Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проекта предвижда създаване на “Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”, в който ще се осигури предоставянето  на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, основавайки се  на индивидуалната му оценка.
Центърът ще е иновативен по своята същност. Хората в неравностойно положение ще имат гарантирана възможност за избор на услуги и ще бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване достъпа и до здравни услуги и към развитие на социални услуги в общността, в подкрепа на социалното включване на хората в неравностойно положение, както и до улесняване достъпа  до заетост. В резултат на предоставяните услуги ще се подобри качеството на живот на възрастните и хората с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
   С интегрираните  услуги ще се подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. От друга страна,  ползвайки услугите на Центъра ще се  предоставят възможности за връщането на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейността планира рамките за качествено управление на проекта, за успешната координация и реализация на всички дейности. Сформирането на ефективен екип създава необходимите предпоставки за постигане на целите на проекта, мониторинг и контрол. Отчитайки спецификата на проекта ще бъде необходимо вземането на отговорни, управленски решения, стриктно прилагане на методическите указания и подкрепа. Екипа на проекта ще има следния състав и задължения: 1.Ръководител-Ръководи и контролира: цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта; спазването на плана за действие; изпълнението на дейностите по проекта; осъществява контакта с Управляващия Орган и с други заинтересовани страни; изпълнението на очакваните резултати и постигане на индикаторите за изпълнение и резултат; подбора на служителите на Центъра за почасови услуги; напредъка при достигане на целите на проекта; работата на ЕУП; Отговаря за: законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители, наблюдава и контролира изпълнението на сключените договори, техническото и финансово отчитане на проекта; общата съгласуваност на проекта; законосъобразното разходване на средствата и спазване на бюджета; вътрешния контрол по предоставяне на услугите в Центъра. 2.Счетоводител-отговаря за: цялата счетоводна отчетност по проекта; правилното съставяне и достоверността на първичните документи; осчетоводяване на извършените разходи и разплащане с изпълнителите; правилното разходване на средствата по разплащането на проекта; поддържането на точна и редовна документация и счетоводна отчетност за проекта; документални проверки (верификации) върху представените от изпълнителите фактури и други документи с еквивалентна доказателствена стойност, които включват проверки на реквизитите на съответния документ, проверка на точността на заявените суми и проверка на допустимостта на разходите; възникнали нередности по проекта в счетоводната система и осчетоводява всички дължими суми по нередности, като предприема съответните действия за уведомяване на УО по реда и сроковете, предвидени в договора за безвъзмездна финансова помощ. 3.Координатор–отговаря за: дейностите по проекта между кандидата, външните изпълнители, служителите от общинската администрация, заангажирани с изпълнението на проекта, служителите на Центъра за почасови услуги и потребителите на услугата по проекта; спазването на график за изпълнението на проекта и успешното му приключване; подбора на служителите на Центъра за почасови услуги; съхранението на документацията във връзка с изпълнението на проекта в сроковете, съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ; разработването на процедура за вътрешен мониторинг по проекта; осъществяването на мерките за информация и публичност за проекта; всички реклами, прессъобщения и други информационни материали за медиите; кореспонденцията между кандидата и УО по проекта; вътрешен контрол на предоставянето услугите в центъра. 4.Технически сътрудник-Подпомага и участва в: дейностите по проекта между кандидата, външните изпълнители, служителите от общинската администрация, заангажирани с изпълнението на проекта, служителите на Центъра за почасови услуги и потребителите на услугите по проекта; Спазването на графика за изпълнението на проекта и успешното му приключване; подбора на служителите на Центъра за почасови услуги; съхранението на документацията във връзка с изпълнението на проекта в сроковете, съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ; разработването на процедура за вътрешен мониторинг по проекта; осъществяването на мерките за информация и публичност за проекта; дейността на координатора, във връзка с всички реклами, прессъобщения и други информационни материали за медиите; дейността на координатора при кореспонденцията между кандидата и управляващия орган по проекта; осъществяването вътрешен контрол на предоставянето услугите в Центъра. 45 394.54 45 057.53
