Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - IV етап" е включен в списъка с индикативни резервни проекти на одобрената по Приоритетна ос 1 - "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на Оперативна програма "Региони в растеж", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". Проектът попада в Зоната с публични функции с висока обществена значимост на ИПГВР на гр. Видин.
Обновяването на централната пешеходна зона, по чието протежение са концентрирани сгради с важни административни и обществени функции има ключово значение за подобряване облика на градската територия.
Целеви групи: цялото население на гр. Видин и гостите на града.
Цели: Подобряване на градската среда; Повишаване качеството на живот; Повишаване на градската атрактивност.
Очаквани резултати: Чрез изпълнението на проекта ще се подобри качеството на живот на местните жители и ще се повиши общата атрактивност на града за туристите, което ще подпомогне туристическото търсене и неговото обслужване.
Обектът на интервенция в настоящото проектно предложение  "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - IV етап" е 
УПИ XXL100- за пешеходна зона ; УПИ XX29 - за пешеходна зона и УПИ XIX1081 - за пешеходна зона и озеленяване от кв. 329, к-с „Зона на услугите“ по плана на гр. Видин, община Видин.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Видин ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Видин ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени пет процедури за избор на изпълнители: 1. Изпълнение на строително-монтажни работи за обект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. 2. Изпълнение на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ за обект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап" - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. 3. Изпълнение на авторски надзор за обект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап" - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. 4. Осигуряване на ВТП за управлението на проект: „Основна реконструкция на централна пешеходна зона - IV етап“ (процедурата е обявена под условие - чл. 114 от ЗОП) 5. Изпълнение на мерки по информация и публичност по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап" 6. Изпълнение на финансов одит по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап", - обществената поръчка ще бъде без обособени позиции. Предмет на интервенция по настоящия проект е централна пешеходна зона на гр. Видин. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя на екипа по проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Юрист от отдел "Обществени поръчки" на община Видин, отговорен за поръчките по проекта, определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата (ако е приложимо за съответната процедура); методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът от отдела на община Видин ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл. 103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Видин сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Строителни и монтажни работи по проект ""Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин".: Строителните и монтажни работи по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин", съгласно одобрените работни проекти, технически спецификации, количествено-стойностни сметки и строителни разрешителни ще обхванат : ЕТАП IV УПИ XXL100 за пешеходна зона ; УПИ XX29 за пешеходна зона и УПИ XIX1081 за пешеходна зона и озеленяване от кв. 329, к-с „Зона на услугите“ по плана на гр. Видин, община Видин. Техническата реализация ще се осъществи в същата последователност в която са описани в работните проекти и номерация. В рамките на обекта на интервенция община Видин се придържа към указанията дадени в писмо с изх. № 99-00-6-433/18.04.2016 г. на УО на ОПРР до община Видин стр. 2 т. 4. и ще изгради ВиК инфраструктурите обслужващи обекта на интервенция съгласно одобрените работни проекти и КСС. Извън гореописаните СМР дейности, община Видин за собствена сметка ще реализира и изграждане (СМР) на уличен водопровод извън обекта на интервенция, необходима за изпълнението на проекта. Това включва изграждане на подземна ВиК инфраструктура (уличен водопровод), който довежда питейни води и свързва подземната ВиК мрежа на обекта на интервенция с останалата част от подземната ВиК мрежа на града, която се намира извън обекта на интервенция, но е технически неразривно свързана и необходима за реализация на проекта. Тази допълнителна недопустима, но необходима за реализацията на проекта дейност ще гарантира устойчивостта на проекта като гарантира в средносрочен план от минимум 5 години, че няма да бъдат необходими каквито и да било строителни намеси в уличния водопровод. Към прогнозната стойност на дейността са предвидени и средства за въвеждане на обекта в експлоатация. 1 209 254.80 288 376.34
Изпълнение на консултантски услуги по чл. 166, ал. 1 от ЗУТ за обект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап": Дейността „строителен надзор” (СН) включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. СН ще се състои от следните дейности: извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражнява строителен надзор; извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г., предишна т. 2, изм. - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) може да изпълнява прединвестиционни проучвания, подготовка на проектантския процес и координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договора за строително.монтажни работи (СМР) . СН носи отговорност за: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. 7. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. 8. След приключване на СМР лицето, упражняващо СН, изготвя окончателен доклад до възложителя. 9. Носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за СН е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. След приключване на СМР лицето, упражняващо СН изготвя окончателен доклад до възложителя. Окончателният доклад служи за въвеждане на обекта в експлоатация при спазване разпоредбите на Наредба № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Р.България и минималните гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Видин, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика в Общината. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на СМР и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплектността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение; • осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. Обектът ще бъде въведен в експлоатация от ДПК, назначена от РДНСК - Видин при заплащане на дължимите по закон такси. 6 700.00 0.00
Авторски надзор за обект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин".: Осъществяването на авторски надзор на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" включва следните под дейности: Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството ще се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 на ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството. Водещ проектант е лицето - автор на водещата проектна част на инвестиционния проект, определен от възложителя. Водещият проектант е отговорен и задължен за взаимното съгласуване и координация на всички части на инвестиционния проект. 30 000.00 0.00
