същевременно ще има възможност да бъде осигурена подкрепа (напр. психологическа, мотивационна) от специалист с необходимия профил и специализация, от страна на външния изпълнител. По този начин ще се осигури реална възможност за преодоляване на изолацията, в която лицата с увреждания и възрастните хора живеят и се осигури предоставяне на качествена услуга, съобразно индивидуалните потребности. 3.2. Външен изпълнител с опит в сферата Външният изпълнител с опит в сферата ще обезпечи професионалната подкрепа, от която ще се нуждаят както ползвателите на услугите, така и асистентите. Външният изпълнител ще има ангажимента да: - да осигурява мотивационна, психологическа и друга подобна подкрепа на потребителите на услугите; - да подготви, организира и проведе начално въвеждащо обучение на асистентите; - предоставя психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на асистентите; - да разработи методология на социалните услуги; - да направи оценки на кандидатите за потребители на услугите. Етапи на изпълнение: назначаване на 2 лица за работа в центъра; сключване на договор с външен изпълнител; обзавеждане и откриване на изнесения офис. Разходите за изпълнението на дейността ще обезпечат изграждането на центъра и постигането на всички резултати от дейността на избрания външен изпълнител. 54 048.20 48 583.98
Предоставяне на услугата социален асистент: Дейността има за цел да осигури реалното предоставяне на услугата социален асистент. 4.1. Избор на социални асистенти Екипът за управление ще организира провеждането на процедурата за подбор. Ще проведе процедурата и ще подготви и сключи трудови договори с определените лица. В договорите ще бъдат регламентирани правата и задълженията им, като към договорите ще бъдат приложени Декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, Етичен кодекс и Длъжностна характеристика. 4.2. Подбор на потребители ЕУ, съвместно със служителите в центъра и външния изпълнител ще организира провеждането на процедурата за подбор, като осигури публичност, прозрачност и безпристрастност. Оценките на потребностите на кандидатите за потребители ще бъдат направени от специалисти на външния изпълнител. Всяка оценка подлежи на актуализация, поне веднъж на шест месеца или по-рано, при необходимост - по молба на потребителя/негови близки или промяна в състоянието му. Подборът на потребителите ще бъде осъществен съобразно направените оценки. За предоставяне на услугата с всеки потребител ще бъде сключен договор (7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата), който да регламентира правата и задълженията на доставчика и потребителя на социалната услуга, а индивидуалният план регламентира дейностите, които ще се извършват за удовлетворяване на индивидуалните специфични потребности на потребителя. При подбора и изпълнението на договора ще се прилага Методика за предоставяне на услугата в общността „социален асистент”. 4.3. Работа на социалните асистенти с потребителите Социалните асистенти ще предоставят индивидуална подкрепа на потребителите, съобразена с личните нужди, като: - почасови услуги за лична помощ на нуждаещите се лица, като поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, вземане на лекарства, при рехабилитационни и други специализирани услуги и др.; - почасови услуги за комунално битови дейности като пазаруване, хигиена в жилището, съдействие при дребни битови ремонти, приготвяне на храна и др.; - почасови услуги в подкрепа на социалното включване, изразяваща се в помощ в общуването и при социални контакти, придружаване при посещения на кино,театър, изложби, концерти и др. Етапи на изпълнение: подбор на персонал; подбор на потребители; предоставяне на услугата; осигуряване на подкрепа за потребители и социални асистенти. 115 695.56 86 292.08
Предоставяне на услугата личен асистент: Дейността има за цел да осигури реалното предоставяне на услугата личен асистент 5.1. Избор на лични асистенти Екипът за управление ще организира провеждането на процедурата за подбор. Ще проведе процедурата и ще подготви и сключи трудови договори с определените лица. В договорите ще бъдат регламентирани правата и задълженията им, като към договорите ще бъдат приложени Декларация за спазване на поверителността на личните данни и информацията, Етичен кодекс и Длъжностна характеристика. За осигуряване на по-широк обхват на предоставяната услуга и удовлетворяване на по-голям брой нуждаещи се в рамките на разполагаемия финансов ресурс, в настоящия проект е планирано личните асистенти да работят на трудов договор по 4 часа дневно. В документацията, която ще бъде подготвена за подаване, всеки потенциален ползвател на услугата ще има възможност да посочи личните си предпочитания по отношение на личния асистент, а именно дали да бъде обслужван от свой близък. 5.2. Подбор на потребители ЕУ, съвместно със служителите в центъра и външния изпълнител ще организира провеждането на процедурата за подбор, като осигури публичност, прозрачност и безпристрастност. Оценките на потребностите на кандидатите за потребители ще бъдат направени от специалисти на външния изпълнител. Оценките се подновяват на 6 месеца или по-рано при промяна в констатираните обстоятелства. Подборът на потребителите ще бъде осъществен съобразно направените оценки. За предоставяне на услугата с всеки потребител ще бъде сключен договор (7-дневен срок от началото на предоставянето на услугата), който да регламентира правата и задълженията на доставчика и потребителя на социалната услуга. За предоставяне на услугата за всеки потребител се изработва индивидуален план, в който се описват дейностите, които ще се извършват за удовлетворяване на индивидуалните му потребности, като се включи оценка за рисковете за здравето и безопасността на потребителя. При подбора и изпълнението на договора ще се прилага Методика за предоставяне на услугата в общността „личен асистент”. 5.3. Работа на социалните асистенти с потребителите Личните асистенти ще предоставят индивидуална подкрепа на потребителите, съобразена с личните нужди. При предоставянето на услугата ще се търси обратна връзка от потребителите или техни законни представители, като резултатите ще се анализират и ползват за подобряване качеството на социалната услуга. Предложенията ще се ползват за подобряване качеството на предоставяните услуги. Етапи на изпълнение: подбор на персонал; подбор на потребители; предоставяне на услугата; осигуряване на подкрепа за потребители и социални асистенти. 293 038.46 241 538.69

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.