Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 331 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Идеята на настоящият проект е да  подобри достъпа до основни социални и здравни услуги за постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хора с увреждания. На територията на Община Котел са реализирани сходни проекти, но чрез този проект ще се  разширят възможностите за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и техните семейства, предоставени през предишния програмен период, като се насърчат равните възможности на уязвимите групи и се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги, предоставяни в общността.Проект „"Подобряване качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания на територията на община Котел"” се стреми  да надгради услугите в домашна среда, като ги допълни със специализирани услуги в дома свързани с обслужване и от други специалисти.Обхвата на  проекта ще е значително по-голям, за да може всички услуги от които има нужда едно лице със затруднено самообслужване да достигнат до него и обратното ,лицето да достигне до всички онези социално-здрави услуги от които  има нужда. Философията на проектното предложение е потребителя на услугата да бъде в центъра и според потребностите на хората да се формира пакетът от услуги от които има нужда то.
За предоставянето на максимално обхватни и качествени услуги в проекта ще бъдат назначени социални асистенти, лични асистенти, медицински сестри, рехабилитатори и други специалисти от които има нужда, за да може да се профилират услугите съобразно компетентностите на различните специалисти. Когато се налага лицето да бъде транспортирано до лечебно заведение това ще бъде осигурено от специализирано транспортно средство.
По този проект ще се  предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа. По този начин лицата няма да променят обичайната си среда и начин на живот и ще се избегне индустриализиране на лицата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: През първия месец от стартирането на проекта ще бъде назначен екип за управление на проекта, състоящ се от Ръководител, Счетоводител, Координатор и Администратор, които са лица с нужния опит и квалификация. Екипът ще ръководи проекта съгласно правилата на Управляващия орган и ще извършва мониторинг на предоставянето на услугите, което е предпоставка за успешното реализиране на проекта.Функционално всеки един член от екипа ще има конкретни отговорности с цел най-оптималното разпределение на задачите и по-оперативна работа. Екипът ще организира и провежда работни срещи на които ще се разработват и актуализират оперативни планове и ще бъде обсъждан напредъка на дейностите по проекта.На работните срещи ръководителят на проектът ще разпределя задачите на другите членове на екипа.Екипът за управление на проекта ще координира работата на екипът работещ в офиса на Центъра.Екипът за управление на проекта ще подава искания за междинни плащания, както и искане за окончателно плащане.Във всяка една от дейностите заложени в проекта ще бъде проследено изпълнението на начина по който тя е заложена и ще се съблюдава правилното използване на бюджетните пера с цел верифициране на направените разходи. Екипът ще организира и участва в процедурите за избор на изпълнители по ЗОП, ще отговаря за административните и отчетни дейности по проекта, осчетоводяване и разплащане. За администриране и отчитане дейностите по проекта ще се закупят офис материали и консумативи. Описание на ангажиментите на членовете на екипа: Ръководител: Следи за точното и коректно изпълнение на всички дейности по проекта като разпределя задачите на другите членове на екипа.Ръководи подаването на искания за плащания и регулярното изпълнение на бюджета на проекта.Организира процедури и поръчки по реда на ЗОП. Координатор: Координира дейностите по проекта и обезпечава техническото обслужване на проекта.Съхранява документацията по проекта.Координира специфичните дейности на екипа по проекта и всички подизпълнители.Води кореспонденция и съдейства при подготовка на обучения и други публични дейности по проекта.Организира и следи за навременото изпълнение на дейностите, съгласно плана за действие и в съответствие с изискванията за качество на предоставяната социална услуга.Участва в срещи на екипа за управление на проекта. Счетоводител: Води счетоводната документация и отговаря за правилното финансова отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси»2014-2020.Следи за правилното разходване на средствата по проекта в рамките на предвидения бюджет по съответните пера.Начислява и изплаща възнагражденията на екипа за управление на проекта и на персонала на звеното.Извършва навременно и точно осчетоводяване на документите, съставя месечни отчети и оборотни ведомости, обобщава и изготвя искания за средства, необходими за реализацията на проекта.Съхранява финансовата и счетоводна документация по проекта. Носи отговорност за верифициране и документална проверка на разходите по проекта.Участва в срещи на екипа за управление на проекта. Администратор: Спомага техническото и документално изпълнение на проекта, както и електронното му отчитане. 43 600.00 41 534.39
