Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона" е включен в списъка с индикативни основни проекти на одобрената по Приоритетна ос 1 - "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на Оперативна програма "Региони в растеж",  BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". Проектът попада в Зоната с публични функции с висока обществена значимост на ИПГВР на гр. Видин.
Обновяването на централната пешеходна зона, по чието протежение са концентрирани сгради с важни административни и обществени функции има ключово значение за подобряване облика на градската територия.
Целеви групи: цялото население на гр. Видин и гостите на града.
Цели: Подобряване на градската среда; Повишаване качеството на живот; Повишаване на градската атрактивност.
Очаквани резултати: Чрез изпълнението на проекта ще се подобри качеството на живот на местните жители и ще се повиши общата атрактивност на града за туристите, което ще подпомогне туристическото търсене и неговото обслужване.
Проектът включва 3 обекта на интервенция:
ЕТАП I  УПИ LVIII195 за пешеходна зона; УПИ LXI1090 за пешеходна зона; УПИ LXI202 за пешеходна зона; LXII1089 за пешеходна зона; УПИ LVII1087 за пешеходна зона; УПИ LV243 за адм. сграда; УПИ LVI1086 за пешеходна зона; УПИ LIII244 за пешеходна зона и УПИ LIV1085 за пешеходна зона от кв. 371, к-с „Централна градска част“ ;
ЕТАП II УПИ LII194 за площад, паметник и фонтан; УПИ XLIX185 за пешеходна зона; УПИ XLVI184 за пешеходна зона и озеленяване; УПИ XLVII279 за пешеходна зона и УПИ XLVIII262 за пешеходна зона от кв. 371, к-с „Централна градска част“ ;
ЕТАП III УПИ XLII166 за пешеходна зона; УПИ XLIII168 за пешеходна зона; УПИ XLIV1083 за пешеходна зона; УПИ LXXII166 за озеленяване и общ. обслужване; УПИ XLI107 за пешеходна зона и общ. обслужване от кв. 371, к-с „Централна градска част“ .
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : От страна на община Видин ще бъдат назначени двама общински служители на длъжностите ръководител и счетоводител на проекта (Екипа), чиято основна дейност ще бъде оперативното управление на проекта. Това включва, без да се ограничава до: • цялостно административно, финансово и техническо изпълнение на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП); • координация между страните в изпълнението на ДБФП; • процедури по възлагане на обществени поръчки – контролира подготовката и провеждането на процедури за обществени поръчки; • контролира съответствието на изпълняваните проектни дейности съгласно ДБФП; • администриране на ДБФП – отчитане, докладване, съблюдаване на договорните задължения, осъществяване на мерки за публичност и визуализация, архивиране на проектно досие, следене за нередности, мониторинг и контрол; • финансово управление и осчетоводяване; • съблюдаване на напредъка по проекта – текущ и периодичен мониторинг; • приемане на изпълнението на проектни дейности, възложени на външни изпълнители. Предвижда се избор на външен изпълнител по ЗОП, който да подпомогне Екипа на община Видин: Задължения: - Разработва и/или актуализира и прилага правила и процедури във връзка с управлението и изпълнението на проекта; - Разработва 5 броя документации по ЗОП във връзка с изпълнението на проекта, участва с експерти в комисиите за оценка на офертите, подпомага Възложителя в процеса на на възлагане; - Осигурява протичането на изпълнението на проекта в съответствие с указанията на Договарящия орган и препоръките на УО на ОПРР и следи за цялостното спазване на всички нормативни актове и документи по ОПРР; - Осигурява стриктното изпълнение и недопускане на отклонения от ДБФП; - Участва в предварителната верификация на финансови документи, представени от изпълнителите на договори преди извършване на плащанията, в т.ч. извършва проверки на място на всеки подобект, преглед на всяко искане за плащане от изпълнителите на договорите, проверки дали разходите са допустими и реално извършени; - Изготвя доклади от проверки на място на изпълнението на договорите, сключени в рамките на проекта; - Осъществява контрол относно изготвянето на актовете и протоколите по време на строителството, както и на всяка друга документация, необходима за оформяне и окомплектоване на договорното досие; - При необходимост информира своевременно Кмета на Община Видин при закъснение в изпълнението на проектните дейности; - Попълва техническия и финансов отчет в ИСУН; - Изготвя месечни справки, доклади за напредък и окончателен доклад за изпълнение на проекта, като идентифицира евентуални несъответствия и проблеми и предлага корективни действия за преодоляване; - Подготвя и подава документи за верификация на плащанията и изготвя исканията за възстановяване на средства по проекта; - Планира, следи и отчита паричните потоци по проекта съгласно графиците/начините на плащания, заложени в ДБФП и в договорите с изпълнителите; - Участва в срещи между представители на бенефициента и външните изпълнители; - Подпомага бенефициента при одити и проверки на място, осъществявани от Договарящия орган, МРРБ и др. - Актуализира/Разработва детайлна система за финансово управление и контрол (СФУК) на дейностите по проекта - Координира и съблюдава напредъка на изпълнение на проекта, посредством контрол и анализ на времевите графици по отделните дейности по проекта; - Осъществява периодични срещи с членовете на Екипа за обсъждане на напредъка по изпълнение на проекта и евентуални проблеми, свързани с извършване на услугите, доставките и строителството. Подготвя експертни становища за преодоляване и решаване на възникналите проблеми; - Осъществява редовни срещи с екипите на другите избрани изпълнители по реализиране на проекта; - Извършва административно-логистична дейност (подготвяне на необходимите документи, съдействие в кореспонденцията между изпълнителите на дейностите по проекта и Възложителя, в кореспонденцията с компетентните органи и др.) 216 014.40 211 754.96
