Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез реализацията на настоящия проект, специализирано предприятие БГАСИСТ ООД ще насочи своето внимание към най-уязвимата група в обществото – безработните, неактивните и обезкуражените лица с увреждания. Проектът предвижда разширяване на персонала на фирмата чрез наемане на четирима нови служители (с увреждания), които да бъдат включени в основните звена на предприятието. Лицата ще бъдат наети в професиите „Технически сътрудник“ и „Компютърен оператор“ и ще преминат обучение по дигитална компетентност, в съответствие със изискванията на тези длъжности.  
В проекта са предвидени дейности  за преодоляване на дефицитите на новонаетите служители с увреждания и за удовлетворяване на  техни специфични потребности.  Техните работни места ще бъдат подходящо оборудвани и адаптирани към увреждането. За пълноценното включване в трудовия процес, на лицата ще бъдат предоставени наставник и допълнителни услуги (асистиране, помощ по ориентиране и мобилност и кариерно консултиране). 
Възможностите, опитът и капацитетът на бенефициента предполагат безпрепятствено изпълнение на поставените проектни цели, насочени към разкриването на четири нови работни места за безработни и неактивни лица с увреждания. Бенефициентът си поставя за цел и запазване на част от работните места (не по-малко от 50%) в дългосрочен период като устойчиви работни места.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и публичност: Дейността цели информиране на широката общественост, заинтересованите страни, други бенефициенти и целевите групи за изпълнението на проекта; Важно значение за изпълнението на проекта има добрата информираност на целевите групи. – безработни или неактивни лица от уязвими групи. За тяхното ефикасно информиране ще се търсят подходящи заинтересовани страни напр. Трудови посредници, ДБТ, онлайн портали за работа, НПО и неформални групи. При информиране на широката общественост за проекта и осигуряване на публичността ще бъдат изработени и размножени 100 брошури и 2 плаката. Ще има постоянен плакат в офисите на фирмата, и такъв ще се поставя при провеждане на обучения и публични събития. Върху закупеното по проекта оборудване ще се поставят стикери съобразени с изискванията за визуализация. Ще бъдат разпространени информационни материали и онлайн публикации в специализирани сайтове и портали за хора с увреждания и безработни. Всеки етап от изпълнението на проекта ще бъде отразяван чрез изчерпателна информация публикувана в сайта на „БГАСИСТ“ ООД. Ще бъде организирано едно публично събитие при приключването на проекта с цел огласяване на резултатите, споделяне на добрите практики и трудностите, и мултиплициране на ефектите, предназначено за други фирми и организации и представители на държавни институции. Екипът по проекта в своите действия за информиране и публичност ще съблюдава стриктно правилата, стандартите и специфичните технически изисквания заложени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 1 620.00 1 620.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица с увреждания за период от 12 месеца във фирма БГАСИСТ ООД: Цел на дейността: Пълноценна трудова заетост на четири безработни или неактивни лица с увреждания в дейността на специализираното предприятие БГАСИСТ ООД. Задоволяване нуждите на бенефициента от допълнителен персонал. В настоящия момент персоналът на БГАСИСТ е съставен почти изцяло от лица със зрителни затруднения, тъй като специализираното предприятие предлага продукти и услуги за хора с увреждания. За фирмата е добре познат потенциала на тези лица, и поради това във фирмената стратегия е заложен подход към наемане на хора с увреждания, които да работят за клиенти и потребители със сходни потребности, социален статус и дефицити. Чрез реализацията на настоящия проект, фирмата отново ще насочи своето внимание към най-уязвимата група в обществото – безработни или неактивни лица с увреждания. БГАСИСТ като микро-предприятие е мотивирано към наемане на лица по програмите за заетост и ползване на БФП по оперативните програми, тъй като се освобождава финансов ресурс, чрез който фирмата инвестира и извършва своите основни дейности в условията на икономическа криза и стагнация на пазарите. В средносрочен период БГАСИСТ планира стартиране на нови услуги, завоюване на нови масови пазари и клиенти, организиране на нови дейности и реализиране на печеливши предприемачески идеи. Тези намерения могат да бъдат изпълнени чрез осигуряване на допълнителен човешки ресурс. Проектът предвижда разширяване на персонала на фирмата чрез наемане на четирима нови служители (с увреждания), които да бъдат включени в основните звена на предприятието(проектно маркетингово и звено мобилно обслужване). Ще бъдат разкрити две работни места за „Технически сътрудник“, с код по НКПД 41102005, и две места за „Оператор, инсталиране софтуер“ с код по НКПД 35123008. Техните длъжностни характеристики ще бъдат определени и разписани според вида и спецификата на тяхната конкретна работа и професионални