Дейност 2:Публичност и информиране : Община Котел ще даде публичност на проекта и ще информира широката общественост и участниците в него за получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси) чрез Европейския социален фонд. Ще бъдат разяснени дейностите, които ще бъдат извършвани в центъра за услуги в домащна среда. При информационната кампания ще бъдат спазени правилата на ЕС за комуникация и визуализация, Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите, изготвени от Управляващия орган на ОПРЧР. Предвижда се провеждането на две пресконференции за медиите – едната при стартиране на проекта, а другата след завършването му, на които ще бъдат поставени банери с обозначения, съгласно изискванията в Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите. Информационната кампания ще включва публикации в местния и регионален вестник, както и обявления на сайта на общината, които ще информират гражданите за проекта, за възможността да вземат участие в него като ползватели или като предоставящи услугата, както и за друга информация по изпълнението на дейностите на проекта. В сградата, където ще се помещава офиса на центъра ще бъде поставена информационна табела. Доставеното оборудване ще бъде обозначено с информационни стикери. Персоналът на центъра ще носи бадж, указващ името и длъжността на лицето. Допълнителен принос за запознаване на широката общественост с проекта ще окаже изготвянето и разпространението сред заинтересованите страни на информационни брошури, рекламни папки, химикали, листи, тениски, годишни календари. 3 732.00 4 152.00
Дейност 3: Развитие на интегрирани междусекторни услуги: По проекта ще са назначени на трудови договори: -персонал за управление на центъра за почасови услуги – 2 лица в трудоспособна възраст на съответните длъжности -1 брой управител, 1 брой социален работник; - персонал за предоставяне на услуги в домашна среда, включващо оказване на подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, извършване на дейности за лична помощ и извършване на комунално - битови дейности включва социални и лични асистенти, които ще бъдат назначени през втория месец от стартиране на проекта. Всички горепосочени лица ще бъдат назначени на пълен работен ден - 8 часа. Персоналът на центъра ще е нает след проведен конкурс в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда. Ще се извършват следните под дейности: - публикуване на обява за назначаване на персонал на центъра; -приемане и регистриране на кандидатите; - провеждане на конкурса от назначена от кмета на общината комисия; - уведомяване на кандидатите; - сключване на трудови договори с одобрените кандидати. Оценяването на кандидатите за управление на центъра ще се извършва въз основа на професионални и управленски компетентности. Оценяването на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда ще се извършва съобразно мотивацията и уменията на кандидатите за работа с целевата група и индивидуалните потребности на потребителите на социални услуги, опита в аналогични длъжности ще бъде приоритет при назначаването им, за да може да бъдат подбрани едни от най-квалифицираните специалисти в областта на услугите в домашна среда. С избраните лица ще се сключат трудови договори и ще са изготвени длъжностни характеристики съгласно действащото трудово законодателство. За лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда ще са разработени индивидуални работни планове и работни графици в зависимост от оценките на потребностите на потребителите, които ще бъдат обслужвани от тях. Оценката на потребностите ще е извършена от външни лица. На наетите лица ще е предоставено работно облекло и обувки и ще се запознаят с правилника за вътрешният трудов ред в предприятието. Ще се сключи договор с трудова медицина за обезпечаването на рисковете за здравето и безопасността на лицата трудово ангажирани в социалното предприятие. Управителят ще изготви правилник за вътрешния ред. По време на трудовата си ангажираност екипа за управление на предприятието ще извършва мониторинг на дейността, непрекъснато ще повишава качеството и надгражда потенциала на наетите лица. За целите на проекта, ще бъде оборудван офис с необходимата техника която ще обезпечи изготвянето на всички документи свързани с качественото предоставяне на услугата в домашна среда от офиса на проекта, ще се координира дейността на всички назначени лица и специалисти, ще се организират консултации със специалисти, ще се мониторира услугата. За което е необходимо 2 броя компютърни конфигурации, 1 брой лазарен принтер, 1 брой документален скенер, 1 брой копирна техника, 2 бюра, 4 стола, 1 кардекс за документи 342 761.00 328 745.78