Информиране и публичност: При изпълнение на всички дейности за осигуряване на информация и публичност по проекта, ще се спазват стриктно техническите изисквания, заложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Община Кюстендил ще следва и изпълнява наръчника като основен източник на информация за задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, начините и методите за тяхното изпълнение, както и ефективното предоставяне на информация по проекта. Чрез активна и навременна реклама ще се предизвика разбиране у широката общественост към проблемите на хората в неравностойно положение, което е пряко свързано с цялостното развитие на социалната дейност на общината. Основното внимание ще се насочи към правото на хората в неравностойно положение да водят пълноценен и достоен живот, чрез предоставяне на социални и здравни услуги в общността и в домашна среда. За процеса по информация и комуникация по изпълнението на проекта Община Кюстендил ще осъществи следното: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Кюстендил, изрично ще се указва съфинансирането от Европейския социален фонд на проекта, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; ще са упоменава Европейския социален фонд, който оказва подкрепа на проекта и общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. По време на осъществяването на проекта Община Кюстендил ще информира обществеността за получената от Европейския социален фонд подкрепа, като: публикува на интернет - страницата на Община Кюстендил кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; постави плакати с информация за проекта (минимално размер A3), в които се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, на видно за обществеността място. 3. По отношение на дейностите, съфинансирани от Европейския социален фонд, Община Кюстендил ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в даден проект информирани за това финансиране. 4. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд. 5. Всички лога и изискванията за тяхното използване ще бъдат съобразно изискванията, както и емблемата на ЕС и логото за програмен период 2014-2020 г. ще се изобразяват винаги с еднакви размери в разработените печатни и информационни материали. 195.00 195.00
Подбор и наемане на персонал за „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”: Проектната идея е в новосъздадения „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” да бъдат предоставяни комплексни услуги в зависимост от потребностите на „отделния човек”. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще се извършва според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, съобразно индивидуалната му оценка. Почасовите услуги за социално включване в центъра ще се предоставят от следните специалисти: Управител – 0.5 щ.бр.; Социален работник – 1.5 щ.бр.; Психолог – 1 щ.бр.; Медицински работник – 1 щ. бр.; Кинезитерапевт/Рехабилитатор – 1 щ.бр.; Социален медиатор- 1 щ. бр. Услугите за социално включване ще се организират в индивидуални и групови сесии в кабинети на специалистите, в залите на новия център и при мобилната работа на екипите. За осъществяването на почасовите услуги в домашна среда ще бъдат наети лични асистенти - 54 щ. бр. Лицата с увреждания и затруднено обслужване ще получат право на индивидуален бюджет за ползване на услугата „Личен асистент”. Проектното предложение на Община Кюстендил е основано в подкрепа на правото за пълноценен живот на хората в неравностойно положение при зачитане на тяхното достойнство и право на избор. Голяма част от хората над 65 г. са неспособни да се самообслужват, имат хронични заболявания и друг вид здравословни проблеми. В тази връзка, грижата предоставяна от персонала на центъра ще бъде дългосрочна чрез предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги с оглед гарантиране качеството на живот, независимост и достойнство. Особено важно ще е взаимното допълване на грижи и услуги в домашна среда и услугите, предоставяни в центъра. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му ще са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугата, която ще се предоставя в „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”. Те ще имат за цел да гарантират осигуряването на професионални грижи за потребителите на услугата от страна на мотивиран, добре обучен и работещ в екип персонал. Подборът на персонала на Центъра ще бъде извършен на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване. Ще бъде назначена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил, която ще организира конкурса и извърши подбора на персонала. Провеждането на конкурса ще бъде на два етапа – по документи и интервю. Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. С наетият персонал ще бъдат проведени обучения и супервизия. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост. При започване на работа в „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител на центъра ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. 9 168.00 8 846.16
