Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 523 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще се изпълнява на територията на гр. Видин. В обхвата на проекта попадат: ЖК "ПАНОНИЯ",  ЖК "БОНОНИЯ",  ЖК "ГЕО МИЛЕВ", ЖК "ВЪЗРАЖДАНЕ", ЖК "БЕНКОВСКИ", КВ. "КАЛЕТО", ЖК "СТЕФАН СТАМБОЛОВ", ЖК "БАБА ТОНКА", КВ. "НОВ ПЪТ"; ЖК "СЪЕДИНЕНИЕ", ЖК "ХИМИК"; ЖК "ЗАВОДСКО СЕЛИЩЕ". Ще бъде цялостно подменено уличното осветление в тези квартали с нови LED осветители, осигуряващи качество на осветеността и по-ниска консумация на енергия. Водещият принцип при подготовката на проекта от страна на Общ. Видин е устойчиво опазване и незамърсяване на околната среда. УО е един от големите консуматори на енергия, което оказва влияние на ръста на енергийното потребление през последните години. Повишаването на енергийната ефективност на системите за ВИО предоставя огромна и до голяма степен неизползвана възможност за отговор на климатичната криза, за намаляване разходите за енергия на общините, за създаване на работни места, за подобряване качеството на въздуха, за намаляване емисиите на парникови газове и повишаване качеството на живот на гражданите. Модернизацията на системите за ВИО се фокусира и върху устойчивото използване на ресурсите и прилагането на принципите на кръговата икономика, климатичните изменения и зелената инфраструктура. Адекватното използване и управление на общ. осветление довежда до няколко социални и икономически ползи като: намаляване на инцидентите през нощта, а именно човешки жертви и икономически загуби; подпомага осигуряването на охраната и сигурността на населението;улеснява и повишава безопасността на придвижващите се транспортни средства през нощта. В Доклада от обследване за ЕЕ са препоръчани такива ЕСМ, които са икономически най-целесъобразни.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Рехабилитация и модернизация на външно изкуствено осветление в гр. Видин: В рамките на проекта е предвидено обновяването на цялото улично осветлене на територията на гр. Видин включваща : ЖК "ПАНОНИЯ", ЖК "БОНОНИЯ", ЖК "ГЕО МИЛЕВ", ЖК "ВЪЗРАЖДАНЕ", ЖК "БЕНКОВСКИ", КВ. "КАЛЕТО", ЖК "СТЕФАН СТАМБОЛОВ", ЖК "БАБА ТОНКА", КВ. "НОВ ПЪТ"; ЖК "СЪЕДИНЕНИЕ", ЖК "ХИМИК"; ЖК "ЗАВОДСКО СЕЛИЩЕ". В обхвата на проекта са идентифицирани следните класове улици с моторизирани транспортно зони: -Първостепенна улична мрежа: клас IV-главни улици, светотехнически класове М3 и М4 -Второстепенна улична мрежа: клас V-събирателни улици, светотехнически класове М5 -Второстепенна улична мрежа: клас VIсъбирателни улици, светотехнически класове М6 Всички осветителни тела в град Видин са изпълнени с натриеви лампи с високо налягане (НЛВН) с различни мощности: 50W, 70W, 100W, 150W. Осветлението се осъществява от общо 1965 осветители, които не осигуряват необходимата нормативно изискуема осветеност, освен това са енергоемки. Технологичните загуби на година са 98495 kWh или 11 %. Инсталираните касети/табла в гр. Видин са изведени и монтирани на трафопостовете, на стълбове или на тротоарите, като във всяко табло е монтиран търговски електромер, който се отчита веднъж месечно от местното електроразпределително дружество. За системата на улично осветление в град Видин се използват предимно метални стълбове, които са в задоволително състояние, но в повечето случаи се нуждаят от боядисване. Състоянието на конзолите/рогатките в град Видин е сравнително добро - при повечето от тях не се наблюдава корозия. Но много от рогатките се нуждаят от боядисване. Част от рогатките подлежат на подмяна. Годишни енергийни разходи по цени за 2023год. са в размер на 256811,47 лв. с ДДС. След извършен технико-икономически анализ и на база препоръчани енергоспестяващи мерки (ЕСМ) в обследването на енергийна ефективност, в рамките на настоящия проект ще бъдат изпълнени следните ЕСМ: - Доставка и монтаж на нови LED осветители за външно изкуствено осветление, вкл. и демонтаж на съществуващо: Новите осветители ще бъдат с мощност между 28 W и 85 W, в зависимост от класа на улицата. Ще бъдат поставени и 5 броя соларни осветители с фотоволтаичен панел 30W. Предвидените по проекта осветители ще бъдат със светлинен добив между 160 и 190 lm/W, съобразно конкретните нужди на всяка улица. Общият брой осветители, които ще бъдат подменени в рамките на проекта, възлиза на 2250. За тях са предвидени и нови рогатки. - Доставка и монтаж на система за управление и/или мониторинг на потреблението на енергия, вкл. Демонтаж/надграждане/ разширение на съществуваща 1 898 184.00 0.00
Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор има функциите на контрол при изпълнение на строителството, съгласно чл.142 ал. 4, ал. 5, чл. 143 от ЗУТ за инвестиционните проекти и чл. 168 от ЗУТ за въвеждане на обектите в експлоатация на основание чл. 169 от ЗУТ. По време на строителството строителния надзор ще извършва регулярни проверки и установява съответствието на строежа с одобрения инвестиционен проект и протокола за определяне на строителна линия и ниво. Действията на строителния надзор са законово и нормативно регламентирани и се упражняват в следния задължителен обхват: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, съгласно Наредба № 3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителство; - изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията по чл.169, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; - опазване на околната среда по време на изпълнението на строежа; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - контрол за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация, съгласно Наредба № 2 за въвеждане в експлоатация на строежи на територията на Република България; - контрол на качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с със съществените изисквания; - контрол за правилното изпълнение на строително-монтажните работи; - спазване на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството и действащото законодателство; - изготвяне и окомплектоване на нужната документация за въвеждането на готовия строеж в експлоатация; - съставяне на окончателен доклад до Общината, ДНСК/РДНСК, на база на който се издава Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 7 200.