Организация и управление : За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Видин. Екипът за управление (ЕУ) на проекта ще изготви: а) система за вътрешен мониторинг, контрол и докладване, б) подробен работен график на задачите и дейностите по проекта, срокове и отговорници, в) механизъм на взаимодействие и координация между членовете на екипа по проекта. Екипът ще се събира на ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Членовете на сформирания екип ще са експерти с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Позициите на екипа за управление са: ръководител на проекта - 1, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира и контролира работата на останалите членове от екипа; счетоводител, служител на общината (технически и финансов персонал), който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата; Екипът на общината ще бъде подпомаган от външен експерт "Мониторинг" (административен и помощен персонал), който ще подпомогне екипа по проекта в подготовката на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Външният експерт ще бъде избран след спазване на необходимите нормативни изисквания съгласно закона за обществени поръчки. Екипът по проекта ще бъде подпомаган от юрист от отдела за "Обществени поръчки" в община Видин, който ще подготвя изпълнява дейностите, описани в Дейност 1. ЕУ ще управлява реализирането на дейностите по проекта за постигане на резултати и изпълнение на индикаторите, при спазване принципите на добро управление – икономичност, ефикасност и ефективност. ЕУ носи отговорност за изпълнение на проекта, следи за разходването на средствата в съответствие с условията на подписания договор за БФП, за законосъобразното организиране и провеждане на процедурите за избор на изпълнители на проекта. При установяване на отклонения от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за тях и ще се вземат мерки за отстраняването им. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни шестмесечни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и финален технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. ЕУ изготвя и искане за възстановяване на средства за междинни плащания до УПРАВЛЯВАЩИЯ ОРГАН, съгласно исканията за плащане през ИСУН 2020 или на опростени възможности за финансиране, съгласно чл. 67, параграф 1, първа алинея, букви б) , в) и г) на Регламент (ЕС) №1303/2013. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 21 103.20 4 242.82
Изпълнение на дейности по информация и публичност: За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира информационна кампания. Мерките за информиране и публичност ще бъдат съобразени с изискванията и условията, посочени в Регламент № 1303/2013 на ЕП и Единен наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Настоящата дейност по информация и публичност ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. Ще осведомява всички заинтересовани страни за идеята, целите на проекта, етапите на реализация, постижения и отчет за правилното разходване на средствата. Дейността ще се изпълнява, съгласно предварително разработен план за информация и публичност. Информационната кампания ще се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития и информационни материали. Бенефициентът, община Видин, не разполага с подходящо оборудване и умения за изработката на информационните материали. По тази причина ще бъде избран външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП за дизайн, предпечатна подготовка и печат на рекламни материали и информационни събития. В рамките на проекта ще бъдат изработени следните материали: Изработка на временен билборд с размери 4/3 и постоянна информационна табела. Временният билборд се поставя по време на строителството на видно място – 1 бр. Постоянната табела се поставя след приключването на обекта – 1 бр. И двата вида информационни табели ще бъдат за външен монтаж. В рамките на дейността ще бъде изготвен плакат с информация за проекта – 50 бр. Плакатите ще бъдат поставени на видно място в сградата на общинската администрация и местата за информационни афиши в града. Той ще информира за целите, дейностите и резултатите от проекта и ще гарантира максимална публичност на местно ниво. Ще бъде заснет и обработен репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр. Телевизията е най-масовият канал за разпространение на информация. Поради тази причина възложителят ще предвиди изработката на рекламен репортаж за изпълнението на проекта с кадри от самия обект, интервюта, кадри от събития по проекта и др. Рекламният репортаж ще бъде излъчен в местна телевизия минимум 3 пъти в местна телевизия и 1 път в национална телевизия, за по-широка обществена разгласа. Ще бъде изработен банер за събития по проекта – 1бр. рекламен банер, който ще се ползва за провеждане на публични събития по проекта и ще стои на партера на сградата на Община Видин. В рамките на проекта ще бъдат изработени тефтери – 200бр., химикалки - 200 бр. и 200 бр. флаш памети (USB) минимум 8 ГБ. В рамките на дейността ще извършва пълно информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на Интернет страницата на общината и профила на кмета в социалните мрежи. Интернет страницата ще е полезна като място за справка и информационно средство, както за тези, които ще присъстват на събитията, така и за медиите и всички заинтересовани страни. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени официално церемония ,,Първа копка“ при стартиране изпълнението на дейностите по строителството и откриваща пресконференция за 20 души и закриваща пресконференция за 20 души и официално откриване на обекта. Пресконференциите ще се проведат в зала на общината и ще бъдат отворени за журналисти, местни НПО и активисти. Визуализацията на материалите за информация и публичност ще бъде съгласно правилата, указани в Единен наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация. 4 805.00 2 700.00
Изпълнение на одит на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона - ІV етап": Съгласно изискванията на програмата Община Видин ще наеме външен експерт счетоводител за извършване на финансов одит съгласно изискванията на програмата и закона за независимия финансов одит. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одиторът трябва да се увери, че: - всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризиран форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Одиторът изготвя Доклад за фактически констатации. Докладът включва минимум следното съдържание: дата на издаване на доклада, пореден номер на доклада, оперативна програма, по която се финансира проектът, наименование на проверявания проект, източници и размер на финансиране на проекта, период, в който е извършена окончателната проверка, одитор/одиторски екип, извършил ангажимента, целите на ангажимента, обхват, цели и обекти на проверката, таблица с всички констатации и препоръки във връзка с тях, групирани по същественост, подробна рекапитулация на отчетените допустими разходи по проекта и исканата от бенефициента сума, сключен договор за услуга № ....от г. след проведена процедура за избор на изпълнител (посочва се вида на процедурата и нейния предмет), цитиране на стандартите, по които е извършен ангажиментът, подробно описание на изпълнените процедури във връзка със зададения обхват на проверката, списък с основните прегледани документи, таблично приложение с проверяваните разходи, съдържащо най-малкото описание на разхода, сума, допустимост на разхода (допустим/недопустим), описание на установените пропуски и направените препоръки за тях, както и направения коментар от страна на ръководството на проекта/бенефициента и предприетите действия за тяхната реализация (посочват се изпратените вътрешни писма, ако има такива, до ръководството на проекта/бенефициента с направени констатации за слабости, пропуски и грешки и респ. препоръки за отстраняване и подобрение), 2 850.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.