Ремонт, оборудване и обзавеждане на помещения на „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”: В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на подизпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на ремонтните работи, на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на центъра. Проектната идея е в новосъздадения „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” да бъдат предоставяни комплексни услуги в зависимост от потребностите на потребителя и индивидуалната оценка. За осъществяване на целите, заложени в настоящето предложение, Община Кюстендил предоставя помещения в част от имот - публична общинска собственост – І-ви етаж от „югоизточната част от южното крило” от сградата на Детска ясла „Радост” с адрес: гр. Кюстендил, ул. „Ефрем Каранов” № 33А. Предоставената от Община Кюстендил база е определена за създаване на социална услуга още с Решение № 667/ 29.07.2010г. на Общински съвет – Кюстендил. Тя ще бъде ремонтирана, оборудвана, обзаведена и приведена в завършен вид, модерна и отговаряща на всички изисквания. Центърът ще е оборудван с кабинети за психологични и социални консултации, медицински кабинет, кабинет за рехабилитация, многофункционални зали с различни кътове - за провеждане на групови сесии, кът за социални контакти, кът за ежедневни и други дейности. За предоставянето на услугите в Центъра е необходимо закупуването на следното оборудване и обзавеждане по кабинети и помещения: Зала за групова работа – 2 бр. голяма елипсовидна маса (6 места); 15 стола; секция за документи- 2 бр.; канапе – 2 бр.; ниска маса – 1 бр.; 2 бр. закачалки за дрехи; флипчарт /магнитен/; климатик; преносим компютър – 1 бр.; бюро; табло;кошчета за смет – 2 бр. Малка зала – Община Кюстендил ще финансира оборудването и обзавеждането. Кабинет на психолог – бюро – 1бр.; офис стол - 1бр; мека мебел; секция за документи- 1 бр; закачалка -1бр.; компютър; принтер; посетителски стол -2 бр.; климатик; кошче за смет. Медицински кабинет - медицинска кушетка; медицинско бюро; офис стол - 1бр.; медицинска масичка; апарат за кръвно и слушалки, 2 бр. посет. стол; аптечка; закачалка -1бр.; секция за документи- 1бр.; климатик; кофа за смет. Кабинет кинезитерапевт – кушетка; бюро – 1бр.; офис стол - 1бр; огледало голямо- 1бр.; мека мебел; секция за документи- 1 бр; закачалка -1бр.; компютър; принтер; посетителски стол -2 бр.; климатик;кошче за смет. Кабинет на социални работници и управител– компютър - 2 бр. с мултифункционално устройство, бюро – 2бр.; офис стол – 2 бр.;2 бр. секции за документи; 2 бр. посет. стол;закачалка, климатик; кошче за смет. Входно антре – табло за информация, портманто, изтривалка. Санитарен възел – огледала – 2бр. и др. приналежности. Достъпа до центъра ще се осъществява посредством изградена рампа за хората, придвижващи се с помощни средства. Самият двор ще е снабден с кът за отдих и възможност за осъществяване на терапевтични дейности с потребителите. 57 276.16 38 194.56
Създаване на „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда”: Проектната идея е в новосъздадения „Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда” да бъдат предоставяни интегрирани услуги в зависимост от потребностите на потребителите. За ползване на услугите по проекта Община Кюстендил залага, като целева група 158 потребители (113 лица пренасочени от "Нови алтернативи" и 45 нови лица). Центърът ще е оборудван с кабинети за психологични и социални консултации, медицински кабинет, кабинет за рехабилитация, многофункционални зали с различни кътове. Достъпът до центъра ще се осъществява посредством рампа за хората, придвижващи се с помощни средства. При невъзможност от страна на потребителите сами да посещават центъра за ползване на предоставяните услуги от специалистите ще бъде осигурен специализиран микробус от Община Кюстендил. Тези потребители ще бъдат подпомагани от социален медиатор. