Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е в резултат на доказаната ефективност и постигнат широк обществен отзвук и цели постигане на по-добро качеството на живот,чрез създаване на  реални условия за предотвратяване риска от глад и недохранване за уязвими групи в обществото, които поради социално икономически проблеми не са в състояние сами да задоволят потребността от храна . В същото време допълва, надгражда и разширява обхвата на действащата по НП обществена трапезария, като се осигурява топъл обяд във времето в което не е осигурено национално финансиране. Услугите ще бъдат реализирани, чрез общинското звено Домашен социален патронаж в обособена трапезария.Основните дейности ще се реализират на територията на гр.Разград в периода 1.06.2016-31.12.2019г. и включват осигуряване на обяд , включващ предоставяне на супа, основно ястие и хляб за 50 лица, както и пряко реализиране на съпътстващи мерки спрямо тях, изразяващи се в индивидуално консултиране относно възможностите за ползване на др.СУ,предоставяни на територията на общината, административни общински услуги, консултиране относно здравословно и балансирано хранене и други форми на подкрепа предвид нужди и проблеми на бенефициентите. Основни целеви групи с конкретен бр. представители: 2 лица подпомагани по чл.9от ППЗСП;9лица с доказана  липса на доходи и близки, които да се грижат за тях ;26 самотно живеещи лица  и семейства, получаващи  минимални пенсии ;13 скитащи и бездомни лица .Дейности  по проекта:  определяне на целевите групи;закупуване на хранителни продукти, осигуряване на топъл обяд и предоставяне на съпътстващи мерки.С оглед информиране на широката общественост за целите и дейностите по проекта,за приноса на ФЕПНЛ и финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана информация в местни медии и интернет страницата на общината. Очакваните резултати:  постигане на траен социален ефект, по-добро качеството на живот и социално включване за 50 лица .
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1- Определяне на целевата група: Дейността цели определяне на 50 конкретни лица от целевите групи както следва: 2 лица подпомагани по чл.9 от ППЗСП; 9лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях ;26 самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии ;13 скитащи и бездомни лица.Предвид това ще бъде разписана "Процедура за подбор", съгласно която ще бъде извършен подбора , от определена със заповед на Кмета на Община Разград комисия. Подборът ще бъде извършен въз основа на входирани и подадени документи от потенциални ползватели заявили желание и потребност за ползване на услугите и въз основа на съпоставка с предоставени от Дирекция "Социално подпомагане"- гр. Разград, списъци с лицата, потенциални бенефициенти. С цел гласност и популяризиране на настоящата схема и приноса на ОП за храните, както и информиране на широката общественост и потенциалните ползватели в местните медии и сайта на община Разград ще бъде поместена информация за проекта и прессъсобщение за набиране на заявления. На основание списъците, подадените и входирани в администрацията на общината заявления, от лица отговарящи на условията на програмата, след подробно разглеждане и съпоставка с изискванията по процедурата и условия за целеви групи комисията ще извърши класиране и ще определи 50 / петдесет/ лица. След извършения подбор комисията ще изготви протокол с определените лица, като със същите ще бъдат сключени договори за ползване на услугата "Обществена трапезария" за периода 01.06.2016 г.-31.12.2019 г. 0.00 0.00
Дейност 2- Закупуване на хранителни продукти : Община Разград има сключени договори за периодична доставка на хранителни продукти със срок на действие - 2017 г. Съгласно клаузите на посочените договори, при възникнала необходимост могат да бъдат присъединявани и включвани допълнителни обекти. Предвид това, във връзка с изпълнение на проектните дейности по настоящата процедура ще бъдат сключени споразумителни протоколи към договори за периодична доставка на хранителни продукти за присъединяване на обект-обществена трапезария. Общият брой на дните, в които ще се предоставя трапезария от 01.06.2016 до 30.04.2017 е 232 работни дни, за 50 потребители x 2.30. Общият брой на дните, в които ще се предоставя трапезария от 01.05.2017 до 31.12.2019 е 671 работни дни, за 50 потребители x 2.50. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00338-2017-0002 и № на договори с избрани изпълнители №252 от 20.11.2017г., №22 от 23.02.2018г. и №АО-01-14-122 от 12.06.2018г. 109 167.70 98 940.00
Дейност 3- Осигуряване на топъл обяд : Ежедневно в рамките на 903 работни дни в периода от 1.06.2016 г. до 31.12.2019 г. ще се осигурява топъл обяд- включващ супа основно ястие и хляб, на 50 лица .Дейността ще се реализира в една трапезария , в сграда публична общинска собственост с адрес гр.Разград, ул.11 Август "№ 18, в която се помещава Домашен социален патронаж. Материалната база на посочената организация разполага със собствен кухненски блок, който е изцяло преустроен, реконструиран и приведен в съответствие със законовите и нормативни изисквания за производство на храни. Сградата е изцяло газифицирана. Дейностите по предоставяне на социалните услуги са обезпечени с необходимия брой помещения, офиси и човешки ресурс. Осигурено е подходящо и достатъчно оборудване и обзавеждане на кухненски блок и разливни помещения. Базата е оборудвана и технологично обезпечена с най-модерни и съвременни технологии- газов парен конвектомат- 1 бр., газов котлон- 1 бр., както и изцяло обновено неутрално кухненско оборудване- мивки, работни плотове, помощни стелажи и уреди, хладилни съоръжения, зеленчукорезачка , картофобелачка,миксер. Кадрово организацията е обезпечена с необходимия трудов ресурс за организиране и предоставяне на проектните дейности, който ще бъде пряко ангажиран с изпълнение на проектните дейности с длъжности съгласно длъжностно разписание както следва: - Управител - 1 бр. - Специалист ”социални дейности” – 2 бр. - Касиер, служител човешки ресурси- 1 бр. - Домакин- 1 бр. - Калкулант- 1 бр. - Главен готвач- 1 бр. - Готвач – 4 бр. - Работник кухня- 4 бр. 5 458.38 16 234.50
Дейност 4- Предоставяне на съпътстващи мерки : Предоставянето на съпътстващи мерки, ще се изразява в оказване на съдействие и насочване за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и финансирани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“, както и подкрепа и информиране за достъп до административни общински услуги, консултиране относно здравословно и балансирано хранене и други форми на подкрепа предвид нужди и проблеми на бенефициентите,здравни и други дейности насочени към постигане на по-добро социално включване и ресоциализация. С оглед на това през периода на проекта по настоящата процедура ще бъде осигурено здравно наблюдение и консултация, както и ще бъде проведена здравно-профилактична работа сред потребителите по проекта от училищни здравни специалисти. Така също специалист,социални дейности от щатния персонал на ДСП ще провежда консултации, разясняване на условия и факти относно нормативната уредба и възможностите за получаване на социална помощ и подкрепа, ще оказва насока и съдействие за ползване на административни общински и социални услуги, както и консултиране относно семейния бюджет и други проблеми касаещи бенефициентите. Реално реализираните дейности ще бъдат документирани под формата на протоколи за извършена индивидуална и /или групова консултация. Извършените здравни дейности ще бъдат документирани и отразени в план за здравни грижи, а беседите протоколирани. Така също ще бъде подготвен и снимков материал. Предвижда се в рамките на дейността да бъдат проведени съвместни информационни срещи с представители на Домашен патронаж и потребителите по проекта, относно възможностите за ползване на други услуги в общността на територията на общината, както и разясняване на условията и изискванията на националното законодателство относно социалното подпомагане и мерки за защита. За целта ще бъде разработен и раздаден сред участниците информационен бюлетин, като и представени протоколи от проведените срещи и списък на участниците. 5 458.39 5 484.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.