Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение цели да анализира европейската практика в областта на правораздаването при ПТП с наличието на жертви/ранени, да анализира българските съдебни традиции и да даде предложения за реформиране на съдебната система с цел по-ефективно правораздаване, като превенция на случващите се ПТП. 
В рамките на проекта ще бъдат извършени следните дейности:
1.	Анализ на европейското законодателство в областта на правораздаването при ПТП. 
2.	Анализ на европейската съдебна практика в областта на правораздаването при ПТП. 
3.	Анализ на българските съдебни традиции/практика в областта на правораздаването.
4.	Провеждане на информационна кампания какви действия трябва да предприемем ако ние или наш близък е пострадал при ПТП именно с цел по-ефективно правораздаване.
5.	Информация и публичност

Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се обезпечава с дейността по организация и управление на екипа. Всички проектни дейности ще бъдат съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ и ЕС чрез ОПДУ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на анализ на европейската практика и българските съдебни традиции в областта на наказателното преследване на виновните за ПТП с наличието на жертви/ранени: По данни на МВР за десет години в България са налице около 60 000 Пътно-транспортни произшествия (ПТП), сред които има над 500 загинали и близо 80 000 души ранени. Въпросната статистика обуславя неизбежно необходимостта от ефективно наказателно преследване на виновните за причинените ПТП. Към момента не са налице обобщени данни за каква част от извършените ПТП е налице ефективно правораздаване. Нещо повече- съгласно Евростат България е с най-много жертви при катастрофи с коли в ЕС. Като сме с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители годишно. Едновременно с това, следва да отчетем, че наказателните разпоредби в едно демократично общество, каквото е в РБ, служат като превенция от извършване именно на такива нарушения. Едно общество следва да функционира под страх от наказание. Ноторно е обстоятелството, че причините, които обуславят броя на ПТП в страната, далеч не са единствено в съдебната система. Но това не изключва факта, че подобряването на правораздаването в областта на извършените ПТП с наличието на жертви/ранени може да промени негативната статистика към по-благоприятни стойности. Настоящото проектно предложение цели да анализира европейската практика в областта на правораздаването при ПТП с наличието на жертви/ранени, да анализира българските съдебни традиции и да даде предложения за реформиране на съдебната система с цел по-ефективно правораздаване, като превенция на случващите се ПТП. С настоящата дейност ще направим анализ на европейската практика и българските съдебни традиции в областта на наказателното преследване на виновните за ПТП с наличието на жертви/ранени. Дейността включва 3 основни етапа: 1. Анализ на европейското законодателство в областта на правораздаването при ПТП. 2. Анализ на европейската съдебна практика в областта на правораздаването при ПТП. 3. Анализ на българските съдебни традиции/практика в областта на правораздаването. 4. Предложения за реформиране на съдебната система с цел по-ефективно правораздаване, като превенция на случващите се ПТП Извършването на анализите ще обхване изследване на европейското законодателство и съдебна практика на правораздаването при ПТП с наличие на жертви или ранени, като целта е да се потърси закономерност, обвързваща нивата на жертви и ранени, спрямо строгостта и начините за прилагане на правораздаването при различни държавни подходи спрямо този проблем. Сравнявайки различните подходи, ще се търси най-доброто и справедливо съотношение между тежестта на наказанието, ще се изследват начините за превенция и достъпността на пострадалите и близките на пострадали от ПТП до правосъдие. Чрез анализ на българската съдебна практика, ще идентифицираме слабостите й и ще потърсим начини за внедряване на някои добри практики и постигнати успехи сред другите европейски държави. Предложенията за реформиране на съдебната система ще бъдат формулирани, ще се представят в писмен вид на съдебната власт и ще се извършат максимално възможните действия за подобряване на законодателната и изпълнителна система с цел по ефективно правораздаване като превенция на случващите се ПТП. 44 222.40 38 146.19