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще е според специфичните потребности на човека в неравностойно положение, съобразно индивидуалната му оценка. Почасовите услуги за социално включване ще се предоставят в кабинети на специалистите и залите на новия център. Наетите лични асистенти ще полагат грижа за хората в неравностойно положение в домашна среда. За осъществяване на почасовите услуги в домашна среда на потребителите, създадения екип от специалисти в центъра ще извършва и мобилна работа за посещения в домовете. Тази дейност ще е насочена към повишаване на знанията и уменията на личните асистенти за качествено предоставяне на почасовите услуги в домашна среда и ще подкрепи семействата им. Мобилната работа ще окаже комплексно въздействие на лицата, ползващи услугите, чрез екипна работа и мултидисциплинарен подход за поддържане и максимално възстановяване на изгубените социални и битови умения на хората. Услугите, предоставяни от новия Център ще позволят на потребителите да ползват дневни грижи и рехабилитация, както и възможност техните семейства да водят активен социален живот и да бъдат трудово заети. Почасовите услуги ще са насочени към повишаване на качеството на живот на потребителите, като се съблюдава принципът на независим живот в семейна среда. Услугите предоставяни в домашна среда ще бъдат съобразени с индивидуалните потребности, желания и условия на живот на всеки човек, като в предоставянето им могат да се включат и роднини, съседи или приятели. Чрез разширяване механизма на общуване и стабилизиране на духовно-психологическото състояние на лицето, ползващо услугите на новия център ще се постигне социално включване и пълноценен живот, изпълнен със самочувствие. Личността на хората в неравностойно положение ще се постави в центъра на цялостната дейност в настоящето проектно предложение – справедливо отношение, зачитане на достойнството и потребностите, защото те имат правото на човешко достойнство в същата степен, както другите членове на обществото. Община Кюстендил планира персонала, който ще работи в центъра, да започне работа преди да стартира кампанията за кандидати за потребители и лични асистенти. Екипи от специалисти – социален работник, психолог, мед. работник и кинезитерапевт ще изготвят индивидуална оценка на потребностите на кандидатите за потребители. В тази връзка те ще осъществят срещи в домовете на лицата, подали заявления за участие, с цел проучване нуждите на лицата от ползване на почасовите социални услуги. Комисия за оценка и подбор, назначена със Заповед на Кмета на общината ще извършва подбора на потребителите и ще се произнася с решение за отпускане на индивидуален месечен бюджет на потребителите на почасови услуги в домашна среда. При повече потребители ще се извърши прецизен подбор и договори за ползване на услугите ще се сключат с най-нуждаещите се, съобразно оценката на потребностите. 520.00 31 337.40
Обучение, предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Извършване на въвеждащо и надграждащо обучение, предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на всички назначени служители на центъра. Община Кюстендил осъществява своята социална политика и предлага на хората в неравностойно положение необходимата подкрепа. Професионалното предоставяне на тази подкрепа според нас е и ключът към техния добър живот и социално включване. От значение е както професионализмът в директната работа и ежедневна грижа за хората с увреждания, така и този за организация и управление на социалните услуги. Отправна точка в този процес е разбирането, че хората с увреждания не са болни и нямат нужда от медицинска грижа, повече, отколкото всички останали хора. В това отношение както и във всяко друго хората в неравностойно положение имат нужда да бъдат възприемани като нормални хора, а специалното отношение да се проявява и ограничава само до конкретните им по-специални потребности. Община Кюстендил поставя изключителен акцент върху обучението и квалификацията на хората, които работят в сферата на социалните услуги като се стреми да подпомага тяхното развитие чрез обогатяване уменията им с помощта на различни техники, инструменти, модели и методи на работа (обмен на добри практики, споделяне на опит, популяризиране на нови методи на работа и научни изследвания в областта). В настоящето проектно предложение общината гарантира за прилагане на професионализъм в директната работа с хората, които ще ползват услугите на центъра и качествено управление и организация на социалните услуги, предоставяни от центъра. Обучението ще бъде съобразено със специфичните особености, като образователна подготовка и професионална квалификация, длъжност и др. на участниците. Наетият консултант ще бъде запознат с особеностите на участниците и по този начин ще повиши ефективността на обучението. Това оказва влияние както върху проектирането на съдържанието на програмата, така и върху избора на подходящи методи за обучение. Основната цел на психологическата подкрепа, консултиране и супервизия на персонала е подобряване на работната ситуация, което ще включва: • подобряване организацията на работа; • подобряване на работната атмосфера; • нарастване на специфичната за съответното поле компетентност; • психохигиена - превенция и развиване на способност за справяне с вътрешни " замърсявания" в живота на помагащия /самообвинения, самонаранявания, напрежение от живот в общност/; • развиване на способността за съвместна работа /коопериране/. Община Кюстендил ще планира и проведе качествено и ефективно обучение, психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, тъй като това е от огромна полза за реализиране на дейностите по проекта, защото новата услуга ще си осигури служители, които в резултат от обучението, консултирането и супервизията ще придобият точно онези знания, умения и нагласи, от които се нуждаем, за да се постигне целта на проектната идея – осигуряване на качествен и интегриран подход при предоставянето на услугите. 1 949.00 1 746.75
