Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда създаване и поддържане на независима система за мониторинг на резултатите от прилагане на антикорупционни мерки на национално ниво. Проектът е разработен от КПКОНПИ.
Планираните дейности включват всички специфични дейности съгласно Насоките за кандидатстване и са:
Дейност 1:Организация и управление
Дейност 2:Създаване на механизъм за наблюдение и оценка и от страна на независими външни оценители
Дейност 3:Извършване на пилотна оценка въз основа на разработената методология с оглед нейното апробиране
Дейност 4 и 5:Наблюдение/оценка на равнището на административна корупция, на прилагането на специфични политики и на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични институции, вкл. изготвяне на съответните шестмесечни и годишни доклади за 2018 и 2019 г.
Дейност 6:Наблюдение/оценка на равнището на административна корупция, вкл. изготвяне на шестмесечен доклад за 2020 г.
Резултати от проекта:
- създаден механизъм за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки, включващ:
	-отворена платформа за информация, комуникация и сътрудничество със заинтересованите страни, осигуряваща включване на неправителствени организации при наблюдението и оценката на резултатите от прилагането на антикорупционни мерки;
	-комплексна методология за наблюдение и оценка на резултатите от прилагането на антикорупционните мерки.
- прилагане на комплексната методология за наблюдение и оценка – изготвени 5 шестмесечни доклада за равнището на административна корупция, 2 годишни доклада за прилагането на специфични антикорупционни политики и 2 годишни доклада за прилагането на антикорупционни политики в ключови публични институции.
- осигурена публичност на резултатите от мониторинга и оценките за прилагането на антикорупционни мерки.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление: Целта на дейност 1 е осигуряване на ефективно и ефикасно управление на проекта с оглед постигане на определените цели. Дейността включва изпълнението на всички организационни задачи, произтичащи от изпълнението на проекта, включително провеждане на ежемесечни работни срещи на екипа, разработване на детайлен план-график за изпълнение на проекта; разпределяне на конкретни задачи между членовете на екипите, които ще участват в изпълнението на отделни дейности и детайлизиране на техните отговорности. Успешното реализиране на планираните дейности и изпълнението на заложените индикатори зависи от правилното разпределение на задачите. За успешното реализиране на проекта е необходимо ангажирането на експертите от екипа с разпределени конкретни задачи по организацията и управлението на проектните дейности, както и следене постигането на поставените цели и очакваните резултати. Дейността е ключова за обезпечаване на цялостното изпълнение на проекта, тъй като предвижда при старта на проекта да бъдат уточнени механизмите за субординация и текуща комуникация и подходите за идентифициране и отстраняване на отклоненията от план-графика. Всички дейности по проекта, които ще бъдат изпълнявани от външни изпълнители, ще бъдат възложени след провеждане на съответните процедури, съгласно приложимите законови разпоредби. Изпълнителите на дейностите, свързани с провеждане на процедурите за услуги, ще бъдат избрани съгласно изискванията на ЗОП. За да се осигури прецизност и коректност в провеждането на необходимите, тръжни процедури, действията на екип за управление на проекта ще бъдат надлежно съгласувани с дирекция "Административно-правно и информационно обслужване", както и с дирекция "Финансово-стопански дейности и управление на собствеността" на КПКОНПИ. При подготовката на техническите задания за провеждането на различните процедури ще бъдат включени експерти от екипа за управление на проекта със съответната квалификация и опит, в зависимост от предмета. Така ще се гарантира прецизното дефиниране на предмета на поръчката и обективното разработване и прилагане на подходящите критерии за оценка на офертите. Предвидената организация включва използването на следните организационни методи: - прилагане на работещ механизъм за седмичен контрол чрез приемане на устни или писмени отчети и планове за последващия период пред ръководителя на проекта; - ръководителят, от своя страна, докладва на ресорните отговорни длъжностни лица, като така се гарантира контрол над ефективността на планирането на две нива; - наблюдение – текущо проследяване на процеса на работа и изпълнение на дейностите, чрез преглед на цялата налична документация; - месечно планиране е участие на екипа – формулиране на краткосрочните цели и очертаване на бюджетната рамка; - текущ контрол и обратна връзка - механизъм за събиране и обработка на обратна връзка от участниците в проекта и заинтересованите страни, обсъждане на възникналите в процеса на работата проблеми и превенция на потенциални рискове и отклонения от заложените цели. С оглед ефективното изпълнение на планираните дейности ще бъде разработен и прилаган механизъм за информиране на Отговорния орган относно напредъка по проекта. Целта на този механизъм е редовно осигуряване на информация за напредъка на изпълнение на проекта и постигането на определените индикатор. 76 248.00 2 770.07