Дейност 4:Обучение : Обучението ще е насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на персонала за предоставяне на услуги в домашна среда и качествена грижа на хора с увреждания и възрастни хора. Придобиване на познания и умения за работа с потребителите на услуги се предвижда провеждане на въвеждащо и поддържащи/надграждащи обучения на лицата, предоставящи услугите. Обучението ще бъде разделено на няколко етапа първи етап въвеждащо обучение като в него, ще се включат между 10 и 15 социални асистенти които не са преминавали сходни обучения до момента. Въвеждащо обучение ще преминат всички лица, кандидатствали за работа като домашни санитари и социални асистенти, които успешно са преминали подбор и не са преминали през идентично обучение по други програми или по друг ред. Въвеждащото обучение ще е с продължителност 3 дни и ще се проведе в зала, намираща се в сградата на Община Котел. За провеждането му ще бъдат привлечени външни експерти, които притежават необходимата квалификация и опит. Въвеждащото обучение ще е организирано при разработване на учебна програма при която ще се съблюдават утвърдените методики за предоставяне на социалните услуги в общността – “Социален асистент”, “Личен асистент” . Планирано е въвеждащото обучение да се проведе както на лицата, избрани за сключване на трудови договори, така и на допълнителни 10 лица, които да бъдат резерви в случай на отпадане от проектните дейности на някой от назначените лица. Във второто въвеждащо обучение, ще се включат личните асистенти които не са преминавали такова до момента. И двете въвеждащи обучения, ще са по три дни. Също така обучителния процес включва и две надграждащи обучения за по два дни всяко. Като в първото надграждащо обучение, ще се включат всички лица назначени като социални асистенти, а във второто надграждащо обучение, ще се включат и социалните асистенти и личните асистенти. Обучителният процес ще е ориентиран практически и ще се основава на добри практики от българския и международния опит. Въвеждащото обучение ще се проведе след сключване на трудовите договори със социалните асистенти преди да започнат работа в дома на потребителите и ще е за всички, които не са преминали идентично обучение по други програми. Ще е издаден Наръчник за предоставяне на почасови услуги в домашна среда. Ще се проведат надграждащи обучения, включващи решаване на конкретни казуси, индивидуални консултации, споделяне на добри практики. Темите на поддържащото обучение ще се определят в процеса на реалното предоставяне на услугите, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите и на персонала за предоставяне на тези услуги. Обученията ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи. Дейността включва организиране и провеждане на въвеждащо и поддържащо обучение на лицата, които ще бъдат наети да предоставят социални услуги по проекта – домашни санитари и социални асистенти. Дейността включва и провеждане на две надграждащи обучения по два дни на назначените лица, което да се проведе през 9-и и 14-и месец от стартирането на проекта. 2 800.00 2 420.00
Дейност 5:Психологическа подкрепа : В рамките на дейността се предвижда провеждане на групова супервизия на персонала за предоставяне на социални услуги на всеки 3 месеца в продължение на 2 дни. Целта на планираната супервизия е да се обменят нови знания за потребностите на потребителите и на персонала чрез представяне и обсъждане на актуални случаи от практиката на участниците, дискусия на значимите проблеми и възможни решения. Основната цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, което включва професионално развитие на работещите лица, включително личностно развитие,подобряване организацията на работа,подобряване на работната атмосфера,нарастване на специфичната компетентност в социалната работа. За провеждане на супервизия ще бъде нает външен експерт, притежаващ необходимата квалификация за осъществяване на дейността, който да сподели опит и добри практики от работата си с целевите групи. Външен експерт ще провежда и индивидуални консултации с персона с цел постигане на максимален ефект и практическа приложимост на наученото. - Обучени и мотивирани хора за работа с лица от целевите групи. - Повишено качество на предоставяните социални услуги - Предотвратяване на професионалното „прегаряне” Другата част от дейността е свързана с психологическо консултиране на лицата назначени като социални и лични асистенти поради спецификата на работа и индивидуалните казуси които трябва да решават те с потребителите си ежедневно.