Строителен надзор съгласно чл.168 от ЗУТ на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Дейността „строителен надзор” включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор ще се състои от следните дейности: извършва оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражнява строителен надзор; извършва проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; (доп. - ДВ, бр. 82 от 2012 г., в сила от 26.11.2012 г., предишна т. 2, изм. - ДВ, бр. 101 от 2015 г.) може да изпълнява прединвестиционни проучвания, подготовка на проектантския процес и координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договорите за изпълнение на строителството, както и други дейности - предмет на договора за строително.монтажни работи (СМР) . Строителният надзор носи отговорност за: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2. Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 4. Осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. 7. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. 8. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. 9. Носи отговорност за щети, които са нанесли на Възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. 502 480.00 458 942.40
Публичност и визуализация на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Дейностите за информация и комуникация (публичност и визуализация) ще се извършат в съответствие с чл. 6 от Общите условия към финансираните по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на Европейския Съюз за реализацията на проекта се предвижда целева пресконференция, конференция по повод стартирането на проекта и официална церемония "първа копка", както и закриваща конференция след приключване на дейностите по проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. В допълнение тази дейност включва и други мерки с публичен и информационен характер - временни и постоянни билбордове, постоянна обяснителна табела, плакати, банери, брошури, тефтери, чадъри, химикали, флаш памети. 109 516.00 111 164.16
Авторски надзор на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Осъществяването на авторски надзор на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" включва следните под дейности: Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството ще се определят чрез договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 на ЗУТ, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. В изпълнение на задълженията си по "авторски надзор" проектантът има право на свободен достъп до строежа, строителните книжа, заповедната книга и актовете и протоколите, съставени по време на строителството. Проектантът носи отговорност за всички свои действия при упражняване на авторския надзор по време на строителството. Водещ проектант е лицето - автор на водещата проектна част на инвестиционния проект, определен от възложителя. Водещият проектант е отговорен и задължен за взаимното съгласуване и координация на всички части на инвестиционния проект. 80 545.60 80 496.00
Строителни и монтажни работи по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Строителните и монтажни работи по проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин" ще обхванат следните етапи съгласно одобрените работни проекти, технически спецификации, количествено-стойностни сметки и строителни разрешителни: ЕТАП I УПИ LVIII195 за пешеходна зона; УПИ LXI1090 за пешеходна зона; УПИ LXI202 за пешеходна зона; LXII1089 за пешеходна зона; УПИ LVII1087 за пешеходна зона; УПИ LV243 за адм. сграда; УПИ LVI1086 за пешеходна зона; УПИ LIII244 за пешеходна зона и УПИ LIV1085 за пешеходна зона от кв. 371, к-с „Централна градска част“; ЕТАП II УПИ LII194 за площад, паметник и фонтан; УПИ XLIX185 за пешеходна зона; УПИ XLVI184 за пешеходна зона и озеленяване; УПИ XLVII279 за пешеходна зона и УПИ XLVIII262 за пешеходна зона от кв. 371, к-с „Централна градска част“ ; ЕТАП III УПИ XLII166 за пешеходна зона; УПИ XLIII168 за пешеходна зона; УПИ XLIV1083 за пешеходна зона; УПИ LXXII166 за озеленяване и общ. обслужване; УПИ XLI107 за пешеходна зона и общ. обслужване от кв. 371, к-с „Централна градска част“. Техническата реализация ще се осъществи в същата последователност в която са описани в работните проекти и номерация. В рамките на обекта на интервенция община Видин се придържа към указанията дадени в писмо с изх. № 99-00-6-433/18.04.2016 г. на УО на ОПРР до община Видин стр. 2 т. 4. и ще изгради ВиК инфраструктурите обслужващи обекта на интервенция съгласно одобрените работни проекти и КСС. Извън гореописаните СМР дейности, община Видин за собствена сметка ще реализира и изграждане (СМР) на уличен водопровод извън обекта на интервенция, необходима за изпълнението на проекта. Това включва изграждане на подземна ВиК инфраструктура (уличен водопровод), който довежда питейни води и свързва подземната ВиК мрежа на обекта на интервенция с останалата част от подземната ВиК мрежа на града, която се намира извън обекта на интервенция, но е технически неразривно свързана и необходима за реализация на проекта. Тази допълнителна недопустима, но необходима за реализацията на проекта дейност ще гарантира устойчивостта на проекта като гарантира в средносрочен план от минимум 5 години, че няма да бъдат необходими каквито и да било строителни намеси в уличния водопровод. 10 927 403.36 11 270 346.07
Одит на проект "Основна реконструкция на централна пешеходна зона", BG16RFOP001-1.010 - "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Видин". : Съгласно насоките за кандидатстване одитът на проекта е задължителна дейност. Одитът на проекта следва да бъде с ясно дефиниран по отношение на целите и обхвата. Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът трябва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по ОПРР, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни. Одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред. Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. 49 106.00 4 680.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.