Провеждане на информационна кампания по отношение на права и действия, които трябва да предприемем ако ние или наш близък е пострадал при ПТП: С цел постигане на по-ефективно правораздаване, ще проведен информационна кампания за това, какви действия трябва да предприемем ако ние или наш близък е пострадал при ПТП. Дейността е необходима за постигане на целите на проекта, той като чрез нея ще информираме широката общественост за основните права и отговорности, които всеки участник в движението има, с основна задача да се увеличи ефективността и справедливостта при инциденти. Към момента българската съдебна система не комуникира добре с гражданите, като този показател се влошава непрестанно. Системата се „затваря“ и за гражданите е все по-трудно да й окажат своето доверие. С настоящата дейност целим да подпомогнем функциите на българското правосъдие, като извършим първата стъпка към достъп до правосъдие, а именно: като информираме гражданите, конкретно тези или техни близки, пострадали при ПТП, за основните им права и действия, които могат да предприемат за постигане на справедливост. С увеличаване на информацията, която получава широката общественост, се намалява възможността за корупция, намалява делът на волни или неволни грешки при търсене на права, засилва се контролът от страна на гражданите над съдебната система. Информационната кампания ще се проведе по различни начини, тъй като целим да достигнем до максимален брой хора и начините на влияние върху тях ще е съобразено с техните възможности за възприятие. Поради тази причина кампанията ще бъде както онлайн, чрез използване силата на интернет медиите и социалните мрежи, така и с „живи“ срещи, провеждане на семинари, представяне на информацията, чрез отпечатване на комуникационни материали и други. Кампанията, която предвиждаме да проведем ще комуникира проблемите на целевите групи по няколко начина: чрез директни консултации по конкретни казуси, чрез представяне на общата постановка на нормативната база за основните случаи, които са установени, като всяка стъпка ще бъде проведена следвайки най-добрите и съвременни стъпки на маркетинга. 26 533.44 25 792.08
Осигуряване на информация и комуникация: Дейностите по осигуряване на публичност и информация на целите и дейностите по проекта ще бъдат изпълнени съобразно: - Правилата за техническите средства за информация и комуникация, изискванията за визуализация и оформление и отговорностите на бенефициента, публикувани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Спазването на принципа на адекватност и реципрочност в съотношението между размера на проекта и публичното финансиране и предвидените средства за осигуряване на информираност и публичност; - Прилагането на „добрите практики“ и опит на кандидата в осигуряването на публичност и информация по проекти, получили безвъзмездно финансиране от Кохезионните и Структурни фондове и други донори. Дейността ще акцентира на следното: - Бенефициентът е отговорен и ще извършва дейности за информация и публичност, като ще осигурява възможно най-широко разпространение на информация, ще повишава обществената осведоменост и засилва прозрачността, относно дейностите по проекта, Процедурата и приноса на ЕС и ЕСФ чрез ОПДУ 2014-2020; - Във всички дейности по проекта, всяка публикация, печатни материали и други по проекта ще се подчертава приноса на ЕС и ЕСФ чрез ОПДУ 2014-2020 - Бенефициента ще информира редовно, в писмен вид Управляващия орган относно извършените дейности за информация и комуникация и ще оказва съдействие на програмно и национално ниво, като представя резултатите от проекта или рекламни материали и продукти; - Публикуване на информация по съществуващите информационни канали на бенефициента, като информацията ще включва информация за проекта, неговия напредък, постижения и резултати, сътрудничеството, препоръки, подходящ снимков материал, контактна информация и ясна референция към ОПДУ; Проектното предложение съдържа в себе си основно изготвяне на анализи, провеждане на събития и мерките за информация и публичност ще бъдат спазени и във всеки един рекламен/ маркетингов продукт, което наред с преките цели на проектните дейности ще осигури и необходимата гласност на получената подкрепа в целия контекст на информационната кампания за подобряване достъпа до правосъдие. По отношение на поставянето на логото и слогана и обозначаването на ЕС, ЕСФ и ОПДУ, ще бъдат спазени посочените изисквания за визуализация в раздел Визуална идентичност на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Всеки подготвен за публикуване, отпечатване и разпространение материал по проекта ще бъде предоставян за преглед и одобрение на Екипа за управление на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.