Дейност 2: Създаване на механизъм за наблюдение и оценка и от страна на независими външни оценители: Целта на дейност2 е създаване на ефективен механизъм за наблюдение и оценка на резултатите от прилагането на мерките, предвидени в Националната стратегия за превенция и противодействие на корупцията 2015-2020 (НСППК), плановете за нейното изпълнение и други правителствени документи. Механизмът за наблюдение и оценка на резултатите от прилагането на антикорупционните мерки ще представлява комплексна система за мониторинг, включваща два основни компонента: – комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки; – отворена платформа за информация, комуникация и сътрудничеството със заинтересованите страни. Функционирането на системата за мониторинг ще бъде осигурено чрез разработване и прилагане на комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки, включваща методи и техники за набиране и анализ на информация за прилагането на мерките като: – обобщение на отчетни доклади от институциите, изпълняващи НСППК; – социологически изследвания; – статистически и икономически анализи. Оценката на резултатите от изпълнението на антикорупционните мерки ще се осъществява чрез набор от количествени и качествени индикатори, отчитащ изпълнението на НСППК и ефекта от антикорупционните мерки: – индикатори за оценка на изпълнението на конкретните мерки, включени в НСППК, свързани с наличие на изпълнението на мярката, адекватност на нейното приложение, срочност, степен на реализация, качество, количествени индикатори, ефикасност (оценка на вложените средства спрямо постигнатият ефект). – индикатори за проследяване на постигането на заложената визия и приоритети (индикатори за въздействие). – индикатори за риск от корупция. – индикатори за прозрачност и мерки за борба с корупция. – индикатори за корупционно поведение. Индикаторите ще се базират на конкретни данни от социологически изследвания на виктимизацията от корупция на граждани и фирми; на корупционния натиск от страна на гражданите върху държавни служители или обратното; общата оценка и ценностна приемливост на корупцията; степента на разпространение на корупцията; оценка на действията на антикорупционните институции и др. Методологията ще включва специфични методи за наблюдение и оценка, съгласно тематичния обхват на мониторинговите документи, определени в НСППК, както следва: – Наблюдение на равнището на административна корупция. Ще се оценява честотата на даване на подкупи от гражданите и оказваният върху тях корупционен натиск. Този мониторинг ще се провежда два пъти годишно. – Наблюдение/оценка на прилагането на специфични антикорупционни политики. Ще се прилага спрямо по-важните политики на НСППК и ще включва оценка на тяхната ефективност. Този мониторинг ще се провежда веднъж годишно. – Наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични институции, като МВР, Агенция Митници, съдебната власт, системата на здравеопазването. Методологията ще включва обобщени индекси, осигуряващи възможност за проследяване на динамиката в изпълнението на антикорупционните мерки, както и инструменти за формулиране на препоръки за повишаване качеството при планиране и реализация на мерките. Методологията ще включва и процедури за избор на независими външни оценители, които осигуряват информация за мониторинга и оценката на прилагането на антикорупционните мерки и изготвянето на шестмесечни и годишни доклади за изпълнение на НСППК. Вторият компонент на система за мониторинг е уеб-базирана отворена платформа за информация, комуникация и сътрудничеството със заинтересованите страни, осигуряваща включване на международни и неправителствени организации при наблюдението и оценката на резултатите от прилагането на антикорупционни мерки. Платформата ще поддържа и база данни с проучвания и анализи на общественото мнение, ръководства, методики, наръчници, сборници с добри практики и др., свързани с превенция и противодействие на корупцията, създавани от различни публични институции и неправителствения сектор. 68 700.00 0.00