Предоставяне на услуги в домашна среда, оказване на социална, психологическа и здравна подкрепа на потребителите на услугите и осигуряване на специализиран транспорт на хората с увреждания: В новосъздадения Център на потребителите ще се предлага комплекс от интегрирани услуги и ще бъдат създадени условия за цялостна подкрепа на хората в неравностойно положение. Назначения персонал ще предоставя грижи за задоволяване на основните ежедневни, здравни и рехабилититационни потребности на хората, ползващи услугите, както и на потребностите им за организация на свободното време, развлечение и лични контакти. Центърът ще предоставя услуги по домовете на нуждаещите се, съгласно потребностите им и спазвайки утвърдената в страната „Методика за предоставяне на социалната услуга „Личен асистент”.За пътуващите лични асистенти извън града в бюджета на проекта са предвидени средства за пътни разходи за билети за междуградски транспорт. Грижите за хората в центъра ще се организират на програмен принцип в индивидуален и групов формат. Специалистите на центъра ще изготвят програми за работата си и ще отчитат месечно постигнатите резултати. Реализирането на груповия формат е от изключително значение за осъществяване на информиране, демонстрации, споделяне на опит, взаимопомощ, наблюдение и практикуване. Освен чрез участие в групи, програмите на центъра ще предвиждат и неструктуриран или много слабо структуриран дневен престой, позволяващ прекарване на свободното време по смислен начин, в съответствие с нагласите и интересите на потребителите. Създаването на неформални групи по интереси ще се насърчава. Общото време, което потребителите ще прекарват в центъра ще е със средна дневна продължителност до 4 часа. Разпределението в седмицата ще зависи от програмата (всеки ден или по-рядко). В Центъра ще се реализират дейности като: 1. Социално консултиране - ще постави акцент върху обсъждането и решаването на трудни индивидуални ситуации, стимулиране и развитие на уменията за междуличностното общуване и отношения, генериране на групова солидарност и др. Социалните работници ще извършват следните дейности: провеждат разговори и насочване на хората към подходящи за тях услуги и терапия, включвайки ги в групови занимания; съдействие на други специалисти от екипа по съответните им дейности; подготвяне месечните графици за посещение на потребителите; редовно провеждане разговори и консултации по социални теми и проблеми с потребителите и др. 2. Психологическа подкрепа – целта на тази подкрепа е да се подпомогнат хората в неравностойно положение в търсене на алтернативи, както и да се работи в посока на намаляване чувството на обреченост, безпомощност и безпреспективност. Тази психологическа помощ ще се извършва под формата на индивидуални и групови срещи, с цел да се подобри комуникативната компетентност у хората и да се създаде мотивация за научаване на нови поведенчески модели за адаптиране към промените, които са настъпили в техния живот. 3. Медицински грижи - съобразно специфичните особености и характеристики на целевата група на проекта ще се предоставят следните медицински услуги: - Проследяване и отчитане на физиологичните показатели: Ежедневно измерване на кръвно налягане, пулс; температурата при необходимост. Контролиране на приема на медикаменти-ежедневно проследяване за навременното и редовно приемане на лекарствените средства, предписани от личния лекар и др. 4. Рехабилитационни дейности - Провеждане на лечебна гимнастика за потребителите с двигателни и хронични увреждания, съобразно изработените им лични планове и под контрола на рехабилитатора; Поддържане на двигателни умения, чрез комплекс от разнообразни двигателни упражнения; Закаляване на организма, посредством разнообразни закалителни процедури. За всеки потребител ще се изготвя индивидуална програма, съобразно индивидуалните особености и потребности; съответните оздравителни мероприятия ще се провеждат съобразно сезоните и климатичните особености, като освен собствената база ще се ползва и двора на центъра. Потребителите ще се запознават по достъпен начин с информация за целесъобразен начин на живот, профилактика и превенция на болестите. 759 837.27 725 825.54

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.