задължения. Длъжностите не изискват специално образование или натрупан опит – бенефициентът предвижда лицата да преминат неформални обучения. Работните места ще бъдат оборудвани с подходяща техника и адаптирани за хора с увреждания (вж дейност 4) При изпълнение на Дейността предприятието ще има предвид реализирането на хоризонталните принципи на ЕС и по-конкретно за равенство между половете и превенция на дискриминацията, тъй като ще бъдат включени в трудовия процес безработни или неактивни лица с увреждания, които са една от най-уязвимите групи на пазара на труда, и много от тях са обезкуражени и неактивни. Фирмата има многогодишен опит при наемане и осигуряване на условия за посрещане на специфичните потребности на лицата с увреждания и жените с увреждания в трудовия процес, като осигурява наставничество, консултиране, асистиране и придружаване на служителите с увреждания. В проекта се прилагат посочените методи за постигане на равнопоставеността на участниците. Сто процента от новонаетите служители ще принадлежат към специфичните категории предвидени в насоките за кандидатстване: безработни или неактивни лица с увреждания. 44 044.80 43 870.85
Предоставяне на обучение на четири новонаети по проекта лица по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ съгласно Европейската квалификационна рамка: Цел на дейността: Придобиване на специфични знания и умения от новонает персонал по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”, в съответствие с разкритите нови работни места и нуждите на фирма БГАСИСТ ООД. Бенефициентът е специализирано предприятие, което е уникално за българския пазар поради комплекса от стоки и услуги, които предлага и подхода към клиентите. Продуктите, които фирмата разпространява представляват високотехнологични специализирани технически средства, а клиентите и потребителите на услуги са хора с увреждания. Стратегията на фирмата предвижда гъвкавост и адаптивност на предприятието и търсене на нови пазарни ниши в сферата на високите технологии. Сайтът на фирмата е многофункционален, като новонаетите служители задължително ще трябва да могат да го администрират. Поради горните причини ръководния екип на фирмата счита за необходимо новите служители да бъдат обучени по ключова компетентност 4 «дигитална компетентност» по специално умения за работа със специализиран софтуер, с високотехнологични продукти за хора с увреждания( и (работа със специализирани сайтове за електронна търговия и виртуални услуги). . И четирите новоразкрити работни места изискват специфични дигитални умения на служителите. Длъжностите технически сътрудник и компютърен оператор предполагат лицата, които са избрани и вече са започнали работа, да имат минимални познания за работа с компютър и най-ползваните офис приложения. Чрез обучението те ще имат възможност да систематизират и обогатят своите знания, както и да навлязат в специфични дигитални области, свързани с дейността на „БГАСИСТ“. Ще бъде избрана подходяща обучителна организация, като сформираната група от четирима новонаети служители е оптимална за качествено провеждане на обучението. - Продължителност на курса 45 учебни часа по 45 минути, Теория до 20 учебни часа; Практика – 25 учебни часа - Брой на обучаваните лица – четири - Документ за завършеното обучение – Удостоверение за придобити знания и умения по дигитални компетентности. Учебната програма ще бъде съгласувана между фирма БГАСИСТ и изпълнителя и ще бъде част от сключения договор. Изпълнението на дейността реализира принципите на ЕС свързани с Равенство между половете и недопускане на дискриминация, тъй като обучението е в насока свързана с подкрепа на хора с увреждания, а при самото обучение на лицата няма да се поставят никакви изисквания и ограничения свързани с пол, възраст, липса на увреждания, етническа принадлежност, убеждения, религия и др. При провеждане на обученията ще се имат предвид специфичните възможности на лицата с увреждания. Чрез придобиването на знания, умения и компетентности се инвестира в човешки капитал. Дигиталните компетентности в информационното общество са такива, от които всеки човек се нуждае за ефективна трудова заетост, лична реализация и социално включване. Обучението на лица с увреждания неминуемо води към значими обществени ползи. Заедно с това чрез осъществяването на тази дейност се повишават и бизнес-възможностите на предприятието. Тези широки ползи от обучението , водещи до информираност и повишаване на човешкия потенциали качеството на човешкия капитал са предпоставка за реализиране на хоризонталния принцип на ЕС за устойчиво развитие. 1 000.00 1 000.00
Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на четири нови работни места: Дейността цели оборудване и адаптиране на новоразкритите работни места съобразно специфичните потребности на лицата с увреждания. Настоящия проект предвижда разкриване на четири нови работни места за лица със зрителни увреждания. Екипът на фирмата познава възможностите и потребностите на хората със зрителни увреждания, и поради това при наемането им се предвиждат за закупуване най-необходимите помощни технически средства, които в значителна степен компенсират зрителното увреждане. За да може да ползва компютър, незрящият служител се нуждае от програма екранен четец. Тази програма осигурява достъп чрез синтезатор на говор до операционната система и инсталираните приложения. Екранният четец JAWS for Windows (Job Access With Speech) осигурява достъп чрез говор до най-често ползваните офис продукти Microsoft Office (Word, Excel, Outlook, Access), до Internet Explorer, до Skype и други програми за работа и комуникация. JAWS for Windows осигурява достъп до посочените програми освен с говор, и чрез брайлов дисплей. Чрез екранния увеличител Magic потребителят с остатъчно зрение може да увеличава размера, контраста, цвета и други характеристики на образа на екрана. Magic позволява и обратна връзка чрез синтезатор на говор. По такъв начин компютърът, на който е инсталирана програмата Magic става достъпен и за лица с остатъчно зрение. Оборудването на работните места ще бъде в пълно съответствие с професионалната компетентност и задължения на новонаетите служители. Работата им ще бъде свързана с ползване на ИКТ и интернет, електронна търговия, оформяне на електронни писма, уведомителни документи, поръчки, проспекти, оферти и други, работа с клиенти в офиса или на място при клиента, отчетност и административно обслужване. За ефективната работа на служителите и високата продуктивност ще бъдат предвидени технически средства и софтуер, даващи възможност за добра организация на работния процес и здравословни и безопасни условия на труд. Оборудването и обзавеждането ще бъде съобразено с уврежданията на лицата- като краен резултат ще са налице адаптирани работни места. Според ръководния екип на фирмата най-удачно ще бъде по проекта да се достави оборудване и обзавеждане за 2 работни места, които ще се намират в един от офисите на фирмата, с адрес: гр. София, ул. „Пиротска“ №5, офис 406 и други 2 работни места за дистанционна работа. Оборудването на работните места в офиса ще включва: Два настолни компютъра с инсталирани Windows, Microsoft Office и екранния четец JAWS for Windows – Чрез екранния четец служителят ще може пълноценно да ползва компютъра и инсталираните програми за работа. Две бюра и два стола за офис – чрез тях ще се осигури необходимото удобно и ергономично работно пространство в офиса. Два таблета – чрез тях служителите ще могат да извършват част от работата си и извън офиса, когато са на срещи с клиенти, организирани от фирмата събития и др. Таблетите ще са с вградена достъпност – екранен четец и екранен увеличител. За останалите две новоразкрити работни места с предвидена дистанционна заетост ще бъде закупено следното оборудване: Два преносими компютъра с инсталиран Windows, Microsoft Office и екранния увеличител Magic. – Чрез екранния увеличител служителят с остатъчно зрение ще може лесно и удобно да достъпва инсталираните на преносимия компютър програми. Два телефона – чрез тях служителите ще комуникират със своите ръководители и с клиентите. Ще бъдат закупени телефони с вградени функции за достъпност за незрящи – екранен четец и екранен увеличител. Оборудването ще бъде застраховано. В тази дейност в най-голяма степен се съблюдава хоризонталния принцип за равнопоставеност и недискриминация, тъй като чрез оборудването на работното място наетите лица ще могат да участват на равно с останалите си колеги в работния процес на предприятието. 27 840.00 27 840.00
Осигуряване на наставник за хората с увреждания: Дейността цели подпомагане пълноценното включване в трудовия процес на четиримата новонаети служители. Бенефициентът е практикувал наставничеството при наемане на нови служители и е изпълнявал проект, в който е било заложено наставничество. Разполага с опитен служител, който ще осъществява тази дейност. Наставникът ще подпомага четирима новонаети служители, като времето и конкретната работа на наставничеството ще зависи от индивидуалните потребности на лицата с увреждания Наставничеството ще се осъществи от опитен служител който познава в детайли продуктите, производителите, потребителите и вътрешната организация във фирмата. Той ще бъде на разположение при първоначалните контакти на сътрудниците с потребители и купувачи. Ще съветва, подпомага, консултира и мотивира новонаетите служители през първите три месеца от тяхната заетост. Ще обучи новите служители за работа с информационните и комуникационни системи в предприятието, специализирания софтуер, както и ползването на техническите средства на адаптираните работни места. За това време той ще предаде своя опит на новите служители. Ще бъде и пряк оценител за степента на справяне. Подпомагането, неформалното обучение и наставничеството на хора с увреждания с цел пълноценно и ефективно включване в трудовия процес води до равнопоставеност на наетите лица и кореспондира пряко с хоризонталният принцип на ЕС за превенция на дискриминацията. 632.84 637.38