Дейност 3: Извършване на пилотна оценка въз основа на разработената методология с оглед нейното апробиране: Дейност 3 предвижда извършване на пилотно наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки въз основа на разработената комплексна методология с оглед нейното апробиране. Чрез изпълнението на тази дейност ще бъде тествана разработената комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки. Пилотното тестване ще обхване всички аспекти на комплексната методология: – Наблюдение на равнището на административна корупция. – Наблюдение/оценка на прилагането на специфични антикорупционни политики. – Наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични институции. Обхватът на наблюдението на равнището на административна корупция ще включва оценка на честотата на даване на подкупи от гражданите и оказваният върху тях корупционен натиск. Обхватът на наблюдението/оценка на прилагането на специфични антикорупционни политики ще включва всички направления на антикорупционните политики, определени в Стратегията и ще генерира данни за оценка на тяхната ефективност. Обхватът на наблюдението/оценка на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични институции ще включва системата на Министерство на вътрешните работи, Агенция Митници, съдебната власт, системата на здравеопазването. Изборът на конкретни институции ще бъде направен въз основа на предварителна оценка на риска от корупция, прилаганите мерки за прозрачност и борба с корупция. При извършване на наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в МВР ще включват основни дейности съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗМВР, както следва: - оперативно-издирвателна; - охранителна; - разследване на престъпления; - контролна; - административнонаказателна и предоставяне на административни услуги. При провеждане на пилотно наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки ще бъдат измерени начални стойности на определените индикатори и ще бъде осигурена база за проследяване на тяхната последваща динамика. Въз основа на резултатите от пилотно наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки, при необходимост ще бъдат изготвени уточнения и корекции в комплексната методология. Въз основа на резултатите от пилотното прилагане ще бъде предложена цялостна съгласувана и последователна система от действия в три основни направления:  превенция – мерки, насочени към ограничаване на условията за корупционни прояви, вкл. – • механизми за оценка на административната ефективност – управление на изпълнението, базирано на резултати; • утвърждаване на почтеността и професионалната етика на служителите в публичния сектор – система за интегритет; • прозрачност и отчетност на управлението и администрацията.  контрол (и разкриване) – мерки, насочени към осигуряване на гаранции за ефективността и ефикасността на изпълнението на административните дейности, установяване на рискове (слаби места), свързани прилагането на регулациите, вкл. чрез усъвършенстване на механизмите и процедурите за вътрешен контрол;  реакция (и санкциониране) – определяне на рамка на действията след откриване на нарушения и гарантиране на подходящо наказание и санкция. Резултатите от пилотно наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки ще бъдат включени в уеб-базираната платформа за информация, комуникация и сътрудничеството със заинтересованите страни и визуализирани по подходящ начин. Резултатите от пилотно наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки ще бъдат широко представени както на институционалните партньори, така и на широката общественост. 23 500.00 0.00
Дейност 4: Наблюдение/оценка на равнището на административна корупция, на прилагането на специфични политики и на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични организации, вкл. изготвяне на съответните шестмесечни и годишни доклади за 2018 г.: Дейност 4 включва прилагане на апробираната комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки и изготвяне на предвидените в стратегията шестмесечни и годишни доклади за 2018 г., както следва: • Наблюдение на равнището на административна корупция. Ще се оценява честотата на даване на подкупи от гражданите и оказваният върху тях корупционен натиск. Този мониторинг ще се провежда два пъти годишно. • Наблюдение/оценка на прилагането на специфични политики. Ще се прилага спрямо по-важните (ключовите) политики на Стратегията и ще включва оценка на тяхната ефективност. Този мониторинг ще се провежда веднъж годишно. • Наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични организации (институции) – МВР, Агенция Митници, съдебната власт, системата на здравеопазването. Този мониторинг ще се провежда веднъж годишно. При извършване на наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в МВР ще бъдат обхванати следните основни дейности съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗМВР: – оперативно-издирвателна; – охранителна; – разследване на престъпления; – контролна; – административно-наказателна и предоставяне на административни услуги. • Обсъждане на проектите на доклади със заинтересованите страни • Широко обществено представяне на изготвените доклади Въз основа на резултатите от прилагането на комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки през 2018 г. ще бъдат формулирани препоръки и дефинирани акценти на антикорупционната политика за следващата 2019 г. ще бъдат идентифицирани ключови мерки, чрез изпълнението на които да бъде осъществен съществен напредък в изпълнението на антикорупционните мерки. 57 400.00 0.00
Дейност 5: Наблюдение/оценка на равнището на административна корупция, на прилагането на специфични политики и на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични организации, вкл. изготвяне на съответните шестмесечни и годишни доклади за 2019 г.: Дейност 5 включва прилагане на апробираната комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки и изготвяне на предвидените в стратегията шестмесечни и годишни доклади за 2019 г., както следва: • Наблюдение на равнището на административна корупция. Ще се оценява честотата на даване на подкупи от гражданите и оказваният върху тях корупционен натиск. Този мониторинг ще се провежда два пъти годишно. • Наблюдение/оценка на прилагането на специфични политики. Ще се прилага спрямо по-важните (ключовите) политики на Стратегията и ще включва оценка на тяхната ефективност. Този мониторинг ще се провежда веднъж годишно. • Наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в ключови публични организации (институции) – МВР, Агенция Митници, съдебната власт, системата на здравеопазването. Този мониторинг ще се провежда веднъж годишно. При извършване на наблюдение на прилагането на антикорупционни политики в МВР ще бъдат обхванати следните основни дейности съгласно чл. 6, ал. 1 от ЗМВР: – оперативно-издирвателна; – охранителна; – разследване на престъпления; – контролна; – административно-наказателна и предоставяне на административни услуги. • Обсъждане на проектите на доклади със заинтересованите страни • Широко обществено представяне на изготвените доклади Въз основа на резултатите от прилагането на комплексна методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки през 2019 г. ще бъдат формулирани препоръки и дефинирани акценти на антикорупционната политика за следващата 2020 г. 57 400.00 0.00
Дейност 6: Наблюдение/оценка на равнището на административна корупция, вкл. изготвяне на шестмесечен доклад за 2020 г.: Предвид продължителността на проекта през 2020 г. в рамките на определения срок ще бъде направена още една оценка на нивото на административната корупция. В рамките на тази дейност ще бъде направен обзор и анализ на прилагането на комплексната методология за наблюдение и оценка на прилагането на антикорупционни мерки за периода 2018-2020 г. Въз основа на резултатите от дейност 6 ще бъде формулиран модел, който може да бъде надграждан и мултиплициран в бъдеще, така че ползите от проекта за целевите групи да продължат да съществуват и след края на финансирането. Въз основа на този анализ ще бъдат формулирани препоръки за развитие на механизма за наблюдение и оценка на резултатите от прилагането на антикорупционните мерки, включително за разработване на стратегически документ от следващо поколение, който акцентира върху прилагането на принципите на доброто управление, етичните стандарти и механизмите за ефективност и ефикасност на административната дейност. Така резултатите от проекта ще осигурят устойчивост на въздействието от изпълнените мониторингови дейности и след приключването на проекта. Създадената система за мониторинг на резултатите от прилагане на антикорупционни мерки на национално ниво ще може да бъде надградена в съответствие с актуализираната антикорупционна политика, като същевременно ще има възможност за последващо използване на събраните данни и измерените индикатори. 22 500.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.