От друга страна психологическа подкрепа ще могат да получат и самите потребители на услугата в домашна среда. Голяма част от тях, живеят в социална изолация и често изпадат в депресивни състояния и имат нужда от подкрепа и търсене на варианти са справяне с ежедневието.Много важна дейност, е именно психологичната консултация на лицата които ще ползват услугите поради тази причина се залагат 50 индивидуални психологични консултации които, ще се проведат в дома на лицата ползващи услугата по предварителна заявка от екипа за управление на услугата.Като след всяка консултация психолога, ще си изготви индивидуален протокол за извършената работа с лицето. Тази дейност, ще спомогне услугата да стане още по адаптивна към проблемите на самите потребители. 11 250.00 7 255.60
Дейност 6: Закупуване на специализиран транспорт : Община Котел, е град от високопланински тип който има 21 населени места с различна отдалеченост от центъра на града. Поради тази специфика много често лицата затруднени в придвижването си поради различни здравословни причини имат нужда от осигуряване на специализиран транспорт за да достигнат до лечебното заведение. Много голям брой от интервенциите и специализираните прегледи се осъществява в областният град Сливен който се намира на 72 км. от град Котел.Поради това, много често се налага този вид целева група да търси специализиран транспорт за да бъде откарана до лечебното заведение, за преглед или за лечение. Също така експертната комисия на ТЕЛК се намира в областния град и хора които са трудно подвижни не могат да достигнат до нея.От друга страна за бързото и мобилно придвижване на специалистите до по-отдалечените населени места също е необходимо да се ползва транспортно средство.Като организирането на ползването на специализирания транспорт, ще се извършва от управителя и социалния работник, той ще изготвя график за движение по транспортното средство след предварителни заявки от социалните асистенти на потребителите или от медицинските специалисти.При необходимост за бърза реакция и спешно транспортиране, ще бъде направено възможното веднага да се ползва транспортното средство. С помощта на транспортното средство ще бъде оказана подкрепа насочена към улесняване достъпа и до здравни услуги с цел социалното включване на хората с увреждания . Екипа за управление на услугата, ще отчита ежемесечно ползването на транспортното средство като освен графика които ще прилага, ще изготвя протоколи които ще отразяват и всички извършени курсове на специализираният транспорт.Идеята на проекта, е в края на изпълнението му да бъдете повишен достъпа на потребителите до здравни услуги, социални услуги, и обществен и достоен живот.В индивидуалните планове на потребителите, ще бъдат заложени всички тези индикатори които ще бъдат проследявани в хода на проекта. Ще бъдат предоставени равни възможности за всички хора, с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждания на територията на цялата община, да им бъдат предоставени интегрирани услуги, които съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални и здравни услуги в общността. 81 277.00 81 175.05
Дейност 6:Текущ ремонт: Община Котел разполага с помещение, което ще обособи за офис за екипа които ще управлява интегрираната услуга. В офиса, ще бъдат базирани управителя и социалния работник. Като също така, офиса ще се посещава от социалните асистенти и от другите специалисти на услугата за уточнения, за срещи с тях и за дейности свързани с мониторирането на услугата.Помещението е общинска собственост, и съответно има решение на общинския съвет с което се определя конкретното помещение и целите за които ще бъде използвано. Ще бъдат създадени условия за качествено предоставяне на социални услуги в общността, възможност да бъдат подпомагани при вземане на решение за ползване на услуга максимално отговаряща на потребностите на всеки потребител. Всеки човек ще получи компетентна помощ при избора на услуга, необходима, съобразно нуждите му в среда подходяща за целта. 4 800.00 4 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.