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор ще следи за точното изпълнение на инвестиционния проект. Проектантът ще вписва в Заповедната книга предписания (при необходимост) по време на строителството, които ще са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът ще носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и изготвения инвестиционен проект.Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор ще обезпечи успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството,както и съгласуване на екзекутивите. Следва да се има предвид, че дейността проектиране вече е изпълнена преди подаване на настоящото проектно предложение, във връзка с изискванията на документацията за участие. 7 200.00 0.00
Управление на проекта : Дейностите по управление на проекта включват - планиране, изпълнение, мониторинг, приключване/отчитане. На етапа на планиране ще бъде извършен анализ относно приложимия ред за възлагане на обществените поръчки и ще бъде изготвена необходимата документация. Целта на екипа за изпълнение на инвестицията ще бъде бързо, качествено и навременно изпълнение на всички дейности по проекта съобразно заложеното и одобреното в проектното предложение, при спазване на всички изисквания и условия в договора за финансиране, СФУК на ПВУ и приложимата нормативна уредба. Екипът ще анализира всички възможности за оптимизиране на работата, съкращаване на сроковете за изпълнение, ще подготви, проведе и възложи обществените поръчки за избор на външни изпълнители, които ще изпълняват дейностите по проекта и ще следи за качественото предоставяне на услуга/СМР от страна на изпълнителите. Важна част от работата на екипа ще бъде регулярното и навременно предоставяне на отчети за изпълнението на проекта на СНД-то. Тъй като договорът за финансиране не предвижда авансово плащане, финансовите потоци ще трябва да бъдат внимателно планирани и следени, като ще трябва извършените от общината плащания към контрагенти своевременно да се включват в искате за плащане, което да се подава към СНД в определените отчетни периоди заедно с Финансово-технически отчет (ФТО). Екипът ще отговаря за изпълнението на мерките за информация и публичност, като ще бъде подпомаган и от външен изпълнител. Експертите от екипа ще осъществяват регулярна комуникация с отговорните служители от Структурата за наблюдение и докладване. 26 826.00 0.00
Оценка на резултатите от изпълнение на мерки за енергийна ефективност: Съгласно изричното изискване на процедурата проекта следва да постигне минимум 30 % спестявания на първична енергия в резултат от изпълнение на енергоспестяващите мерки. За целите на отчитането на постигнатите резултати след приключване на основните дейности по проекта, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, ще бъде изготвен доклад от сертифициран енергиен одитор (лице от регистъра по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнените мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването на външното изкуствено осветление. Резултатите от този доклад се очаква да потвърдят постигане на спеставанията, посочени в обследването за енергийна ефективност, приложено към настоящото предложение. Докладът ще послужи за верифициране на постигането на индикаторите по проекта и оттам - на целите на инвестиция C4.I3 по ПВУ, и в този смисъл са предназначени да полужат на Структурата за наблюдение и докладване. Същевременно същите ще бъдат от изключително значение и за общината предвид изискването на договора за финансиране 50 % от получените средства да бъдат възстановени във Фонда за декарбонизация. 9 000.00 0.00
Изпълнение на мерки за информация и публичност: Дейността има за цел да се повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Механизма за възстановяване и устойчивост и популяризира на приноса на ЕС и по-конкретно – NextGenerationEU/следващо поколение ЕС за изпълнението на проекта и за постигане на неговите резултати. Чрез изпълнението на настоящата дейност обществеността ще бъде информирана за основните параметри на проекта и очакваните резултати. Информацията ще бъде публикувана на официалната страница на общината и в местните медии. Осигуряването на публична и достъпна информация относно разходването на публични, в частност европейски средства води до повишаване на публичния контрол срещу злоупотреби, които биха могли да възникнат при недостатъчно налична информация и е средство за борба със сериозните нередности като измама, корупция и конфликт на интереси; По този начин ще се популяризират възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които са постигнати, работейки заедно за по-зелена, по-конкурентна и по-приобщаваща Европа, както и за преодоляване на последиците, свързани с пандемията от Ковид 19, каквато е специфичната цел на финансиращия инструмент. Минималните дейности за информираност и публичност, които ще бъдат изпълнени, са както следва: - пресконференция за начало на проекта - закриваща пресконференция - плакат с информация за проекта, в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС - размер А3; - билборд по време на строителството - постоянна обяснителна табела след приключване на строителството - публикуване на информация за проекта в интернет страницата на общината 3 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.