Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение предвижда Община Габрово да предоставя услуга „Топъл обяд“ в периода 01.10.2022г. до 30.09.2025 г., като в рамките на общо 751 работни дни ще се осигурява храна на общо 230 лица от различни рискови групи:
Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; Скитащи и бездомни лица.
Дейностите по организация, управление и отчитане на проекта са възложени на Заведения за социални услуги - второстепенен разпоредител с бюджетни средства. За периода от 01.10.2022г - 31.12.2022г., храната ще се доставя до домовете на потребителите с автомобили, собственост на Община Габрово. Разходите по обслужване на автомобилите и служителите за този период, ще бъдат поети от Община Габрово. 
След 31.12.2022г., храната ще се взема лично от пунктове за получаване на топлия обяд. За периода до 30.04.2023г.,приготвянето на топъл обяд е въз основа на сключен договор, като през това време ще бъде подготвена и проведена обществена поръчка за избор на изпълнител на дейността след м. март 2023г.
Сключен е договор с изпълнител № 324-ЗСУ-23/04.04.2023г. "Соня трейдинг" ЕООД. Уникален номер на поръчката 00038-2023-0008.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Приготвяне на топъл обяд: В рамките на периода от 01.10.2022г.-30.09.2025г. /751 работни дни/ топлият обяд ще се приготвя от изпълнител до сключване на договора осигуряването на подкрепа, който ще се реализира на основание чл.20, ал.5 във връзка с чл.20, ал.4, т.2 от ЗОП. през месец април 2023, с цел осигуряване на непрекъснатост на услугата. Обектът, в който ще се приготвя храната притежава необходимите документи и лиценз за дейността. Топлият обяд ще включва супа, основно ястие, хляб и десерт поне веднъж седмично за 230 потребители. След проведена обществена поръчка по реда на ЗОП, е сключен договор с Изпълнител "Соня Трейдинг" ЕООД, с № 324-ЗСУ-23/04.04.2023г. , считано от 21.04.2023г. Уникален номер на поръчката 00038-2023-0008. 544 748.80 205 974.40
Предоставяне на топъл обяд: Тази дейност цели да осигури топъл обяд пряко на лицата от целевите групи ежедневно, в рамките на 751 работни дни, за периода от 01.10.2022г до 30.09.2025г. включително. Целевите групи и конкретните лица, които ще бъдат обхванати са: Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; скитащи и бездомни лица. Разходите за доставянето на храната до потребителите за посоченият период ще бъдат поети от Община Габрово. 38 132.42 14 418.20
Предоставяне на съпътстващи мерки: През цялата проектна продължителност ще бъдат реализирани съпътстващи мерки като допълнение към получаването на храна от потребителите. Целта е намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Екипът за управление на проекта ще следи за възникване на конкретни нужди в преки разговори с потребители, както и при подадена информация от техни близки за необходимост от прилагане на мерките. Предвижда се изпълнението на тази дейност да се реализира от Екипа за управление на проекта, тъй като ще бъдат в пряк контакт с потребителите и техните близки, ще разполагат с предварителна информация за всяко от лицата, ползващи услугата от подадените документи, което ще им позволи адекватно да проследяват индивидуалните нужди на ползвателите и тяхното задоволяване. 38 132.41 14 418.20
Определяне на целевите групи: За да бъде осигурена непрекъсваемост на предоставянето на услугата, реализирането на тази дейност ще започне преди стартирането на договора за безвъзмездна финансова помощ, от 01.10.2022г. Приоритетно, топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до ежедневна храна. В съответствие с целите на настоящата операция, целевите групи, които ще бъдат обхванати са следните: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.