Предоставяне на услуги, свързани и произтичащи от участието в субсидираната заетост на хора с увреждания: Целта на тази дейност е предоставяне на услуги за справяне с дефицити и трудности на хора с увреждания при включването им в трудовия процес и постигане на положителна мотивация и самооценка. От своя досегашен опит екипът на фирма БГАСИСТ като специализирано предприятие, в което работят лица с увреждания, е идентифицирал основните проблеми и дефицити на тези хора, и начините за компенсиране и пълноценно включване в трудовия процес. Освен наставник, който да подпомага лицата с увреждания при усвояване и привикване с основните трудови задължения, да улесни контактите с техните колеги и комуникациите с външната среда и т. Н. зрително-затруднените лица се нуждаят и от допълнителна подкрепа свързана най-вече с придвижването до и на работното място. По отношение на придвижването всеки незрящ се справя в различна степен, подходът при подпомагането е индивидуален. Някой от незрящите се придвижват самостоятелно, след усвояване на даден маршрут, а други имат нужда от придружител, тъй като сложната градска среда се оказва за тях непосилна за самостоятелно движение. Най-широко ползваната услуга за улесняване на движението е „Социален асистент“, но има и други по ефективни форми, които ще бъдат застъпени в настоящия проект. За четирима новонаети служители с увреждания най-ефективно, ефикасно и икономично е да бъдат предвидени две допълнителни услуги: - Помощ за ориентиране и мобилност – квалифициран специалист обучава лицата как да се придвижват самостоятелно до работното място и помага за усвояване на маршрути. - Асистиране - един квалифициран специалист подпомага четирима служители с увреждания, отзовава се при нужда и предоставя услуги както за придвижване, така и за преодоляване на други индивидуални трудности (произтичащи от увреждането) възникващи по време на трудовия процес. За предоставяне на тези две услуги на работното място ще бъдат наети двама подходящи външни експерти със следната заетост: Експерт ориентиране и мобилност – ще работи със зрително-затруднените лица през първите пет месеца от тяхната заетост. Всяко зрително-затруднено лице ще може да се възползва от услугата средно по 20 часа месечно. Асистент на лица с увреждания – ще работи на четири часов работен ден през първите 2 (два) месеца на субсидираната заетост. Всеки от новонаетите служители ще може да се възползва от неговите услуги по 20 часа месечно. Друга необходима допълнителна услуга за лицата с увреждания е кариерното консултиране. Тази дейност ще подпомогне мотивацията и кариерната самооценка на наетите лица с увреждания. Този вид консултации са изключително полезни при приключването на трудовите договори, когато част от лицата ще се наложи да бъдат пренасочени на пазара на труда. Доказано е, че качествените услуги свързани с професионално ориентиране, кариерно консултиране, мотивационни тренинги, и т.н. подпомагат личността в пълноценната реализация и социално включване. Кариерното консултиране ще бъде извършено от подходящ експерт с предвидени по 15 часа за тренинг и консултиране на всяко новонаето по проекта лице. 7 530.92 7 591.74
Организация и управление на проекта: Дейността цели успешно изпълнение и отчитане на проекта. За успешното изпълнение на настоящия проект ще бъде съставен екип от ръководител и външен изпълнител. Ръководителят и външният изпълнител по проекта ще изпълняват основните управленски функции по организиране, планиране, координиране, контрол и отчитане на проектните дейности. Ще участват и при мотивирането на участниците в проекта. Те ще осигуряват изпълнението на дейностите, реализирането на методите и постигането на крайните резултати заложени в проекта. БГАСИСТ има натрупан опит за изпълнение на проекти по ОП РЧР, което дава необходимата сигурност за доброто управление. Ръководителят и външният изпълнител по проекта ще осигурят подходящата работна среда съобразена с принципите на екипната работа, добра работна дисциплина, справедливо и еднакво отношение към всички участници в проекта, ясно определени приоритети, ефективна вътрешна комуникация и обратна връзка с целевите групи. Външният изпълнител ще отговаря за изрядността в отчетната документация и деловодството. Планираната административна дейност е изключително важна за реализирането на принципа на ЕС за „Добро управление на програми и проекти”. В управлението на проекта ще участва като ръководител жена с увреждане. Този факт допринася за реализиране принципите на ЕС свързани с Равенство между половете и недопускане на дискриминация. При избора на членовете на екипа за управление на проекта не се поставят никакви изисквания за пол, възраст, липса на увреждания, етническа принадлежност, религиозни и други убеждения. Чрез придобиването на повече опит от управленския персонал, чрез ефективното използване на всички ресурси и ИКТ, чрез икономично разходване на материали и консумативи, ще се реализира и хоризонталния принцип на ЕС за „устойчиво развитие”. 9 100.00 9 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.